جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی شیائومی ردمی نوت 7 با دوربین 48 مگاپیکسلی

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گوشی شیائومی ردمی نوت 7 با دوربین 48 مگاپیکسلی

شیائومی نشان داده که در حیطه قیمت، یکی از بهترین های بازار است. شیائومی ردمی نوت 7 نیز علاوه بر مشخصه های خوب خود، از لحاظ قیمت نیز نمره قابل قبولی کسب کرده است. از نسخه ردمی نوت 7 بود که شیائومی اعلام کرد به طور مستقل مارک Redmi را روانه بازار کند و وارد دنیای الکترونیک کند. بالاترین امتیاز این گوشی دوربین قابل قبول 48 مگاپیکسلی است که شیائومی برای آن تعبیه کرده است. برای اولین بار نام شیائومی جاری Redmi با گوشی شیائومی ردمی نوت 7 کار خود را آغاز کرد. در ادامه کار به بررسی مشخصات این گوشی می‌پردازیم.

گوشی شیائومی ردمی نوت 7

عنصر محبوب گرادیان و نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی در طراحی بدنه گوشی حرف اول را در میان سایر گوشی ها می‌زند. گوشی شیائومی ردمی نوت 7 نیز دارای بدنه فوق العاده و حیرت انگیز رنگ «گرادیان» است. شیائومی طراحی «صفحه نمایش قطره» را در این گوشی به کار گرفته است. جلوی صفحه این گوشی به مانند گوی های جدید امروزی دارای یک عدد ناچ است که نمایشگر حاشیه بالایی را دچار خمیدگی کرده است. فرآیند ناچ، تا پایان سال 2019 به پایان رسید و اکنون روشی دیگر در حال بررسی ساختاری سازندگان گوشی های هوشمند قرار گرفته است. صفحه نمایش به کار رفته در ردمی نوت 7 حدود 6/6 اینچ است و از نمایشگر فول اچ دی پلاس پشتیبانی می کند.

ناچ موجود در بالای صفحه همانطور که مشاهده می‌کنید حالت گردی و خمیدگی خود را دارد. ناچ ها از ابتدا به صورت مربعی در آیفون X طراحی شده بود؛ بعدها به اشکال خمیده در گوشی های شیائومی، هواوی و ... گسترش پیدا کرد. مزیت ناچ های خمیده این است که گوشی، فضای بیشتری از صفحه نمایش را به شما ارائه می‌دهد. صفحه نمایش قطره ای از زیباترین طرح هایی است که به شیائومی ردمی نوت 7 داده است. رنگ گرادیان نیز آنگونه که گفته شد از برگ های برنده گوشی های شیائومی است که زیبایی گوشی ردمی نوت 7 را دوچندان می‌کند.

اگر بخواهیم حاشیه بدنه این گوشی را در اختیار شما قرار دهیم، حجم آن به 1.95 میلی متر می‌رسد. این، حاشیه لغزنده و نمای قطره آبی ردمی نوت 7 است که  موجب می‌شود آرگونومی خوش دستی داشته باشد. صفحه نمایش این موبایل به حسگر اثر انگشت فیزیکی مجهز شده تا کاربران بتوانند فقط با یک تاچ ساده، قفل گوشی خود را باز کنند. پس از ارائه ردمی نوت 7 بود که جدیدترین عضو خانواده آن یعنی Mi Play روانه بازار شد.

از نکات جالب توجه ای که در این گوشی وجود دارد نسخه پنجم محافظ صفحه گوریلاگلس است. نمایشگر این گوشی 6.3 اینچی است و دارای کیفیت نمایش 1080×2340 است. ضمن کیفیت بالای بدنه شیشه گوشی، نمایشگر مستحکم آن از جمله موارد قابل ذکر شیائومی ردمی نوت 7 است.

گوشی شیائومی ردمی نوت 7

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی شیائومی می میکس آلفا با نمایشگر آبشاری

دوربین 48 مگاپیکسلی، معادله پیشتازانه گوشی شیائومی ردمی نوت 7

معادله پیشتازانه گوشی شیائومی ردمی نوت 7 زمانی شروع شد که شیائومی دوربین 48 مگاپیکسلی را برای این گوشی سازماندهی کرد. کار شیائومی اینجا تمام نمی‌شود. زمانی تمام می‌شود که کمپانی، این گوشی (شیائومی ردمی نوت 7) را با دو دوربین 48 و 5 مگاپیکسلی عرضه کرد. سنسور 48 مگاپیکسلی ردمی که از محصولات ISOCELL Bright GM1 کمپانی سامسونگ است، بدنه گرادیانی دستگاه را زیباتر از همیشه کرده است. پیشتازی دوربین این گوشی در بین پرچمداران میان رده 0.8 میکرون است و با پرچمداران بالارده در ثبت تصاویر به صورت شفاف و واضح رقابت می‌کند. هنرمندانه تر از آن سلفی 13 مگاپیکسلی دوربین اصلی است که از خصوصیت HDR بهره می‌برد. خصوصیت HDR در تصویرسازی با کیفیت تر محیط و تعادل سازی هنرمندانه سایه ها و نورها تاثیر بسزایی دارد. نکته خوب ماجرا آنجاست که هر دو دوربین شیائومی ردمی نوت 7 قابلیت فیلم برداری 1080p را دارد. حتی دوربین اصلی از حالت 30 فریم نیز باالتر رفته و قادر است 60 و 120 فریم فیلمبرداری کند.

گوشی شیائومی ردمی نوت 7

بیشتر بخوانید: بررسی آنر V30 Pro

بررسی فنی کالبد سخت افزاری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

گوشی شیائومی ردمی نوت 7 در سطح میان رده با پردازنده مرکزی 8 هسته ای اسنپدراگون 660 تجهیز شده است. در واقع مثلث مرتب پردازنده گوشی شیائومی ردمی نوت 7 شامل پردازنده مرکزی اسنپدراگون 660، پردازنده گرافیکی آدرنو 512 و عرصه 3، 4 و 5 گیگابایتی رم است. پردازنده اسنپدراگون 660 دارای فناوری 14 نانومتری است؛ یک فناوری متناسب با گوشی های میان رده که سطح موبایل را به گوشی های بالارده نزدیک می‌کند. طبیعتاً این گوشی علی رغم اینکه در گروه گوشی های میان رده به شمار می‌رود، ولی توانسته در پردازش بازی ها و نرم افزارهای با گرافیک بالا در سطح یک گوشی بالارده عمل کند. این عامل باعث شده، یک کاربر برای انتخاب و خرید این گوشی کار راحت تری داشته باشد. سیستم عامل این گوشی، اندروید 9 پای است که تا آپدیت 10 نیز پوشش خواهد داد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 7

گوشی شیائومی ردمی نوت 7 و باتری 4000 میلی آمپری آن

تیر آخر گوشی شیائومی ردمی نوت 7 باتری 4000 میلی آمپری آن است. باتری این گوشی به Quick Charge نسخه 4 تجهیز شده است. با این گوشی و باتری آن در یک آن 20 ساعت قادر به تماس خواهید بود و می‌توانید 84 ساعت پخش موسیقی، 132 ساعت در حالت استند بای و 17 ساعت وبگردی داشته باشید.

گوشی شیائومی ردمی نوت 7

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی شیائومی Mi 9 با دوربین سه گانه

آخرین گام های گوشی شیائومی ردمی نوت 7

هم اکنون دیگر خصوصیات گوشی شیائومی ردمی نوت 7 را با هم مرور می‌کنیم.

* همانطور که نمایشگر گوشی را بررسی کردیم 6.3 اینچی بود. پنل آن از نوع لمسی خازنی IPS LCD است و قادر است تا 16 میلیون رنگ پشتیبانی کند. 

* وزن این گوشی 186 گرم است و از دو سیمکارت هیبریدی نانو سیم پشتیبانی می‌کند.

* این پلتفرم دارای درگاه حافظه است و می تواند تا 256 گیگابایت SD کارد ها را پشتیبانی کند.

* حافظه داحلی دستگاه نیز در دو نوع زیرطراحی شده است:

64 گیگابایت با ( 4 یا 6 گیگابایت رم) و 32 گیگابایت با (3 گیگابایت رم)

* همچنین این گوشی به قابلیت های فلاش دو گانه HDR و پانوراما مجهز است و جک 3.5 میلی متری را نیز در خود دارد.

* نکته ای که در آخر به آن می‌بایست توجه کرد این است که شیائومی ردمی نوت 7 مجهز به USB تایپ C است، از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند و در رنگ های آبی، مشکی و صورتی ترکیبی در بازار عرضه شده است.

* قیمت این گوشی در بازار کنونی ایران به طور میانگین 2.700.000 تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید