جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

روند رشد اپلیکیشن های برتر موبایل در سال 2020

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
روند رشد اپلیکیشن های برتر موبایل در سال 2020

تخمین زده شده است که تا سال 2021 تعداد دانلود های برنامه های تلفن همراه به 352.9 میلیارد برسد. این عدد، تقاضای بالای کاربران برای دانلود اپلیکیشن های برتر تلفن همراه (موبایل) را نشان می‌دهد. تلفن های هوشمند و تبلت ها بر رفتار مشتری تأثیر می‌گذارند و فرصت های شغلی بسیاری را ارائه می‌دهند. بیشتر کاربران انتظار دارند که استفاده از سایت‌ها و خدمات از طریق دستگاه های قابل حمل فراهم شود. کاربران اطلاعات بیشتری را می‌خواهند و تصمیم می‌گیرند که کدام برنامه را دانلود کنند و کدام یک را به دوستان خود معرفی کنند.

اپلیکیشن های برتر موبایل

برای حفظ رقابت در چنین شرایطی، توسعه دهندگان تلفن همراه فناوری های نوآورانه با امکانات جدیدی و راه حل های قدرتمند تری را معرفی می‌کنند. بنابراین، رقابت و نیازهای کاربر اصلی ترین عامل محرک رشد بازار اپلیکیشن ها است. از بنگاه های اقتصادی گرفته تا دارندگان استارتاپ ها، همه سرمایه ها و درآمد های خود را در این فناوری پرتحرک سرمایه گذاری می کنند. از طریق تحقیقات انتظار می‌رود که تا سال 2021 درآمد بازار برنامه های تلفن همراه به 131 میلیارد دلار برسد. در دوران معاصر با پیشرفت فناوری ها، اپلیکیشن های برتر موبایل هر ساله انقلابی تر می‌شوند. نوآوری ها در هر صنعت چشم گیر است و نه تنها خواسته های مصرف کننده بلکه تمام محصولات را تغییر می‌دهد. برنامه های تلفن همراهی که در سال 2019 با موفقیت کار کرده اند، ممکن است در سال 2020 با شکست روبرو شوند یا با استقبال زیادی در سال جدید مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اصطلاحات شبکه جهانی وب؛ ping تا Packet loss

اپلیکیشن های مبتنی بر فناوری 5G

بله، همه ما مشتاقانه منتظر هستیم تا فناوری 5G وارد بازار شود و به مطالبات فزاینده ما خدمت کند!

تنظیم کننده ارتباطات سلولی 3GPP, به طور رسمی اولین مشخصات فناوری 5G را در لیسبون در دسامبر سال 2017 تصویب کرد. یک سال بعد، شبکه تلفن همراه نسل پنجم شروع به فروش در بازار کرد. از سال 2019 به بعد، فناوری 5G به گسترش جهانی و ارائه نیازهای ارتباطی برای میلیاردها دستگاه ادامه خواهد داد. تا پایان سال 2020، ما می‌توانیم از شبکه بی سیم 5G استفاده کنیم. حتی قبل از راه اندازی 5G، گمانه زنی های زیادی در مورد این فناوری وجود دارد. تخمین زده می‌شود که در مقایسه با شبکه 5G ،4G صد برابر سریعتر باشد. 5G همچنین امنیت داده ها و کیفیت بازی های سه بعدی را بهبود می‌بخشد.

اپلیکیشن های مبتنی بر فناوری Beacon

بیایید تکنولوژی Beacon را با کلمات ساده درک کنیم. مثلاً شما یک فروشگاه کفش دارید. میلیون ها نفر با اپلیکشن تلفن همراه خود، شما را دنبال می‌کنند. زمانی که آن‌ها در اطراف فروشگاه فیزیکی شما باشند، می‌توانید به آن‌ها اطلاع دهید که در نزدیکی شما قرار دارند.

چگونه این اتفاق خواهد افتاد؟

این کار با فناوری beacon اتفاق می افتد. این فناوری بلوتوثی دارد که از فرستنده های بی سیم برای ارسال سیگنال استفاده می کند. با ادغام اینترنت اشیاء (IoT) آینده شگفت انگیزی در بخش خرده فروشی بوجود می‌آید. بسیاری از صنایع مانند مراقبت های بهداشتی، هتل ها و غیره می‌توانند از این فناوری موقعیت مکانی استفاده می‌کنند. این فناوری می‌تواند باعث ایجاد یک تحول بزرگ در زمینه بازاریابی شود.

اپلیکیشن های مبتنی بر فناوری AI

آمار Statista، در سال 2019، تعداد دستگاه های متصل به IoT بیش از 26 میلیارد در سراسر جهان خواهد بود. که تا سال 2025، از آستانه 75 میلیارد عبور خواهدکرد. همچنین تخمین زده می‌شود که بازار جهانی AI تا سال 2025 به 190 میلیارد دلار برسد. این برنامه به طور فعال و گسترده در توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادغام بین فناوری هوش مصنوعی و توسعه برنامه های موبایل، اپلیکیشن هایی را ایجاد می‌کند که باهوش تر از سایرین باشند. هوش مصنوعی و فناوری مرتبط با آن در حال کمک به صنایع مختلف می‌باشند، که می‌توانند خدماتی مانند محاسبه مسافت، حفظ داده های گسترده، تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده و بسیاری دیگر را ارائه دهند.

این فناوری برای ایجاد ماشین هایی شناخته شده است که می‌توانند جایگزین انسان شوند. Duplex، برنامه هوش مصنوعی معرفی شده توسط گوگل قادر است تماس های خود را به تنهایی انجام دهد. تکامل هوش مصنوعی طی چند سال گذشته باعث ایجاد تحول در توسعه برنامه های موبایل شده و به توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل اجازه داده است تا ایده های خلاقانه ای شگفت انگیزی را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های اجرای اپلیکیشن اندروید بر روی کامپیوتر

اپلیکیشن های فوری(Instant)

نظر شما در مورد اجرای برنامه ای که نیازی به بارگیری ندارد چیست؟

گوگل چنین برنامه هایی را در سال 2016 با نام برنامه های فوری راه اندازی کرد.این برنامه ها که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده اند، امکان دسترسی به اینگونه برنامه ها را بدون نیاز به بارگیری ایجاد می‌کند، برنامه های فوری مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، این ویژگی به آن‌ها امکان می‌دهد به عنوان نسخه آزمایشی برای بسیاری از برنامه ها استفاده شوند. از مزایای اصلی آن‌ها این است که از نظر اندازه کوچکتر هستند و تجربه کاربری بهتری نسبت به برنامه های معمولی دارند.

جدا از این، برنامه های فوری(Instant)، قابلیت های وب سایت ها را بدون استفاده از حافظه دستگاه ارائه می‌دهند. بدون شک برنامه های فوری با رفع نیاز به بارگیری و نصب، توجه کاربران زیادی رابه سمت خود جلب کرده اند.

اپلیکیشن های ابر (Cloud)

توسعه دهندگان شروع به سرمایه گذاری فعال در برنامه های مبتنی بر Cloud کردند. برنامه های کاربردی که فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، IoT و غیره را ادغام می‌کنند، به حافظه داخلی دستگاه احتیاج دارند. اما نصب برنامه با اندازه بسیار بزرگ در حد چند گیگابایت راه حل مناسبی برای کاربران نیست.

محاسبات cloud این مشکل را به راحتی حل می‌کند. سرورهای از راه دور فضای ذخیره سازی لازم را برای عملکرد یکپارچه برنامه ای که به سرعت بارگیری شود را فراهم می‌کند و از فضای حافظه داخلی دستگاه شما استفاده نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی اینترنت اشیا IOT و چالش‌های امروزی

مزایای استفاده از ابر(cloud):

-عملکرد ایمن در دستگاه های مختلف

-حفظ حافظه داخلی دستگاه

-قدرت محاسباتی بسیار بیشتر

-سرعت بهتر دانلود

که در نتیجه حفظ کاربران را افزایش می‌دهد و تعداد فزاینده ای از برنامه های تلفن همراه مبتنی بر ابر cloud خواهند بود.

بخشی از ترجمه از : https://www.sam-solutions.com

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید