جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

احتمال رونمایی سری 13 گوشی های شیائومی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
احتمال رونمایی سری 13 گوشی های شیائومی

طبق شایعات موجود شرکت شیائومی قصد دارد سری 13 گوشی های هوشمند را قدرتمندتر از سری‌های قبل وارد بازار کند. البته هنوز زمان دقیق عرضه این محصولات  مشخص نیست اما برخی شایعات ادعا می‌کنند این سری گوشی‌ها در پاییز عرضه خواهند شد. در ادامه قصد داریم با ویژگی‌های احتمالی گوشی شیائومی 13 که توسط افشاگران فاش شده، بیشتر آشنا شویم.

مشخصات گوشی شیائومی سری 12s

همان طور که اطلاع دارید شرکت شیائومی گوشی‌های سری 12S را عرضه کرده است که بسیار مورد توجه قرار گرفتند. سری ۱۲s شامل سه گوشی پرچم دار می‌شود و این سه پرچم دار S12 ، S12 پرو و S12 اولترا نام دارند. از جمله مشخصات شاخص سری 12s میتوان به سخت افزار بسیار قدرتمند و دوربین‌های ساخت شرکت لایکا اشاره کرد. شیائومی 12S اولترا سرگروه این پرچم داران است که به دلیل داشتن سنسور ۱ اینچی سونی، یک سر و گردن از سایر گوشی‌های این سری بالاتر است.

در حال حاضر قوی ترین و بهترین گوشی پرچمدار از محصولات شیائومی، 12Sاولتر است که علاقه مندان به این نوع گوشی در کشور چین به راحتی به آن دسترسی دارند. مشخصات فنی این گوشی بسیار عالی است و با گوشی‌های قدرتمند شرکت های دیگر رقابت می‌کند. این گوشی با قیمت حدودی 890 دلار روانه بازار شده و بیشتر ویژگی‌های آن مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرارگرفته است. به عنوان مثال، دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است که سونی و شیائومی با همکاری هم آن را توسعه داده‌اند.

البته این دوربین یک نکته قابل توجه دارد که شامل سنسور آن می‌شود. سنسور به کار رفته در دوربین گوشی 12s اولترا بزرگ ترین سنسور تمام گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و یک اینچی است. همین مساله باعث بازتاب زیاد این سری شیائومی در رسانه‌ها و فضای تکنولوژی داشته است. از دیگر ویژگی به کار رفته در این گوشی می‌توان به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 اشاره کرد که از لحاظ پردازشی و گرافیکی بسیار قدرتمند است و در تست خود توانسته از هر دو فاکتور و پردازش و گرافیک آیفون 13 پرومکس را پشت سر بگذارد.

همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا این گوشی بزرگترین دستاورد شیائومی در میان گوشی‌های تولید شده توسط این شرکت باشد. حتی می‌توان آن را به عنوان قوی‌ترین گوشی اندرویدی سال 2020 معرفی کرد که برای ساخت آن هزینه بالایی پرداخت شده است. طبق اخبار موجود شرکت شیائومی برای ساخت این محصول مبلغی حدود ۵۱۶ دلار هزینه کرده است.

حالا با وجود معرفی سری ۱۲ باز هم شایعات زیادی در مورد عرضه گوشی‌های سری جدیدتر و قویتر شیائومی مطرح میشود. رسانه‌ها مدعی شدند این ابر شرکت قصد دارد گوشی‌هایی قوی‌تر از نسل قبل تولید کند. با وجود اینکه هنوز تا معرفی رسمی این نسل گوشی‌ها زمان زیادی باقی مانده اما در فضای مجازی افشاگران اطلاعات بسیار مفیدی درباره ویژگی‌های احتمالی شیائومی سری 13  مطرح می‌کنند.

به عنوان مثال، افشاگر معروف «Digital Chat Station»، برخی از مشخصات مهم گوشی‌های این سری را مطرح کرده است. طبق گفته‌های  این افشاگر  پرچمداران سری ۱۳ قرار است در دو مدل استاندارد پرو عرضه شوند و از لحاظ قابلیت‌های سخت افزاری بسیار بهتر از نسل‌های گذشته خواهند بود. در حقیقت پیشرفت محسوسی در مقایسه با نسل قبل اتفاق افتاده است. در ادامه بیشتر با جزئیاتی که افشاگران عنوان کرده‌اند، آشنا می‌شویم.

سری 13 گوشی شیائومی در راه است

طبق این افشاگری، این سری پرچمداران گوشی شیائومی در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ (آبان – آذر ماه) توسط شرکت شیائومی عرضه خواهند شد. این پیش بینی به این دلیل است که این شرکت در طول سالیان گذشته نشان داده تمایل دارد گوشی‌های پرچم دار خود را در ماه دسامبر عرضه کند. همچنین در این افشاگری به این موضوع نیز اشاره شده که در ماه نوامبر شیائومی اجلاس سالانه معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را میزبانی خواهد کرد و در همین ماه گوشی‌های جدید این شرکت با چیپست پرچمدار کوالکام معرفی خواهند شد.

در گزارشهای قبلی عنوان شده تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ دارای این مشخصات است: از چهار بخش تشکیل شده و فناوری ساخت ۴ نانومتری TSMC و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740 دارد. طبق این اخبار به احتمال زیاد این تراشه یک هسته‌ی Cortex-X3، دو هسته‌ Cortex-A720، دو هسته‌ Cortex-A710 و ۳ هسته‌ Cortex-A510 دارد. به عبارت بهتر قرار است پردازنده‌ با طراحی ۱+۲+۲+۳ عرضه شود. البته هنوز هسته‌های Cortex-X3 و Cortex-A720 معرفی نشدند.

این خبر برای کاربران خوشایند است زیرا در زمینه تراشه‌ها شرکت TSMC نسبت به سامسونگ بهتر عمل می‌کند. همچنین طراحی این تراشه نیز بسیار متفاوت تر از مدل‌های قبلی است. کاربران مشتاقانه منتظر رونمایی رسمی از این تراشه هستند.

مشخصات احتمالی پرچمدارن شیائومی سری 13

اگر بخواهیم جزِئیات بیشتری از پرچمداران جدید شیائومی عنوان کنیم، می‌توانیم به سراغ مشخصات احتمالی باطری این گوشی‌ها برویم. طبق اطلاعات این افشاگر باطری گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری 13 تک سلولی خواهد بود. همچنین شارژر شیائومی در این سری توسعه یافته و با پشتیبانی شارژ سریع ۱۰۰ واتی و شارژ بیسیم ۵۰ واتی برای این سری گوشی‌ها  روانه بازار خواهد شد . همچنین انتظار می‌رود این شرکت تراشه‌ی اختصاصی Surge p1 را در این پرچمداران استفاده کند که تنها تراشه‌ی تک سلولی ۱۰۰ واتی است.

علاوه بر این موارد، شنیده می‌شود گوشی سری ۱۳ هم دارای سیستم طراحی شده لایکا خواهند بود و نمایشگر این سری گوشی‌ها هم AMOLED با رزولوشن K2 و رفرش ریت 120 هرتزی خواهد بود. اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از ویژگی‌های احتمالی شیائومی سری 13 در دسترس نیست و ما انتظار داریم در ماه‌های آینده اطلاعات تکمیلی‌تر توسط افشاگران فاش شود.

سخن پایانی

شرکت شیائومی برای اینکه از رقابت با ابر قدرت‌های تکنولوژی عقب نماند، هر سال در تلاش است تا محصولات پرچمدار خود را با ویژگی‌های  فوق العاده عرضه کند. به عنوان مثال، گوشی های سری ۱۲s با مشخصات فنی قوی رونمایی شدند، به طوری که برخی از مشخصات فنی آن در میان گوشی‌های اندرویدی بی سابقه بود.

حالا اخباری مبنی بر ساخت سری 13 به گوش می‌رسد که قوی‌تر از سری‌های قبل است و برخی از ویژگی‌های آن‌ نیز توسط افشاگران افشا شده است. البته باید منتظر اخبار تکمیلی و رسمی از طرف شرکت شیائومی باشیم.  بنابراین تا زمانی که این سری جدید رسما رونمایی نشده، نمی‌توان با اطمینان درباره مشخصات آن صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید