جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

تا الان اسم چند نوع لباس رو بلدید؟ چند نوع لباس دارید؟ آیا می دانستید که هودی با دورس فرق دارد؟ هودی، سوییشرت نیست؟ تقریبا کم تر کسی به این فکر می افتد که بداند اسم لباس هایی که می پوشد چیست. لباس های زمستانه طیف وسیعی دارند و انواع مختلفی دارند؛ برخی از فروشندگان هم حتی با اسم لباس های زمستانی و پاییزی آشنا نیستند.

اینکه به اسم لباس های مختلف آگاه باشید، می تواند به شما در داشتن و ساختن استایل منحصر به فرد خودتان کمک کند. در این مقاله همراه ما باشید تا در این باره بیشتر بدانید!

آشنایی با انواع لباس های زمستانی و پاییزی

هدف از لباس های زمستانی محافظت از بدن در برابر باد، باران، برف و هوای سرد است؛ در واقع بیشتر لباس‌ های زمستانی در اصل برای انجام این عملکرد طراحی شده ‌اند، اما این به این معنی نیست که در فصل سرد زمستان فقط باید خود را بپوشانید و نمی توانید استایل های مختلفی داشته باشید! اصلا این طور نیست.

شما می توانید یک استایل لایه لایه ی زیبا متناسب با نوع اندام خود داشته باشید و هم در برابر سرما، گرم بمانید!

ابتدا به این لیست نگاهی بیاندازید؛ به نظر شما که چیزی از قلم نیافتاده است؟

- بانی

- سوییشرت

- دستکش

- ژاکت پشمی

- شلوار جین

- دستکش یک انگشتی

- شال گردن

- جوراب

- مانتو ترنچ (زنانه)

- ژاکت

- کت بلند

- تاپ آستین بلند

- چکمه

- گوش بند

- ژاکت کش باف پشمی

- کت ترنچ (مردانه)

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

بیشتر بخوانید: رنگ لباس چه تاثیر بر روحیه می گذارد؟

شاید با خود فکر کنید که خب، حالا که چی؟ این همه اسم چه لزومی دارد که حفظ شود؟ ژاکت، ژاکت است و چرمی و پشمی بودن آن چه فرقی می کند؟

خیلی فرق می کند! هر کدام برای یک مکان و زمان خاصی مناسب اند! شما هیچ وقت ژاکت چرمی را در خانه نمی پوشید؛ می پوشید؟

ژاکت

منشا و مبدا لباسی که ما آن را ژاکت می نامیم، به تونیک های کوتاهی بر می گردد که در قرون وسطی در اروپا می پوشیدند. این لباس بیرونی کوتاه برای گرم نگه داشتن تنه و بازوها طراحی شده است. ممکن است برای عایق بندی اضافی آستر شود، با آسترهای پشمی و خز که محبوبیت زیادی دارد.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

ترنچ کت

ممکن است شما همین حالا یک ترنچ کت در کمد خود داشته باشید ولی به اسم دیگری آن را بشناسید؛ ترنچ کت در واقع همان بارانی است و به کتی اطلاق می شود که ضد آب و از جنس کتان، چرم یا پوپلین باشد. از ویژگی های کت ترنچ داشتن دو ردیف دکمه و یک کمربند، به همراه آستین مدل رگلان است. این کت در قدهای متفاوتی موجود است و بلندی آن از روی ران تا پایین زانو متغیر است.

 تاریخچه کت ترنچ به جنگ جهانی اول باز می‌گردد؛ به این خاطر که اولین بار مخصوص افسران ارتش دوخته شد. هدف اصلی کت ترنچ، محافظت در برابر باران است.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

اورکت

اورکت معمولا برای پوشیدن روی لباس های دیگر طراحی شده می شود. بلندی آن اغلب تا پایین زانو است و جنس آن پشمی و ضخیم است و هدف اصلی آن گرم نگه داشتن بدن است. تاریخچه اورکت به قرن ۱۷ بر می ‌گردد. کسانی اورکت می پوشیدند که از قشر ثروتمند بوده اند و موقعیت خود را با پوشیدن آن به رخ عموم می‌ کشیدند. اورکت هم به صورت دکمه ‌دار و هم به صورت بی‌ دکمه و جلوباز موجود است.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

پافر (puffer)

پافر یا ژاکت پافر، اولین بار توسط یک شیمی دان به نام جورج فینچ ساخته شد. دو لایه است و لایه بیرونی آن عموما از جنس نایلون یا پلی استر است، لایه داخلی آن از هوا و پر تشکیل شده است. پافرها در سال های اخیر جزو جدانشدنی کالکشن های پاییزی برندهای مطرح هستند. چند لایه بودن پافر باعث می شود قابلیت بالایی در گرم نگه داشتن بدن داشته باشد. می توان پافر را با شلوار جین و بوت های بلند پوشید و یک استایل زیبا برای خود ساخت!

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

کاپشن

کاپشن در اصل یک واژه ی روسی است و به معنای بالاپوش است و معادل انگلیسی آن ژاکت است. اما در زبان فارسی، قضیه کلا فرق می کند! کاپشن، یک لباس سنگین و کلاه دار است و هدف اصلی پوشیدن آن جلوگیری از سرما و یخ زدگی است. معمولا کاپشن یک آستر پشم شیشه، کرک و یا پر طبیعی دارد.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

وست

وست، همان جلیقه است و به لباسی گفته می شود که بالاتنه را می پوشاند و بدون آستین است. وست جنس های مختلفی می تواند داشته باشد و بسته به جنس می تواند در زمستان و یا پاییز مورد استفاده قرار گیرد. وست در بلندی های متفاوت طراحی می شود، ممکن است بی جیب یا با جیب، بی کلاه و یا بی کلاه باشد.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

هودی (hoodie)

هودی یکی از پرطرفدارترین لباس های زمستانی در بین کودکان و نوجوانان است که معمولا با سوییشرت اشتباه گرفته می شود؛ در حقیقت هودی نوعی سوییشرت است که طراحی آن کمی فرق می کند(اتصال یک کلاه گشاد). ریشه کلمه هود (Hood) به واژه (Hod) از زبان قبیله‌ ای از ژرمن ‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌ می ‌گردد و به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ ها، تونیک یا ردای بلند و کلاه ‌داری می پوشیدند و به نظر می رسد طراحی هودی های امروزی از همین لباس ها گرفته شده است.

هودی بدون زیپ دوخته می شود و کلاه نسبتا بزرگ دارد. گاهی ممکن است یک جیب یک تکه در جلوی آن دوخته شود.

هودی معمولا با پارچه های تریکو (دورس) دوخته می شود و به دلیل گرم بودن و راحتی در استایل های زیادی نظیر خیابانی، ورزش، گردش و مسافرت کاربرد دارد. پوشیدن هودی با شلوارهای اسپرت، اسلش و جین یک استایل خاص و زیبا برای شما پدید می آورد.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

پولیور (Pullover)

پولیور در واقع یک لباس بافتنی است که برای پوشاندن بالاتنه و بازوها طراحی شده است. جنس آن می تواند از پنبه، الیاف مصنوعی و یا ترکیبی از این دو متغیر باشد. پولیور معمولا بدون زیپ است و یقه ی گرد یا هفت مانند دارد. فرق پولیور با ژاکت در جلو بسته بودن آن است. پولیور طوری طراحی می شود که به آسانی از سر رد می شود و نیازی به دکمه یا زیپ ندارد. پلیورها لباس های فوق العاده گرم و راحتی هستند که برای پوشیدن در زیر کت، پالتو و کاپشن کاربرد دارند و می توان از آن ها در استایل های رسمی، نیمه رسمی و استایل های خیابانی استفاده کرد.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

سوییشرت (sweatshirt)

سوییشرت تقریبا یک لباس گرم محسوب می شود؛ نه خیلی گرم است و نه خیلی نازک که احساس سرما کنید. می تواند گزینه ی مناسبی برای روزهای بارانی پاییز باشد؛ روزهایی که نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم!

تقریبا شبیه هودی است و کلاه دارد اما جلو بسته نیست و زیپ دارد. البته مدل های بی کلاه سوییشرت هم طراحی می شود.

سوییشرت محبوبیت زیادی بین ورزشکاران دارد و یک استایل اسپورت زیبا می توان با آن برای خود ساخت! ممکن است سوییشرت شما دو جیب کناری یا دو جیب در و کنار زیپ داشته باشد.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

دورس یقه گرد (dors)

دورس دقیقا جنسی مشابه با هودی و سوییشرت دارد، با این تفاوت که کلاه و زیپ ندارد! دورس، در واقع جنس این لباس است. یک لباس غیر رسمی است و برای ورزش و لباس راحتی استفاده می شود.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

بلوز (jumper)

بلوز در واقع لباس گرم نیست و باید روی آن یک لایه دیگر قرار گیرد تا به گرم نگه داشتن بدن کمک کند. بلوزها لباس های گشاد و راحتی هستند که با شلوار جین استایل جذابی برای شما می سازند. بلوز نه زیپ دارد، نه کلاه و نه جیب. راز جذابیت و ماندگاری بلوز در سادگی آن است! با بلوز می توان یک استایل کژوال زیبا ترتیب داد و لذت برد!

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

پانچو

پانچو یک کت بدون آستین است و اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. پانچو را می توان به راحتی روی مانتو پوشید و احساس راحتی زیادی به شما می دهند. پانچو در اندازه های کوتاه و بلند طراحی می شود و هر نوع آن جذابیت خاص خود را دارد.

اسم این لباس که می پوشی رو میدونی؟

 سخن پایانی

دانستن ویژگی های لباس های زمستانی و اسم آن ها، می تواند به شما در انتخاب آیتم های زمستانی تان کمک کند. شما با هر نوع اندامی شایسته داشتن یک استایل زیبا و شیک هستید!

  • برچسب ها

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید