جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

4 بازی برتر سال 2020 و 2021، از فارکری 6 تا Cyberpunk 2077

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
4 بازی برتر سال 2020 و 2021، از فارکری 6 تا Cyberpunk 2077

سال 2020 میلادی برای گیمرها بسیار سخت و طاقت فرسا گذشت. سالی که بیشتر از اینکه شاهد بازی های شوتر باشیم بازی های ترسناک را به چشم دیدیم. بازی های بزرگی چون warzone آنچنان که می بایست به چشم نیامد و آن تنها بازی هیجان انگیزی که به چشم آمد فصل دوم بازی The last Of Us بود. اما امید می رود بازی های سال جدید سنگری برای پناهگاه گیمرها باشد. اگرچه شروع سال جدید با عرضه ی Cyberpunk معروف همراه شد ولی این بازی آنچنان به دل ها ننشسته و باگ های عجیب و غریب آن موجب شد تا بازی مورد پسند گیمرها قرار نگیرد. اما بازی های دیگری نیز در شرف عرضه هستند که برخی از آن ها را به همراه Cyberpunk بررسی خواهیم کرد.

بازی کامپیوتری فارکری 6، رازهای سرزمین دیکتاتوری

ششمین فصل بازی کامپیوتری Farcry به زودی اکران خواهد شد و این بار نیز شاهد یک بازی شوتر اول شخص و جهان باز خواهیم بود. مطابق سیزن های گذشته فصل ششم فارکری نیز دارای یک داستان با محور مبارزه برای بقا و نجات از دست دیکتاتورها می گذرد. فصول گذشته ی فارکری در جنگل های مکزیک، امریکا و آسیای شرقی گذشت و این بار در جزیره ی ای به نام «یارا» روی خواهد داد. داستان جزیره ی یارا پیرامون فردی به نام آنتون کاستیو است که پدرش سال ها پیش دیکتاتور این جزیره بود و اکنون در زمان او، مردم جزیره را به یک منطقه ی دموکرات تبدیل نموده اند و خبری از دیکاتوری نیست. اکنون که 50 سال از دوره ی دموکراسی یارا می گذرد، کاستیو سعی دارد پس از گزینش در ریاست جمهوری رویای پدر خودش را که دیکتاتوری بود زنده کند و بر مردم تحمیل نماید.

در کنار کاستیو، پسر او «دیه گو» دیگر شخصیت داستان است که جانب بسیار متفاووت تری از پدر خود را انتخاب کرده و علاقه ی زیادی به یادگیری موسیقی و ... دارد. کاستیو سعی دارد تا پسرش را به سمت دیکتاتوری هدایت کند و تا جایی که ممکن است او را برای این کار تربیت کرده و آماده نماید. برخی از گمانه زنی ها بر این قرار است که دیگو ممکن است همان «واس» بازیگر شخصیت منفی فارکری سه باشد. اما باید تا نتیجه ی نهایی فارکری 6 صبر کنیم.

فضای بازی Farcry6 بسیار سرگرم کننده است و کاستیو با مردم مدام در حال درگیری هستند. در حقیقت بازی به دو جناح یا دو قطب مثبت و منفی تبدیل شده که بخش منفی آن نیز به طور غیر منتظره ای بر روی احساسات شما اثر خواهد گذاشت.

شخصیت مثبت داستان، فردی به نام «دیوید» است که شما در لباس او وظیفه ی پایان دادن به حاکمیت دیکتاتوری کاستیو را بر عهده دارید. البته که انتخاب چهره و دیگر بخش های شخصیت مثبت بر عهده ی شماست و با سیستم هوشمند و جدید یوبیسافت تغییرات بیشتری را می توانید بر روی شخصیت خودتان اعمال کنید.

فارکری 6 از روی پخش تیزر، قرار بود 30 بهمن 1399 عرضه شود ولی به دلایل زیادی بخصوص وجود بیماری کرونا، تاریخ بازی به زمان نامعلومی موکول شد. این بازی زیبا بر روی پلتفرم های PC ، ایکس باکس و PS4 و PS5 عرضه خواهد شد.

بازی کامپیوتری Call of duty cold war، نمایش یک جادوی جذاب

مجموعه ی بازی کامپیوتری Call of Duty این بار با نام Cold War مهمان خانه های گیمرهاست. سری شوتر اول شخص ندای وظیفه در چند سری متفاوت تاکنون عرضه شده که یکی از معروف ترین آن ها با نام Black Ops تا شماره ی چهارم پیش رفت که این بار شماره ی پنج آن به جنگ سرد ختم شده و عنوان Cold War را به دوش می کشد. اما آیا این نسخه از کالاف دیوتی جذابیت های گذشته ی خود را خواهد داشت؟

سری مدرن وارفار هرچه داشت از داستان فوق العاده ی او بود، ولی طی چند سال گذشته هیچ خبری از آن نبود تا اینکه سال گذشته با عنوان Modern Warfar 2019 به میدان بازگشت. بازگشت این نسخه از Call of Duty آنچنان که باید به مذاق ما ننشست. نه تنها ضعف داستان بازی مشهود بود بلکه نسخه ی بتل رویال آن با نام Warzone هم نتوانست به موفقیت بتل رویال های دیگر برسد. این بار پس از 4 سری گذشته ی Black Ops نوبت به نسخه ی جنگ سرد می رسد. به مانند همیشه Black Ops در سه دسته ی داستانی، مولتی پلیر و زامبی طراحی شده است.

سری داستانی: سری داستانی Black Ops کاملا پیش بینی شده و تکراری است ولی به لطف کنسول های نسل نهم شاهد یک گرافیک بسیار قدرتمند تر از بازی هستیم. جلوه های به کار رفته در بازی به همراه مدل سازی ها و طراحی های محیط، بی نظیر است و انفجارها و گیم پلی بازیکنان زیباتر از قبل طراحی شده است. جزئیات به کار رفته ی بازی بهتر از نسخه های پیشین بلک آپس شده و بهتر است بگوییم سری داستانی این فصل شباهت زیادی به فصل اول آن دارد. 6 ساعت گیم پلی و وجود دو مرحله ی خلاقانه ی بازی به جذابیت بازی کمک کرده و دیگر بخش های داستان نمونه ی مشابهی با سری های گذشته ی خود دارد.

بخش زامبی داستان کماکان جذاب ترین بخش Black Ops به شمار می رود و در این سری نیز یک بازی مهیج و جذاب را در پیش دارید. اضافه کردن اسلحه های جدید و مودهای مختلف بازی Black Ops Cold War را از دیگر نسخه های Black Ops جدا کرده ولی پسرفت چشمگیری که داشته است وجود فقط یک مپ در بازی است. چیزی که عاشقان بخش زامبی از آن انتظار بیشتری دارند. پیشنهاد می شود تا قبل از اینکه محتوای بازی به طور کلی اضافه شود به همان نسخه ی بتل رویال Warzone بپردازید.

پایان دوست داشتنی برای سه گانه جدید بازی کامپیوتری Hitman 3

بازی کامپیوتری Hitman 3 نسخه ی جدید سری هیتمن است که یک بازی اکشن مخفیانه مشهور است. فصل سوم هیتمن ادامه ی ماجرای هیتمن 2 را دنبال می کند که شما در یک نقش قاتل کاملا حرفه ای به چند نقطه از دنیا فرستاده می شوید تا هدف های خود را به اتمام برسانید. بازی هیتمن 3 شاید بهترین بازی اکشن باشد که واقعی بودن با پوست و گوشت خود می توان احساس کرد. گیم پلی جذاب، طراحی هوشمندانه ی مراحل و انجام ماموریت ها و اهداف در متنوع ترین مناطق از مهم ترین عوامل استقبال دو چندان گیمرها در سراسر دنیا به شمار می رود.

نسخه ی اولیه ی هیتمن در سال 2016 با عنوان «دنیایی از قتل» عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که هدف سازنده ی بازی قتل های زنجیره ای هیتمن و شکار هدف هاست. شما در نقش هیتمن در چندین منطقه ی مختلف فرستاده می شدید تا به صورت آزادانه و جهان باز و با کشف روش های تازه و خودسازانه ای دشمنان خود را از بین ببرید. نقشه ی بازی به شما کمک فراوانی می کرد و البته که زبان انگلیسی نقش مهمی در انجام بهتر بازی داشت. این بار نسخه ی سوم هیتمن رنگ و لعاب روشن تری دارد و مراحل غافلگیرانه تری را در پیش رو دارید. در هیتمن 3 نقش شما در جلد یک شماره 47 است که در حقیقت چها و هفتمین کلون از سری کلون های حرفه ای و قاتلی است که دکتر اورت آن ها را برای نیل به اهداف خود پرورش داده است. اما شماره 47 این بار باهوش تر و منحصر به فرد تر از سایرین است و بعضاً رفتارهای غیرقابل پیش بینی تری را از او شاهد خواهیم بود. شماره 47 یک شخصیت کاملا خشک، بی حس، قاتل و جنایتکار حرفه ای را برای شما عطا می کند.

بازی امکانات زیادی را از ابتدا در اختیار شما قرار نمی دهد. اما هرچه جلوتر می روید دسترسی شما به امکانات بیشتر می شود و همچنین وظایف شما سنگین تر می شود. 5 مرحله ی بسیار بزرگ و یک مرحله ی مخفیانه در بازی وجود دارد. مراحلی پر از جزئیات و بدون نقص که جز معمای ذهن شما به صورت دیگری حل نمی شود. در صورتی که در حین انجام ماموریت ها شکست بخورید بازی به جایی بر می گردد که شما بتوانید راه دیگری را برای گذر از مرحله ی مد نظر انجا دهید و راه های مختلفی را امتحان کنید.

سازندگان هیتمن 3 علاوه بر بهبود کیفیت بازی، در طراحی داستان بی نظیر عمل کرده اند و امیدوارند بازی ساخته شده ی آن ها نه تنها فروش خوبی داشته باشد بلکه با بازدید قابل قبولی از طرف گیمرها همراه باشد.

بازی کامپیوتری Cyberpunk 2077، زیبا ولی بی روح

بالاخره پس از 8 سال انتظار بازی کامپیوتری Cyberpunk 2077 عرضه شد. اگرچه نسخه ی اولیه ی آن با مشکلات بسیار زیادی همراه است و نکات منفی باگ های بازی به شدت به چشم می خورد اما جزئیاتی که در ادامه به آن می پردازیم نشان می دهد که کار بر روی این بازی فوق العاده بود است. بازی در شهر بسیار زیبا و پویای «نایت سیتی» انجام می شود. محیط زنده و گرم بازی چشم هر گیمری را به این بازی با طراوت وا می دارد. شاید از ابتدا با باگ های زیادی همراه شوید اما با گذر مراحل فرعی و اصلی به عمق داستان پی می برید و رفته رفته بازی برای شما جا می افتد. شما در نقش یک شهروند ناچیزی در یک شهر بسیار بزرگ هستید. گویا Cyberpunk 2077 از اجتماع GTA و FarCry New Down تشکیل شده و این نظریه هرچند خنده دار به نظر می رسد ولی بهترین مثالی است که برای تکمیل حرف هایم می توانم بزنم تا به شما بزنم.

نکات مثبت بازی: در ابعاد بسیار گسترده ای، سلاح های پیشرفته ای طراحی شده که گویا پیش از این در هیچ بازی شوتری شاهد آن نبوده ایم. ساختمان های نایت سیتی بسیار زیبا و منحصر به فرد قد کشیده اند و وسیله های نقلیه ی بازی گویا از آینده آمده اند. حتی طراحی لباس ها و شخصیت ها نیز فوق العاده بوده و دروارنوشته ها نیز بحثی جداگانه برای خود دارند. 

نکات منفی بازی: اگرچه Cyberpunk 2077 جهان سازی فوق العاده ای را برای خود دست و پا کرده است اما نمی توان از نکات منفی آن گذشت. بسیاری، این بازی را بی روح می خوانند و علت آن نیز چند اشتباه بزرگ سی دی پروجکت است که بازی را خیلی زود عرضه کرد. کرش های مداوم به همراه افت فریم ناگهانی بازی، باگ های بی سر و پا، گیر افتادن شخصیت ها در بالا رفتن از پله ها، رانندگی عجیب و غریب و گیم پلی احمقانه ی رانندگی، حرکت کردن بدن بدون سر و حتی صحبت کردن بدون تکان خوردن لب نشان می دهد که این بازی حداقل 4 تا 5 ماه نیاز به فیکس دارد. البته که نایت سیتی با شهرهای دیگر بازی ها متفاوت است ولی با وجود این باگ ها نمی توان منکر منتقدین شد. همچنین شخصیت های بازی بدون حس، بدون فکر و حتی غیرطبیعی در حال حرکتند. همین عوامل موجب می شود پلیر، نتواند با محیط اطراف خود تعامل برقرار کند و لذا زنده بودن بازی از او گرفته می شود و گویا یک بازی بی روح و عروسک وارانه در حال انجام است.

این عوامل دست به دست هم داد تا بازی معروف Cyberpunk 2077 بعد از این همه انتظار نتواند یک گیم پلی آزادانه را خلق کند. بازی Cyberpunk 2077 را می توان در دو عبارت تمام کرد؛ پیشرفت تکنولوژی ولی پسرفت زندگی.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید