جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تخصصی موتورلا G9 Plus؛ پشت پرده ی یک الماس

author منتشر کننده
نظرات (3) 4 0
بررسی تخصصی موتورلا G9 Plus؛ پشت پرده ی یک الماس

سری G موتورلا از زمان تولید گوشی های هوشمند حتی توسط گوگل، همیشه عضوی از بهترین میان رده های سال خود بود ولی این گوشی ها دائماً مورد بی لطفی کاربران و به خصوص رسانه ها قرار می گرفت. موتورلا که یک برند بسیار قدیمی است به دلیل اینکه رسانه ها بر روی ان مانوری نداده اند و همیشه مورد کم لطفی تبلیغات قرار گرفته است در سری های متفاوتی به طراحی گوشی پرداخته است که نسخه ی G آن در عین پایین بودن قیمت، عضوی از با ارزش ها هستند. موتورلا در نسخه ی G9 Plus برای اولین بار تکنولوژی 5G را وارد می کند و در کنار آن قابلیت های زیادی را به کاربران تقدیم می کند. اکنون نوبت به این رسیده که یکی از میان رده های G9 Plus را برای شما معرفی کنیم که نمونه بسیار با ارزش و مفید برای افراد کم بضاعت به شمار می رود و در کنار میان رده های شیائومی، هواوی و سامسونگ یک گوشی اقتصادی بسیار به صرفه است.

موتورلا G9 Plus

بدنه، محتویات و آرایش گوشی موتورلا G9 Plus

با گشایش جعبه موتورلا G9 Plus از همان اول شاهد یک جعبه ی محتویات کامل خواهیم بود. هندزفری، کابل شارژ، سوکت و برگ گارانتی به همراه گوشی در اختیار شما قرار می گیرد. هندزفری موتورلا G9 Plus مشابه آیفون طراحی شده و برای ست شدن با گوشی، آن را به رنگ مشکی می بینیم. G9 Plus یک پلتفرم بزرگ و سنگینی است که پس از اینکه آن را در دست گرفتن به حجم آن پی می برید. یک صفحه نمایش، کل قسمت جلوی گوشی را فرا گرفته و موتو G9 Plus برخلاف موتو G Plus که دو دوربین سلفی داشت، با یک دوربین حجم کمتری را از صحفه نمایش در بر می گیرد. دوربین سلفی در سمت چپ، بالا از دید ما و در سمت راست بالای خود گوشی تعبیه شده و خمیدگی کم حواشی نشان دهنده ی یک گوشی میان رده است تا در بخش ظاهری دید یم گوشی پرچمدار را داشته باشیم. حجم یا به زبانی ضخامتی که برای گوشی در نظر گرفته همان ضخامت 9 میلی متری نسخه های آیفون 6 اس است تا سنگینی گوشی به حداقل برسد. اما وجود قابلیت های متعدد در چیپست کماکان وزن گوشی را به 223 گرم رسانده است. قاب پشتی و بدونه ی اطراف گوشی از پلاستیک براق ساخته شده و به سرعت چربی و رطوبت دست را جذب می کند. به همین خاطر رنگ طلایی G9 Plus بر خلاف رنگ آبی تیره، دیرتر آلوده به چربی انگشتان می شود. کلید اختصاصی  Google Assistant و سنسور اثر انگشت شمایل و جایگاهی مشابه با نسخه G Plus دارند. کلیدهای ولوم بر خلاف کلید گوگل، بالاتر از حد معمولا قرار دارند و کار با یک دست را برای شما کمی سخت می کند.

به پشت گوشی می رسیم؛ جایی که دوربین های پشتی طراحی مدرن تری را نسبت به نسخه ی G plus به خود دیده اند و اکنون با یک ماژول نازک، خانه ی کوچکی با  4 دوربین و یک فلش LED را تشکیل داده است. این ماژول به گفته ی سازنده ی آن بدون برجستگی و به شکل هموار بر سطح تعبیه شده تا بر روی سطوح کار شما را سخت نکند ولی پس از اینکه گوشی را در دست گرفتیم شاهد یک برجستگی چند میلی متری هستیم که با یک قاب نازک قابل رفع است. همانطور که گفته شد سنسور اثر انگشت از پشت گوشی برداشته شده و اکنون بر روی کلید پاور قرار گرفته شده است.

گوشی موتورلا G9 Plus و به کارگیری فناوری LTPS برای نمایشگر آن

گوشی موتورلا G9 Plus اکنون با یک صفحه نمایش بسیار بزرگ 6.8 اینچی با فناوری جدید LTPS مهمان کاربران نامیده می شود. وضوح 1800 در 2400 نمایشگر یک زمینه ی کاملا آشکار و پیش بینی شده برای گوشی اهی جدید است که برای این میان رده نیز در نظر گرفته شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه 89.4 درصد است که نشان می دهد بخش قابل توجهی از قاب جلویی، از صفحه نمایش پر شده که 5 میلی متر آن حاشیه زیر صفحه نمایش است. نرخ استاندارد رفرش 60 هرتز آن نشان از این دارد که این گوشی هنوز هم برای نمایشگر خود جای کار دارد. این نرخ رفرش در حالی پایین در نظر گرفته می شود که گوشی های هم رده ی آن یعنی پوکو X3 و هواوی Y9s با نمایشگرهای دارای نرخ رفرش 120 هرتزی در جریان کار قرار گرفته اند.

سیستم محافظ گوریلا گلس 5 محافظ نمایشگر G9 Plus است. روشنایی صفحه نمایش هنوز هم به پای پرچمداران نرسیده و کماکان با هم رده های بالاتر خود در حال رقابت است. لذا ممکن است در نور زیاد، اندکی اذیت شوید ولی نقطه ی قوت و مقابل آن، کیفیت نور فوق العاده ی آن در شب است که به خوبی به حداقل نور می رسد. دقت رنگ های صفحه ی زمینه، زاویه دید مناسب و میزان کنتراست نمایشگر به پنل OLED نمی رسد ولی در حد یک نمایشگر LCD نمره قابل قبولی خواهد گرفت.

موتورلا G9 Plus

دوربین های گوشی موتورلا G9 Plus تفاوتی با دوربین نسل های جدید ندارد

تفاوتی میان دوربین های موتورلا G9 Plus با دوربین های میان رده ی کنونی دیده نمی شود. به مانند رقبا، G9 Plus نیز دارای 4 دوربین متفاوت در ماژول پشتی است. یک دوربین اصلی، یک اولتراواید، یک ماکرو و یک سنسور عمق سنج که بالای فلش LED جای گرفته است. دوربین اصلی G9 Plus از یک سنسور 64 مگاپیکسلی برخوردار است که با گشودگی دیافراگم 1.8 فریم، زاویه ی دیده 118 درجه ای را برای تصویربرداری به رخ می کشد. دوربین کمکی اولتراواید 8 مگاپیکسلی است و سنسور فوکوس خودکار هم نیز در آن به کار رفته است. دو سنسور دیگر نیز 2 مگاپیکسلی اند. منوی کاربری دوربین چیز جدید برای گفتن ندارد. دید در شب گوشی نیز آنچنان که باید قوی نیست و جزئیات زیادی را پس از زوم کردن نمی توانیم شاهد باشیم.

اما چه ویژگی خاصی در دوربین موتورلا G9 Plus وجود دارد که نیاز به اشاره دارد؟ از جدیدترین خصوصیات دوربین G9 Plus، فیلمبرداری با کدک x265 بود که در هیچ گوشی ای تا به امروز ندیده ایم. این قابلیت موجب خواهد شد تا در آینده سایر شرکت ها نیز به دنبال اضافه کردن آن به گوشی های هوشمند خود باشند. قابلیت فیلمبرداری با کدک x265 به این معنی است که در پخش ویدئوها و فیلم های با همین کدک نیز در گوشی مشکلی نخواهید داشت. البته این مشکل نیز ممکن است به وجود بیاید که پخش آن بر روی کامپیوتر و سایر پلتفرم ها با اشکال مواجه خواهد شد، لذا در هنگام نیاز از این کدک استفاده کنید. به محض استفاده از دوربین و فیلمبرداری از این گوشی حتما ابتدا در صورت نیاز کدک x265 را غیر فعال نمایید.

بررسی سخت افزاری و نرم افزاری گوشی موتورلا G9 Plus

چیپست: موتورلا G9 Plus که یک گوشی نسل چهارمی است بر خلاف برادر پرچمدار خود یک چیپست ارزن تر را دریافت کرده است. اما این چیپست نیز در حالت میان رده یک نقطه قوت به حساب می آید. اسنپدراگون 730G چیپست پر سرعت موتورلا G9 Plus است که با چیپ 8 نانومتری توانایی پردازش بسیار بالایی را از خود به نمایش می گذارد.

حافظه: حافظه ی رم یک حافظه ی 6 گیگابایتی است که به مانند گوشی Y9s برادر همسان چیپست به شمار می رود. حافظه ی داخلی نیز 128 گیگابایت است که امروزه دغدغه ی بسیاری از خریداران شده است. البته که از 128 گیگابایت حدود 14 گیگابایت آن به پردازش گوشی و اپلیکیشن ها می رسد و 114 گیگابایت دیگر، حافظه ی مورد نیاز شما خواهد بود.

باتری: باتری موتورلا G9 Plus یک غول 5 هزار میلی آمپری است که موتورلا در هنگام معرفی گوشی، آن را «باتری 48 ساعته» نامید. توان مصرف خوب باتری بیشتر به خاطر کم مصرف بودن چیپست است و چیپست اسنپدراگون 730 جی می تواند در هنگام استفاده از بازی های گرافیکی، برنامه های پر مصرف، روشن بودن وایفای و داده تلفن و پخش ویدئو با نور 100 درصد به بهترین شکل مممکن باتری شما را بهینه نگه دارد. به همین خاطر پس از مصرف زیاد شاهد یک باتری 2 روزه در گوشی خواهیم بود.

نرم افزار: اندروید 10، شروع کار گوشی G9 Plus بود که موتورلا از همان ابتدا فکر آن را کرده بود. موتورلا بر خلاف بسیاری از گوشی های دیگر که میان رده های خود را با اندروید 10 روانه بازار کردند، موفق شد G9 Plus را با اندروید 10 و رابط کاربر کاملا مشابه با سیستم عامل جدید اندروید معرفی کند. 

نتیجه گیری کلی گوشی موتورلا G9 Plus

اما آیا خرید موتورلا G9 Plus به صرفه خواهد بود؟ چرا؟ جواب بله است. امروزه گوشی های میان رده چیزی کمتر از گوشی های پرچمدار در نیاز و احتیاج ندارند. جزئیات بیشتر دوربین ها، مقدار بیشتر حافظه دخلی و رم و چیپست بالاتر برای بازی ها و پردازش مرکزی تنها نقاط قوت بیش از اندازه ی پرچمدارها هستند در حالی که میان رده ها نیز در جبهه ی ظرفیت باتری و حتی حافظه ها قدرت بالایی را از خود نشان داده اند تا تفاوت خاصی میان آن ها مشاهده نشود. موتورلا G9 Plus نیز با وجود میان رده بودن، به صرفه ترین گوشی بازار برای شما خواهد بود.

نقاط قوت موتورلا G9 Plus

+ ظرفیت 5000 میلی آمپری باتری

+ فیلمبرداری با کدک x265 و حافظه کم تر

+ صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی

+ قاب تمام پلاستیک براق

+ قیمت مناسب

نقاط ضعف موتورلا G9 Plus

- سریع تر چرک شدن قاب آبی تیره

- عدم استفاده از نمایشگر OLED

- دید در شب ضعیف دوربین

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. چه مطلب خوب و جذابی در عین خلاصه بودن احسنت بر شما

  1. بسیار عالی بود لذت بردم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید