جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

در هنگام خرید تلویزیون به نکاتی باید توجه داشته باشیم

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
در هنگام خرید تلویزیون به نکاتی باید توجه داشته باشیم

شما هر روز تلویزیون منزل خود را عوض نمی کنید و به همین خاطر است که باید در انتخاب آن دقت کنید تا یک خرید درست و متناسب با نیازتان داشته باشید. قبل از خرید تلویزیون بهتر است تا راهنمای خرید تلویزیون ها که در بسیاری از سایت ها موجود می باشد و شامل اطلاعاتی از تلویزیون مورد نظر است را مطالعه کنید و همچنین  قیمت تلویزیون های مختلف را چک کنید تا بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید، مناسب ترین تلویزیون ممکن را خریداری کنید. زمانی که قصد خرید یک تلویزیون را دارید، یک سری فاکتور را باید مد نظر قرار دهید. بعضی از افراد هنگام خرید تلویزیون تمایل دارند تا بزرگترین سایز ممکن را خریداری کنند، برای بعضی دیگر مهمتر از اندازه تلویزیون، تعریف و تمجیدی است که دیگران از تلویزیون می کنند. قبل از اینکه یک تلویزیون صفحه تخت را انتخاب کنید، نیاز دارید تا در مورد صفحه نمایش های مختلف، وضوح تصویر و دیگر ویژگی های تلویزیون های صفحه تخت امروزی مطالبی را بدانید.

برای خرید تلویزیون حتما نکات زیر را به خاطر داشته باشید

نوع تلویزیون:

تلویزیون های صفحه تخت شامل پلاسما، LCD و LED می باشند. این سه نوع تفاوت هایی با یکدیگر دارند. تلویزیون های پلاسما یک تصویر را با ارسال بار الکتریکی که توسط یک صفحه ی بسیار باریک و کوچک از جنس پلاسما دریافت می شود، به وجود می آورند. تلویزیون های LCD تشکیل شده از یک ماده ی کریستالی هستند که بین دو صفحه ی شیشه ای تزریق شده است و توسط یک لامپ فلورسنت تصویر را نمایش می دهند. تلویزیون های LED شبیه به تلویزیون های LCD هستند، با این تفاوت که به جای استفاده از لامپ پس زمینه فلورسنت از پس زمینه ی LED در این تلویزیون ها استفاده می شود.

نرخ کانتراست (contrast ratio):

بررسی و مقایسه ی نرخ کانتراست در انتخاب و خرید تلویزیون مهم است. این ویژگی میزان توانایی تلویزیون شما در نمایش تصاویر تاریک و روشن در یک لحظه را توصیف می کند. همواره بهتر است تلویزیونی را خریداری کنید که کانتراست بالاتری داشته باشد. اگر این ویژگی در تلویزیون شما ضعیف باشد بسیاری از جزئیات را در تصاویر خیلی تاریک یا خیلی روشن از دست می دهید. این ویژگی ها در راهنمای خرید تلویزیون ذکر شده و می توانید از فروشنده نیز آن را جویا شوید.

توانایی تلویزیون در نمایش دادن حرکات سریع:

اگر شما اهل تماشا کردن ورزش های سریع در تلویزیون منزل خود هستید، احتمالا تلویزیون پلاسما بهترین شانس شما برای دیدن این مسابقات است، چونکه این تلویزیون ظریف ترین حرکات را هم نشان می دهد. البته LCD و LED هم در 5 سال اخیر این ویژگی خود را ارتقا داده اند و در حال حاضر قابلیت خوبی در نمایش این تصاویر دارند.

مصرف انرژی تلویزیون:

عموما مصرف انرژی پلاسما بسیار بیشتر از LCD است و هزینه ای که باید در طی یک سال برای پلاسما بپردازید 50 درصد بیشتر از LCD است. در این بین تلویزیون های LED کمترین انرژی را مصرف می کنند.

قیمت تلویزیون:

قیمت تلویزیون نکته دیگریست که باید به آن توجه کنید. در این بین LCD ها مقرون به صرفه ترین گزینه شما هستند. پلاسما ها معمولا فقط در ابعاد بزرگ موجود هستند و به وضوح گران تر از LCD ها هستند. LED با توجه به تکنولوژی به روزتری که دارد در این بین از همه گران تر است.

تکنولوژی های مرتبط با تلویزیون

بهترین برند ها برای خرید تلویزیون

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در عرصه ی صفحه های نمایش تلویزیون ها و کیفیت این صفحه نمایش ها، کمپانی های قدرتمند شانه به شانه یکدیگر در این عرصه رقابت پیش می روند و گاهی با تولید محصولی خاص از یکدیگر پیشی می گیرند. در حال حاضر خرید تلویزیون سامسونگ، ال جی، پاناسونیک، هایسنس، سونی، شارپ بعنوان اولویت های اول مردم جهان در خرید تلویزیون قرار دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید