جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بازی کامپیوتری Apex؛ تبلور بهترین گیم پلی اول شخص

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
بازی کامپیوتری Apex؛ تبلور بهترین گیم پلی اول شخص

هفت ماه از عرضه بازی کامپیوتری Apex می‌گذرد و کماکان این بازیف از بهترینای سبک بتل رویال به شمار می‌رود. بازی های اول شخص مورد علاقه هر گیمری است و از لحاظ جذابیت مهارت بیشتری در جذب مخاطب دارد. بازی های آنلاین امروزی به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته و آن‌ها علاقه خود را بیش از پیش نسبت به این بازی ها نشان داده اند. در ادامه به توضیح محتویات بازی و طریقه نصب آن می‌پردازیم.

بازی کامپیوتری Apex

بازی کامپیوتریApex را بهتر بشناسیم

چه بخواهیم قبول کنیم یا نکنیم بازی کامپیوتری Apex یکی از بزرگترین بازی های شوتر کاملاً مهارتی و اول شخص است که تکنیک بازیکنان و تاکتیک جمعی به شدت در بازی احساس می‌شود. این بازی جذاب از اوایل سال 1397 عرضه شد و تا کنون در سه فصل ارائه شده است. فصل سوم این بازی 9 مهرماه امسال با تغییراتی گسترده در نقشه (مَپ) و اضافه شدن یک بازیکن دیگر توسط استودیو Respawn به بازار گیمرها پیوست. از نکات کلیدی این بازی همکاری گروه Infinity war سازندگان بازی Call of MW با استویدوی ریسپاون است که توانستند موتور بازی را به شدت نرم و سبک کنند.

بیشتر بخوانید: Sparx بازی ای که افسردگی را درمان می کند

جزییات و چالش های بازی کامپیوتری Apex

بازی کامپیوتری Apex در آخرین آپدیت خود، 9 شخصیت را در اختیار کاربران می گذارد که هر یک دارای قابلیت های خارق العاده است. هر شخصیت دو قابلیت متفاوت در اختیار دارد که احتمال پیروزی در بازی را بالا می‌برد. هر بار که وارد بازی می‌شوید به دو تا از هم تیمی های خود از بالای یک سفینه به پایین منتقل می‌شوید. تعداد تیم ها (اسکواد ها)ی هر مسابقه به 20 می رسد که شامل 90 بازیکن است. شما باید در هر دیدار پس از فرود از سد 19 تیم عبور کنید. پیروزی در بازی Apex  «چمپیَن» نام دارد و در صورتی که دوم شوید Game Over خواهید شد. «جامپ تاور» هایی در بازی وجود دارد که صرفاً برای پرش بلند و رفتن به مکان های طولانی استفاده می‌شود.

بررسی ابزارها و وسایل بازی کامپیوتری Apex

بازی کامپیوتریApex، به گونه ای است که از تمامی داشته و نداشته هایتان در بازی استفاده کنید و گرنه به سرعت نابود خواهید شد. در هنگام فرود این اتفاق ممکن است بیفتد. حتی مشت زدن هم می‌تواند دشمنی که به اسلحه مسلح شده را بکشد و حتی داشتن یک مگنوم تاثیر خود را خواهد گذاشت. ابزار گذاشته شده در بازی به همراه باقی وسایل در خانه ها و باکس ها موجود است و با داشتن کلید حتی می توانید درهای قفل را باز کنید.

افراد در بازی به لباس و Helmets که به آن بادی شیلد (لباس و کلاه محافظ) می‌گویند مجهز می‌شوند. در کنار بادی شیلدها هم سه نوع از کپسول های شیلد تهیه شده که می توانید بادی شیلد خود را در صورتی که خالی می‌شود پر کنید. همچنین جان شما هم به یک سری Medkit وابسته است که از طریق آن قادر خواهید بود به جان خود نیرو اضافه کنید.

بازی کامپیوتری Apex

معرفی سلاح های بازی کامپیوتری Apex

از آنجایی که بازی کامپیوتری Apex با همکاری ریسپاون و اینفینیتی ساخته شده یقیناً سلاح های موجود در بازی باید جذاب باشند. علی رغم تاثیرگذاری سلاح های موجود در بازی، تنوع آن ها در خود سلاح ها و رنگ های آن قابل رؤیت است. سلاح های بازی به پنج دسته کلی تقسیم می‌شوند:

مجموعه اسلحه ی سبک نزدیک بُرد: اسلحه های سبک در بازی، آنچنان که باید قوی نیستند و مقدار آسیت کمی را از خود به نمایش می‌گذارند. به طور مثال اسلحه R-301 که یک اسلحه ی FireRate محسوب می‌شود میزان ضربه به دشمن آن از دور بسیار کم است. اما از نزدیک یک اسلحه قوی به شمار می رود. این اسلحه ها از خشاب و یا تیرهای زرد رنگی به نام Lite Ammo بهره می‌برند.

مجموعه اسلحه‌ی سنگین دور بُرد: شمار اسلحه های سنگین دور برد در بازی بسیار بالاتر و بیشتر از سلاح های نزدیک برد است. پس خشاب آن هم بیشتر یافت می‌شود. یکی از بهترین سلاح های دور برد می‌توان به سلاح FlatLine اشاره کرد که با داشتن قابلیت Full Auto از راه دور به خوبی دشمن را زمین می‌زند. خشاب های فلات لاین ها Heavy Ammo نام دارد و به رنگ سبز است.

بیشتر بخوانید: بازی فیفا جذاب ترین بازی

مجموعه شات گان: شات گان از جمله سلاح هایی است که مرگ زودرس دشمنان را برای شما فراهم می‌کند. سلاح EVA-8 و Peacekeeper از شات گان هایی است که در بازی استفاده شده و بسیاری کاربردی است. خشاب های این دسته از سلاح ها به رنگ قرمز است و به آن Shotgun Ammo گفته می‌شود.

مجموعه تک تیرانداز: تک تیراندازهای بازی به سه دسته تقسیم می‌شوند. اسنایپر G7 که مجهز به خشاب های لایت آمو، اسنایپر دور برد Rifles مجهز به خشاب های Energy Ammo و اسنایپر لجندری که شما را فقط با یک تیر به درک خواهد بست.

مجموعه تپانچه: تپانچه های زیادی در بازی وجود دارد که به انواع خشاب ها تجهیز شده که یکی از قدرتمندترین آن ها تپانچه‌ی Wingman است. نباید انتظار زیادی از وینگمن داشت؛ چرا که گیمرها از این اسلحه ها به عنوان اسلحه دوم بهره می‌گیرند.

بازی کامپیوتری Apex

معرفی شخصیت های بازی کامپیوتریApex

همه ما می‌دانیم در هنگام بازی کامپیوتری Apex ،20 تیم از سفینه فرود می‌آید که هر کدام از تیم ها دارای سه نفر خواهند بود. تعداد بازیکنان در آخرین آپدیت ارائه شده به 11 نفر می رسد. بیاییم قهرمانان داستان را با قابلیت هایشان بشناسیم.

Banglore: بَنگلور به سبک یک سرباز واقعی در جریان بازی است. قدرت واقعی او در بازی استفاده از دود است که به آن Smoke Launvher می‌گویند و با پخش کردن دود محیط اطراف را پر از دود می کنید.

BloodHound: بلُودهاوند که بیشتر او را بیشتر به شکل یک دیده بان می شناسیم از پشت دیوار به راحتی می تواند دشمنان را شکار کند. قدرت اصلی او Tactical Eye of the Allfather که با مدت زمان بیشتری فعال می‌شود به راحتی دشمنان را شناسایی و با رنگ قرمز اسکن می کند.

Caustic: در میان قهرمانان ایپکس از کاستیک به عنوان متخصص زهر نام برده می شود. تله های دودزای او هر دشمنی را به زهر، آلوده خواهد کرد. دو قدرت Nox Vision و Nox Gas Trap به کاستیک اختصاص دارد.

Gibraltar: گیبرالتار نیز به مانند کاستیک مناسب راش نمی باشد ولی در عین حال قدرتی مثال زدنی دارد. گیبرالتار را در ایپکس نماد فداکاری می‌نامند. از قدرت های او می‌توان به سپر محافظ و سپر حبابی او که در 15 ثانیه فعال خواهد بود اشاره کرد.

LifeLine: لایف لاین را یک قهرمان درمانگر در بازی ایپکس لجندز می شناسیم که صرفاً برای کمک به دوستان خود در بازی می تازد. قدرت معمولی او Revive با سپر محافظ و Heal Drone یا همان پهباد محافظ است که به طور خودکار دوستان خود را درمان می کند. از قابلیت اصلی او فارغ نشویم که که فرستادن پکیج است و با دادن اسلحه های لجندری احتمال قهرمانی شما را بیشتر می‌کند.

PathFinder: پَت فایندر ربات ردیاب بازی است که با داشتن یک طناب به راحتی خود را در محیط جا به جا می‌کند. قابلیت برتر پَت فایندر، زیپ لاین اوست که شما را از یک مسیر بلافاصله به مکان دیگر منتقل می کند.

Wraith: وریث(وریت) از بهترین قهرمانان بازی کامپیوتری Apex Legends به شمار می‌رود. اگر اهل ستیز و راش هستید وریت بهترین گزینه برای شماست. وریت با داشتن مهارت Into the Void می‌تواند به راحتی از دید دشمنان شما مخفی شود. آلتیمیت اصلی این قهرمان پورتالی است که به راحتی شما و دوستانتان را از یک مکان به مکان دیگری انتقال می‌دهد.

Mirage: میریج را تردست باز بازی Apex Legends می نامند. کسی که با خود یک بدل دارد و با بدل خود دیگران را گول می زند. بدل میریج با نام دکویی یکی از قدرت های اوست که هر 5 ثانیه رفرش می‌شود. قدرت اصلی میریج آلتیمیت نامرئی شدن است که چند بدل از شما می سازد و در هنگام گیر افتادن در مخمصه به خوبی می توانید بگریزید.

Octane: اگر از بازیکنانی هستنید که عاشق سرعت است حتما اوکتاین را انتخاب کنید. یکی از قدرت های او تزریق سوزن به بدن خودش است که به سرعت می‌توانید از دشمن فرار کنید یا به یک مکان نزدیک شوید. البته این قابلیت، منفعل است و سلامتی او به سرعت بهبود پیدا می کند. تاکتیک اصلی او تاکتیک جامپ مَستر است که یک بشقاب بر روی زمین می‌اندازد که با آمدن بر روی آن شما را به هوا پرتاب می‌کند.

Wattson: واتسون نیز از دیگر قهرمانان بازی ایپکس است که در فصل دوم اضافه شده است. واتسون که یک شخصیت فرانسوی است بیشتر فاز دفاعی دارد و دارای یک قابلیت منفعل یعنی Spark of Genius است که برای دوستان خود یک اهرم چرخنده جهت شارژ شدن بادی شیلد دوستانتان می شود. همچنین یک قابلیت Perimeter که مجهز به دیواره های الکتریکی است.

بیشتر بخوانید: در انتخاب لپ تاپ های مخصوص بازی باید دنبال چه ویژگی هایی باشیم

Crypto: کریپتو آخرین قهرمان اضافه شده به بازی Apex Legends است که با آمدن فصل سوم از او و قابلیت هایش رونمایی شد. کریپتو بر اساس انیمیشنی که از او در تریلر دیدیم یک هکر به شمار می‌رود و قابلیت های او نیز بر اساس هکر بودن او به کار گرفته شده است. اولین قابلیت او Drone نام دارد که مجهز به یک دوربین حرارتی است و می‌تواند با گشت و گذار در نقاط مختلف مَپ دشمنان را شناسایی کند. قدرت اصلی او هم یک نوع EMP هست که با فرستادن آن به کمین دشمن تا حدود 30 متر فاصله، بر روی دشمن تاثیر می‌گذارد و دمیج می‌اندازد.

بازی کامپیوتری Apex

طریقه نصب بازی کامپیوتری Apex بر روی کامپیوتر

نصب بازی کامپیوتری Apex آنچنان که به نظر می رسد هم سخت نیست. فقط کافی است یک تغییر دهنده IP داشته باشید. مثل VPN.

برای نصب بازی به ترتیب کارهای زیر را انجام دهید:

1. ابتدا نرم افزار Origin را از طریق سایت Origin دانلود و نصب کنید. (از فیلترشکن استفاده کنید) به صفحه رسمی بازی ایپکس لجندز رفته (در سایت EA) و در آنجا بر روی Download For Free کلیک کنید و با انتخاب گزینه PC لینک مستقیم آن برای شما فعال خواهد شد.

2. پس از دانلود، یک صفحه مربوط به Apex Legends برای شما باز می‌شود که تمامی تیک ها را به جز گزینه بتا که در ایران فعال نیست) را بزنید و سپس بر روی Continue بزنید.

3. سپس اوریجین سعی در آپدیت شدن می‌کند.

4. در صفحه بعد و در بخش Sign in و create Account بر روی  create Account بزنید و اکانت جدید بسازید.

5. در بخش ساخت اکانت، کسور خود را بر روی امریکا UK قرار دهید و یک تاریخ تولد دلخواه وارد نمایید. سپس Next را بزنید.

6. در دو بخش بالا ایمیل و پسورد خود را وارد کنید. در بخش Public ID، اکانت شما در بازی خواهد بود و دو قسمت پایینی آن را می‌توانید خالی بگذارید یا به دلخواه یک اسم وارد کنید. البته توجه داشته باشید که اگر از شما برای تایید، نوشته و یا عکسی از شما خواست باید آن را با ذهن و توانمندی خود حل کنید.

7. سپس در قسمت بعد کد تاییدی که بر روی ایمیل شما آمده را وارد کنید.

8. سپس نصب بازی به صورت اتوماتیک برای شما بالا خواهد آمد. اگر نیامد در بخش Search می‌توانید بازی را جست و جو کنید و بات کلیک بر روی آن، بازی برای نصب و آپدیت آن آماده خواهد شد.

9. نهایتاً با زدن گزینه Play می‌توانید وارد بازی شوید و از بایز لذت ببرید.

نکاتی که باید در هنگام بازی کامپیوتری Apex توجه کنید:

* VPN در تمامی حالات نصب فعال باشد. در هنگام اجرای بازی هم فعال باشد و پس از اسکرول شدن بازی VPN را غیر فعال کنید تا بدون VPN وارد بازی شود.

* در هنگام کرش شدن بازی یک بار بازی را ببندید و مجددا بدون VPN آن را اجرا کنید.

بازی کامپیوتری Apex

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید