جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رونمایی از شیائومی ردمی 9 با دوربینی چهارگانه

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
رونمایی از شیائومی ردمی 9 با دوربینی چهارگانه

شیائومی در 10 ژوئیه 2020 از محصول جدید خود شیائومی ردمی 9 با دوربینی چهارگانه رونمایی کرد. این محصول که گویا تراشه هلیو جی 80 دارد، دارای قیمتی برابر 150 یورو خواهد بود. اگر علاقه‌مند هستید تا این محصول جدید را بیشتر بشناسید و از امکانات، قابلیت‌ها و مشخصات فنی آن اطلاعات مفصلی به دست آورید می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این محصول جدید شیائومی آشنا نماییم.

همانطور که می‌دانید امروزه گوشی‌های هوشمند شیائومی در بازار ایران خریداران بسیاری دارد و مورد استفاده بسیاری از کاربران ایرانی قرار می‌گیرد. بنابراین شناخت محصولاتی که عرضه می‌کند به خصوص برای کاربران بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کاربران با شناخت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند همواره دست به انتخاب بهتر بزنند. انتخابی که علاوه بر رفع نیازشان برای آنان مقرون به صرفه بوده و می‌تواند برای آنها رضایت بخش باشد و آنها را راضی نگه دارد. پس بیایید در کنار هم یکی از محصولات شیائومی را که اخیراً از آن رونمایی شده است را بررسی کرده و نسبت به آن شناخت کافی پیدا کنیم.

شیائومی ردمی 9

بیشتر بخوانید: گوشی ردمی K30 Pro و اطلاعاتی که تا به حال درباره‌ی این گوشی هوشمند به دست آمده

ویژگی­‌های شیائومی ردمی 9

شیائومی ردمی 9 یک گوشی هوشمند با مشخصات سخت افزاری بسیار جالبی است که به تازگی توسط شرکت شیائومی رونمایی شده است. این گوشی هوشمند دارای دوربینی چهارگانه، تراشه­‌ای توانمند و برچسب رقابتی مناسبی است که ارزش خرید آن را در بازار گوشی‌­های هوشمند و در میان سایر رقبا افزایش داده است. شیائومی ردمی 9 نمایشگر 6/53 اینچی با پنل LCD دارد و به کاربر رزولوشن FHD+  را ارائه می‌­دهد. در واقع می­‌توان گفت در نمایشگر شیائومی ردمی 9 نسبت به نمایشگر شیائومی ردمی 8 شاهد ارتقای جزئیات هستیم. به طور مثال در شیائومی ردمی 8 کاربر شاهد نمایشگری با رزولوشن +HD بود.

در شیائومی ردمی 9 جهت محافظت بیشتر از نمایشگر، محافظ گوریلا گلس 3 به کار رفته است. نرخ نمایشگر این گوشی نیز نسبت به بدنه­‌ی آن به  83/89 درصد رسیده است. تراشه هلیو جی 80 ساخت مدیاتک نیز که در این محصول جدید به کار رفته است، توانسته است توان محاسباتی خوب و مطلوبی را در اختیار کاربران قرار دهد به طوری که آنها بتوانند از انجام بازی­‌های اندرویدی لذت ببرند.

قرار است شیائومی ردمی 9 در دو مدل با حافظه رم 3 یا 4 گیگا بایتی به بازار عرضه شود. بنابراین کابرانی که می‌­خواهند از این مدل گوشی خریداری نمایند، هنگام خرید با دو مدل شیائومی ردمی 9 مواجه هستند: شیائومی ردمی 9 با حافظه ذخیره سازی 32 گیگا بایتی و شیائومی ردمی 9 با حافظه ذخیره سازی 64 گیگا بایتی. بنابراین کاربران می‌توانند با در نظر گرفتن نیاز خود میزان حافظه ذخیره سازی مناسب را انتخاب کرده و از میان دو مدل فوق یکی را خرید نمایند.

شیائومی ردمی 9 علاوه بر امکانات سخت افزاری فوق، دو سیم کارته است و می‌تواند به صورت همزمان از دو سیم کارت نانو پشتیبانی نماید. در این مدل درگاهی وجود دارد که برای کارت حافظه میکرو اس‌­دی به منظور افزایش میزان حافظه ذخیره سازی تا سقف 512 گیگا بایت تعبیه شده است.

در پنل پشتی شیائومی ردمی 9 ماژول دوربین چهارگانه قابل مشاهده است. این دوربین از دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.2، دوربین 5 مگا پیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.4 جهت به ثبت رساندن تصاویر ماکرو، دوربین فوق عریض 118 درجه‌ای 8 FOV مگا پیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.2 و دوربین 2 مگا پیکسلی جهت تشخیص عمق در تصاویر تشکیل شده است.

در بالای نمایشگر شیائومی ردمی 9 نیز یک بریدگی قابل مشاهده است که برای دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.0 به کار رفته است.

ظرفیت باتری شیائومی ردمی 9 به میزان ۵،۰۲۰ میلی آمپر ساعت است. برای شارژر باتری نیز شارژر سریع 18 واتی مورد نظر بوده است. لازم به ذکر است کاربران هنگام خرید شیائومی ردمی 9 در داخل جعبه آن با آن که برای این محصول شارژر 18 واتی در نظر گرفته شده است یک شارژر 10 واتی دریافت خواهند کرد.

جک هدفون شیائومی ردمی 9، 5/3 میلی متری و بلوتوث آن 5 است. علاوه بر آن، این گوشی هوشمند درگاه USB-C، رادیو اف ام، چیپ NFC و Wi-Fi 802.11 b/g/n در فرکانس 2/4 گیگا هرتزی دارد.  

رنگ بندی شیائومی ردمی 9

شیائومی ردمی 9 قرار است در سه رنگ بنفش، مشکی و سبز عرضه شود. با این وجود ممکن است در آینده نزدیک این گوشی در رنگ بندی­‌های بیشتری نیز عرضه شود تا دست کاربران برای انتخاب این محصول و رنگ آن بازتر شود.

شیائومی ردمی 9

قیمت گوشی شیائومی ردمی 9

همانطور که پیشتر نیز بیان شد گوشی هوشمند شیائومی ردمی 9 دو مدل دارد: مدل 3 گیگا بایتی حافظه رم و مدل 4 گیگا بایتی حافظه رم. بنابراین این دو مدل دارای قیمت­‌های متفاوتی خواهند بود. گفته شده است که مدل 3 گیگا بایتی حافظه رم شیائومی ردمی 9 با حافظه ذخیره سازی 32 گیگا بایتی قیمتی برابر با 149 یورو و مدل 4 گیگا بایتی حافظه رم شیائومی ردمی 9 با حافظه ذخیره سازی 64 گیگا بایتی قیمتی برابر با 179 یورو خواهد داد. این محصول ابتدا در بازار چین و هنگ کنگ عرضه شده و سپس در بازار سایر نقاط جهان عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: گلکسی S20 اولترا و رونمایی از اولین های تاریخ گوشی های هوشمند

مشخصات فنی شیائومی ردمی 9

در زیر مشخصات فنی، زمان عرضه و سایر قابلیت­‌های شیائومی ردمی 9 به تفصیل بیان خواهد شد.

زمان عرضه شیائومی ردمی 9 چه تاریخی بوده است؟

10 ژوئیه سال 2020 میلادی.

وضعیت شیائومی ردمی 9 در بازارهای سراسر دنیا چگونه است؟

هم اکنون این مدل در بازارهای گوشی­‌های هوشمند جهان موجود است.

نمایشگر شیائومی ردمی 9 دارای چه مشخصاتی است؟

نوع نمایشگر آن IPS LCD  لمسی خازنی با 16 میلیون رنگ است، ابعاد نمایشگر آن 53/6 اینچی است، رزولوشن نمایشگر آن 1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 است و نوع محافظ نمایشگر آن نیز کورنینگ گوریلا گلس 3 می­‌باشد.

بدنه شیائومی ردمی 9 چه ویژگی­‌هایی دارد؟

ابعاد بدنه شیائومی ردمی 9، 163.3  در 77 در 9.1 میلی ‌متر  است، وزن آن 198 گرم است، بدنه آن به صورت زیر ساخته شده است:

فریم پلاستیکی، جلوی شیشه‌ای ( گوریلا گلس 3) و پشت پلاستیکی.

شیائومی ردمی 9 به طور همزمان قابلیت پشتیبانی از چند سیم کارت را دارد؟

این گوشی هوشمند دو سیم کارته است ( نانو- سیم، همزمان یکی فعال (dual stand - by))

پلتفرم شیائومی ردمی 9 به چه صورت است؟

 سیستم عامل شیائومی ردمی 9 در زمان عرضه اندروید MIUI 12 -10 بوده است، تراشه آن Mediatek Helio G80 ( 12 نانومتری) است، پردازنده مرکزی آن 8 هسته­‌ای ( دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75  و شش هسته‌ی 1.8 گیگا هرتز Cortex-A55) است و پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G52 MC2 می‌­باشد.

حافظه شیائومی ردمی 9 به چه صورت است؟

درگاه اختصاصی حافظه شیائومی ردمی 9، microSDXC است، حافظه داخلی آن  32 گیگابایت 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم است و نوع حافظه آن نیز eMMC 5.1 می‌­باشد.

دوربین گوشی هوشمند شیائومی ردمی 9 دارای چه مشخصات و قابلیت‌­هایی است؟

دوربین اصلی شیائومی ردمی 9، 13 مگا پیکسل ( 3.1/1 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرو متر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لنز واید 28 میلی متری)، 2 مگا پیکسل ( سنسور تشخیص عمق تصویر F/2.4)، 8 مگا پیکسل ( لنز فوق عریض با پوشش 180 درجه، 12/1 میکرو متر سایز پیکسل F/2.2، 4/1 اینچ سایز سنسور)، 5 مگا پیکسل ( لنز ماکرو F/2.4) است. قابلیت‌های آن فلش LED، HDR، پانوراما است، فیلم برداری آن 1080p@30fps است، سلفی 8 مگا پیکسل ( لنز واید 27 میلی متری، F/2.0) است و فیلم برداری سلفی آن نیز 1080p@30fps می‌باشد.

بیشتر بخوانید: گوشی شیائومی ردمی نوت 7 با دوربین 48 مگاپیکسلی

قابلیت­‌های صدای شیائومی ردمی 9 چیست؟

شیائومی ردمی 9 دارای جک 5/3 میلی متری است.

باتری شیائومی ردمی 9 چه ویژگی‌هایی دارد؟

باتری شیائومی ردمی 9 غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت است و شارژر آن نیز شارژر سریع 18 واتی می‌­باشد.

شیائومی ردمی 9 دارای چه قابلیت­‌هایی است؟

شیائومی ردمی 9 دارای حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج است.

اتصالات شیائومی ردمی 9چگونه است؟

بلوتوث شیائومی ردمی 9، 5.0، A2DP، LE است، دارای GPS با A-GPS، GLONASS، BDS است، رادیو اف ام دارد البته نیازمند اتصال به هدفون، شبکه بی سیم آن Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، هات‌اسپات و Wi-Fi Direct است، USB آن 2.0، Type-C 1.0  کانکتور ریورسبل، پشتیبانی از OTG  است و NFC وابسته به بازار عرضه دارد.

شیائومی ردمی 9 در چه رنگ‌هایی به بازار عرضه می‌شود؟

شیائومی ردمی 9 در حال حاضر دارای 3 رنگ خاکستری، سبز و بنفش است اما انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور رنگ بندی‌های دیگری از آن نیز تولید و به بازار عرضه شود. در زمان عرضه این گوشی هوشمند تقریباً 139 دلار قیمت داشته است.  

ظاهر شیک و جذاب، برخورداری از حاشیه­‌های بسیار باریک، برخورداری از صفحه نمایش بزرگ، وضوح تصویر بسیار بالا و عملکرد روان و بسیار مطلوب از ویژگی‌های شیائومی ردمی 9 است که آن را از سایر محصولات این شرکت متمایز می‌کند.

کسانی که قصد دارند شیائومی ردمی 9 را خریداری نمایند ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این مدل گوشی هم اکنون در بازار موجود است و آنها می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام نمایند. با این حال به نظر می‌رسد نسخه جدیدی از این برند با قابلیت­‌ها و امکانات ویژه به زودی عرضه شود و به ویترین فروشگاه‌ها راه یابد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید