جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آموزش حذف اکانت تلگرام - چگونه دیلیت اکانت تلگرام انجام بدیم

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
آموزش حذف اکانت تلگرام - چگونه دیلیت اکانت تلگرام انجام بدیم

کاربران شبکه­‌های اجتماعی گاهی به دلیل مشغله­‌هایی که دارند همچون مشغله تحصیلی، مشغله کاری و ... تصمیم می­‌گیرند برای مدتی هم که شده هر چند کوتاه پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی را ترک نمایند و بعد از مدتی مجدداً به آن بازگردند. از جمله شبکه‌های اجتماعی که در آن از این دست اتفاقات زیاد پیش می‌آید تلگرام است. ما در این نوشتار قصد داریم به این دسته از کاربران کمک نماییم و آموزش حذف اکانت تلگرام را در اختیار آنان قرار دهیم. البته در بخشی از این نوشتار علت حذف خودکار تلگرام را نیز بیان می‌کنیم تا در مواقع لزوم از حذف خودکار اکانت تلگرام خود نیز جلوگیری نمایید. بنابراین اگر خواهان کسب اطلاعات در این زمینه هستید می‌توانید تا انتهای این نوشتار ما را همراهی نمایید.

آموزش حذف اکانت تلگرام

نکات مهم در مورد حذف اکانت تلگرام - حذف اکانت تلگرام به زبان فارسی

قبل از آموزش روش‌های حذف اکانت تلگرام و نیز آموزش روش جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام لازم است به چند نکته‌­ی مهم توجه نمایید:

وقتی اکانت تلگرام خود را حذف کنید تمامی داده‌های موجود در آن از جمله گروه‌ها، مخاطبین، کانال تلگرام و نیز چتهای خصوصی از بین خواهند رفت.

در صورتی که تصمیم گرفتید مجدداً با همان شماره‌ای که اکانت خود را حذف کردید دوباره به تلگرام بازگردید و از آن استفاده نمایید لازم است بدانید که داده‌های قبلی‌تان قابل بازیابی نیست و تلگرام، شما را با عنوان یک کاربر جدید که تازه وارد تلگرام شده است در نظر خواهد گرفت.

ممکن است برای رفع ریپورت شدن تلگرام، تصمیم بگیرید اکانت خود را حذف کنید و دوباره وارد آن شوید. اما این کار، کار درستی نیست چرا که ریپورت تلگرام فقط بر اساس شماره تعیین می‌شود.

از آنجایی که سایت رسمی تلگرام توسط جمهوری اسلامی ایران فیلتر شده است بنابراین شما برای حذف اکانت تلگرام خود بدون فیلترشکن قادر به باز کردن لینک دیلیت اکانت تلگرام (Delete Account Telegram) نخواهید بود و در نتیجه نخواهید نتوانست مراحل حذف اکانت تلگرام خود را انجام دهید. بنابراین پیش از آن که کار حذف اکانت تلگرام خود را شروع کنید لازم است با استفاده از روش هایی که بلد هستید و می‌دانید، با تغییر IP خود لینک زیر را باز کنید.

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

از آنجایی که امکان حذف اکانت تلگرام از داخل خود برنامه تلگرام وجود ندارد بنابراین شما باید برای حذف آن از مرورگر کامپیوتر، تلفن همراه و یا تبلت استفاده نمایید.

همانطور که پیشتر نیز بیان شد چون بعد از حذف اکانت تلگرام تمامی داده‌ها و اطلاعات شما از بین می‌روند بنابراین شما دیگر به هیچ پیام، تصویر، صوت، ویدیو و ... دسترسی نخواهید نداشت. از این رو اگر چنانچه مطلب، تصویر، ویدیو و ... مهمی در تلگرام دارید، قبل از حذف اکانت حتماً از آن بکاپ ( نسخه پشتیبان) تهیه کنید چون بعد از حذف اکانت تلگرام هیچ کدام از داده‌ها قابل بازیابی نخواهند بود.

چنانچه اخیراً چند مرتبه اقدام به حذف اکانت تلگرام خود کرده‌اید ممکن است سایت تلگرام به مدت چند هفته به شما اجازه ندهد تا دوباره اکانت تلگرام خود را حذف کنید. بنابراین برای حذف اکانت باید این مدت سپری شود تا شما بتوانید اقدامات مرتبط با آن را انجام دهید.

چنانچه از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام همچون تلگرام طلایی، استار گرام، جت گرام، موبوگرام و ... استفاده می‌کنید و می‌خواهید اکانت آن ها را نیز حذف نمایید باید به روش حذف اکانت تلگرام عمل کنید. چرا که روش حذف آن ها مشابه یکدیگر است و هیچ تفاوتی با همدیگر ندارد.

حال با در نظر گرفتن این نکات بهتر است ابتدا در مورد حذف خودکار اکانت تلگرام و نیز جلوگیری از آن بحث نماییم.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن تلگرام؛ معمای لغو پروژه بلاکچین و رفع احتمالی فیلترینگ

نحوه حذف خودکار اکانت تلگرام چگونه است؟ - دیلیت اکانت تلگرام چگونه است

شبکه اجتماعی تلگرام از همان ابتدا این قابلیت را دارد که اگر کاربری برای مدت زمان طولانی وارد اکانت خود نشود، اکانت وی را به صورت خودکار حذف نماید.

در بیشتر نسخه‌های تلگرام تظیمات این بخش به صورت پیش فرض روی شش ماه تنظیم شده است. به این معنی که اگر کاربر شش ماه بعد از تاریخ آخرین زمان آنلاین بودن خود در تلگرام، از آن استفاده ننماید یعنی آنلاین نشود، اکانت تلگرام او به صورت خودکار حذف خواهد شد. البته کاربر می‌تواند مدت زمان حذف خودکار اکانت تلگرام را خود انتخاب نماید به این صورت که مدت زمان آن را روی کمتر از شش ماه قرار دهد و یا این که مدت زمان آن را بیشتر کند تا از حذف خودکار آن برای مدت طولانی‌تری جلوگیری نماید. لازم به ذکر است این زمان از یک ماه تا 12 ماه متغیر خواهد بود.

حال برای ورود به این بخش از تنظیمات در نسخه اندروید تلگرام شما باید به روش زیر عمل کنید:

به بخش تنظیمات (settings) وارد شوید.

به بخش حریم خصوصی و امنیت (privacy and security) مراجعه کنید.

آموزش حذف اکانت تلگرام

از بخش Advanced بر روی گزینه Delete my account if away for کلیک کنید و در نهایت از میان گزینه‌­های موجود یکی را به دلخواه خود انتخاب نمایید.

اگر شما گزینه یک ماهه را انتخاب کرده باشید چنانچه یک ماه از آخرین تاریخ آنلاین بودن شما گذشته باشد و شما در این مدت آنلاین نشده باشید اکانت تلگرام شما بعد از یک ماه به شکل خودکار حذف خواهد شد. این اتفاق برای گزینه­‌های دیگری که وجود دارد از جمله گزینه­‌های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله نیز در صورت عدم آنلاین شدن در طول مدت مذکور پیش خواهد آمد.

چرا اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف می‌شود؟

دلیل حذف شدن اکانت تلگرام به صورت خودکار وجود همان بخش از تنظیماتی است که در تلگرام وجود دارد. بنابراین اگر شما به عنوان یک کاربر تلگرام دیر به دیر از آن استفاده می‌کنید و در عین حال نمی‌خواهید اکانت‌تان حذف شود باید در همان بخشی که قبلاً نیز ذکر شد، گزینه‌ای را انتخاب کنید که دارای مدت زمان طولانی تری است. تا با این کار اکانت شما حذف نشود و داده‌ها و اطلاعات‌تان از بین نرود.

حال به سراغ آموزش حذف اکانت تلگرام می‌رویم برای آنان که می‌خواهند خود به عمد و به صورت دستی اکانت تلگرام خود را حذف نمایند. برای این کار ابتدا باید با استفاده از برنامه مرورگر به لینک دیلیت اکانت تلگرام ( Delete Account Telegram) مراجعه نمایید.

با ورود به این بخش صفحه‌ای برای شما به نمایش درمی‌آید که باید در آن شماره خود را همراه با کد کشورتان وارد نمایید. چون کشور شما ایران است باید از کد ایران که 98+ است استفاده کنید. بعد از وارد کردن کد کشور و شماره روی دکمه Next کلیک نمایید.

آموزش حذف اکانت تلگرام

بعد از انجام مراحل فوق و کلیک روی گزینه Next به تلگرام شما کدی ارسال خواهد شد. شما باید ابتدا برنامه تلگرام خود را باز کرده و کد ارسال شده را در محل مورد نظر کپی نمایید.

این نکته را هرگز از یاد نبرید که کد ارسال شده را در اختیار کسی قرار ندهید به مخصوص کسانی که ادعا می‌کنند همکاران شرکت تلگرام هستند. دلیل این کار نیز این است که اشخاص به راحتی می‌توانند با داشتن این کد حساب تلگرام شما را حذف نمایند. همچنین اگر کسی خواست این کد را برای او ارسال کنید هرگز این کار را انجام ندهید.

بعد از آن که کد را کپی کردید دوباره به صفحه مرورگر برگردید و کد را در فیلد Confirmation Code وارد کنید. سپس روی گزینه Sign In کلیک نمایید.

آموزش حذف اکانت تلگرام

حال چنانچه تمامی مراحل فوق را به درستی انجام داده و کد را به صورت صحیح وارد کرده باشید، به صفحه مدیریت اکانت تلگرام وارد خواهید شد. در این مرحله شما باید گزینه Delete Account را انتخاب نموده تا با این کار به لینک دیلیت اکانت تلگرام ( Delete Account Telegram) هدایت شوید.

با انجام این کار صفحه‌ای به نمایش درمی‌آید که باید در آن دلیل این که می‌خواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید مشخص نمایید. این کار با پر کردن فیلد why are you leaving انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که انجام این مرحله اختیاری است و شما مجبور نیستید که حتماً این قسمت را تکمیل نمایید.

آموزش حذف اکانت تلگرام

در نهایت برای اتمام این مرحله شما باید روی گزینه Done کیلک کنید.

در مرحله بعدی برای تأیید حذف نهایی اکانت تلگرام پنجره‌ای برای شما به نمایش داده خواهد شد که در آن از شما پرسیده می‌شود آیا برای حذف اکانت خود مطمئن هستید؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت باشد و شما بخواهید پیام را حذف نمایید باید روی دکمه‌ای که قرمز رنگ است و عنوان Yes, delete my account دارد کلیک نمایید.

آموزش حذف اکانت تلگرام

با این کار اکانت تلگرام شما حذف خواهد شد. بعد از حذف اکانت تلگرام چنانچه بخواهید برنامه تلگرام را باز کنید در این صورت صفحه عضویت در تلگرام برای شما به نمایش درخواهد آمد.

حذف اکانت تلگرام طلایی

همانطور که می‌دانید تلگرام یکی از پرکاربردترین برنامه‌هایی است که به دلیل خدمات گسترده‌ای که به کاربران خود ارائه می‌دهید در بین آنان از محبوبیت فراوانی برخوردار است. با این وجود در ایران استفاده از اپلیکیشن رسمی این برنامه با مشکلاتی مواجه شده است که کاربران را وادار به استفاده از نسخه‌های غیر رسمی آن همچون تلگرام طلایی کرده است. بنابراین کاربرانی که از این تلگرام استفاده می‌کنند و می‌خواهند برای همیشه و یا به طور موقت آن را حذف نمایند لازم است آموزش لازم را در این زمینه فرا بگیرند. در این قسمت به حذف اکانت تلگرام طلایی پرداخته خواهد شد. لازم به ذکر است حذف اکانت تلگرام طلایی به دو روش صورت می‌گیرد: روش موقت و روش دائمی. در این بخش هر دو روش برای شما آموزش داده خواهد شد.

حذف اکانت تلگرام طلایی به روش موقت

چنانچه بخواهید اکانت تلگرام خود را به صورت موقت غیر فعال نمایید به طوری که هر گاه مایل بودید دوباره از آن با همین اکانت استفاده کنید باید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا تلگرام طلایی را از گوشی تلفن همراه خود حذف نمایید و به جای آن تلگرام رسمی را نصب کنید.

سپس به قسمت تنظیمات (Settings) بروید. از بین گزینه‌ها گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. با این کار صفحه‌ای برای شما به نمایش درخواهد آمد که باید در آن گزینه Active Sessions را انتخاب نمایید. با انجام این کار هر چند تلگرامی که روی دستگاه خود دارید را می‌توانید مشاهده کنید. حال برای غیر فعال نمودن اکانت مورد نظر باید گزینه Terminate All Other Sessions را از میان سایر گزینه‌ها انتخاب کنید. با این کار اکانت تلگرام بر روی هر دستگاهی که نصب باشد حذف خواهد شد. حال می‌توانید از اکانت خود خارج شوید.

حذف اکانت تلگرام طلایی به صورت دائمی

در روش موقت حذف تلگرام طلایی تمامی اطلاعات و داده‌های شما پاک نمی‌شود اما در روش حذف دائمی تمامی داده‌ها و اطلاعاتی که در این برنامه دارید به شکل دائمی حذف خواهد شد. بنابراین با حفظ احتیاط لازم می‌توانید برای حذف دائمی اکانت تلگرام طلایی خود به روش زیر عمل کنید:

وارد لینک زیر شوید تا صفحه حذف اکانت تلگرام برای شما به نمایش درآید: (لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام)

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

در این مرحله شما باید شماره­‌ای را که قصد دارید اکانت آن را حذف نمایید، وارد کنید و بعد روی گزینه Next کلیک کنید. با انجام این کار کدی به عنوان کد تأیید برای شمار ارسال می‌شود. باید در صفحه پیش رو این کد را وارد کنید و سپس گزینه Sign In را انتخاب کنید. صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که توضیحاتی در مورد حذف تلگرام ارائه داده است. در این قسمت شما باید روی گزینه Done کلیک کنید. این کار باعث می‌شود کلیه اطلاعات شما در تلگرام حذف شود و شما نتوانید تا چند روز با این شماره که با آن در تلگرام هستید وارد برنامه شوید. در نهایت شما باید روی گزینه Yes, Delete My Account کلیک کنید تا اکانت تلگرام طلایی شما به صورت دائمی حذف شود.

همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم چنانچه شما اکانت تلگرام طلایی خود را به صورت موقت حذف کنید، هر زمان که مایل بودید می‌توانید با همان اکانتی که حذف کردید دوباره از تلگرام استفاده کنید اما در روش دائمی هم تمامی اطلاعات شما حذف می‌شود و هم تلگرام جهت ورود به برنامه شما را به عنوان یک کاربر جدید خواهد شناخت. بنابراین جهت حذف اکانت تلگرام سعی کنید همواره جانب احتیاط را رعایت کنید و با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که در بالا ذکر کردیم بهترین روش را برای حذف آن به کار برید تا در صورت عدم دسترسی به داده‌ها و اطلاعات متحمل زیان نشوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید