جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برای چندمین بار قیمت نرم افزاری تمام خودران تسلا افزایش می‌یابد

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
برای چندمین بار قیمت نرم افزاری تمام خودران تسلا افزایش می‌یابد

تسلا قیمت نرم‌افزار تمام خودران (FSD) خود را تا 15 هزار دلار افزایش می‌دهد. ایلان ماسک، مدیرعامل این غول خودروسازی اعلام کرد که قیمت جدید از اوایل ماه میلادی آینده اجرایی خواهد شد که افزایش 3000 دلاری قیمت آن را نشان می‌دهد.

ماسک در توییت خود توضیح می‌دهد که این افزایش قیمت از 5 سپتامبر و پس از انتشار نسخه بتا 10.69.2 نرم‌افزار خودران تسلا اعمال خواهد شد و رانندگانی که قبل از این تاریخ خودرو خود را سفارش دهند، مجبور نخواهند بود تا قیمت افزایش یافته جدید را پرداخت کنند. همچنین ماسک از نسخه جدید این نرم‌افزار به عنوان «گام بزرگ رو به جلو» یاد کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا تسلا قصد دارد قیمت اشتراک FSD را نیز افزایش دهد یا خیر. سرویس خودران این شرکت در حال حاضر، ماهانه 199 دلار برای مشتریان هزینه دارد.

نرم‌افزار FSD به رانندگان این امکان را می‌دهد که از سیستم کمک راننده خودران پیشرفته تسلا (ADAS) برای حرکت به سمت مقاصد خود استفاده کنند. البته خودروها با وجود FSD کاملا خودران نخواهند شد و رانندگان همیشه باید به جاده و مسیر حرکت خودرو توجه داشته باشند.

افزایش قیمت مرحله‌ای نرم‌افزار خودران تسلا

تسلا به‌مرور زمان قیمت نرم‌افزار خود را افزایش داده است. این سیستم در زمان عرضه، 5000 دلار قیمت داشت اما غول خودروسازی در اکتبر سال 2020 هزینه آن را به 10 هزار دلار افزایش داد. در اوایل سال جاری میلادی نیز تسلا قیمت آن را تا 12 هزار دلار افزایش داده بود. همچنین ایلان ماسک سال‌ها پیش ادعا کرده بود که ارزش FSD می‌تواند به بیش از 100 هزار دلار نیز برسد، زیرا این نرم‌افزار با تایید مقررات به قابلیت رانندگی خودران کامل نزدیک‌تر می‌شود.

با این حال، سیستم خودران تسلا منتقدهای خاص خودش را دارد. به عنوان مثال ماه گذشته یک زن با شکایت از تسلا ادعا کرده بود که سیستم خودران تسلا مدل X در تشخیص ریسک و خطرات با مشکل مواجه شده و به‌طور غیرمنتظره‌ای ترمز می‌کند. دادگاه مونیخ به این شرکت دستور داد تا 101 هزار دلار به این زن پرداخت کند. همچنین اوایل این ماه دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) این غول خودروسازی را به ارائه «ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده» در مورد قابلیت‌های خودران خودروهایش متهم کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید