جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

از فعال سازی اثر انگشت واتساپ تا عرضه اینترنت 5g، نوآوری های به روز شده پاییز امسال

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
از فعال سازی اثر انگشت واتساپ تا عرضه اینترنت 5g، نوآوری های به روز شده پاییز امسال

انعطاف پذیری جامعه برای پیشرفت مداوم تکنولوژی و نوآوری های جدید نشان داده، بشر در خلق فناوری های روز سیری ناپذیر به نظر می‌رسد. نوآوری های جدید دسترسی به موفقیت در سال های آینده را برای هر کشوری فراهم می‌کند. نکته جالب توجه در مورد فناوری های جدید این است که کشورهای سازنده یک فناوری پس از عرضه به سود کلانی دست خواهند یافت ولی کشورهایی که می‌خواهند از این فناوری ها استفاده کنند بسته به روش استفاده خود آن ها دارد. کشور ایران در عرصه استفاده از فناوری های جدید اندکی با تاخیر عمل می‌کند و این، بخاطر تحریمی است که از جانب بعضی از کشورها صورت گرفته و ایران نیز چندان علاقه ای به واردات ندارد.

نوآوری

نوآوری جدید اضافه شدن حالت اثر انگشت به واتساپ

در سری جدید واتساپ و به روزرسانی آمده، یک نوآوری جدید به واتساپ اضافه شده است. نوآوری اثر انگشت، جدیدترین قابلیت اضافه شده به واتساپ است که تا چندی پیش برای آیفون عرضه شده بود و اکنون کاربران اندرویدی نیز می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند. به خاطر این قابلیت اضافه شده کاربران اندرویدی می توانند از این به بعد، قبل از اینکه وارد واتساپ شوند، نسبت به احراز هویت اثر انگشت خود اقدام کنند تا از ورود نابه جای دوستانتان به حریم خصوصی شما جلوگیری کنند. به روزرسانی واتساپ با فناوری جدید اثر انگشت برای همه کشورها فعال نشده، ولی در ایران فعال است و در دسترس کاربران قرار گرفته است. برای اینکه بخش اثرانگشت واتساپ فعال شود ابتدا وارد تنظیمات شوید و در بخش Account وارد قسمت Privacy شده و نهایتاً Fingerprint Lock را فعال کنید. اکنون با باز و بسته کردن واتساپ ویژگی اثرانگشت آن فعال می‌شود.

نوآوری

بیشتر بخوانید: فناوری اینترنت 5G، جدیدترین تکنولوژی شبکه ای جهان

آغاز به کار نوآوری جدید اینترنت 5g در چین

چند روز پیش نوآوری جدید نسل پنجم در چین آغاز به کار کرد. اینترنت 5g توسط سه اپراتور بزرگ چین در اختیار کاربران قرار گرفت. اینترنت نسل پنجم رسماً در اختیار کاربران قرار گرفته و اکنون بسیاری از کشورهای توسعه یافته از این اینترنت بهره می‌برند. از مزیت های به کار گرفته شده در این نسل از اینترنت ها قیمت پیشنهادی اپراتور است که نرخ آن با نرخ و قیمت قبلی اینترنت (اینترنت 4g) برابری می‌کند. بر اساس راندمان قیمت سرویس های ارائه شده توسط اپراتور، مشخص گشت که سرویس ها از حداقل 30 گیگابایت تا 300 گیگابایت در قیمت های 18 دلار تا 85 دلار عرضه شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. البته این فناوری هنوز گسترده به آن شکل که باید گسترده نشده است. پیش بینی می‌شود تا پایان سال 2020 اینترنت نسل پنجم از شهر پکن هم عبودر کند و تمامی شهروندان چینی به این امر دسترسی داشته باشند. از نکات جالب توجه این ماجرا این است که اینترنت نسل پنجم تا هفته های آتی سراسر آمریکا را فرا خواهد گرفت در حالی که خود چین به تمامی شهروندان خود این فناوری را ارائه نداده است.

نوآوری

راه اندازی پیام رسان Threads توسط اینستاگرام در قامت یک نوآوری جدید

اپلیکیشن اینستاگرام بی شک یکی از جذاب ترین برنامه های امروزی است که به شدت نیازمند نوآوری جدید در خود است. علاقه بیش از حد کاربران نسبت به این اپلیکیشن، طراحان آن را بر آن داشت تا دست به ابتکاری جدید بزنند و نسبت به گسترش این اپلیکیشن گامی بزرگ بگذارند. اپلیکیشن Threads از جدیدترین نوآوری هایی است که توسط طراحان اینستا ساخته شده است. این اپلیکیشن، در حقیقت یک نسخه پیام رسان از برنامه محبوب اینستاگرام است. پیام رسان Threads به کاربران دارای اکانت اینستا تعلق دارد و به آن ها اجازه می‌دهد تا با هم به چت کردن بپردازد. همچنین دو قابلیت Status و Auto Status در این برنامه گنجانده شده که کاربران قادرند اموجی های دستی را به همراه وضعیت، برای دوستان خود به اشتراک بگذارند. در واقع اپلیکیشن Threads شبیه ساز ویژگی Close Friends در یک برنامه مجزاست.

در اپلیکیشن Threads شما می‌توانید زمینه سفید و یا تیره را انتخاب کنید. در بخش Status به محض وارد شدن، دوربین برای شما فعال می‌شود.

نوآوری

بیشتر بخوانید: معرفی برترین اپلیکیشن‌های آیفون سال 2019

نوآوری جدید اضافه شدن تم شب به اینستاگرام و گوگل پلی

با پشتیبانی های گسترده ای که از نوآوری جدید تم تیره در اندروید 10 و IOS 13 صورت گرفت، تصمیماتی نسبت به ارائه دهندگان اپلیکیشن اینستاگرام و گوگل پلی اتخاذ شد. در نسخه آزمایشی اینستاگرام، تم دارک (تیره) اضافه شده است که مطمئناً از محبوبیت بالایی هم برخوردار است. تا الان فقط در اندروید شاهد این ویژگی هستیم. تا چند روز دیگر یقیناً IOS 13 هم مجهز به این ویژگی خواهد شد. البته برای اینکه تم دارک فعال شود باید اندروید شما 10 باشد، سپس به تنظیمات خود بروید و از آنجا تم دارک را فعال کنید. توجه داشته باشید که اکنون فقط نسخه جدید اینستاگرام (ورژن 114.0.0.0.24) از تم دارک پشتیبانی می‌کند.

همچنین تم دارک به عنوان یک فناوری مدرن به گوگل پلی اضافه شده است و گوشی های دارای اندروید 10 از این تم پشتیبانی می کنند.

نوآوری

نوآوری جدید مایکروسافت و نسخه جدید تحت وب وایت برد

در گردهمایی اخیر رهبران فناوری مایکروسافت، نوآوری جدید وایت برد بر روی وب عرضه شد. این سرویس، در کنار آپدیت های اخیر مایکروسافت نسبت به ویندوز، گوشی ها و ... صورت گرفت که یکی از فناوری های جدید ارائه شده توسط مایکروسافت می‌باشد. البته به این نکته هم توجه داشته باشیم که نسخه تحت وب مایکروسافت وایت برد با نسخه مایکروسافت وایت برد کاملا فرق می‌کند و ویژگی های هم را دارا نیستند. نسخه تحت وب مایکرو وایت برد بیشتر متمرکز بر روی نوشتن با قلم است. مدیر مایکروسافت در مورد اضافه شدن قابلیت های جدید به نسخه تحت وب ابراز امیدواری کرد:

توانسته ایم به خوبی نسخه تحت وب را با تیمز ادغام کنیم که این امر، کار ما را برای اضافه کردن قابلیت ها و ویژگی های جدید، راحت می کند. هم اکنون نسخه تحت وب به کاربران اجازه می‌دهد تا در گستره وسیعی از محیط کاری موفق به برگزاری سناریوهای بزرگ شوند و از طریق این وایت برد کارهای خود را در تمامعی عرصه های شغلی بهبود ببخشند.

فناوری تشخیص چهره، نوآوری جدید پلیس ها در شناخت مجرمان

چند سالی از عرضه نوآوری جدید EMP توسط پلیس های اروپایی می‌گذرد. فناوری EMP مورد اعتراض برخی از رانندگان و حتی متخلفان قرار گرفته بود و پلیس ها را بیشر به چشم یک تازنده می‌دیدند. دو سال پس از در خدمت پلیس قرار دادن فناوری EMP، بلافاصله این تکنولوژی را از میان برداشتند تا اکنون نوبت به فناوری تشخیص چهره آنی برسد. نوآوری جدید تشخیص چهره چند روز پیش در اختیار پلیس های انگلیس قرار گرفت و تحت نظر دفتر کمیساریای اطلاعات و با موافقت دیوان عالی امضا شد. البته کمیسر دنهم کمیسر دفتر اطلاعات انگلیس معتقد است که این فناوری نباید نامحدود در اختیار تمامی پلیس ها و به صورت آنی قرار گیرد. لذا این فناوری با محدودیت خاصی همراه خواهد بود و یقیناً نباید امنیت یک کشور را به مخاطره بیندازد. این فناوری با پیشنهاد الیزابت دنهم در عملیات های کوچک جهت آزمایش و تست های اولیه انجام خواهد گرفت.

نوآوری

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌های برتر اندروید برای کنترل از راه دور کامپیوتر

معرفی نوآوری جدید کلید امنیتی تایتان توسط گوگل

چند روز پیش همچنین نوآوری جدید کلید امنیتی تایتان توسط گوگل معرفی شد. گوگل این کلید امنیتی را با رابط USB-C عرضه کرد. این کلید امنیتی یک روش فوق العاده و منحصر به فرد برای ایجاد امنیت در پروسه احراز هویت دو مرحله ای در سرویس های آنلاین به شمار می‌رود. قیمت این کلید امنیتی در بازار 40 دلار تخمین زده شده است. این کلیدهای امنیتی به عنوان یک تکنولوژی جدید از استاندارد امنیتی FIDO بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید