جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی ساعت هوشمند Mi watch

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
بررسی ساعت هوشمند Mi watch

شرکت شیائومی در پاییز 2019 بود که به معرفی اولین ساعت هوشمند خود موسوم به Mi Watch می‌پردازد. ساعت هوشمندی که شباهت فاحشی به محصول اپل واچ شرکت کوپرتینویی داشته و امکانات مناسب هم برای ساعت موردبحث تدارک دیده شده است.

Mi Watch اسمارت واچی بوده که می‌تواند جایگزین مناسب ساعت های گران قیمت سال 2020 باشد. زیرا از یک سو امکانات لازم را داراست و در سوی دیگر طراحی شیک و باکیفیت هم دارد. ما در این مطلب تصمیم داریم به بررسی Mi Watch شیائومی بپردازیم تا آشنایی بیشتر هم با آن پیدا کنیم.

طراحی ساعت هوشمند Mi watch

طراحی بخش مهمی در هر گجت پوشیدنی بوده و شیائومی هم که سابقه درخشانی در تولید گجت های پوشیدنی و غیرپوشیدنی داشته، با عرضه ساعت هوشمند Mi Watch سعی کرده رضایت افرادی را که به دنبال ساعت فوق العاده با قیمت مناسب هستند را برآورده سازد.

گذشته از آن باید به الگو طراحی مربعی 44 میلیمتری هم اشاره کرد. صفحه نمایش مربعی این ساعت 1.78 اینچی با رزولوشن 410×410 پیکسل است. بنابراین چهره Mi Watch جذاب تر از هر مدلی بوده که تاکنون برندهای رقیب عرضه داشتند.

ساعت هوشمند شیائومی - Mi Watch

شاید در نگاه نخست به Mi Watch تصور کنید که با اپل واچ رو به رو هستید، اما در واقع شباهت بسیار این دو ساعت نسبت به هم تشخیص آن ها را از یکدیگر سخت کرده است. چگالی صفحه نمایش Mi Watch به 326 پیکسل در اینچ می‌رسد و نسبت به اپل واچ ضخامت بیشتری هم دارد.

البته کیفیت ساخت بالایی را در Mi Watch نمی‌توانید مشاهده کنید زیرا در این زمینه چند سطح پایین تر از اپل واچ بوده و این موضوع به وضوح مشخص است. همچنین اگر بخواهیم به بحث قیمت بپردازیم این ساعت 50 درصد قیمت کمتری در مقایسه با اپل واچ سری 5 دارد. قیمت همیشه برای مخاطبان موضوع مهمی بوده و همین امر موجب گشت تا Mi Watch با وجود طراحی نه چندان باکیفیت، استقبال بزرگی در خرید آن به وجود بیاید.

در قسمت کناری ساعت یک کلید چرخان قرار گرفته تا شباهتی به اپل واچ نیز پیدا کند. بدنه عقب از جنس سیلیکونی پلاستیکی بوده و فلز نیست. پوشش شیشه نشکن گوریلاگلس هم تدارک دیده شده تا حداقل نمایشگر محافظت کاملی داشته باشد. بنابراین Mi Watch را در بحث طراحی ظاهری باید گزینه جذابی دانست که با قیمت مناسب قابل تهیه است.

در بحث ظاهری این ساعت هوشمند به خوبی می تواند رضایت کاربر خود را جلب کند. بنابراین Mi Watch اپل واچی است که با قیمت مناسب می توان آن را خریداری کرد. نمایشگر مربعی، کلید چرخشی و برخی قطعات آن با الگوبرداری از اپل واچ ساخته شده، بنابراین در همان نگاه نخست به این موضوع پی خواهید برد.

در سایر مشخصه ها این ساعت هوشمند به پردازنده اسنپ دراگون 3100 مجهز است و به پشتیبانی شبکه LTE، جی پی اس، NFC و برخی موارد دیگر می پردازد. همچنین وای فای نیز دیگر ویژگی این ساعت شرکت شیائومی بوده که باید آن را از نقاط مثبت Mi Watch قلمداد کرد.

حافظه رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایتی نیز در کنار پردازنده مورد اشاره، تجربه کاربری سریع و کاربردی را با Mi Watch رقم خواهد خواهد زد. بنابراین در زمینه طراحی ظاهری و سخت افزاری با ساعت هوشمندی رو به رو هستیم که در همه بخش ها مناسب است اگرچه پریمیومی به نظر نمی رسد.

Mi Watch می تواند فراتر از یک ساعت هوشمند ظاهر شود و حتی برخی امکانات بهتر از اپل واچ هم دارد اما به دلیل کیفیت ساخت نه چندان مناسب شاید طرفداران ساعت هوشمند Mi Watch را نپسندند. بنابراین آنچه موجب شده تا این ساعت بیشتر به چشم بیاید، قیمت فوق العاده ارزان نسبت به اپل واچ است.

ساعتی که پریمیومی بوده و شرکت اپل آن را با قیمت شدیدا بالاتری نسبت به Mi Watch شیائومی راهی بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از شیائومی ردمی 9 با دوربینی چهارگانه

امکانات ساعت هوشمند Mi watch

هر ساعت هوشمند دارای امکاناتی بوده و محصول شرکت شیائومی یعنی Mi Watch نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد می توانند از این گجت پوشیدنی کاربری مختلفی داشته باشند و تنها با یک ساعت هوشمند معمولی که در بازار رایج است، رو به رو نیستند.

آنچه این ساعت هوشمند را به یک گزینه کامل تبدیل ساخته، افزوده شدن چندین نوع حسگر از جمله حسگر ضربان قلب است. حسگری که به افراد اجازه می دهد تا سطح تپش قلب خود را اندازی گیری کرده و در صورت نامناسب بودن به پزشک متخصص مراجعه کنند.

ساعت های هوشمند مختلفی در بازار وجود دارد اما شیائومی با عرضه Mi Watch نشان داده که به دنبال ارائه محصولی خوش قیمت است که بتواند امکانات مختلفی را در اختیار مخاطب قرار دهد. بنابراین این ساعت نه تنها کیفیت ساخت قابل قبولی داشته، بلکه از مشخصات کلیدی نرم افزاری و سخت افزاری ایده آل هم بهره می برد.

امکانات در هر ساعتی وجود دارد و Mi Watch هم از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت هوشمند از سیستم عامل ور OS گوگل برخوردار بوده که مبتنی بر اندروید محسوب می شود. بنابراین افراد سفارشی سازی گسترده روی ساعت موردبحث می توانند داشته باشند.

Mi Watch اولین ساعت هوشمند شیائومی بوده که با سیستم عامل پوشیدنی اختصاصی گوگل دردسترس قرار می‌گیرد. رابط کاربری سفارشی MiUI شیائومی نیز روی این سیستم عامل قرار گرفته تا افراد بتوانند در کنار آن تجربه کاربری خوبی با Mi Watch داشته باشند.

البته شیائومی اعلام کرده اپلیکیشن های خاصی را برای Mi Watch در نظر گرفته تا افراد بتوانند در کنار این ساعت شاهد عملکرد خوبی باشند. برنامه های اختصاصی Mi Home، Tasks و Maps هم روی این ساعت قابل اجراست.

مشخص نشده آیا Mi Watch قابلیت سازگاری با اپلیکیشن های جدید Wear OS گوگل را دارد یا خیر. بنابراین باید بیان داشت که Mi Watch همچون سایر ساعت های Wear OS بتواند رابط کاربری جذاب و قابلیت های گسترده را در اختیار مخاطب قرار دهد.

گوگل در سال های اخیر بود که سیستم عامل Wear OS را با ویژگی های جدیدش معرفی کرد. بنابراین همچنان شاهد انتشار بروزرسانی های نرم افزاری برای آن هستیم. ساعت هوشمند Mi Watch هم ویژگی های جذابی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این ساعت اگرچه انتظار نمی‌رفت سیستم عامل متفاوتی داشته باشد، با Wear OS قابلیت های کاملی دارد. با تمام این موارد شیائومی سعی داشته در Mi Watch امکانات لازم یک ساعت را به کار گیرد تا بتواند نظر مخاطب را جلب نماید. بنابراین ساعت هوشمند موردبحث امکانات لازم را دارا بوده و نباید این گزینه را مدلی نامطلوب به حساب آورد.

ساعت هوشمند شیائومی - Mi Watch

با این‌حال شیائومی Mi Watch دارای امکانات جالب و منحصربه‌فردی است. به‌عنوان مثال کمپانی چینی درخواست خود برای تائید فناوری VO2 Max و تجزیه و تحلیل نرخ ضربان قلب حین ورزش را به موسسه Firstbeat ارائه نموده است. این فناوری از الگوریتم‌هایی مشابه انواع مورد استفاده در محصولات گارمین بهره گرفته و بر پایه حسگر ضربان قلب و تراشه GPS دستگاه عمل می‌کند.

این پدیده بدان معناست که شیائومی Mi Watch دارای امکانات مناسبی برای ردیابی تمرینات و سنجش سطح انرژی بدن است. همچنین این محصول مجهز به حسگری جهت اندازه‌گیری میزان اکسیژن محلول در خون است. قابلیت ردیاب خواب یکی از نقاط برتری Mi Watch نسبت به اپل واچ محسوب می‌شود. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا مشخصه ردیاب خواب از داده‌های گردآوری شده توسط حسگر سنجش اکسیژن خون استفاده خواهد کرد یا خیر. علاوه بر موارد فوق انتظار می‌رود که شیائومی Mi Watch همانند سایر اسمارت‌واچ‌ها دارای امکانات استانداردی نظیر نوتیفیکشن و زنگ هشدار باشد.

بیشتر بخوانید: گلکسی S20 اولترا و رونمایی از اولین های تاریخ گوشی های هوشمند

باتری و قیمت گذاری ساعت هوشمند Mi watch

شرکت شیائومی در Mi Watch از باتری 570 میلی آمپرساعتی بهره گرفته که برای استفاده 36 ساعته از ساعت کافی است. بنابراین نیازی نیست تا باتری بهتری توسط شیائومی روی این ساعت به کار گرفته شود. زیرا مدت زمان کافی برای کار با این ساعت هوشمند وجود دارد.

در این زمینه Mi Watch ساعت هوشمند برتری نسبت به اپل واچ بوده و عمر باتری طولانی‌تری رقم می‌زند. این دقیقا همان چیزی است که کاربران ساعت هوشمند شیائومی انتظار دارند و خوشبختانه به هدف دست یافتند. پک باتری 570 میلی آمپرساعتی در مقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر سطح بالاتری دارد و تحت استانداردهای روز توسعه یافته تا خطراتی برای کاربران Mi Watch به دنبال نداشته باشد.

ناگفته نماند در نسخه LTE این ساعت هوشمند عمر باتری 36 ساعته بوده و تفاوتی با نسخه غیرLTE وجود ندارد تا به آن اشاره کرد.

قیمت‌گذاری ساعت هوشمند Mi Watch

این ساعت هوشمند شیائومی را می توان با قیمت 1299 یوان یا 185 دلار خریداری کرد. بنابراین گزینه گران قیمتی نیست و نسبت به رقبا قیمت حتی بسیار کمتری دارد. شیائومی در نوامبر سال 2019 بود که عرضه Mi Watch را آغاز کرده و در حال حاضر نیز برای خرید دردسترس است.

ساعت هوشمند شیائومی - Mi Watch

بنابراین اگر از علاقمندان تلفن هوشمند هستید، این محصول شیائومی می تواند رضایت شما را برآورده سازد.  با قیمتی که شیائومی برای این ساعت هوشمند نسل جدید در نظر گرفته، کمتر می توان مدلی را خریداری کرد که مشابه Mi Watch از امکاناتی بزرگ برخوردار باشد.

بخصوص اینکه ردیاب های مختلفی در آن به کار گرفته شده و طراحی شیک هم دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. عالی بود این همه امکانات در ساعت واقعا جالبه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید