جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گونه جدیدی از کرونا با نام غیررسمی «امیکرون لایک» شناسایی شد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
گونه جدیدی از کرونا با نام غیررسمی «امیکرون لایک» شناسایی شد

بعد کرونا امیکرون، اکنون دانشمندان از گونه دیگری با نام غیررسمی «امیکرون لایک» یا «کرونا پنهان» خبر می‌دهند که در تست‌های PCR نیز قابل شناسایی نیست. این سویه در سه کشور شناسایی شده است.

هنوز اطلاعاتی در مورد شدت و حدت بیماری کرونا در اثر ابتلا به سویه BA.2 کرونا امیکرون اعلام نشده است. در حال حاضر این نوع کرونا امیکرون در سه کشور آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا شناسایی شده است.

گونه جدیدی از کرونا با نام غیررسمی «امیکرون لایک» شناسایی شد

نوع مخفی جهش‌های مشترک بسیاری با کرونای امیکرون استاندارد دارد و محققان عقیده دارند که هنوز خیلی زود است که نتیجه بگیریم گونه جدید به همان روش امیکرون منتشر می‌شود یا خیر. با این حال گونه جدید از نظر ژنتیکی متفاوت است، بنابراین می‌تواند رفتار متفاوتی داشته باشد اما دانشمندان به بررسی‌های خود ادامه خواهند داد.

این گونه جدید اولین بار در میان ژنوم‌های ویروس کرونا که طی روزهای اخیر در آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا مشاهده شد، کشف شده است اما تاکنون احتمالا به طور گسترده‌تری در سراسر جهان منتشر شده باشد. محققان هم اکنون نام گونه جدید ویروس کرونا را BA.2 اعلام کردند.

گونه جدیدی از کرونا با نام غیررسمی «امیکرون لایک» شناسایی شد

بیشتر بخوانید: درباره واکسن گارداسیل چه می دانید؟

پروفسور «فرانسوا بالو» مدیر موسسه ژنتیک دانشگاه کالج لندن گفت:

برای گونه امیکرون دو سلسله BA.1 و BA.2 وجود دارد که از نظر ژنتیکی کاملا متمایز هستند و ممکن است این دو گونه رفتار متفاوتی داشته باشند.

برخی از محققان این گونه جدید را به طور غیر رسمی «امیکرون پنهان» یا «امیکرون مخفی» نام‌گذاری کرده‌اند، زیرا فاقد  بخشی از یک کروموزوم است که به آزمایش‌های PCR اجازه می‌دهد آن را شناسایی کنند.

در حال حاضر، یکی از موارد ناشناخته درباره این گونه جدید، نحوه ظهور آن است. هر چند این گونه زیر مجموعه امیکرون قرار می‌گیرد، اما از نظر ژنتیکی به قدری متمایز است که در صورت گسترش سریع می‌تواند به عنوان یک «گونه نگران‌کننده» جدید معرفی شود. به گفته یکی از محققین، وجود دو گونه BA.1 و BA.2 که به سرعت با جهش‌های مشترک ایجاد می‌شوند، نگران کننده است و نشان می‌دهد که ناظرین بر سلامت عمومی تکه بزرگی از یک پازل را فراموش کرده‌اند.

گونه جدید ویروس کرونای امیکرون در حالی شناسایی شده که تاکنون در بریتانیا ۴۳۷ نفر در طول یک روز به این گونه مبتلا شده‌اند و اسکاتلند شیوه دورکاری را برای شهروندان خود اتخاذ کرده است.

این خبر در حال اعلام شده که فایزر- بیون‌تک روز گذشته از اثربخشی دوز سوم واکسن خود در برابر کرونا امیکرون خبر داده بودند. باید دید محققان در بررسی‌های خود از گونه جدید به چه نتایجی دست پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید