جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6

تبلت Samsung Galaxy Tab S6 بهترین جایگزین اندرویدی تبلت  iPad Pro است که از ویژگی‌های آن می‌توان به نمایشگر بزرگ، مشخصات فنی فوق العاده، قلم مناسب طراحی و قیمت تقریبا بالای آن اشاره کرد.

برای خرید نسخه وای‌فای این تبلت اندرویدی 619 یورو و برای نسخه 4G آن 689 یورو نیاز دارید. اگر بنظرتان مبلغ زیادی است، بهتر است بدانید که تبلت 11 اینچی iPad Pro با نصف این میزان حافظه داخلی و به همراه قلم اپل، 269 یورو قیمت بیشتری دارد. البته این روزها حتی ارزان‌ترین نسخه تبلت iPad هم از قلم استفاده می‌کند که به همراه حافظه 128 گیگابایتی، 498 یورو برای شما آب می‌خورد و 120 یورو از رقیب سامسونگی خود کمتر است.

به جرات می‌توان گفت که این محصول سامسونگ، بهترین تبلت اندرویدی موجود در بازار است. با این‌حال، اگر بهره‌مندی از قلم آن برای شما اولویت نیست، تبلت Samsung Galaxy Tab S5e می‌تواند گزینه مناسبتری باشد، زیرا با اینکه قیمت بسیار کمتری دارد، اما عملکرد موردنیاز را به خوبی ارائه می‌دهد.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

بیشتر بخوانید: تبلت Galaxy Tab S6، تبلتی در جلوه ی لپ‌تاپ

بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6: مشخصات کلیدی

* قیمت نسخه بررسی شده : 619 یورو

* 6 گیگابایت حافظه رم

* نمایشگر 10.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 2560x1600

* بلندگوهای ساخت AKG

* میزان شارژدهی باتری تا 14 ساعت

* پردازنده Snapdragon 855

* 128 گیگابایت حافظه داخلی

* سیستم عامل Android 9

* قلم S-Pen  

بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6: طراحی و ساخت

ظاهر تبلت Samsung Galaxy Tab S6 مشابه تبلت Galaxy Tab S5e است بدین معنی که مانند iPad، بدنه آن از آلمینیوم ساخته شده است و مانند تبلت سال پیش سامسونگ یعنی Tab S4، بدنه آن شیشه‌ای نیست.

با اینکه در گوشی‌های موبایل، استفاده از بدنه آلمینیومی، به یک انتخاب نه چندان پریمیوم تبدیل شده است، اما استفاده از آن در ساخت تبلت، مطلوب‌تر از بدنه شیشه‌ای است. همچنین بدنه این تبلت با روکش مناسب تکمیل شده است و باعث می‌شود که در هنگام استفاده از آن، احساس استحکام بیشتری را به کاربر انتقال ‌دهد.

این محصول سامسونگ دارای نمایشگر 10.5 اینچی است که به لطف کاهش حاشیه صفحه نمایش، ابعاد تبلت Samsung Galaxy Tab S6 مشابه با تبلت‌های 10.1 اینچی مرسوم است.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

این تبلت بزرگ است، اما نه به اندازه تبلت iPad Pro 12.5 اینچی. با این وجود، بعضی از ارقام آن بسیار نزدیک به iPad است. به عنوان مثال بسیار نازک بوده (5.7 میلی‌متر) و با وزن 420 گرمی خود سبک نیز بشمار می‌رود. تنها مشکل طراحی آن مانند تبلت Galaxy Tab S5e، نبود جک هدفون است که بنظر می‌رسد روش مناسبی برای وادار کردن مردم به خرید هدفون‌های بی‌سیم نباشد.

سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش مخفی بوده، اما کافی است تا دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و موقعیت اسکنر را روی نمایشگر مشاهده کنید. راحتی استفاده از این سنسور کمتر از سنسور جانبی مورد استفاده در تبلت Tab S5e است، زیرا نیاز به دو مرحله برای بازگشایی دارد. با این‌حال، کارایی این سنسور سریع و قابل اعتماد است.

مکانیزم قلم تبلت Samsung Galaxy Tab S6 یکی از نکات ظاهری قابل توجه آن است. یک شیار کم عمق در پشت تبلت تعبیه شده است که قلم توسط آهن ربا براحتی در آن جای می‌گیرد. همچنین این شیار دارای پنل شارژ بی‌سیم کوچکی است که شارژ باتری قلم توسط آن فراهم می‌گردد.

اما چرا باتری؟ زیرا مانند گوشی Note 10+، می‌توانید از قلم S-Pen برای انجام دستوراتی از قبیل متوقف کردن موسیقی در حال پخش یا گرفتن عکس در نرم افزار عکاسی استفاده کنید. اما فراموش نکنید که این پنل شارژ باعث می‌شود میزان قابل توجهی از باتری گوشی صرف شارژ شدن قلم شود. همچنین یکی دیگر از مزایای این شیار پرکاربرد، یادآوری به کاربر در صورت استفاده طولانی از قلم است.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

بیشتر بخوانید: معرفی نسل جدید سری آیپد پرو 2019 اپل در سال

بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6: قلم و نقاشی

قلم برجسته تبلت Samsung Galaxy Tab S6 از جنس پلاستیک ساخته شده و نوک آن برعکس قلم تبلت‌های رقبا هنگام استفاده روی نمایشگر به هیچ وجه لغزش ندارد و بعبارتی عملکرد آن بی‌نقص است. بنابراین، طراحی و نقاشی با تبلت سامسونگ راحت و سرگرم کننده است.

ساعت‌ها با این تبلت طراحی و نقاشی کردم (البته کاملا آماتور و مقدماتی) تا متوجه وجود برتری آن نسبت به رقبا بشوم. در نهایت معتقدم قلم سامسونگ از نظر کیفیت و راحتی استفاده، نسبت به قلم‌های پیشین خود به قلم اپل نزدیک‌تر شده است.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

جدا از قلم تبلت، Pen Up افتضاح است. Pen Up نام نرم افزار از پیش نصب شده سامسونگ برای طراحی و نقاشی است. البته این نرم افزار دارای امکانات متعدد، جلوه‌‌های دوست‌داشتنی و تعدادی تمرین نقاشی جذاب و رنگارنگ برای کودکان است. اما در مقایسه با نرم افزارهای تخصصی طراحی مانند Autodesk Sketchbook Pro حرفی برای گفتن ندارد.

Pen Up فاقد بسیاری از ویژگی‌های تخصصی برنامه‌های طراحی و نقاشی است. البته این برای نرم افزاری با اولویت استفاده آسان، آن‌چنان هم بد نیست، اما متاسفانه عملکرد و کارایی آن هم اصلا خوب نیست و تاخیر زیادی را هنگام استفاده از قابلیت‌های آن تجربه خواهید کرد.

اگر می‌خواهید حرص نخورید یا وقت ارزشمندتان هدر نرود، توصیه می‌کنیم بجای استفاده از Pen Up، از نرم افزار Sketchbook Pro یا نرم افزارهای مشابه استفاده کنید. بنظر می‌رسد قلم تبلت Samsung Galaxy Tab S6 برای همین‌ کار ساخته شده است، زیرا گذراندن وقت برای طراحی یا نقاشی با استفاده از این قلم، به یکی از لذت بخش‌ترین اوقات روز شما تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، قلم سامسونگ حساس به فشار بوده (4096 سطح) و ترکیب این قابلیت با عمق زیاد نرم افزار Sketchbook Pro، یک ابزار طراحی کاملا مفید و سرگرم کننده می‌سازد. اما آیا خروجی طراحی شما کاملا حرفه‌ای و طبیعی بنظر می‌رسد؟ خیر، مانند iPad، تبلت Samsung Galaxy Tab S6 هم فاقد دسترسی به نرم افزارهای استاندارد طراحی است که اغلب طراحان حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با اینکه تعداد نرم افزارهای تخصصی طراحی در اندروید کم نیست، اما همچنان سیستم عامل iOS میزبان تعداد بیشتری از آن‌هاست.

در نهایت مشکل کوچکی نیز وجود دارد، اینکه هنگام طراحی، ممکن است بطور ناخواسته دکمه موجود بر روی قلم را بفشارید که منجر به اجرای منوی ناوبری قلم می‌شود. واضح است که تکرار این اتفاق تا چه حد می‌تواند آزاردهنده باشد.

شما می‌توانید براحتی از قلم برای استفاده عادی از تبلت نیز استفاده کنید. درست است که استفاده از صفحه‌کلید، طبیعی‌تر و راحت‌تر بنظر می‌رسد، اما تبلت Samsung Galaxy Tab S6 با قابلیت “تشخیص دست خط” فوق العاده خود، می‌تواند براحتی پیام‌ها و یادداشت‌های شما را تشخیص دهد و به نسخه دیجیتالی برگرداند، واضح است در صورتی که تایپ کردن را ترجیح می‌دهید، صفحه کلید مجازی همیشه آماده به کار است.

بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6: نمایشگر و بلندگوها

تبلت Samsung Galaxy Tab S6 دارای نمایشگر 10.5 اینچی با وضوح 2560x1600 است و مانند تبلت Galaxy S5e از پنل OLED بهره می‌برد که در آن رنگ‌های مشکی و سایه‌ها بسیار عمیق و در مجموع رنگ‌ها گرم و پرنشاط هستند.

گزینه‌های شخصی سازی نمایشگر مانند گوشی‌های اخیر رده بالای سامسونگ صورت می‌پذیرد. لذا می‌توانید از بین گزینه‌های رنگ‌های اشباع و طبیعی، یکی را انتخاب کنید، که هیچکدام از آن‌ها رنگ‌های sRGB را مانند تبلت‌های پیشین سامسونگ، فوق اشباع نشان نمی‌دهند. همچنین جای تعجب ندارد که میزان حداکثر روشنایی صفحه نمایش قابل مقایسه با میزان 1200 نیت نمایشگر +Galaxy Note 10 نیست، اما به اندازه کافی برای استفاده در محیط باز روشن است.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

سامسونگ ادعا می‌کند که میزان حداکثر روشنایی این پنل 500 نیت است. برای آزمایش از نور LED برای فریب دادن نمایشگر کمک گرفتیم و با استفاده از یک رنگ سنج، توانستیم حداکثر میزان 440 نیت را ثبت کنیم، بنابراین بنظر می‌رسد حداکثر روشنایی نمایشگر این تبلت، تنها در محیط‌های بسیار روشن یا زیر نور مستقیم آفتاب نمایان می‌شود.

شفافیت نمایشگر نیز مناسب است و با اینکه دقت رنگ یا معماری صفحه نمایش آن مطابق گوشی +Note 10 نیست، اما می‌توان گفت تبلت Galaxy Tab S6 بهترین نمایشگر در تبلت‌های اندرویدی را داراست.

همچنین این پنل، اولین نمایشگر با قابلیت +HDR10 در تبلت‌هاست که البته استفاده از آن در محصول سامسونگ، تعجب‌آور نیست. تعدادی ویدئو که از این استاندارد استفاده می‌کنند را می‌توانید در سرویس Amazon Prime Video مشاهده کنید. لذا تبلت Galaxy Tab S6 یکی از بهترین دستگاه‌ها برای تماشای فیلم و شبکه‌های تلویزیونی است، چه با تنظیمات HDR و چه در حالت معمولی.

بلندگوها با طراحی نقطه‌ای به نمای زیبای تبلت سامسونگ کمک کرده‌اند. چهار عدد بلندگو برای ارائه صدای استریو در تبلت Galaxy Tab S6 وجود دارد که بیشترین حجم صدا را در هنگام استفاده افقی از آن خواهید شنید.

بلندگوهای چهارقلو صدای واضحی را ارائه می‌دهند که برای یک تبلت با ضخامت کمتر از 6 میلی‌متر بسیار عالی است.همچنین باس تولیدی آنها بلند و یکپارچه است. قابل ذکر است که کیفیت صدای بلندگوهای تبلت سامسونگ در مقایسه با گوشی‌های همراه بسیار بهتر است و جزئیات بیشتری را به گوش کاربر می‌رساند که پیشرفت مهمی در دنیای تبلت‌ها محسوب می‌شود.

در مقایسه با بلندگوهای تبلت Tab S5e تنها یک تفاوت مشاهده می‌شود که آن طراحی بلندگوها توسط برند معروف AKG است.
بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6: نرم افزار

رابط کاربری تبلت Samsung Galaxy Tab S6 مشابه گوشی‌های همراه این شرکت است، با این تفاوت که قابلیت DeX کاربرد بیشتری برای استفاده در تبلت دارد.

DeX نام قابلیت کاربردی سامسونگ برای دستگاه‌های اندروید است که رابط کاربری آن‌ها را شبیه به کامپیوترهای دسکتاپ می‌کند. مزیت چنین محصولی را هنگامی متوجه می‌شوید که می‌خواهید از تبلت خود به عنوان یک لپ تاپ استفاده کنید. Samsung DeX این امکان را به شما می‌دهد تا چند دستور همزمان را با سرعت بیشتری در دستگاه خود اجرا کنید، همچنین تعدادی میانبر کاربردی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته برای ارزشمند شدن این موضوع، نیاز دارید کیبورد جانبی سامسونگ به قیمت 159 یورو را خریداری کنید. با این وجود، اگر می‌خواهید بیش از 750 یورو هزینه کنید، بهتر است به فکر خرید یک لپ تاپ باشید تا تبلت. زیرا در این رنج قیمتی گزینه‌های بسیار خوبی برای خرید، مخصوصا از شرکت‌های HP و Acer وجود دارد.

البته صفحه کلید جانبی و DeX، از ملزومات استفاده از تبلت سامسونگ نیستند و می‌توانید بدون استفاده از این قابلیت‌ها، مانند تبلت‌های مرسوم از آن استفاده کنید. تبلت Samsung Galaxy Tab S6 از سیستم عامل اندروید 9.0 به همراه رابط کاربری One UI بهره می‌برد. این رابط کاربری تمام اصول اولیه اندروید را در طراحی منوها حفظ کرده است و تنها بعضی تنظیمات برای تبلت سامسونگ شخصی سازی شده است. به عنوان مثال می‌توانید نرم افزارهای مشابه را دسته بندی کنید و در پوشه مخصوص خود قرار دهید.

اکثر ویژگی‌های اخیر اندروید نیز در این تبلت حضور دارند. به عنوان مثال، قابلیت Digital Wellness در منو به شما اجازه می‌دهد برای استفاده از هر نرم افزار، تایمر تنظیم کنید. اگر از دسته افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در یوتیوب یا فضای مجازی سپری می‌کنید، در صورتی که نمی‌خواهید اینطور باشد، بسیار مفید است. همچنین اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرزند شما در روز ساعات زیادی را صرف بازی PUBG نمی‌کند، این قابلیت برای شما ساخته شده است.

مانند سایر تبلت‌های اندرویدی، تبلت Samsung Galaxy Tab S6 هم ناتوان در ارائه طیف وسیعی از نرم افزارهای خلاق است. همانطور که قبلا اشاره شد، در سیستم عامل iOS، نرم افزارهای طراحی بهتری مانند نرم افزار Procreate وجود دارد. همچنین با اینکه سیستم عامل اندروید نرم افزارهای متعددی را در زمینه موسیقی و آهنگ‌سازی ارائه می‌دهد، اما بیشتر آنها برای سرگرمی ساخته شده‌اند و کاربرد تخصصی ندارند.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6: عملکرد و کارایی

تبلتSamsung Galaxy Tab S6   از پردازنده مشابه با گوشی پرچم‌دار خود یعنی Galaxy Note 10+ استفاده می‌کند. پردازنده نام آشنای Qualcomm Snapdragon 855 از قویترین پردازنده‌های موجود در گوشی‌های موبایل است که بیشتر شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه، آن را به عنوان قلب تپنده پرچم‌داران خود انتخاب می‌کنند.

این پردازنده بسیار قدرتمند است و توانسته رقم 10885 (3528 برای هر هسته) را در تست Geekbench 4 ثبت کند. این عدد فاصله زیادی با امتیاز پردازنده لپ تاپی نسل هشتم Intel Core i5 ندارد. البته واضح است که مقایسه پردازنده‌های موبایلی با پردازنده‌های لپ تاپی، مقایسه مناسبی نیست.

تنها نکته منفی در زمینه عملکرد تبلت را در هنگام کار با نرم افزار Pen Up تجربه خواهید کرد که احتمالا مربوط به مشکلات برنامه نویسی آن است و ارتباطی به قدرت پردازنده ندارد. همچنین با وجود 6 گیگابایت رم می‌توانید با خیال راحت تصاویر با حجم بالا طراحی کنید و براحتی از آنها خروجی بگیرید.

تراشه گرافیکی Qualcomm نیز مانند پردازنده آن خیره کننده عمل می‌کند. گرافیک Adreno 640 یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی موجود در دستگاه‌های اندروید است. بنابراین شما می‌توانید بازی‌های معروف مانند Ark: Survival و PUBG را براحتی با بالاترین تنظیمات اجرا کنید. همچنین با فعال کردن گزینه anti-aliasing تجربه بسیار روان و حیرت انگیزی را در بازی PUBG تجربه خواهید کرد.

به جز قلم فوق العاده تبلت Galaxy Tab S6، عملکرد گیمینگ آن یکی دیگر از برتری‌های آن نسبت به تبلت Tab S5e است. این پردازنده گرافیکی در تست DMark3 امتیاز بسیار عالی 5476 را ثبت کرده است که نسبت به امتیاز 1596 تبلت Tab S5e یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود. جالب است بدانید، این اختلاف عملکرد بسیار بیشتر از اختلاف قیمت این دو دستگاه است که می‌تواند از دلایل ارزش خرید بالای این محصول باشد.

بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6: دوربین

تبلت  Samsung Galaxy Tab S6یکی از معدود تبلت‌هایی است که از دوربین با کیفیت بالا استفاده می‌کند. دو ماژول دوربین در پشت تبلت قرار دارد که یکی از آنها دارای لنز معمولی بوده و دیگری از لنز عریض بهره می‌برد. البته کیفیت عکس‌های ثبت شده آن قابل مقایسه با گوشی‌های پرچم دار سامسونگ نیست، اما می‌توانید برای عکاسی در مهمانی‌های خانوادگی‌تان روی تبلت Galaxy Tab S6 حساب ‌کنید.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

دوربین اصلی تبلت سامسونگ از سنسور Samsung S5K3M5 بهره می‌برد که قبلا شرکت OnePlus از آن در گوشی Pro zoom 7 استفاده کرده بود. دوربین عریض نیز از سنسور S5K5E9 ساخته شده که در گوشی پایین رده Motorola Moto E6 به عنوان دوربین سلفی نقش آفرینی می‌کرد.

با این حال، تجربه عکاسی با این تبلت کاملا مناسب و جذاب است. البته مقدار کمی تاخیر در زمان گرفتن عکس وجود دارد که به معنی کند بودن آن نیست. همچنین صفحه نمایش بزرگ و درخشان این تبلت بسیار مناسب نمایش عکس‌ها و مرور خاطرات بوده و این موضوع یکی از دلایل مهمی است که کاربران از تبلت برای عکاسی استفاده می‌کنند.

عکس‌های ثبت شده با استفاده از این تبلت بسیار بهتر از عکس‌های ثبت شده در تبلت‌های رقبا هستند. این عکس‌ها گرم و پرنشاط بنظر می‌رسند و با استفاده از قابلیت HDR، میزان روشنایی صحنه به خوبی تنظیم می‌شود. همچنین میزان جزئیات عکس‌های گرفته شده کاملا نمایان است.

لنز های عکاسی تبلت سامسونگ، عکس‌های ثبت شده در فضای بسته یا شرایط نوری ضعیف را درخشان‌تر و پرنورتر از واقعیت ثبت می‌کنند که برای کاربران عادی قابلیت جذابی است.

در بعضی موارد مشاهده می‌شود که رنگ‌های ثبت شده کمی متفاوت از واقعیت هستند که البته مربوط به خود لنز است و در نهایت نرم افزار عکاسی، با به حداقل رساندن تاثیر آن، معایب را می‌پوشاند.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6

در مجموع تنها نکته منفی در قسمت دوربین این تبلت، گرم‌تر بودن رنگ‌ها در عکس‌های ثبت شده نسبت به واقعیت است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید