جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ایده نگهداری از کودک برای کسب درآمد بالا

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
ایده نگهداری از کودک برای کسب درآمد بالا

اگر شما هم عاشق کودک و نوزاد هستید مطمئنا می توانید با کودکان ارتباط خوبی برقرار کنید و قطعا می توانید وارد حرفه ی پرستاری از کودک شوید.

پرستار بچه معمولا در خانه های شخصی افراد از کودکان آنها مراقبت می کند. میزان و نوع مسئولیت پرستار بر اساس سن بچه و تعداد آنها متفاوت است. مثلا برای نوزاد، پرستار باید به موقع به او غذا داده، پوشکش را تعویض و به میزان لازم او را بخواباند. ولی وقتی از کودک ۵ ساله مراقبت میکند، در کنار غذا دادن، تعویض لباس و خواباندن، باید با او بازی کرده، به گردش رفته و آموزش هایی را نیز به او بدهد.

امروزه به دلیل مشغله کاری زیاد پدران و مادران، والدین تایم زیادی برای وقت گذراندن با کودکان خود را ندارند در نتیجه مجبورند تا پرستار برای کودکان استخدام کنند.

شغل پرستاری از کودک به چه صورت است؟

پرستاری از کودک امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های مادران شاغل است. پرستاری از بچه ها حرفه ای پررونق است اما نیازمند تخصص و مهارت است.

شما باید همدلی و حساسیت خود را نشان دهید و مهارت های ارتباطی عالی برای موفقیت داشته باشید.

اگر با بچه های کوچک (نوزادان) کار کنید، باید رفتار بچگانه یا واکنش بچه را نیز تفسیر کنید تا به طور کامل آنها را ارزیابی کنید.

پرستاری از کودک در عین ساده بودن نیازمند تخصص و مهارت های خاص خود می باشد. شما باید همدلی و حساسیت خود را نشان دهید و مهارت های ارتباطی عالی برای موفقیت داشته باشید.

 

اگر با بچه های کوچک (نوزادان) کار کنید، باید رفتار بچگانه یا واکنش بچه را نیز تفسیر کنید تا به طور کامل آنها را ارزیابی کنید.

وظایف پرستار کودک چیست؟

پرستار بچه باید مراقب نوزادان و کودکان بوده و کارهای زیر را برای آنها انجام دهد :

- لباس پوشاندن

- غذا دادن

- حمام کردن

- تعویض پوشک

- زمانی که از کودکان بزرگتر نگهداری می کند، باید به آنها مهارت های اجتماعی، خواندن و نوشتن را نیز بیاموزد. همچنین باید آنها را برای گردش و تفریح بیرون ببرد. پرستار بچه گاهی به مادرانی که تازه زایمان کرده اند، در نگهداری نوزادشان تا مدتی کوتاه کمک می کند.

ایده نگهداری از کودک برای کسب درآمد بالا

برای اینکه بتوانیم پرستار کودک شویم باید چه میزان تحصیلاتی داشته باشیم؟

برخی از والدین ترجیح می دهند که نگهدار تحصیل کرده باشد اما برای نگهداری از کودک مهمترین رشته هایی که نگهدار باید دورهای آموزشی آن را گذرانده باشد روانشناسی بچه ها، کودکیاری و نگهداری میباشد. گذراندن دوره های کمک اولیه نیز از ضروریات می باشد.بسیاری از مراکز خدمات نگهداری از بچه این دوره ها را برای افزایش سطح آگاهی و مهارت های نگهدار برگزار می کنند.

پرستار کودک باید چه خصوصیات رفتاری داشته باشد؟

یکی از مهمترین عوامل در شغل نگهداری از بچه ویژگی های شخصیتی پرستار می باشد.
شغل نگهداری از نوزاد عشق به آن ها را می طلبد. افرادی که عاشق بچه ها و بازی با آنها می باشند می تواند صبوری بیشتری را پیشه کرده و با مهربانی و انجام بازی های مهیج و خلاقانه با آن ها را سر ذوق آورد و سبب رشد فکری و توانایی های آن ها شود. یک نگهدار با حوصله به خوبی با دنیای بچه ها آشنا است.

مهارت و دانش مورد نیاز پرستار کودک

- علاقه به پیشرفت فردی و اجتماعی بچه ها

- توانایی ایجاد ارتباط نزدیک همراه با اعتماد با والدین و نوزادان

- رویکرد خلاقانه همراه با قدرت تخیل خوب

- توانایی برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های مهیج و سرگرم کننده برای آن ها

- مسئولیت پذیر بودن در کار

- توانایی تطبیق با شرایط غیر قابل انتظار

- آگاهی از سلامت، ایمنی و بهداشت مواد غذایی

- صبر و تحمل و شوخ طبعی

- توانایی حفظ آرامش در شرایط کاری پر فشار

- انرژی و استقامت

آموزش های لازم برای شغل مراقبت از بچه

ممکن است هنگام کار با بچه ها وضعیت های اورژانسی پیش بیاید. باید برای هر اتفاقی آماده باشید تا در مواقع لازم واکنش نشان دهید. آشنایی پرستار بچه با کمک‌های اولیه، باعث آسودگی خاطر بیشتر والدین می‌شود و گواهی این نوع کلاس ‌های پرستار بچه، میتواند در یافتن شغل برای او، بسیار موثر باشد. اگرچه داشتن یا نداشتن گواهی برای انجام این کار نهایتا به قوانین محل زندگی شما بستگی دارد. در هر صورت داشتن گواهی پرستار بچه، جدا از مسائل قانونی، ایده خوبی است و یک مزیت به شمار می‌رود.

به کار پرستار بچه به عنوان کسب و کار جدید خود نگاه کنید و آن را جدی بگیرید. اگر سعی کنید بهترین پرستار کودک در منطقه و محل زندگیتان باشید، حتما موفق خواهید بود. والدین به دنبال ویژگی‌هایی خاص در یک پرستار می‌گردند. اگر این ویژگی‌ها را داشته باشید به عنوان یک پرستار موفق‌تر خواهید بود.

نظر والدین کودک و راهکار عملی در رابطه با پرستاری از کودک

والدین همیشه بهترین‌ها را برای بچه های خود می‌خواهند. بنابراین سخت کار می‌کنند تا بهترین آغاز کار پرستار بچه را داشته باشند. اگر نگرانی‌هایی درباره نوزادان دارید بهتر است آن را با والدین در میان بگذارید زیرا آن‌ها نوزادان خود را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسند.

سن قانونی برای آغاز کار پرستار بچه، به محل زندگی شما بستگی دارد و معمولا از ۱۱ الی ۱۵ سال شروع می‌شود، زیرا والدین دوست ندارند کودکی زیر ۱۰ سال پرستار بچه آن‌ها باشد. مراقب برای اینکه از کارش لذت ببرد لازم است وقت گذراندن با بچه ها را دوست داشته باشد. باید ساعت‌های طولانی را با کوددکان سپری ‌کند.

پس اگر از وقت گذراندن با بچه ها لذت نمی‌برید، این کار مناسب شما نیست و بهتر است آن را انتخاب نکنید. اما اگر از بودن با بچه ها لذت می‌برید و تصمیم گرفته‌اید یک مراقب کوددک باشید، این کار را انجام دهید. شغل مناسبی است تا در اوقات فراغت تان درآمد خوبی داشته باشید.

ایده نگهداری از کودک برای کسب درآمد بالا

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از مدیریت شبکه های اجتماعی

میزان درآمد پرستاران کودک

آمار درستی از میزان حقوق پرستار بچه در ایران در دسترس نمی باشد. میزان درآمد پرستار بچه با توجه به میزان تحصیلات، تجربه، ساعات کاری و نوع نگهداری و مسئولیت او متفاوت است. به عنوان مثال حقوق پرستاری که فقط وظیفه نگهداری از بچه را برعهده دارد با پرستاری که علاوه بر آن باید آموزش هایی از جمله زبان انگلیسی، کاردستی و… را به کودک آموزش دهد، متفاوت است.
روشهای افزایش درآمد

- می توانید خدمات پرستار بچه در منزل را به دو صورت روزانه یا شبانه روزی انجام دهید.

- می توانید در کنار مراقبت و رفع نیازهای اولیه نوزادان به ارائه خدمات از جمله؛ خدمات آموزش نقاشی و زبان به کودک، بازی های فکری مختلف و… بپردازید که هرکدام قیمتی دارند.

- در کنار پرستاری از کودک می توانید برای موقع برگشت پدر و مادرش آشپزی کنید. (قبل انجام این کار حتماً با خانواده بچه صحبت کرده باشید.)

- در هنگام خواب یا سرگرم بودن بچه به کار نظافت و گردگیری مشغول شوید. (قبل انجام این کار حتماً با خانواده کودک صحبت کرده باشید.)

مشکلات و معایب شغل نگهداری از کودک

بسیاری از نگهداران کودک از نحوه ی برخورد والدین با آن ها شکایت دارند.برخی از والدین با آن ها مانند یک کارگر خانه رفتار می کنند و وظایف دیگری در خانه غیر از نگهداری از بچه به آن ها محول می کنند.مسئولین مراکز خدمات نگهداری باید توجه کنند قبل از اعزام نگهدار به منزل به خوبی شرح وظایف نگهدار کوددک را برای والدین شرح دهند تا هم نگهدار و هم والدین گرامی در طول دوره ی نگهداری به مشکل برنخورند و نگهدار بتواند بخوبی به مسئولیت های خود بپردازد.
سازمان و مراکز مراقبت از کودکان

اگر دوست ندارید کودک خود را به دست پرستاران خانگی بسپارید میتوانید آنها را به مراکز مراقبت روزانه تحویل دهید. که کارشان پذیرش و مراقبت از بچه های مختلف در یک محیط کودکانه و شاد است که باعث ایجاد شکل گیری اجتماعی کوددک شما می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید