جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با برنامه های پزشکی اندرویدی

author منتشر کننده
نظرات (2) 8 0
آشنایی با برنامه های پزشکی اندرویدی

امروزه با استفاده از گوشی­‌های اندرویدی که در دست داریم به راحتی می‌­توانیم از خدمات گوناگونی همچون خدمات پزشکی و... بهره­‌مند گردیم و حتی در برخی از موارد پزشکان، متخصصان، مشاوران و ... را به صورت مجازی به خانه خود بیاوریم و از تجربیات آن ها استفاده کنیم البته به راحتی و با یک چشم بر هم زدن. برای این کار نیز لازم است برنامه­‌های اندرویدی مختلف را بشناسیم و با نصب اپلیکیشن آن ها در گوشی تلفن همراه خود خدمات گوناگون را به خانه و نزد خود بیاوریم. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از برنامه‌ پزشکی اندرویدی آشنا کنیم تا در مواقع نیاز از خدمات آن ها بهره­‌مند گردید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه نیاز است درباره دیابت بدانید

برنامه پزشکی پزشکت

پزشکت یک برنامه اندرویدی در حوزه پزشکی است که کار خود را با شعار "به پزشکت اعتماد کن" آغاز کرده است. این اپلیکیشن تلاش می­‌کند ارتباط بین بیمار و پزشک را تسهیل کرده و خدمات پزشکی مختلفی را در اختیار بیمار قرار دهد. برنامه‌ پزشکی پزشکت دارای قابلیت های مختلفی است که برخی از آن ها به شرح زیر می­‌باشند:

کاربر می­‌تواند به صورت صوتی، تصویری و متنی با پزشک مورد نظر ارتباط برقرار کند و سوالات خود را مطرح نماید.

کاربر می­‌تواند با استفاده از آن، در شبکه بزرگ اجتماعی ویژه سلامت عضو شود.

کاربر می­‌تواند از پزشکان وقت مشاوره دریافت نماید.

امکان آموزش هم برای پزشک و هم برای کاربر وجود دارد.

کاربر می­‌تواند به تمامی مقالات و اطلاعاتی که پزشکان در این اپلیکیشن منتشر می­‌کنند و نیز به یافته­‌های تازه علم پزشکی و اخبار دسترسی داشته باشد.

کاربر می­‌تواند روزانه نکات و توصیه­‌های پزشکی را که در حوزه سلامت بسیار ارزشمند هستند دریافت نماید.

چنانچه کاربر پزشک خاصی را در نظر داشته باشد می­‌تواند در پزشکت به جست و جوی نام وی بپردازد. همچنین در پزشکت امکان دسترسی به تاریخچه­‌ای از مشاوره­‌های انجام شده قبلی نیز برای کاربر وجود خواهد داشت.

ارائه بسته‌­های آموزشی رایگان در منوی آموزش این برنامه که اغلب نیز به صورت رایگان هستند از دیگر ویژگی­‌های این برنامه موفق اندرویدی در حوزه سلامت می­‌باشد.

چنانچه قصد نصب این برنامه را داشته باشید، پس از نصب متوجه خواهید شد که در قسمت پیشخوان این برنامه، فهرستی از 35 شاخه مختلف دانش پزشکی وجود دارد که شما می­‌توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. برخی از این رشته­‌ها عبارتند از: ارتوپدی، روان پزشکی، چشم پزشکی، بیماری­ های عفونی و ... با انتخاب دسته مورد نظر لیستی از پزشکان متخصص آن رشته را مشاهده خواهید کرد و به بیوگرافی مختصری از آن ها همچون سطح تحصیلات و ... دسترسی خواهید داشت. حال با انتخاب یک پزشک در دسته مورد نظر و با ورود به صفحه وی، اطلاعاتی نیز در زمینه تعداد پست های منتشر شده از او در برنامه پزشکت، کد نظام پزشکی، نوع تخصص، تعداد دنبال کنندگان، مدل مشاوره و آخرین مطالب منتشره شده را نیز دریافت خواهید کرد. چنانچه قصد مشاوره با این پزشک را داشته باشید می­‌توانید با توجه به نوع تخصص وی و نیز تمایل خودتان مشاوره متنی، تصویری و یا صوتی را انتخاب کنید. البته در پزشکت برخی از پزشکان خدمات پزشکی خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌دهند اما چنانچه قصد دریافت مشاوره از سایر پزشکان را داشته باشید باید هزینه پرداخت نمایید که مقدار آن نیز با توجه به مدت زمان مشاوره متفاوت خواهد بود.

برنامه پزشکی پزشکت

برنامه پزشکی ماسک

ماسک یک برنامه‌ پزشکی در زمینه اطلاع رسانی از وضعیت شیوع کروناست که شما می­‌توانید با نصب آن در گوشی تلفن همراه خود از وضعیت شیوع کرونا در کشور، شهر و حتی محل زندگی خود آگاه شده و بنابراین از مناطقی که آلوده به کرونا ویروس هستند دوری کنید. البته در این برنامه شما می­‌توانید با پاسخ دادن به سوالات مطرح شده میزان احتمال خود به کووید 19 را نیز بسنجید. ماسک توسط گروهی از استادان و دانشجویان دانشگاه‌­های صنعتی شریف، امیر کبیر و شهید بهشتی با هدف کنترل و نیز کاهش مبتلایان به ویروس کرونا و آگاهی دادن به افراد در زمینه وضعیت موجود در اطرافشان طراحی شده و در اختیار هموطنان قرار گرفته است. چنانچه از این برنامه استفاده کنید می­‌توانید علاوه بر اطمینان حاصل کردن از وضعیت سلامتی خود از مرگ صدها نفر پیشگیری کنید. در این برنامه هم حریم شخصی شما حفظ خواهد شد و هم موقعیت جغرافیایی محل زندگی­تان. اگر موقعیت جغرافیایی خود را در این اپلیکیشن وارد نمایید این اپلیکیشن مشخص خواهد کرد که آیا موردی از فرد مبتلا به کرونا ویروس در محل زندگی شما وجود داشته است یا خیر و شما با کسب این اطلاعات احتیاط خود را بیشتر حفظ خواهید کرد.

برنامه پزشکی ماسک

بیشتر بخوانید: دیسمورفوفوبیا: اختلال خودزشت پنداری

برنامه پزشکی هاسپیتل

هاسپیتل نیز یک برنامه‌ پزشکی در حوزه سلامت است که به کاربر این امکان را می­‌دهد در هر ساعت از شبانه روز بتواند با پزشکان متخصص و معتبر در هر شاخه­‌ای از پزشکی به مشاوره بپردازد و مسائل و مشکلات مربوط به خود و یا اطرافیانش را حل نماید. بنابراین می­‌توان گفت هاسپیتل اپلیکیشنی در زمینه مشاوره پزشکی تلفنی است که به راحتی در دسترس شما قرار می‌­گیرد تا شما بتوانید پس از تعیین موضوع مشاوره خود، درخواست تماس بدهید. هاسپیتل بلافاصله پس از درخواست شما با شما تماس گرفته و به شما این امکان را می­‌دهد که با پزشک واقعی صحبت نمایید. برای این که بتوانید به این برنامه وارد شوید ابتدا باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و بعد از دریافت کد تایید از برنامه استفاده کنید. وارد کردن اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی در این برنامه کاملاً اختیاری بوده و تمامی اطلاعات شما نیز در آن محفوظ خواهد ماند. لازم به ذکر است که هاسپیتل دارای قسمت های مختلفی همچون مشاوره، گفت و گوها، خانه و پرسش و پاسخ است. در بخش مشاوره آن، شما می­‌توانید پس از تعیین نحوه اتصال به پزشک، با پزشک مورد نظر صحبت کنید و به مشاوره بپردازید. در بخش خانه، شما می­توانید آخرین رویدادهایی که در این برنامه رخ داده است را مشاهده نمایید. البته هاسپیتل در برخی مواقع که شما نیاز به مراجعه حضوری به پزشک و یا نیاز به صحبت تلفنی با او را ندارید و فقط می­‌خواهید یک سوال از او بپرسید این امکان را می­‌دهد که در قسمت پرسش و پاسخ البته با پرداخت مبلغ اندکی پول سوال خود را به صورت متنی ارسال کرده و در این اولین فرصت پاسخ سوال خود را دریابید. امکان جست و جو برای یافتن پاسخ سوالات مشابه نیز در این قسمت و البته به صورت رایگان برای شما وجود خواهد داشت به طوری که شما می­‌توانید بدون پرداخت پول به پاسخ سوالات خود که قبلاً پرسیده شده‌­اند برسید.

برنامه پزشکی هاسپیتل

برنامه پزشکی نوکو

نوکو (نوآوری کودک) نیز  برنامه­‌ پزشکی دیگری است که جهت آموزش مجازی والدین و کودکان طراحی شده است. هدف از طراحی این نرم افزار ارتقاء دانش و فرهنگ والدین در زمینه پروش صحیح و درست کودک همراه با نگاهی آموزش محور است که با ارائه محتواهای با کیفیت انجام می­‌شود. محتواهایی که بیانی ساده دارند و با استفاده از منابع علمی معتبر دنیا طراحی و ایجاد شده­‌اند. شما با نصب این برنامه می‌­توانید از صدها ساعت ویدئوی آموزشی که آموزش ­هایی را از دوره بارداری تا دوره نوجوانی فرزندان را در برمی­‌گیرند و همچنین از بازی­‌ها و سرگرمی­‌هایی که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است بهره­‌مند شوید. آن چیزی که نوکو دنبال می­‌کند افزایش آگاهی جامعه جهت داشتن خانواده‌­ای سالم، با نشاط و نیز تربیت فرزندانی هوشمند و خلاق می­‌باشد. این برنامه خدمات خود را به دو دسته از مخاطبین ارائه می­‌دهد: والدین و فرزندان. در بخش والدین شما می‌­توانید به بخش­ های پزشکی، روانشناسی و تربیت، زندگی پلاس و فرزند من دسترسی داشته باشید تا بتوانید با بهره‌­مندی از آن ها در مسیر رشد و تعالی کودکان خود گام بردارید. در بخش فرزندان نیز می­‌توانید به سرگرمی­‌های مفید و آموزنده، قصه و داستان، محتواهای آموزشی در جهت افزایش هوش و خلاقیت، پرورش استعداد و ... دسترسی داشته باشید و کودکان خود را در جهت استفاده از آن ها تشویق نمایید.

برنامه پزشکی نوکو

برنامه پزشکی آی پینو

از دیگر برنامه‌­ پزشکی اندرویدی برنامه آی پینو می‌­باشد که دارای چهار بخش است:

بخش چت با پزشک به صورت آنلاین

شما در این قسمت می­‌توانید با ارسال عکس، متن و صوت با پزشکان عمومی و متخصص و نیز با کارشناسان حوزه ازدواج، روانشناسی، تغذیه و زناشویی به صحبت و مشاوره بپردازید.

بخش تفسیر نتیجه آزمایش

در این بخش شما به راحتی می­‌توانید بدون دریافت وقت قبلی، نوبت گرفتن و ... با ارسال یک عکس از برگه آزمایش خود و نیز با پاسخ دادن به چند سوال که توسط کارشناسان پرسیده می‌­شود، با صرف هزینه­‌ای اندک از نتیجه آزمایش خود آگاه شوید.

بخش اطلاعات پزشکان

در این بخش شما می­‌توانید فهرستی از اطلاعات طبقه بندی شده هزاران پزشک خوزستان همچون نام و نام خانوادگی، تخصص، ساعات و روزهای کاری، نوع نوبت دهی، بیمه­‌های طرف قرارداد و ... را مشاهده نمایید.

بخش رسانه سلامت

این بخش نیز شامل متنوع‌­ترین و به روزترین مصاحبه­‌ها و اطلاعات پزشکی است که توسط شخصیت های برتر حوزه سلامت گردآوری شده است.    

شما می‌­توانید با نصب این نرم افزار به راحتی به بخش­ های مختلف دسترسی داشته و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

برنامه پزشکی آی پینو

برنامه پزشکی دکتر ساینا

دکتر ساینا نیز برنامه­‌ پزشکی دیگری است که امکان مشاوره آنلاین پزشکی و یا مشاوره آنلاین تلفنی را برای کاربران فراهم می­‌آورد. همچنین با استفاده از دکتر ساینا می­‌توان بدون نیاز به مراجعه حضوری از بهترین پزشکان سراسر کشور نوبت گرفت آن هم به صورت آنلاین، چرا که این برنامه بیش از 450 پزشک را از سراسر کشور دور هم جمع کرده تا کاربر بتواند از خدمات آن ها بهر‌ه­مند گردد. علاوه بر اینها با دکتر ساینا می­­توان به اطلاعات بیش از 8000 نوع دارو، 600 نوع گیاه دارویی، 500 نوع بیماری و نیز به آدرس و شماره تماس بیش از 1400 مرکز درمانی از قبیل آزمایشگاه‌­ها، داروخانه‌­ها، کلینیک­‌ها، مراکز تصویربرداری، مطب پزشکان و ... دسترسی پیدا کرد. شما با استفاده از این برنامه می­‌توانید از خدمات پزشکانی بهره­‌مند گردید که هر کدام در زمینه­‌های مختلفی همچون زنان و زایمان، روانپزشکی، ریه، قلب و عروق، کودکان و ... متخصص هستند. گفت و گو با پزشک نیز به صورت متنی و تلفنی در کمترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت. امکان ارسال مستندات پزشکی، دسترسی در هر مکان و زمان، دریافت پاسخ در کمترین زمان ممکن و مشورت به صورت همزمان با چند پزشک و نیز تضمین بازگشت صد در صد وجه پرداختی از ویژگی‌­های منحصر به فرد این برنامه پزشکی می­‌باشد.

برنامه پزشکی دکتر ساینا

برنامه پزشکی سفیران سلامتی (ویژه کرونا)

برنامه پزشکی سفیران سلامتی ویژه مقابله با ویروس کرونا از دیگر برنامه‌­های حوزه پزشکی است که بعد از آمدن کرونا به کشور طراحی و عرضه شده است. چنانچه شما هم بخواهید از جمله کسانی باشید که به سهم خود به مقابله با ویروس کرونا پرداخته است می­‌توانید این برنامه را در گوشی تلفن همراه خود نصب کنید تا تمامی آنچه را که برای شکست دادن این ویروس منحوس لازم است را در گوشی و همراه خود داشته باشید. مواردی همچون آموزش، اطلاع رسانی، معرفی مراکز درمانی همراه با نشانی آن ها، نیاز سنجی، تست و غربالگری کرونا، معرفی استارتاپ ها و کسب و کارهایی که به مردم خدمات رسانی می‌­کنند، هشدارهای منطقه­‌ای، آموزش­ های ویژه­‌ی دانش آموزان و ...  بنابراین با نصب این اپلیکیشن اعلام می­‌کنیم که ما هم، سفیر سلامتی هستیم، کرونا را شکست می­‌دهیم، در خانه می­‌مانیم، تا هم به خود و هم به اطرافیان، دوستان و آشنایان و به عبارت بهتر تا به تک تک هموطنان خود بگوییم که از ته دل دوستشان داریم و برای سلامت ماندن آن ها تمام تلاش خود را به کار می‌­بریم. ما در خانه می­‌مانیم تا سفیری باشیم که در خانه نشست و از خانه خود سلامتی، عشق، محبت و علاقه را به هم نوعان خود به خصوص به پزشکان و کادر درمانی کشور هدیه کرد. به امید آن روز که همگی با هم با همکاری و عشق و محبت شر این ویروس منحوس را از سر خود و هموطنان خود کم کنیم. بیایید تا فرا رسیدن آن روز هم تلاش کنیم، هم دعا کنیم و هم توکل کنیم به خدایی که هست، بودنی همراه با مهربانی و گذشت که می­‌بیند، می­‌داند، صبر می­‌کند و در نهایت به کمک مخلوقات خود می­‌آید درست آن زمان که به کمکش احتیاج دارند و او را از ته دل و با عشق صدا می­‌زنند.

برنامه پزشکی سفیران سلامتی (ویژه کرونا)

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. من هاسپیتل رو نصب کردم عالی بود. ممنون

  1. بهترین کاربرد این برنامه ها نوبت دهی اینترنتی است چون برای سالمندان واقعا نعمت بزرگی است .

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید