جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با هیدروپاتی یا آب درمانی

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
آشنایی با هیدروپاتی یا آب درمانی

آب درمانی که تغییرات مثبتی را در زندگی افراد معتقد به هیدروپاتی به وجود آورده است، تاثیر  به  سزایی در درمان بیماری­‌ها دارد. آب درمانی یا همان هیدروپاتی بر این اصل استوار است که بدن انسان به دلیل استفاده از داروها و مواد ناخالص دچار رسوب شده است. بنابراین برای از بین بردن این رسوبات و ناخالصی ­ها از بدن باید از آب، جدا از آن که مورد نیاز بدن انسان نیز هست و هر فردی باید روزانه به مقدار کافی آب بنوشد، استفاده کرد و روش آب درمانی را به کار برد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا شما را با هیدروپاتی یا همان آب درمانی آشنا نماییم.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی های معجزه آسا برای سلامتی بدن

هیدروپاتی چیست؟

هیدروپاتی یعنی درمان بیماری­‌های گوناگون به وسیله آب. در هیدروپاتی روش درمان به این صورت است که فرد بیمار صبح قبل از مسواک زدن دندان باید بین 4 تا 6 لیوان آب بنوشد. سپس مسواک بزند و تا 45 دقیقه بعد از مسواک زدن از خوردن و نوشیدن خودداری نماید. بعد از گذشت 45 دقیقه همانند روزهای قبل صبحانه بخورد. این فرد بعد از خوردن صبحانه، نهار و شام باید تا 2 ساعت از خوردن و آشامیدن خودداری کند. فهرست زیر نشان می­ دهد که تا چند روز بعد از آغاز آب درمانی بیماری­‌ها درمان خواهند شد:

فشار خون بالا: 30 روز بعد از آغاز آب درمانی

بیماری­‌های معده: 10 روز بعد از آغاز آب درمانی

یبوست: 10 روز بعد از آغاز آب درمانی

دیابت: 30 روز بعد از آغاز آب درمانی

بیماری مفاصل: 21 روز بعد از آغاز آب درمانی

هیدروپاتی یک روش درمانی، بدون عوارض جانبی است. فقط فردی که از این روش استفاده می­ کند ممکن است در روزهای نخست دچار تکرار ادار شود که  البته به مرور زمان بدن به مصرف زیاد آب عادت خواهد کرد و این مشکل رفع خواهد شد. طی تحقیقاتی که در چند سال گذشته نسبت به آب درمانی صورت گرفته است تاثیر مصرف آب در درمان برخی از بیماری­‌ها را مورد تایید قرار داده است. چرا که برخی از پزشکان معتقد هستند بیماری­‌هایی همچون التهاب مفاصل، آسم و فشار خون بالا فقط یک اسم می­ باشند و به الگوهایی که در بدن بر اثر بی­ آبی ایجاد شده است مربوط می‌­شوند. در واقع این نوع بیماری­‌ها، زمانی ایجاد می‌شوند که بدن فرد دچار کم آبی شده و سیستم مدیریتی بدن به منظور جبران این کم آبی و نیز حفظ آب موجود در بدن به بخش­‌های مختلف آسیب وارد می ­کند. چون مغز به منظور عملکرد درست باید همواره هیدراته باشد زمان کم آبی سعی می ­کند آن را از سایر قسمت­‌های بدن تامین نماید. با این کار سایر قسمت­‌های بدن دچار کم آبی شده و عملکرد آنها دچار اختلال می ­شود. علاوه بر این مصرف آب درد  و استرس را کاهش می­‌دهد، وزن را می­ کاهد، پوست را درخشان می­ کند، حرکات روده را افزایش می­ دهد و یبوست را درمان می ­کند. مردم کشورهای هند و ژاپن به وفور از روش آب درمانی استفاده می­ کنند و بعد از بیدار شدن از خواب آب می­‌نوشند. ژاپنی ­ها معتقدند هیدروپاتی در درمان بیماری‌­‌های قلبی، سردرد، بدن درد، آرتروز، صرع، برونشیت، چاقی، ضربان سریع قلب، سل، آسم، بیماری‌­های ادار و کلیه، مننژیت، اسهال، استفراغ و گاستریت، بیماری­‌های چشمی، دیابت، یبوست، بیماری‌­های گلو و گوش و اختلالات قاعدگی موثر است. به همین دلیل در ژاپن آب درمانی را روشی بسیار رایج برای درمان بیماری­‌ها می‌توان یافت.

درجه حرارت آب در هیدروپاتی و تاثیر آن بر بدن انسان

آب درمانی

آب را از نظر درجه حرارت می ­توان به چند دسته تقسیم کرد:

آبی که خنکتر از دمای بدن یعنی 37 درجه است. در هیدروپاتی اگر از این آب استفاده شود، می‌توان اثر برانگیختگی، محرکی و خنک کنندگی را در فرد ایجاد کرد.

آبی که گرمتر از دمای بدن است. در هیدروپاتی این آب نیروبخش و قدرت آفرین و نیز تقویت کننده است.

آب داغ که به وجود آورنده آرامش است و دردها  را رفع کرده اما خستگی مفرط را در فرد ایجاد می‌­نماید.

آب ولرم با دمای 27 تا 32 درجه که همیشه برای بدن سودمند است و برای مصرف عمومی مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: چرا باید به مقدار کافی آب بنوشیم؟

آب و بدن انسان در هیدروپاتی

در هیدروپاتی و با استفاده از مصرف آب می­ توان اثرات زیر را در بدن مشاهده کرد:

بهبود هضم غذا، فعال سازی اجابت مزاج، تنظیم جریان ادرار، پاک سازی پوست و باز نگه داشتن منافذ آن برای تعریق، کم کردن میزان تعریق وقتی که بیش از حد باشد، برخورداری از خواب طبیعی و سالم، کم کردن درجه حرارت بدن هنگام تب، افزایش درجه حرارت بدن هنگام لرز، تسریع جریان خون، کاهش التهاب و احتقان در هر قسمت از بدن، جلوگیری از چرکی شدن قسمتهای ملتهب بدن، رفع تشنگی به هنگام بیماری، ترمیم تمامی ضایعات بدن از قبیل بریدگی، زخم، سقوط، سوختگی­‌ها، شکستگی و ...، خارج کردن سموم از بدن به روش طبیعی بدون استفاده از داروهای شیمیایی، درمان بیماری‌ها و آسیب‌هایی همچون بیماری­‌های کبدی، سنگ صفرا، یرقان، یبوست، قلنج، چاقی، کهیر و بیماری‌­های تحلیل برنده، بهبود اختلال‌هایی که در آشامیدن و ضربان قلب وجود دارد و نیز بهبود بیماری‌های روماتیسم، ضعف جنسی، نقرس و ...، التیام بخشیدن به بیماری‌­هایی همچون گال، کیست، دمل و کورک، خنازیر، سل، لوپوس، سرطان، جذام، زخم‌­های خورنده و ... و در نهایت سر و پا  نگهداشتن افراد خسته، ضعیف و سالخورده.  

نکات مهم در خصوص هیدروپاتی

هنگام استفاده از هیدروپاتی و یا همان آب درمانی باید به نکات زیر توجه کرد:

مدت زمان استفاده از آب‌های خنکتر باید بسیار کوتاه باشد.

آب سرد را زمانی که بدن خشک می ­شود نباید به مصرف داخلی رساند.

استفاده از آب گرم برای افرادی که احساس کوفتگی می­ کنند، یا افرادی که مستعد غش و ضعف، گرمازدگی و سکته هستند توصیه نمی ­شود.
آبی که نه سرد است و نه گرم یعنی آب ولرم در درمان اغلب بیماری‌ها موثر است. بنابراین با تجویز آن توسط پزشکی که در زمینه هیدروپاتی متخصص است می­ توان با  خیال راحت از مزایای آب درمانی و آب ولرم بهره برد.

 استفاده از آب درمانی در زمان عادت ماهانه، در کم خونی‌­ها و نیز در سیانور و درجه حرارت پایین توصیه نمی‌شود.
آبی که دارای ناخالصی است یا دارای مواد معدنی اولیه است و یا آغشته به رادیوم است را نباید در آب درمانی مورد استفاده قرار داد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید