جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی رایانه همه کاره اپل آی مک (iMac)

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
بررسی رایانه همه کاره اپل آی مک (iMac)

به جرات می توان گفت تمامی افرادی که با رشته کامپیوتر سر و کله میزنند، از قدرت اپل با خبر هستند. اپل طی چندین سال پیش برای اولین بار در دنیای فناوری اطلاعات، یک رایانه همه کاره مدرن و در عین حال سبک ساخت که به این نوع کامپیوتر ها All-in-One گفته می شوند. اما امروزه تعداد ساخت و تولید این نوع کامپیوتر را افزایش یافته است و شرکت های متعددی در حال ساخت این نوع رایانه ها با ویژگی های جدیدتر هستند نا دنیای تکنولوژی را به هم بریزند.

امروز قصد داریم در این مقاله، یکی از بروزترین و آخرین نسخه تولید شده مانیتور اپل را به شما معرفی کنیم و ویژگی های آن را برای شما زیر ذره‌بین قرار دهیم تا از مزیت های محصولات اپل با خبر شویم. اما قبل از آن قرار است به اولین آی‌مک که ساخته شد، اشاره کنیم و ببینیم چه ویژگی هایی داشت و از آن به بعد در بازار چه تحولاتی را به وجود آورد.

نگاهی به اولین تاریخچه نسخه آی مک (iMac)

فردی به نام جاناتان آیو که مشهور به طراح بود، پس از آغاز همکاری خود با اپل پروژه ساخت آی مک را قبول کرد و خیلی مورد توجه موسس اپل، استیو جابز فقید قرارگرفت و کامپیوتر All-in-One فروش بسیار خوبی داشت و بسیار مورد توجه کاربرانش واقع شده بود و همینطور در رشد و شکوفایی شرکت اپل نقش بسیار مهمی داشت.

اولین آی مک

اولین آی مک با نام iMac G3 در سال 1998 طراحی و به بازار عرضه شد. که دارای طراحی بسیار متفاوت و زیباتری نسبت به بقیه کامپیوترهای موجود در بازار بود. دارای بدنه شفاف در رنگ های مختلف که امکان دیده شدن محتویات آن را فراهم کرده بود. این آی مک دارای صفحه نمایش 15 اینچی CRT بود.

اولین آی مک با نام iMac G3

بررسی آخرین نسخه آی مک (iMac)

بسیاری از کاربران فضای مجازی محصولات آی مک را به عنوان یک مانیتور نگاه می‌کنند و دنبال کیس آن می گردند اما تمامی متریال ها در یک مانیتور خلاصه شده و شما باید با یک کیبورد و موس به راحتی با این محصول کار کنید. یکی از جدیدترین محصولات اپل آی مک مدل M1 این شرکت است که جدیدترین نسخه تولید شده می باشد که در اوایل بهار 2021 عرضه شد.

مانیتور آی مک (iMac m1)

مانیتور اپل یکی از بهترین مانیتور های دنیاست که با اندازه 24 اینچی و رزولیشن 4480 * 2520 و با تراکم پیکسلی 218 تصاویر بی نظیری را برای شما به نمایش میگذارد. این مانیتور با تکنولوژی خاصی که اپل آن را به نام رتینا مینامد، ساخته شده است که قابلیت پخش تصاویر با کیفیت k4.5 و پشتیبانی و ساپورت میکند. نمایشگر آی‌مک ۲۰۲۱ میتواند تا یک میلیارد رنگ را تشخیص بدهد و آن را به کاربرانش به نمایش در بیاورد. تنها نقطه ضعفی که توی نمایشگر آی‌مک 2021 وجود دارد، زمانی که تصویر کاملاً سیاهی را پخش میکند، ظاهرا  بک لایت نمایشگر بعضی از نقاط تصویر را با نور بیشتری نمایش می دهد البته این موضوع اذیت کننده نیست و خیلی باید به دقت به نمایشگر نگاه کنیم که اکثراً این کار را انجام نمی‌دهند و دوست دارندکارشان را سریع‌تر انجام شود و سری از آن رد میشوند. در مجموع مانیتور طرح آی‌مک 2021 یکی از بهترین نمایشگر هاست و کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مانیتور آی مک (iMac m1)

آداپتور آی مک (iMac m1)

بعد از مانیتور، نوبت به آداپتور آی مک 2021 می‌رسد که اپل از این آداپتورها با مشخصات فنی 100 تا 240 ولتاژ استفاده کرده که با استفاده از برق AC عمل می‌کند. نکته جالب توجه در آداپتور آی مک 2021 در مورد کابل پاور مستقیم از آداپتور است که به درگاه دایره ای شکل پشت گجت وصل می شود.

برای پایدار بودن از تکنولوژی مگنت استفاده می‌کنند که به راحتی می‌توان وصل کرد اما موقع جدا کردن احتمال دارد کمی سفت باشد و شما را اذیت کند اما کابل قرار نیست هر روز از دستگاه جدا بشود و شما هر روز قرار نیست با آن سر و کله بزنید. یکی از مزیت‌های دیگری که اپل در این آداپتورها جای داده رنگ بندی آداپتورها با مانیتور است که شما اگر مانیتور سبز رنگ سفارش دهید اپل تمامی قطعات و متریال های خود را با رنگ سبز به شما تحویل می دهد. یعنی مانیتور سبز، موس سبز، کیبورد سبز که همه یکرنگ به شما تحویل داده می شود.

آداپتور آی مک (iMac m1)

طراحی آی مک (iMac m1)

اگر کمی دقت کنید محصولات جدید اپل از نظر طراحی به چندین سال قبل برگشته اند که از طراحی فلت استفاده می‌کنند و این هم به آی‌مک 2021 منتقل شده و شما با مانیتوری صاف و بدون برآمدگی طرف هستید که طراحی و کیفیت آی‌مک 2021 اپل خیلی فوق العاده نشان میدهد.

طراحی آی مک (iMac m1)

پشت آی مک از فلز آلومینیوم ساخته شده و در قاب پشتی لوگوی اپل خودنمایی می کند و زیر لوگو می توانید در گوشی شارژ ببینید که پشت پایه آی‌مک قرار دارد و همین باعث میشود با طراحی به شدت ساده و جذاب روبرو بشوید که برای کاربران اپل همین عوامل جذابیت این محصول را بیش از پیش افزاریش میدهد و باعث فروش بیشتر این مانیتورها می‌شود. مانیتور اپل رنگ های زیادی را شامل می‌شود که رنگ محبوب آن سفید و رنگ های فرعی آن سبز، نارنجی، بنفش، زرد، قرمز و آبی است که کاربران می توانند به هر رنگی آن را سفارش دهند.

در پنل جلویی که از جنس شیشه ساخته شده تقریباً 85 درصد از پنل جلویی را نمایشگر بی نظیر آی مک به خودش اختصاص داده است چون حاشیه‌ای نمایشگاه این نسبت به نسخه های قبلی بزرگتر به چشم می‌خورد. دور نمایشگر نوار سفید رنگ با عرض 2 سانتی دیده می‌شود که این نوار سفید توی تمام رنگهای آی‌مک 2021 وجود دارد و شاید یکی از نقاط ضعف طراحی به حساب بیاید. پایین نمایشگر حاشیه ای نسبتاً زیادی دیده می‌شود که این حاشیه می‌توان یک نشان از امضای اپل باشد که در این طراحی استفاده کرده است.

 در این نوار لوگوی اپل وجود ندارد و اپل از این به بعد در نظر گرفته از لوگوی خود در پنل جلویی استفاده نکند و سعی کند آن را به پشت انتقال دهد.همینطور بالای نوار سفید المانیتور یک دوربین بکار برده شده که خیلی نیاز کاربران اپل است.

اپل دارای یک پایه آلومینیومی است که کاملاً مشابه قاب پشتی طراحی شده است. در اولین نگاه خیلی از کاربران ادعا می‌کنند که پایه نگهدارنده iMac 2021 عملکرد خوبی ندارد و لق می زند اما اینطور نیست و  اشتباه می‌کردند. پایه نگهدارنده قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد و همین تنها نقطه ضعف بخش طراحی این محصول محسوب می‌شود. البته این پایه آلمینیومی می میتواند مانیتور را ۶۰ درجه تغییر بدهد که باعث می‌شود هیچ وقت از کار کردن با این مانیتور خسته نشوید.

پورت های آی مک (iMac m1)

همانطور که می‌دانید کمپانی اپل از پورت های خاصی استفاده میکند که این برای کاربران بسیار جالب است. تمامی پورت ها Type c هستند و این مانیتور از ۴ تا پورت Type c استفاده میکند و خبری از پورته های معمولی که توی لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی مشهده می کردید، خبری نیست. دوتا پورت 3usb و دوتا پورت USB 4 /  Thunderbolt وجود دارد که با استفاده از این دو تا پورت می توانید تمامی پورت ها را داشته باشید و می توانید با استفاده از هاب تمام دستگاهی جانبی را به این گجت متصل کنید. اما یکی از مزیت هایی که این نسخه نسبت به ورژن های قبلی این محصول داشته است، استفاده از پورت Lan در آداپتور برق است. یعنی در نسخه قبلی شما پورت شبکه را در پشت مانیتور اپل مشاهده می‌کردیم اما در نسخه بروز آن آی مک (iMac m1) این پورت به آداپتور برق منتقل شده و شما می توانید کابل شبکه خود را از طریق آن وصل کنید تا بتوانید به راحتی از اینترنت هم استفاده کنید و کارهایتان را در فضای مجازی انجام دهید.

پورت های آی مک (iMac m1)

کیبورد و ماوس آی مک (iMac m1)

همونطور که میدانید کیبورد و موس این دستگاه به صورت وایرلس در اختیار شما قرار می‌گیرد که زبان طراحی جدید و جذاب اپل در کیبورد هم دیده می‌شود. کیبوردی جمع و جور و یک کیبورد کاربرپسند که واقعاً تایپ کردن در آن حس خوبی به کاربر دست پیدا میکند و دیگر مزیتی که اپل در این محصول جدیدش به کار برده است، استفاده از اثر انگشت است که کیفیت و سرعت بالایی دارد و شما می توانید با استفاده از انگشت خود رمز ها را به راحتی باز کنید و کارهای خود را راحت تر کنید. در مورد موس اپل که همان مجیک موس است یک حس راحت و به شدت جذابی دارد که بعضی از گیمرها و کاربر های مالتی مدیا با این قابلیت هایی که مجیک موس اپل دارد راضی نیستند ولی واقعا فوق العاده است و کیبورد قابلیت این را دارد که تا 2 متر مانیتور را از دور کنترل کنند و همین باعث می شود شما بتوانید در بهترین شرایط سیستم خودتون رو تنظیم کنید. موس و کیبورد اپل هم دقیقا مثل آداپتور متناسب با رنگ دستگاه داخل جعبه قرار می‌گیرد و به شما تحویل داده می شوند.

پردازنده و سخت افزار آی مک (iMac m1)

اگر با دقت مقاله را مطالعه کرده اید، پس باید بدانید اصلی‌ترین تفاوتی که این محصول نسبت به ورژن های قبلی خود دارد، استفاده از پردازنده اختصاصی اپل، یعنی همان پردازنده جذاب M1 است. که این محصول را  نسبت به دیگر محصولات متمایز تر کرده و همین کار باعث شده طرفداران زیادی از این محصول خریداری کنند.

این پردازنده باعث شده که آی مک 2021 به شدت باریک باشد. برای ساخت این پردازنده به شدت سریع از تکنولوژی ARM استفاده شده که برای ساخت پردازنده های گوشی به کار می‌رود و همین باعث می‌شود همه چیز درون همان پردازنده قرار بگیرد و اصطلاحاً تمام اجزای پردازشی آنبرد هستند. با توجه به این که اپل از پردازنده M1 برای این مانیتور استفاده کرده  است مجبور شده، آی مک 2021 را در روند دو نسخه سخت افزاری معرفی کند که یک نسخه ۸ گیگابایتی و دیگری ۱۶ گیگابایت رم دارد که البته حافظه داخلی از ۲۵۶ تا ۲ ترابایت قابل تغییر است که به میزان رم دستگاه شما بستگی دارد.

در مورد عملکرد و Performance پردازشی باید بگویم که M1 سریع ترین پردازنده دنیاست و هیچ کاری نیست که برای شما نتواند انجام ندهد. برنامه های سنگین طراحی و تدوین مثل پریمیر و فتوشاپ به راحتی و با بهترین کیفیت را برای شما اجرا می‌کند و در بازی‌هایی مانند آسفالت هم روی بالاترین کیفیت برای شما به اجرا درمی‌آورد. از طرفی از نظر مالی خرید آی مک 2021 نسبت به سیستم های برای تدوین به صرفه اقتصادی است. شما فرض کنید که قرار است کیس جمع کنید. اگر بخواهید با آی‌مک مقایسه کنید باید اندازه کل قیمت این مانیتور اپل را بدهید تا فقط بتوانند کیس جمع کنید. همین باعث می‌شود از هر نظری خرید آی مک 2021 منطقی و مقرون به صرفه باشد.

حرف آخر

خوب مقاله ما تمام شد و من در این مقاله قصد داشتم شما را با آخرین و بروزترین ورژن آی مک 2021 اپل که از پردازنده M1 بهره می برد که تمامی اجزای سخت افزار ی را به صورت آنبرد درون یک مانیتور خوش استیل قرار داده است، آن را برای شما معرفی کنم و شما می توانید در صورت رضایت از این مقاله، آن را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید و اگر از این مقاله راضی بودید آن را لایک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید