جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با برند خودروسازی آلفارومئو

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
آشنایی با برند خودروسازی آلفارومئو

آلفارومئو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که شهرت خود را از تولید و ساخت خودروهای اسپرت گران قیمت به دست آورده است. لوگوی آلفارومئو تشکیل یافته از دو بخش است که با تاریخ زادگاه این کمپانی یعنی شهر میلان گره خورده است. یک صلیب سرخ با زمینه سفید به عنوان پرچم شهر میلان به همراه یک اژدهای تاج دار که در حال خوردن یک مسلمان مور است که بیانگر دوران متعلق به جنگ‌های صلیبی می‌­باشد. اگر علاقه­ مند به شناخت این برند خودروسازی معروف هستید تا انتهای این نوشتار ما را همراهی نمایید.

آلفارومئو

تاریخچه پیدایش آلفارومئو

شرکت اس ای آی دی که مخفف عبارت سوسیتا انونیما ایتالیانا داراک است، در سال 1906 با مشارکت تعدادی از سرمایه گذاران ایتالیایی که شناخته شده ­ترین آن‌ها هوگو استلا بود، توسط شرکت خودروسازی فرانسوی داراک در شهر ناپل ایتالیا تأسیس شد. در اوایل ساخت این کارخانه، کمپانی فرانسوی داراک، شهر میلان ایتالیا را برای ساخت این کارخانه مناسبتر دید و در نتیجه تصمیم گرفت آن را به شهر میلان منتقل کند. این شرکت در سال‌های ابتدایی به مونتاژ خودروهای داراک پرداخت اما از سال 1910 با تغییراتی که یوگو استلا و دیگر شرکای ایتالیایی در ساختار آن ایجاد کردند، تولید خودرو با مشارکت داراک و با برند مخصوص شرکت، آغاز شد. از آن سال به بعد بود که نام شرکت نیز به آلفا مخفف آنونیما لومباردا فابریکا اتومبیلی تغییر یافت. اولین خودرویی که توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه شد، آلفارومئو 30/20 اچ پی بود که در سال 1910 توسط جوزپه مروسی طراحی شده بود. در سال 1915 نیکولا رومئو مالکیت این شرکت را بر عهده گرفت و آن را با شرکت رومئو هولدینگ و چند شرکت کوچک دیگر ادغام کرد و محصولات تولیدی خود را به تولید انواع موتور هواپیما، ژانراتور، واگن­های قطار، کمپرسور و لوکوموتیو گسترش داد. در پی تکمیل فرایند ادغام شرکت‌­ها، در سال 1920 نام این شرکت به آلفارومئو تغییر یافت. در سال 1986 طی تغییرات صورت گرفته در مالکیت این کمپانی در سال­ های گذشته و نیز طی ضررهای شدیدی که متوجه این شرکت شده بود، مدیر کل آلفارومئو برای فروش این شرکت با فیات وارد مذاکره شد. هر چند که فیات علاقه ­ای به خرید این شرکت نداشت اما بنا به دلایلی همچون جلوگیری از ورود رقیب به بازار خودروسازی ایتالیا، آلفارومئو را با تعهد به نگهداشتن کلیه کارکنان و کارگران و نیز تعهد به خریداری کلیه سهام شرکت خریداری کرد و مالکیت آن را به عهده گرفت.

آلفارومئو

بیشتر بخوانید: نیسان برندی موفق در میان خودرو ها

حضور آلفارومئو در مسابقات اتومبیلرانی

کمپانی آلفارومئو تا کنون در دسته­ های موتورهای اسپرت همچون موتور مسابقه ­ای گرند پریکس فرمول یک، مسابقات تورینگ و رالی، ماشین­‌های مسابقه ­ای اسپرت رقابت بسیار موفقی داشته است. اولین ماشین مسابقه ­ای که توسط این شرکت ساخته شد (1913) یعنی سه سال پس از تأسیس شرکت، جایزه رقابت­‌های جهانی برای خودروهای گرند پیریکس را در سال 1925 نصیب این شرکت کرد. همچنین آلفارومئو در هر دو زمینه تولید موتور و ساخت ماشین در بخش‌­های کاملاً اختصاصی و یا بخش­‌های قراردادی که معمولاً تحت نام آلفا کورس و یا اتو دلتا انجام می­‌گرفت، توان رقابت داشته است.

خودروهای آلفارومئو موجود در ایران

در ایران خودروهای ساخته شده توسط آلفارومئو توسط شرکت آلفاموتور عرضه می‌شود. از جمله محصولاتی که تاکنون توسط این شرکت در ایران عرضه شده است می‌­توان به آلفارومئو جولیتا، آلفارومئو میتو و در سال­‌های اخیر به آلفارومئو 4 سی اشاره کرد.

آلفارومئو 4 سی دارای 4 سلیندر و 16 سوپاپ است، حجم موتور آن 1742 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی برابر با 2000 تا 2200 میلیون تومان دارد. سیلندر یک پارچه، دو کیسه هوا، سنسور پارک عقب و سیستم کنترل باد لاستیک‌ها از دیگر تجهیزات آلفارومئو 4 سی می‌باشد. این خودرو در سال 2014 توسط کمپانی آلفارومئو طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: خودروسازی کادیلاک‬‎

آلفارومئو جولیتا دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ است، حجم موتور آن 1368 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی برابر با 500 تا 550 میلیون تومان دارد. تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، 6 کیسه هوا، بلوتوث، سیستم تنظیم نور چراغ‌ها با زاویه فرمان، صفحه نمایشگر چند منظوره، سنسور پارک، صفحه نمایش اطلاعات خودرو، ریموت کنترل، صندلی‌­های تاشو و ... از دیگر تجهیزات خودرو آلفارومئو جولیتا می‌باشد. این خودرو در سال 2011 توسط کمپانی آلفارومئو طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است.  

آلفارومئو میتو دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ است، حجم موتور آن 1368 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی برابر با 300 میلیون تومان دارد. 7 کیسه هوا، سیستم خاموش و روشن شدن خودکار موتور در ایست کامل، کیت الکل سنج، کروز کنترل، سنسور باران، دکمه ­های چند کاره روی فرمان، مه شکن جلو عقب، فرمان تلسکوپی چهار جهته، صندلی‌­های تاشو ردیف عقب، سیستم کنترل خودرو جهت رانندگی اسپرت و یا زمستانی و ... از دیگر تجهیزات خودروی آلفارومئو میتو می‌باشد. این خودرو در سال 2009 توسط کمپانی آلفارومئو طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید