جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی نسل جدید سری آیپد پرو 2019 اپل در سال

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
معرفی نسل جدید سری آیپد پرو 2019 اپل در سال

حدود 11 ماه از معرفی سری آیپد پرو 2018 می‌گذرد و نسل جدید آن در زمستان امسال رونمایی خواهد شد. در سال گذشته با عرضه سری 2018 آیپد پرو مشاهده کردیم که دکمه هوم به کلی از تبلت برداشته شده است و به جای آن از ویژگی Face ID استفاده میشد. همچنین قابلیت USB تایپ C از دیگر قابلیت های آن به شمار می‌رفت و تبلت را به نوعی بی بدیل کرده بود. اما در پایان امسال، شاهد چه قابلیت هایی در سری جدید خواهیم بود و اپل تبلت جدید خود را با چه ویژگی هایی به بازار جهانی عرضه خواهد کرد؟

آیپد پرو 2019

طراحی و ساخت آیپد پرو 2019 و تغییرات آن نسبت به نسخه قبل

به نظر نمی‌رسد که امسال در سری آیپد پرو 2019 شاهد تغییرات گسترده ای باشیم؛ چرا که در سال گذشته تغییر تحولات زیادی را در آن شاهد بودیم. پس میتوان همان تبلت مربعی شکل 11 و یا 12 اینچی را در ذهن در نظر گرفت که تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد. حواشی بدنه آیپد پرو 2018 در سال گذشته ظریف تر شده بود و دکمه هوم نیز از میان برداشته شده بود. مطمئن باشید این طراحی و ساخت نیز در پایان امسال شاهد خواهیم بود. آیپدهای این نسل هم به راحتی قابل خم شدن هستند. آنچه مهم است قابلیت های جدید است که امسال عرضه خواهد شد. به طور مثال تکنولوژی نسل پنجم و یا پیشرفت و گسترش تکنولوژی پنسل از ویژگی های جدید تبلت های آیپد پرو 2019 به شمار خواهد رفت.

آیپد پرو 2019

بیشتر بخوانید: روند رشد اپلیکیشن های برتر موبایل در سال 2020

ویژگی ها و مشخصات آیپد پرو 2019

یقیناً تا قبل از عرضه سری آیپد پرو 2019، شناخت قابلیت ها و ویژگی های جدید کمی سخت به نظر می‌رسد ولی اپل پلتفرم جدید خود را بدون قابلیت جدید عرضه نخواهد کرد. آیپد پرو 2018 هنگامی که عرضه شد از پردازنده مرکزی A12x بایونیک بهره میبرد و دارای حافظه ای 64، 256 و 512 گیگابایتی بود. مطمئناً این نسل از تبلت های آیپد پرو 2019 تراشه ها و حافظه های بالاتری را در خود خواهد داشت و مجهز به پردازنده A13x خواهد بود که با عملکرد 7 نانومتری طراحی شده است. در این سری از آیپدها نیز از نمایشگر مخصوص لیکویید رتینا 12.9 اینچی استفاده خواهد شد که با رزولوشن 2048×2732 طراحی شده است و حالت لیتوگرافی ماورابنفش مخصوص تراشه ی A13x در آن، برای بهبود فرآیند پردازنده بر روی نمایشگر به کار گرفته خواهد شد. همچنین این نمایشگر قادر است از ویژگی پروموشن پشتیبانی کند. در نسخه 2018 تبلت آیپد پرو از دوربین های 12 مگاپیکسلی مجهز به فلاش استفاده میشد که قادر بودید تا حدود 240 فریم بر ثانیه به صورت صحنه آهسته فیلمبرداری کنید. آیپد پرو در سال جدید نیز از سیستم صوتی 4 اسپیکره و قابلیت Face ID، رتینا فلش و انیموجی استفاده خواهد کرد. در سال گذشته قابلیت لرزشگر اپتیکال از دوربین آیپد حذف شده بود که احتمال می‌رود آن را مجددا اضاف کند تا قدرت پیکسل دوربین ها را هم افزایش دهد.

آیپد پرو 2019

بیشتر بخوانید: تبلت Galaxy Tab S6، تبلتی در جلوه ی لپ‌تاپ

بررسی تخصصی صفحه نمایش آیپد پرو 2019

اما صفحه نمایش آیپد پرو 2019 تا چند اینچ طراحی خواهد شد؟ همانطور که در بالا مرور کردیم، آیپد سری 2018 و دو نسخه قبل تر از آن در 12.9 اینچ طراحی شده بود. بعید به نظر نمیرسد که اینبار هم اپل از اندازه 12.9 اینچی در سری جدید آیپدهای خود بهره ببرد. تنها دلیلی که می‌توان ثابت کرد که امسال هم شاهد آیپد پرو در اندازه 12.9 اینچی خواهیم بود، نگه داشتن قیمت این تبلت ها توسط اپل جهت بهبود روند درآمدی شرکت و خرید کاربران است. اگرچه هنوز این آیپد به کلی معرفی نشده است و حجم نمایشگر آن برای ما مشخص نیست ولی اطمینان داریم که امسال هم این آیپدها از صفحه نمایش LED بهره خواهند برد و طراحی نمایشگرهای OLED (اولد) هنوز برای آن ها زود به نظر می‌رسد؛ چرا که نمایشگرهای اولد نیازمند به رفرش نرخ 120 هرتز هستند که هنوز این نرخ رفرش در تبلت های پرو به کار گرفته نشده است.

آیپد پرو 2019

آیپد پرو 2019 و فناوری 5G

در سری آیپد پرو 2019 شاهد فناوری اینترنت نسل پنجم خواهیم بود. فناوری اینترنت های 5G برای اولین بار بر روی تبلت های اپل تعبیه خواهند شد و اولین بار است که در دنیای مدرن یک تبلت با چنین ویژگی بارزی وارد بازار جهانی می‌شود. چندی پیش خبرهایی حاکی از اینکه آسیایی ها در حال کار بر روی فناوری نسل پنجم هستند تا آن ها را در تمامی پلتفرم های اندریود IOS عرضه کنند که این خود یک گام بسیار بلند در فضای مجازی جهان به شمار خواهد رفت. فناوری 5G نه تنها یک ویژگی متمایزگرانه در نسل جدید تبلت هاست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت برای سال های آینده شرکت اپل به شمار می‌رود. فناوری 5G مطابق با تست های انجام شده از اینترنت پرسرعت سلولار استفاده می‌کند و با سرعت 4.5 تا 5 گیگابایت در ثانیه چیزی حدود 15 تا 20 برابر پر سرعت تر از اینترنت های نسل چهارم می‌باشد.

آیپد پرو 2019

بیشتر بخوانید: گلکسی s20، جدیدترین محصول سامسونگ در رویداد آنپکد

اضافه شدن قابلیت های جدید اپل پنسل در آیپد پرو 2019

اپل پنسل در نسل جدید آیپد پرو 2019 نیز قابلیت های جدید را خواهد داشت. یکی از قابلیت های جدید اپل پنسل همگام سازی پنسل با آیپدهای نسل جدید خواهد بود. در حالی که در نسخه های قبلی پنسل ها مجهز به پورت لایتنینگ نبودند و قادر نبودند نسل اول قلم ها را شارژ کنند، ولی در این سری پورت های لایتنینگ اضافه شده تا ضمن شارژ سریع عمل جفت کردن و همگام سازی را با آیپدهای سری بعد را هم داشته باشد. شارژ پنسل اپل از طریق پد شارژهای بی سیم مغناطیسی انجام میشود.  به این صورت که شما قلم را روی پد شارژ می‌گذارید و آهن رباها قلم را ثابت نگه می‌دارند. سپس قلم شروع به شارژ میکند. از دیگر قابلیت هایی که در اپل پنسل ارائه خواهد شد قابلیت دو بار ضربه زدن با قلم و باز شدن خصوصیات یک برنامه است. در صورتی که بر روی یک اپ دو بار با پنسل ضربه بزنید ویژگی های آن (مانند حذف برنامه، باز کردن و ..) نمایان میشود. همچنین در سری جدید تبلت های اپل قابلیت ثبت یادداشت بر روی صفحه نمایش قفل اضافه شده است. همچنین در بخش تنظیمات نیز یک بخش به نام Apple Pencil وجود دارد که شما قادر خواهید بود تا سبک کارکرد و نحوه رفتار قلم را کنترل کنید.

آیپد پرو 2019

قابلیت های جدیدی که در آیپد پرو 2019 انتظار می‌رود

جذاب ترین بخش این مقاله، اضافه شدن قابلیت های جدید بر روی آیپد پرو 2019 میباشد. قابلیت های جدیدی که احتمال می رود در این نسخه از تبلت ها به کار گرفته شود، اپل پنسل با خصوصیات جدید، فناوری 5G و نمایشگر تمام صفحه است. در این نسخه از تبلت ها از نمایشگر تمام صفحه استفاده خواهد شد که دیگر خبری از دکمه هوم نیست. اما اگر نمایشگر تمام صفحه از جمله ویژگی های سری آیپد پرو 2019 باشد باید اپل از ترفند جایگزینی دوربین سلفی از ترند بالای نمایشگر بهره ببرد. همچنین تمام صفحه کردن نمایشگر و بالا آمدن دوربین سلفی موجب می‌شود تا دوربین پشتی نیز از حالت برآمدگی خارج شود و از آسیب های احتمالی ناشی از افتادن و شکستن در امان باشد. همچنین پیش بینی می‌شود که اپل در این سری از جک هدفون های حذف شده سال قبل و پورت هدفون های لایتنینگ نیز استفاده کند.

آیپد پرو 2019

ترفند ریستارت کردن آیپد پرو 2019

ریستارت کردن تبلت های آیپد پرو 2019 نیز به مانند سری 2018 خواهد بود. اگرچه نرم افزارهای گوشی های هوشمند اپل و تبلت های آن از قدرت بالایی برخوردارند ولی باز هم شاهد هنگ کردن آن خواهیم بود. چرا که ریسک کردن یک درصدی پردازنده ها در ایجاد خطا کافی است تا گوشی های هوشمند شما هنگ کند. در حالی که در سال جدید در تبلت های اپل دکمه هوم حذف شده است خواهیم دانست که چگونه تبلت خود را ریستارت کنیم. لذا برای ریستارت کردن اجباری تبلت، مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا کلید بالایی دکمه صدا را فشار دهید (یک ثانیه) سپس بلافاصله دکمه تنظیم صدا را به سمت پایین فشار دهید و به مدت یک ثانیه نگه دارید. پس از این کار بلافاصله دکمه پاور آیپد پرو را که بالاتر از دکمه های تنظیم صدا تعبیه شده اند را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. آنقدر این دکمه را نگه دارید که لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شود. هم اکنون تبلت شما ریستارت شده است.

آیپد پرو 2019

در مراسمی که چند ماه اخیر برگزار شده بود هیچ حرفی از طراحی های سخت افزاری آیپد 2019 زده نشد ولی اعلام شد که در اواخر پاییز سال 2019 این آیپدها معرفی خواهند شد. قیمت نسل چهارم آیپدهای پرو 12.9 اینچی سال 2018 در حافظه 512 گیگابایتی به 1499 دلار می‌رسید که احتمال میرود نسخه 1 ترابایتی آن در سال 2019 پس از عرضه به 1900 دلار برسد.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید