جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

از عرضه اولین تلویزیون نوکیا تا مخترع اینترنت، جدیدترین خبرهای فناوری های ماه آذر

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
از عرضه اولین تلویزیون نوکیا تا مخترع اینترنت، جدیدترین خبرهای فناوری های ماه آذر

قطعاً شما وسوسه شده اید که بخواهید برای یک بار هم که شده تکنولوژی واقعیت مجازی را تجربه کنید. آمارها تا پایان سال 2018 نشان می‌دهد حدود یک میلیون و پونصد هزار دستگاه واقعیت مجازی روانه بازارها شده و یک میلیون آن ها در اختیار کاربران قرار گرفته است. در پی آن دانشمندان دست به پژوهش در مورد تاثیرات این تکنولوژی جدید بر روی مغز انسان و ادراک بشری زده اند. در ادامه با تاثیرات فناوری واقعیت مجازی بر روی مغز انسان و تکنولوژی های جدید همراه باشید.

تکنولوژی

مخترع واقعی اینترنت در جهان تکنولوژی را بشناسیم

به راستی در دنیای تکنولوژی امروزی، اینترنت نیازهای هر شخص را برطرف می‌کند. این روزها صحبت های زیادی درباره مخترع واقعی اینترنت به میان آمده است. بسیاری، «برنرز لی» را با عنوان «مخترع اینترنت» می شناسند که البته این امر صحت ندارد. اما چه عاملی موجب شده او را پدر اینترنت بشمارند. تیموتی برنرز لی در حقیقت اولین کسی است که شبکه جهانی وب را اختراع کرد. شبکه جهانی وب یکی از سطوح گسترده اینترنت به شمار می‌رود. اینترنت در حقیقت شبکه های به هم پیوسته ای است که یکی از این شبکه ها در حجم وسیعی، شبکه جهانی وب را شامل می‌شود. ما هرگز نمی توانیم مخترع اینترنت را یک شخص خاص خطاب کنیم. ولی «پل برنان» آمریکایی را می توان نمونه بارز پدر اینترنت نامید. پل برنان اولین کسی بود که سوئیچ بسته ها را به شکل یک داده مفهومی مبدل ساخت. اولین شبکه های سوئیچ بسته داده در دهه 60 میلادی گسترش یافتند؛ تا جایی که در سال 1969 برای اولین بار شبکه جهانی، توسط دیویس در آزمایشگاه انگلستان توسعه یافت.

تکنولوژی

بهره بردن سیسکو از تکنولوژی بلاک چین برای استفاده از اینترنت 5G

برای اینکه سیسکو را در حوزه تکنولوژی بشناسیم ابتدا با مفهوم آن آشنا می‌شویم. سیسکو یک شرکت هولدینگ عظیم و چند ملیتی محسوب می‌شود که فعالیت آن مبتنی بر تولید و فروش سخت افزارهای شبکه و تجهیزات ارتباطی است. این شرکت، طیف گسترده ای از شرکت های وابسته به اینترنت را هم در بر می‌گیرد. اکنون سیسکو با بهره گیری از سیستم بلاک چین قصد دارد از تکنولوژی اینترنت 5G استفاده کند. این تکنیک (پتنت) توسط شرکت سیسکو در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالت امریکا هم به ثبت رسیده است که نشان دهنده یک پلتفرم ایمن در میان شبکه های اینترنتی وایرلس است. شرکت سیسکو قادر است داده های در حال تبادل بین شبکه های جهانی را با دستگاه های مختلف توسط فناوری بلاکچین متصل کند. این تبادل ارتباط، به حدی گسترده شد که اکنون سیسکو سعی دارد از اینترنت نسل پنجم در کارهای خود بهره بگیرد.

سیسکو

تکنولوژی جدید تغییر حرکات چهره از طریق هوش مصنوعی

تکنولوژی تغییر حرکات چهره، جدیدترین فناوری خوش فرمی است که از هوش مصنوعی بهره می برد. شما اینگونه در نظر بگیرید که سعی دارید چهره یک شخصیت تاریخی را بر روی صورت خود و یا دیگران بگذارید. از طریق این نوآوری، قادر خواهید بود تا با وبکم چهره های شخصیت های تاریخی، سیاستمدارها، اقتصاددانان معروف، دانشمندان و ... را به شکل کاملاً واقعی نشان دهید. این تکنولوژی از طریق یک تکنیک ماشینی ابزاری به نام MarioNETte  انجام می شود. گفته شده این ابزارها و تکنیک ها، چهره یک شخص را به شکل چشمگیری دستکاری می‌کنند و به چهره مبدل ها در می‌آورند. این ابزارها از دیتاهای عظیمی که دارای الگوریتم های خاصی از هوش مصنوعی هستند پشتیبانی می‌کنند. با وجود این فناوری، تدوین گرهای آینده کارآیی آسان تری نسبت به سال های پیش از این خواهند داشت.

تکنولوژی جدید تغییر حرکات چهره

بیشتر بخوانید: روند رشد اپلیکیشن های برتر موبایل در سال 2020

تکنولوژی روز؛ دو برابر شدن ایرپاد پرو توسط اپل

از این که اپل در عرصه تکنولوژی گام های عظیمی بر می دارد شکی در آن نیست. اپل به مانند سال های قبل سعی کرده محصولات خود را بیش از پیش افزایش دهد. امسال یکی از لوازم جانبی اپل ایپارد پرو بود که فروش بالایی داشت. خبرها حاکی از این است که این ایرپادها که به صورت بلوتوثی روانه بازار شده اند نسبت به سال های گذشته فروش چند برابری داشتند. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، اپل تا پایان سال 2019 60 میلیون واحد از این هندزفری ها را خواهد فروخت. هندزفری آیفون مورد علاقه هر کاربری است و ما نیز از آن دریغ نکرده ایم. لذا با گزارشی که از بلومبرگ شنیدیم، پی بردیم که تا سال 2020 فروش ایرپادهای نسل 1 اپل و نسل دوم آن دو برابر بیشتر نسبت به قبل تولید می شوند و به فروش می رسند. همچنین اپل با عرضه هندزفری های بی سیم در سال 2017 رکورد جهانی را شکست.

ایرپاد پرو

بیشتر بخوانید: واقعیت مجازی و کنش و واکنش های آن بر روی مغز

استفاده دو سوم جمعیت جهان از تکنولوژی 5G تا 6 سال دیگر

با گزارش هایی که از شبکه های خبری شنیدیم، دسترسی تمامی جمعیت جهان به تکنولوژی شبکه 5G تا 6 سال دیگر به 63 درصد می‌رسد. لذا جمعیتی حدود 2.6 میلیارد نفر تا چند سال آینده به این تکنولوژی دسترسی پیدا خواهند کرد. بر اساس معیارهای تخمین زده شده، میانگین آماری مصرفی اینترنت های نسل پنجم تا سال 2025 از 7.2 گیگابایت به 24 گیگابایت افزایش خواهد داشت. از آنجایی که چینی ها اینترنت 5G را برای اولین بار ارائه کرده اند پیش بینی می‌شود تا اواسط سال 2020 حدود 13 میلیون مشترک اینترنت های نسل پنجم در این کشور داشته باشیم. رشد چند درصدی آن را سال به سال شاهد خواهیم بود. البته پس از عرضه میلیونی اینترنت 5G جدا از پیشرفت روزافزون در زمینه تکنولوژی، باید مراقب عواقب و پیامدهای آن هم باشیم. گفته شده که اینترنت های نسل پنجم عواقب زیان باری هم خواهد داشت که در مورد آن باید هرچه سریعتر پیشگیری هایی صورت گیرد. به همین خاطر حدود 98 درصد سازندگان نگران تحولات زیرساختی این فناوری هستند.

اینترنت 5G

بیشتر بخوانید: فناوری اینترنت 5G، جدیدترین تکنولوژی شبکه ای جهان

سرویس مایکروسافت اژور برای پشتیبانی از توکن بلاکچین

توکن، یک سخت افزار امنیتی در دنیای تکنولوژی به شمار می رود که جهت ورود یک سرویس رایانه ای کوچک و یا بزرگ به سامانه ها استفاده می شود. در حقیقت توکن امنیتی یک دستگاه فیزیکی است که در اختیار کاربران قرار گرفته تا هنگام دسترسی کاربران به یک سیستم امنیتی، رایانه موقعیت و هویت آن ها را تشخیص دهد. سرویس ابری اژور هم که توسط مایکروسافت طراحی شده است بر پایه ی یک توکن امنیتی بنا شده که جهت آسان سازی فرآیندهای تعریف و ایجاد یک دارایی فیزیکی و دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. این سرویس ها را یک سرویس ابری اژور بلاکچین می‌نامند؛ چرا که در مدیریت خود بلاک چین هم نقش ایفا می کند. مایکروسافت تلاش کرده برای تسریع فرایندهای توکن امنیتی یک سری قالب هایی را مبتنی بر حافظه ابری ارائه دهد. همچنین، مایکروسافت سرویس مدیر داده بلاکچین را هم ارائه می دهد که صرفاً برای رمزگشایی داده ها و یکپارچه سازی اپلیکیشن ها طراحی شده است.

چند روز پیش مایکروسافت اژور یک توکن غیرقابل تعویض به نام NFT را تقدیم کاربران خود کرد که در آن توضیحاتی در مورد اقدامات امنیتی مفید به همراه تولید و انجام مناسب این توکن ارائه شد:

توکن اژور Heroes علی رغم تولید کدها و رمزنگاری های برنامه نویسی و اقدامات مفید و موثر در آموزش برای حل مسائل و مشکلات برنامه نویسی حول و حوش بلاک چین ها و همگام سازی آن با توکن های امنیتی NFT پیشنهاد جوایز مفیدی داده است.

اما این توکن های امنیتی بر پایه چه چیزی ساخته می‌شوند؟ تکنولوژی بلاک چین توانسته به حدی پیشرفت کند که توکن های کنونی مایکروسافت به همراه پلتفرم های گیمینگ Enjin، بر پایه یک حافظه ابری به نام اژور طراحی شده اند.

سرویس مایکروسافت اژور

معرفی چیپست 3 نانومتری TSMC و تفاوت آن با برندهای تکنولوژی آینده

از آنجایی که چیپست ها معیارهای تکنولوژی را در نوردیده اند، شرکت TSMC این بار دست به ساخت چیپست 3 نانومتری زده است. تراشه های موبایل نیز سال هاست که با طراحی های گسترده در حوزه فناوری به چشم ما می خورند. این پردازنده نانومتری تایوانی، امسال ارائه نخواهد شد. شرکت تایوانی TSMC، در نظر دارد تا سال 2023 تراشه هایی مبتنی بر لیتوگرافی 3 نانومتری ارائه دهد. این پردازنده، اکنون ساخته شده است و در تابستان 2020 TSMC دست به ساخت چیپست های 5 نانومتری خواهد زد. همانطور که گفتیم چیپست های 3 نانومتری موجب کاهش لیتوگرافی شده اند. کاهش لیتوگرافی به این معنی است که قطعات سخت افزاری و چیپست ها علاوه بر نزدیک شدن به هم، سرعت و توان پردازشی بالایی هم خواهند داشت. همچنین پردازنده های 3 نانومتری به گونه ای طراحی شده اند که توان مصرفی باتری گوشی را هم بیشتر می کنند؛ یعنی اینکه دیرتر باتری گوشی شما را کم می‌کند. این امر باعث شده شرکت TSMC چیپست های 5 نانومتری را در دستور کار قرار دهد که یقیناً از مودم های 5G هم بهره خواهند برد. مودم های 5G نه تنها فضای زیادی را اشغال می کنند بلکه به شدت باتری شما را مصرف می کنند. بنابراین می بایست چیپستی ساخته شود که علاوه بر کم کردن حجم مصرفی باتری، بتواند فضای کمتری در گوشی را اشغال کند. اپل، یکی از بهترین مشتریان این چیپست ها به شمار می‌رود که همیشه هم چند قدم جلوتر از بقیه می باشد. مطابق با گمانه زنی های شرکت تایوانی TSMC، در آینده آیفون 4 گوشی پیشرفته با چیپست های 5 نانومتری عرضه خواهد کرد که با اینترنت های نسل پنجم سازگاری دارد.

چیپست 3 نانومتری TSMC

اولین تلویزیون نوکیا در جبهه تکنولوژی معرفی شد

ضمن تاثیر بسزایی که نوکیا در جهان تکنولوژی، در حوزه موبایل گذاشته است، برای اولین بار نمایشگرهایی توسط این شرکت روانه بازار شد. کمپانی فنلاندی نوکیا با همکاری کمپانی هندی Flipkart اکنون اولین تلویزیون خود را در اختیار کاربران قرار داده است. اکنون خصوصیات این تلویزیون هوشمند را با دقت بخوانیم:

تلویزیون نوکیا با رزولوشن 4k و نمایشگر 55 اینچی ساخته شده است. پردازش داده ها توسط یک پردازنده 4 هسته ای و رم 2.25 گیگابایتی انجام می‌پذیرد. نسبت تصویر آن 16×9 و نرخ رفرش 60 هرتزی در آن مشهود است. حافظه داخلی این نمایشگر 16 گیگابایت است که اپلیکیشن ها داخلی آن را به راحتی اجرا خواهد کرد.

در حقیقت یکی از دلایلی که می بینیم کمپانی فنلاندی نوکیا با کمپانی هند همکاری کرده، بهبود کیفیت تلویزیون های هند است. از آنجایی که نمایشگرهای هندی نتوانستند رابط کاربری خود را بهبود ببخشند و نقص هایی در کیفیت صدا و تصویر آن ها دیده می شد، این بار نوکیا موفق شده نمایشگرهایی را عرضه کند که مشکلات کمپانی هند را در ساخت تلویزیون های کم کیفیت کتمان می کند. تغییرات حاصل شده در نمایشگرهای نوکیا شامل رفع مشکلات صوتی است. نوکیا سعی کرده از سیستم صوتی JBL هارمن در نمایشگر خود بهره ببرد و دو اسپیکر قدرتمند 24 واتی را در آن تعبیه کند. تلویزیون نوکیا دارای 3 پورت HDMI و دو درگاه USB است.

قیمت تلویزیون نوکیا 55 اینچی 590 دلار تخمین زده شده است و جدی ترین رقیب برای محصولات شیائومی محسوب می‌شود.

تلویزیون نوکیا 55 اینچی

گلکسی اس 11 سامسونگ با تکنولوژی پیشرفته آن

اگرچه هنوز تکنولوژی روز خبر کاملی از گوشی گلکسی اس 11 نداده است، گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه این گوشی از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد زده است. طبق این گمانه ها پرچمدار بعدی سامسونگ که Galexi S11 خواهد بود برای رقابت با آیفون 11 از تکنولوژی پیشرفته خود یعنی دوربین های قدرتمندی استفاده خواهد کرد. گلکسی اس 11 در قسمت پشت گوشی خود دارای سه حسگر مجهز به سنسورهای عریض خواهد بود.

گلکسی اس 11 سامسونگ

آنچه در مورد تکنولوژی های آذرماه خواندیم:

* در جهان تکنولوژی، چیزی به نام مخترع اینترنت وجود ندارد. درحالیکه پل برنان آمریکایی را پدر اینترنت می نامند.

* شرکت سیسکو قصد دارد با بهره گیری از سیستم بلاک چین از تکنولوژی اینترنت نسل پنجم بهره ببرد.

* در آینده ای نزدیک تغییر چهره ها، به شکل هوش مصنوعی شکل خواهند گرفت که این امر، کار را برای تدوین گران فیلم های سینمایی راحت می کند.

* اپل سعی دارد در تابستان 2020 فروش هندزفری های خود را دو برابر کند.

* حدود 2.6 میلیارد نفر در جهان، تا سال 2025 به اینترنت های نسل پنجم دسترسی پیدا خواهند کرد.

* سرویس ابری مایکروسافت اژور با پشتیبانی از توکن های امنیتی بلاکچین سعی در کدگذاری و اقدامات امنیتی مناسب و اقدامات مفید در تکنولوژی هستند.

* چیپست 3 نانومتری در سال 2023 توسط شرکت تایوانی TSMC عرضه خواهند شد. این شرکت سعی کرده کار خود را در سال 2024 بر روی چیپست های 5 نانومتری انجام دهد. 

* اولین تلویزیون نوکیا، در سال 2020 با نمایشگر 55 اینچی و رزولوشن 4k عرضه خواهد شد. قیمت این نمایشگرها 590 دلار تخمین زده شده است.

  • برچسب ها

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید