جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، چگونه باید کار کنیم

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، چگونه باید کار کنیم

تمام انسان ها روزانه مشغول انجام فعالیت های مختلف هستند و مدام  در حال تلاش برای رسیدن به خواسته های خودشان هستند و اگر مشغله‌ ها و گرفتاری‌ های روزمره از حیطه ی کنترل فرد خارج شوند، باعث می‌شوند که رفته رفته اولویت ‌ها و اهداف اصلی برای فرد رنگ باخته و از آن فاصله بگیرد و با انجام برنامه ریزی دقیق برای زمانی که در اختیار داریم و عمل بر اساس آن، می‌توانیم از این معضل جلوگیری نموده و وقت و انرژی خود را صرف موضوعاتی که برایمان اولویت دارند، نماییم و  نقش مفیدتری را اجرا کنیم.  

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چطور یک فرد می‌تواند کمتر کار کند و به نتیجه‌ی بهتری دست یابد و منظور از این نتیجه‌ی بهتر، تلاش برای اولویت های زندگی و رسیدن به اهداف اساسی می‌باشد. در ادامه توضیحات مفیدی مبنی بر  دریافت نتیجه بهتر، در اختیار شما قرار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای داشتن ذهن خلاق

برای دریافت نتیجه ی بهتر، اولویت‌‌های خود را تعیین کنید

با خود بیندیشید که مهم ‌ترین اولویت‌ های ‌شما چیست و به عبارتی چه کاری و دستاوردی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است و حائز اهمیت است و به شما کمک می‌کند تا به نتیجه‌ی بهتری برسید. برای تعیین کارهای مهم تر از کارهایی که فقط به نظر مهم می‌آیند، اول باید دسته دوم، یعنی آن هایی را که تنها به نظر مهم هستند و چندان اولویتی برای انجام و رسیدن به آن وجود ندارد را مشخص کنیم و با کنار گذاشتن آن‌ها می‌توان به مشخص کردن اولویت ‌هایمان بپردازیم.

و پس از اینکه اولویت‌ های خود را یافتید و برای خود مشخص نمودید، بر این موضوع که برای رسیدن به اولویت های خود چه کاری باید انجام دهید، تمرکز نمایید و روش هایی را اتخاذ نمایید که با انجام دادن ‌شان به سمت اولویت ‌هایی‌ که برای خود تعیین کرده اید، حرکت نمایید و به آن نزدیک ‌تر شوید.  

برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، از دیگران کمک بگیرید

همه‌ی شما در اطراف خود، از خانواده و دوستان گرفته تا همکاران و افراد دیگر، یک فرد صمیمی دارید که به وی اعتماد داشته و در مواقع نیاز، می‌توانید از آن ها کمک بخواهید تا در قبال آن نتیجه‌ی بهتری دریافت کنید و آن ها به هیچ عنوان حمایت ‌شان را از شما دریغ نخواهند نمود.

ولی معمولا کمتر کسی را می یابید که درخواست کمک خود را از دیگری مطرح نماید، چرا که زندگی شخصی و کاری ‌مان را منحصر به کار و تلاش خودمان می‌دانیم و آن را یک عامل انفرادی محسوب می‌داریم و باور داریم که خودمان تنهایی باید از پس انجام آن برآییم.  

شاید این گونه تصور می‌کنیم که کمک خواستن از دیگری به معنای پذیرفتن احساس ضعف در خودمان می‌باشد و پذیرش این احساس، کار آسانی نیست. ولی باید گفت که این تصوری اشتباه است و با انجام آن، یعنی کمک گرفتن از دیگران، در نهایت نتیجه ی مثبت به همراه دارد.

اگر شما اولویت و وظایف مهم کاری تان را مشخص نموده‌اید، با کمک خواستن از دیگران به نتیجه ی کار خود خواهید رسید و از همیشه به موفقیت نزدیک ‌تر خواهید بود. کمک کردن دیگران به شما، برای خودشان هم فایده‌ خواهد داشت.

مزیت مهم بهره‌ مندی از کمک و حمایت دیگران این است که آن‌ها را متوجه این موضوع کنیم که در قبال کمکی که به ما می‌کنند، ما هم در زمان های لازم در کنار آن‌ها خواهیم بود و گره از کارشان باز خواهیم کرد و این موضوع بر روحیه ی مثبت جمعی و همدلی و دلجویی از دیگران موثر است. به عنوان مثال، اگر در یک جلسه‌ی کاری قرار دارید و آمادگی زیادی برای حضور و فعالیت موثر در آن جلسه را ندارید و همکارتان در برنامه ‌ریزی های جلسه و اجرای آن به شما کمک می‌کند تا به خوبی از عهده‌ی انجام آن برآیید و شما باید به طریقی به وی بگویید که در ازای کمکی که به شما مبذول داشته، بهره وری شما در محیط کار افزایش یافته است و همچنین به وی بفهمانید که کمک وی را بی پاسخ نگذاشته و هر زمان که نیاز به کمک داشته باشد، می‌تواند روی شما حساب نماید.

مورد دیگری که می‌توانید از وی درخواست کمک کنید و به نظر بسیار دشوار می‌باشد، کمک خواستن از کارفرما است و معمولا فکر کردن به درخواست کمک از کارفرما برای بسیاری از ما دلهره ‌آور است و این نگرانی از این بابت است که گمان می‌کنیم با درخواست کمک، در نظرشان فاقد صلاحیت جلوه می‌کنیم ولی با درخواست کمک از کارفرما شما به خوبی از عهده ی انجام کارتان برمی‌آیید و همچنین می‌توانید ‌هنگام کمک خواستن از کارفرما، راه‌ حل‌ هایی را نیز برای مسائل کاری ارائه کنید و به این شیوه شما هم به کارفرمای خود کمک خواهید کرد و حتما به این مساله اشاره کنید که متعهد به اولویت‌ های سازمان یا شرکت‌ تان هستید.

برای این امر و درخواست راحت تر از کارفرمای خود،‌ از نقاط قوت یا دستاوردهایی که برای شرکت داشته اید و یا در سر دارید که انجام دهید نیز توضیح دهید و همچنین راجع به مسائلی که نقش بازدارنده دارند و بهره ‌وری شما را کم می‌کنند نیز صحبت نمایید.  

سعی کنید تا راه‌ حلی ارائه کنید و از کارفرمای‌ خود درخواست کنید که به شما بازخورد دهد و می‌توانید بدین گونه صحبت نمایید و با جمله ‌ای شبیه به این آغاز کنید که من برای تحقق هرچه سریع‌ تر اهداف شرکت، نظرات و ایده‌ هایی را در ذهنم دارم و برای ایجاد فرصت ‌های مدیریتی برای برخی از اعضای تیم نیز نظرهایی دارم، آیا تمایل دارید که آن‌ها را اظهار کنم تا بیشتر راجع به آن بدانید.

بیشتر بخوانید: چگونگی دستیابی به افزایش تمرکز

برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، مهارت نه گفتن را یاد بگیرید

گاهی مواقع با حجم زیادی از کارها مواجه می‌شویم که وقت زیادی را می‌طلبد و این‌ طور به نظرمان می‌رسد که برای وظایف و کارهایی که باید انجام بدهیم هیچ پایانی نمی‌توانیم متصور شویم و خستگی و فشار کاری بر ما غلبه کرده و باعث می‌شود از انجام روال عادی کاری مان نیز عقب بیفتیم و نتوانیم به شیوه ای مفید و موثر عمل نماییم و برای اینکه بتوانیم کمی از میزان فشار کاری مان بکاهیم، باید یاد بگیریم که گاهی اوقات به درخواست های دیگران جواب منفی بدهیم زیرا لزومی ندارد در حالی که بخشی از کارمان را هنوز انجام نداده ایم در قبال درخواست یک همکار یا یک دوست رودربایستی نموده و نتوانیم نه تنها کار خود، بلکه کار وی را نیز به درستی انجام دهیم. لازم است که مهارت نه گفتن به دیگران را یاد بگیریم و در مواقع لازم از آن استفاده کنیم.

برای انجام این عمل و نه گفتن در مواقع لازم سعی کنید تا  در مرحله‌ی بعدی که فردی از شما درخواست کرد تا کاری برایش انجام دهید، به ‌جای آنکه به سرعت و از روی عادت جواب مثبت دهید و آن کار را نیز به فهرست وظایف کاری ‌تان اضافه کنید، از او بخواهید که در مورد درخواستش برای شما توضیح دهد و یا خود شما سوالاتی از قبیل، پروژه‌ ات برای کامل شدن و به نتیجه رسیدن چه مقدار زمان لازم دارد و یا مهارت من چه نتیجه ای را برای پروژه ات حاصل می‌کند و .. از آن‌ها بپرسید. زیرا پرسیدن این قبیل سؤالات باعث می‌شود تا دیگران نیز راجع به زمانی که قرار است از شما بگیرند، بیشتر فکر ‌کنند، در بیشتر مواقع اگر زمان زیادی از شما بطلبد خودشان منصرف می‌شوند و یا بخش کمتری از کار خود را نیز بر عهده‌ی شما خواهند گذاشت.

با توجه به نکات و اصولی که در این مقاله در موردشان توضیح دادیم، می‌توانید به خوبی بین کارهای بی ‌اهمیت و اولویت‌ های کاری خودتان نیز تمایز قائل شوید. با عمل نمودن به آن‌ها شما به میزان کمتری کار می‌کنید و در نهایت کار شما به دریافت نتیجه‌ی بهتر می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید