جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات گوشی گلکسی نوت 9

author منتشر کننده
نظرات (6) 22 0
مشخصات گوشی گلکسی نوت 9

مشخصات فنی گوشی گلکسی نوت 9

به جرات می توان نام غول را برای نوت 9 در نظر گرفت. این گوشی 6.4 اینچی مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP18 است که بازی ها و نرم افزارهای سنگین را به راحتی اجرا می کند. گلکسی نوت 9 در دو نسخه ۶ گیگابایت رم (مدل ۱۲۸ گیگابایتی) و ۸ گیگابایت رم (مدل ۵۱۲ گیگابایتی) به بازار عرضه شده است که برای هر استفاده ای کافی به نظر می رسد.
نکته مثبت در این مورد، امکان اتصال کارت حافظه به گوشی است. شما می توانید از یک کارت حافظه تا سقف 512 گیگابایت استفاده نمایید تا دیگر نگران کمبود حافظه نباشید.

 

دنیای موبایل و تبلت و فناوری آنها

دوربین گلکسی نوت 9

یکی از مواردی که امروزه سازندگان اسمارت فون ها به آن نگاه ویژه ای دارند، دوربین گوشی می باشد. سامسونگ در این زمینه هم موفق عمل کرده است و با قرار دادن دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و فناوری تشخیص نوع سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی، مشتریان خود را راضی نگه داشته است. نوت 9 دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که برای گرفتن تصاویر سلفی کافی به نظر می رسد.
 همچنین این گوشی دارای امکانات نرم افزاری بسیار خوبی برای دوربین است تا کاربران حرفه ای در امر عکاسی هم بتوانند نهایت استفاده از آن را ببرند.

هزینه خرید گوشی گلکسی نوت 9

قیمت یک گوشی از موارد مهم برای انتخاب و خرید است که متاسفانه در کشور ما به خاطر نوسانات ارز، قیمت ها عادلانه نیستند و دوستداران فناوری در ایران نمی توانند به راحتی کالاهای دیجیتال را خریداری نمایند. در حال حاضر (مهرماه 97) قیمت گلکسی نوت 9 در بازارهای جهانی برای مدل 128 گیگابایتی ، حدود 1000 دلار و مدل 512 گیگابایتی حدود 1250 دلار می باشد. اگر شما برای خرید نوت 9، امروز به بازار تهران سر بزنید، مشاهده می کنید که نسخه 128 گیگابایتی این گوشی با قیمت حدود 13 میلیون تومان و نسخه 512 گیگابایتی، قیمتی در حدود 20 میلیون تومان دارد که متاسفانه قیمت بالایی است و هرکسی توان خرید آن را ندارد.

ظرفیت باتری

هیچکس دوست ندارد تلفن همراه خود را به صورت مداوم به شارژر متصل کند. نوت 8 از یک باتری 3300 میلی آمپری بهره می برد که کاربران از آن ناراضی بوده و برای یک فبلت اصلا مناسب نبود. خوشبختانه سامسونگ در این مورد هم عالی عمل کرده است و برای نوت 9 یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، با قابلیت شارژ سریع و شارژ وایرلس در نظر گرفته است. طبق گفته سامسونگ، شما می توانید یک روز کامل، بدون نیاز به شارژ مجدد از نوت 9 استفاده کنید.

نرم افزار و سیستم عامل نوت 9

سیستم عامل متن باز اندروید به عنوان محبوب ترین سیستم عامل اسمارت فون ها در حال حاضر شناخته می شود. نوت 9 از اندروید ۸.۱.۰ اوریو به همراه نسخه ۹.۵ از رابط کاربری Samsung User Experienc بهره می برد که جدیدترین نسخه از رابط کاربری شرکت سامسونگ است. به طور کلی ظاهر این رابط کاربری شبیه به گلکسی اس9 می باشد و تغییر محسوسی در آن مشاهده نمی شود.

 

دنیای موبایل و تبلت و فناوری آنها

 

بیکسبی (دستیار صوتی هوشمند سامسونگ) نیز در گلکسی نوت 9 قرار دارد که با فشردن دکمه اختصاصی آن، فعال می شود. اما بیکسبی هم مانند siri  در آیفون، از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و تقریبا هیچ استفاده و کاربرد مهمی در ایران ندارد.

قلم هوشمند نوت 9

مهمترین ویژگی که سری نوت را از بقیه گوشی ها متمایز نموده است، قلم هوشمند نوت است. در نوت 9 این هوشمندی به حداکثر رسیده و استفاده از آن بسیار لذت بخش است. برای قلم یک دکمه بلوتوثی تعبیه شده است تا بتوانید از راه دور گوشی خود را کنترل کنید. برای خیلی از افراد عکاسی کردن با استفاده از این قلم مفید خواهد بود.

دنیای موبایل و تبلت و فناوری آنها

 نکته جالب توجه در مورد این قلم این است که دارای مخزن شارژ است و با قرار دادن آن در مکان مخصوص خودش در گلکسی نوت 9،  به سرعت و در عرض چند دقیقه شارژ می شود. قلم S pen نوت 9 دارای ویژگی های بسیاری است که در مقالات بعدی به طور کامل به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نتیجه گیری کلی

سامسونگ گلکسی نوت 9 یک گوشی بی نظیر است. کیفیت بالای نمایشگر، دوربین فوق العاده، سخت افزار قوی، هوش مصنوعی خوب، عمر باتری مناسب، حافظه داخلی بالا و امکانات نرم افزاری بروز از مزایای گلکسی نوت 9 می باشند. شاید بتوان تنها معایب گوشی را شبیه بودن طراحی آن به نوت 8 و همچنین وزن بالای آن دانست. به طور کلی اگر بودجه خرید گوشی را دارید، ما پیشنهاد می کنیم استفاده از  این پرچمدار فوق العاده سامسونگ را حتما تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (6)

  1. با توجه به کاربردش و نوع طراحی اون گوشی خیلی مفیدی می تونه باشه ولی ای کاش معایب اون رو هم مورد بررسی قرار میدادین.میتونست زمینه ی جالبی ایجاد کنه.

  1. بسیارعالی موافقم که گوشی خوبیه حتی برای انجام طراحی قلم نوری بهترین امکانشه

  1. کامل توضیح دادین اما به قول دوستمون ای کاش نقاط ضعف و قوت رو با هم بررسی میکردین

  1. سلام به خوبي در مورد اين گوشي توضيح داده شده است ولي اي كاش در مورد هزينه و اگر نقطه ضعفي هم داشت توضيحي مي داديد تا اگر خواهان خريد اين گوشي بوديم ا

  1. با توجه به قیمت و جنس کاا و رنگ زیبای اون من فکر می کنم بر اساس منطق که این نوع گوشی مناسب هستش و میشه؟ازش استفاده های زیاد و جالب توجهی کرد . من بنظ

    1. قیمتش رو نوشته 13 یا 20 میلیون تومن در ایران

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید