جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیفون یا سامسونگ؟

author منتشر کننده
نظرات (3) 14 0
آیفون یا سامسونگ؟

تلفن همراه با بیست سال تاخیر نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی در سال۱۳۷۲ وارد ایران شد. در ابتدای ورود موبایل به ایران، بیشتر از سه الی چهار برند استفاده نمی­‌شد که آیفون و سامسونگ جزو آنها نبود. پس از گذشت دوره‌­ای با ورود گوشی­‌های هوشمند به ایران همواره بحث­‌های زیادی بر سر انتخاب بهترین تلفن همراه بوده است. در ایران ما شاهد ورود موبایل­‌های مختلفی بودیم، گوشی­‌هایی که شاید در یک دوره بسیار معروف شدند اما هیچگاه این جایگاه ثابت نبوده است. از سال‌های دور استفاده از گوشی سامسونگ بسیار متداول بود و با ورود گوشی­‌های آیفون در ایران، مردم بین دو راهی سختی قرار گرفتند. همواره بین دو گوشی همراه آیفون و سامسونگ بحث‌­های زیادی بوده که هیچ وقت منجر به یک نتیجه‌­ی واحد نشد.

آیفون یا سامسونگ

پیشینه آیفون

آیفون در سال ۱۳۸۶ توسط استیو جابز وارد بازار شد. استیو جابز درمورد پروژه آیفون مراحل سخت و دشواری را گذراند. او برای ثبت اپل بعنوان یک برند جهانی تمامی سال‌های عمرش را برای کمپانی­اش خرج کرد. در نهایت او توانست آیفون را به جهان عرضه کند. اما این برند سال‌ها مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و نسل­‌های مختلفی را تحت عنوان نسل اول آیفون نسل دوم و ... پشت سر گذاشت. سیستم عامل این گوشی­‌ها آی او اس است. طراحی ویژه­‌ی آیفون، این تلفن همراه را از بقیه جدا می­‌کند. مشکل اصلی که بسیاری از سرمایه­‌گذاران با استیو جابز داشتند بر سر چند آپشنی است که در کالا های بسیار ارزان­‌قیمت تر وجود دارد اما در آیفون نیست.

مقایسه‌ی کمی و کیفی گوشی های آیفون و سامسونگ

در اینکه آیفون و سامسونگ دو برند معتبر هستند و بهترین گوشی­‌های هوشمند را تولید می­‌کنند شکی نیست. اما مقایسه­‌ی کمی و کیفی این دو برند به ما برای انتخاب بهتر کمک می­‌کند. بیشترین تفاوت میان سامسونگ و آیفون از نظر سیستم‌­های عامل‌شان است که باعث شده بحث‌­های مختلفی میان انتخاب این دو برند جهانی مطرح شود. بسیاری از عوامل در آیفون و سامسونگ برابر است برای مثال اندازه‌­ی صفحه، قرارگرفتن دکمه­‌ی پاور و صدا. صفحات گوشی‌­های آیفون دارای فرورفتگی و برجستگی‌­هایی هستند که احساس قدرت بیشتری را انتقال می‌­دهد چیزی که در سامسونگ احساس نمی‌­شود.

قیمت‌های سرسام آور آیفون

آیفون ارائه دهنده‌­ی نسل­‌های مختلف تلفن­‌های همراه هوشمند هر چند سال از مدل جدید گوشی خود رونمایی می­‌کند. با بالا رفتن مدل­‌های گوشی آیفون امکانات ویژه‌­ای روی آنها قابل نصب شد. با وجود قیمت­‌های سرسام‌­آور گوشی‌­های آیفون مردم برای خرید جدیدترین مدل این گوشی در خیابان­‌ها صف می‌­کشند. کیفیت دوربین‌­ها به مرور بالا رفتند و حافظه­‌های داخلی زیاد­‌تر شدند. اوایل استفاده از گوشی­‌های آیفون بسیاری از مردم از نبود جایی برای یک حافظه اضافی گله می‌­کردند، قیمت بروز آیفون حتی در یک منطقه نیز دچار نوسان است آیفون با گران­‌کردن محصولاتش آپشن‌­های زیادی روی آن قرار داد. این در حالی است که بسیاری از گوشی­‌های موبایل قیمت­‌شان دچار فراز و فرود نشد.

چرا آیفون طرفدار دارد؟

یکی از دلایل محبوبیت بسیاری از برند های جهانی ورود به مبحثی به­‌نام برندینگ یا مطرح شدن است. برای مثال مک دونالد، ارائه دهنده‌­ی مطرح‌­ترین همبرگر جهان است. پس از مک ­دونالد بسیاری از فست­‌فودها برای رقابت با این برند محصولات بسیار ارزنده­‌تر و حتی خوشمزه تر ارائه دادند اما هنوز هم مک­دونالد درجه یک ترین فست‌­فود جهان است. این برند با جهانی شدن‌­اش دیگر رقیبی برای خود ندارد. این اتفاق برای آیفون نیز افتاده است. شاید به زودی یک کمپانی محصولات بسیار ارزنده تر و با امکانات بیشتر از آیفون در اختیار مردم قرار دهد اما تنها آیفون است که مردم برای بروز شدن مدلش لحظه شماری می­‌‌کنند.

مقایسه‌ی دوربین گوشی‌های آیفون و سامسونگ

در زمانی که گوشی­‌های هوشمند نسل جدید در حال آزمون خطا برای یک پله بالا بردن کیفیت دوربین‌شان بودند، آیفون با یک استاندارد جهانی وارد رقابت با بقیه شد و همه را از دور رقابت خارج کرد. سامسونگ یکی از کمپانی‌­هایی بود که هیچ وقت از رقابت با آیفون دست برنداشت. زمانی که آیفون جدید وارد بازار شد سامسونگ شروع به گروه‌­بندی طبقات گوشی­‌هایش کرد. با هر مدل آیفونی که وارد بازار می­‌شد، سامسونگ یک نمونه مدل بالاتر با حفظ کیفیت و بالابردن امکانات جانبی را برای رقابت وارد می‌­کرد. حتی هنوز هم برنده­‌ی این رقابت مشخص نیست.

بهترین گوشی آیفون چیست؟

در خرید آیفون چند معیار وجود دارد. مهم­ترین آنها هزینه‌­ای است که برای خرید گوشی می‌­توانیم پرداخت کنیم. در چند سال اخیر آیفون تقریبا هیچ محصول بی­‌کیفیتی را وارد بازار نکرد و مردم از تمامی محصولات این شرکت راضی بودند. همیشه در خرید گوشی بحث هزینه‌­ها و امکانات متناسب با آنها مطرح است. برای مثال در سال ۲۰۱۹ آیفون سه مدل را وارد بازار کرد. سه نوع آیفون ده که تمامی ویژگی­‌های یک گوشی هوشمند عالی را داراست. پس بنابراین اگر برای خرید آیفون محدودیت مالی ندارید پیشنهاد می­‌شود گوشی‌­های آیفون ده را بخرید اما اگر بحث هزینه مطرح است، آیفون ایت پلاس با امکانات ویژه می­‌تواند جایگزین مناسبی برای آخرین مدل آیفون باشد.

زیبایی شناسی در طراحی گوشی‌های آیفون

آیفون با طراحی ویژه­ای که داشت از ابتدا مورد توجه قرار گرفت. زیبایی شناسی کارآمد در این برند با زیبایی­‌شناسی همه‌­ی دنیا فرق دارد. در ابتدا هنگامی که کمپانی گوشی­‌های هوشمند محصولات خود را روانه بازار کرد، هر گوشی با تعداد زیادی کلید روی صفحه در دسترس مردم قرار گرفت، اما آیفون با قرار دادن تنها یک دکمه روی صفحه­‌ی خود جهان را با  پدیده­‌ی جدیدی آشنا کرد. این دکمه در نسل جدید آیفون دیگر وجود ندارد.

دشواری‌هایی که کاربران آیفون با آن درگیرند

طراحی ویژه­‌ی آیفون، کاربرانی که قبلا با اندروید کار کرده‌­اند را با مشکلاتی روبرو کرد. صفحه­‌ی بدون کلید آیفون برای بسیاری از مردم نا آشنا به نظر می­‌آید. نداشتن حافظه­ جانبی و تعبیه نکردن جای کوچکی برای رم باعث نارضایتی بسیاری از مشتریان شده است. این در صورتی است که خریداران سامسونگ می­‌توانند رم­های مختلف با حجم دلخواه را روی گوشی خود قرار بدهند. از دیگر مشکلات آیفون در ایران مسئله­ رجیستر نشدن برخی از گوشی­‌های آن است که بسیاری از برنامه ها را برای مردم غیرقابل نصب کرده است.

علت موفقیت آیفون

استیو جابز با دگرگونی و تحولاتی که در تکنولوژی گوشی­‌های هوشمند بوجود آورد، آیفون را به یک برند جهانی تبدیل کرد. او برای اولین بار در جهان با حفظ کیفیت و بالا بردن سطح جهانی آیفون را به درجه­ یک­ ترین، با امنیت‌ترین و جذاب ترین گوشی همراه تبدیل کرد. سادگی در طراحی، بالا بردن سطح توقع مردم و بها دادن به انتظاراتشان، احترام به سلیقه مشتری و امکانات ویژه، آیفون را در میان گوشی‌­ها مطرح کرد. علت محبوبیت هر برند را باید مجموعه‌­ای از امکانات آن دانست. علت محبوبیت آیفون یک عامل نیست بلکه مجموعه­‌ای از عوامل است.

محدودیت‌های آیفون در ایران

یکی از محدویت‌­های آیفون که بسیاری از مشتریان را ناراضی کرده است امکان نقل و انتقال فایل است که از این گوشی سلب شده است. در گوشی­‌هایی که سیستم عامل­شان اندروید است، نقل و انتقال فایل­‌ها بسیار آسان است تنها با گزینه‌­ی بلوتوث می­‌توانیم به هدفی که داریم برسیم. اما درهنگامی که بخواهیم یک فایل را از آیفون به گوشی غیر آیفون ارسال کنیم تنها در صورت دسترسی به اینترنت می‌­توانیم فایل مورد نظرمان را توسط اپلیکیشن‌­های مختلف ارسال کنیم و یا توسط مبدل­‌ها آن را بر سیستم کامپیوتری بریزیم و سپس ارسال نماییم.

انتقاداتی که به گوشی‌های آیفون می‌شود

بیشترین انتقاداتی که به آیفون می­‌شود حول محور چند موضوع می­‌گردد. انتقال سخت فایل­‌ها، مشکل رجیستر نشدن برخی از آیفون‌­ها در ایران و اینکه هزینه­‌های بالای هر مدل جدید آیفون نسبت به مدل قبلی بسیار بالا است. اگر محدودیت هزینه برای خرید یک گوشی همراه وجود نداشت، قطعا بهترین گزینه آیفون است. یکی از مواردی که خریداران آیفون ده را دچار مشکل کرده است تمام صفحه بودن این گوشی است. این اتفاق باعث می‌­شود تا در صورت برخورد گوشی با هر شی ای خیلی زود دچار ضربه شود. این تمام صفحه بودن خرید گلس را برای این گوشی دچار مشکل کرده است.

بهترین محصولات آیفون چیست؟

سالها بهترین گوشی آیفون، آیفون شش بود. هنوز هم آیفون شش جزو بهترین گوشی‌­های آیفون است و در دست بسیاری از مردم قرار دارد. آیفون هفت با امکانات ویژه و دوربین پرقدرتی که دارد به سرعت جایگزین با کیفیت‌­تری برای آیفون شش شد. با آمدن بروز ترین آیفون جدید دیگر برای عکاسی نیاز به دوربین­‌های حرفه­‌ای نیست. این گوشی همراه با قابلیت­‌های ویژه‌­ی فوکوس دهی و طراحی خاص در هر شرایطی برای عکاسی، در زمره‌­ی بهترین‌­ها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. هر کسی آیفون دستش بگیره دیگه هیچ گوشی ای به دستش نمیاد از بس جذابه

  1. سامسونگ بدون شک بهتره ....آیفون یه کالای لوکسه و برای همه ی مردم نیست ولی سامسونگ قیمت های خوبی داره

    1. البته که قیمت های جدید گوشی های سامسونگ کم از آیفون نداره مقایسه این دو گوشی بحث پیچیده ایه هر کدوم بدی و خوبی های خودشان را دارند. ممنون از نظرتان

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید