جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

۲۰ پروژه استانی زیست فناوری برای حل مشکلات زیست محیطی

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
۲۰ پروژه استانی زیست فناوری برای حل مشکلات زیست محیطی

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت عمی و فناوری اعلام کرد در راستای رفع چالش‌های محیط‌زیستی با ظرفیت‌های استانی، ۲۰ پروژه در حال اجرایی شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از ظرفیت‌های بومی برای رفع مشکلات مناطق و استان‌های مختلف اثرگذارترین و کارآمدترین گزینه است و پاسخی منطقی برای رفع معضلات محسوب می شود.

توانمندی‌هایی منطبق با نیازهای هر منطقه و استان که به دلیل شناخت درست چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود می‌تواند بهترین گزینه برای حل مشکلات کشور بر اساس دانش و تخصص مورد نیاز باشد. این ظرفیت انسانی و تخصصی کارآمدترین بازو و ظرفیت برای مدیران کشور است با کمک آنها به شکل بومی به نیازها پاسخ دهند.

یکی از مشکلات موجود در کشور که سال‌ها است ظرفیت‌های ملی را درگیر خود کرده، چالش‌های محیط زیستی است که هم طبیعت را تخریب می کند و هم صدمات جبران ناپذیری به سلامت مردم می زند. این مشکلات که در اثر تغییرات اقلیمی هر سال بیشتر می شود؛ نیازمند نگاه ویژه و تخصص‌های بومی است تا رفع شوند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در همین راستا و برای توسعه فناوری‌های زیستی کارآمد در حوزه محیط زیست؛ اقدام به عملیاتی کردن ۲۰ پروژه استانی در این حوزه کرده است تا با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای استانی، مشکلات محیط زیستی پراکنده در هر منطقه و اقلیم را حل کند.

ایجاد ۲۰ پایلوت فناوری در حوزه هایی چون «بیوتکنولوژی محیط زیست»، «تصفیه فاضلاب»، «بیولاستیک»، «بیوکمپوست»، «اسید هیومیک»، «بیوسنسورها»، «مالچ‌های زیستی»، «پالایشگاه زیستی پسماند و پساب‌های نیشکر»، «کشت علوفه شورپسند»، «پرورش ماهی با زه‌آب»، و غیره برنامه‌هایی است که در ستاد برای رفع این مشکلات مدنظر قرار دارد تا با کمک این پروژه ها تاب آوری ملی ارتقا یابد و در کنار اشتغالزایی پایدار در مناطق مختلف کشور، رونق اقتصادی هم محقق شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید