جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عرضه گوشی شیائومی Mi 9 با دوربین سه گانه

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
عرضه گوشی شیائومی Mi 9 با دوربین سه گانه

در 20 فوریه 2019، به طور رسمی از گوشی شیائومی Mi 9 رونمایی شد. شیائومی نسخه نهم می را جایگزین نسخه های قبلی خود Mi 8 pro و Mi 8 کرد که قبلا در سال 2018 عرضه شده بودند. از جمله شاخصه های گوشی هوشمند شیائومی Mi 9 وجود دوربین های سه گانه پشتی است که یکی از آن ها، دوربین 48 مگاپیکسل 0.8 میکرونی می‌باشد.

گوشی شیائومی Mi 9

طراحی بدنه گوشی شیائومی Mi 9 و کاهش چشمگیر حاشیه های اطراف

آنگونه که بسیاری از ما درمورد گوشی های شیائومی می‌دانیم، این بار هم گوشی شیائومی Mi 9 به نسبت نسخه های قبلی شاهد تغییرات گسترده ای در بدنه بوده است. شیائومی موفق شده تا در نسخه نهم می برای اولین بار حاشیه های اطراف صفحه نمایش به بدنه را کاهش دهد. شیائومی این تغییرات در بدنه را بیشتر مرهون اپل است. اما رفته رفته تغییرات شیائومی نشان داد که از خود دست به ابتکار هم زده است. اکنون نسخه می 9 از گونه ی اورجینال گوشی های شیائومی به شمار می‌روند.

بدنه گوشی شیائومی Mi 9 به مانند موبایل امروزی از جنس شیشه و فلز و با رنگ آمیزی جذاب و متنوع است. کناره های خمیده ی پشت گوشی، موجب شده تا ضخامت دستگاه بسیار کم به نظر برسد. علت تغییر رنگ های پشت گوشی پس از حرکت دادن آن در جهت های مختلف نور، طرح های هلوگرافیکی حک شده ای است که شیائومی برای جذاب نشان دادن گوشی به کار برده است. اگر به پشت گوشی در بخش دوربین ها نگاه کنید، دوربین بالایی را به همراه یک دایره رنگی، مجزا از دو دوربین پایین خواهید دید.

گوشی شیائومی Mi 9

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Redmi Note 8

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 9

یکی از بزرگترین کارهایی که توسط گوشی شیائومی Mi 9 انجام شده، حذف نقص بزرگ نسخه قبلی خود «ناچ بزرگ بخش بالایی» دستگاه بود. در نسخه Mi 8 ، شیائومی سیستم پیشرفته تشخیص چهره را در قسمت بالایی گوشی اضافه کرده بود که اکنون در نسخه نهم می حذف شده و به جای آن یک ناچ قطره ای کوچک قرار داده شده تا نقص مورد قبلی به راحتی برطرف شود. اگرچه سیستم پیشرفته تشخیص چهره را نخواهیم دید، ولی خبری از شیار بسیار بزرگ قسمت بالایی گوشی نیست.

صفحه نمایش گوشی، 6.39 اینچ AMOLED با رزولوشن 1080×2340 پیکسل است. نسبت تصاویر در این گوشی به 19.5:9 می رسد که در نسخه جدید شیائومی به 20 رسیده است. نسبته صفحه نمایش به بدنه در گوشی شیائومی Mi 9 به 90.7 درصد رسیده که تنها دلیل آن حذف ناچ بزرگ بالای گوشی بود. شیائومی به مانند نسخه MI 8 در نسخه Mi 9 نیز از سنسور مجاور اثر انگشت بهره برده که هم دقت بالایی دارد و هم عملکرد فوق العاده ای را داراست. از نکات جالب ماجرا پوشش محافظ صفحه نمایش می 9 است که از نوع گوریلاگلس 6 است. نسل ششم شیشه های گوریلا گلس که قدرت سخت افزاری بسیار بالایی دارند در تاریخ 18 ژولای 2018 معرفی شد که تحمل 15 بار افتادن دیوایس ها از فاصله 1 متری را داراست.

روشنایی حداکثری 600 نیتی گوشی های شیائومی Mi 9 نسبت به نسخه های قبلی Mi منحصر به فرد به نظر می‌رسد که نتیجه ادامه روند فعالیت های گسترده ی نوری این شرکت است که با ارائه حالت Dark Mode همراه بوده است. این حالت تاریک و روشنایی 600 نیتی کمک خواهد کرد تا گوشی شما حدود 80 درصد کاهش مصرف انرژی داشته باشد؛ به گونه ای که علی رغم همواره روشن بودن پنل انرژی کمتری در گوشی به هدر خواهد رفت.

گوشی شیائومی Mi 9

دوربین های گوشی شیائومی Mi 9، اولین جهش سه گانه

اولین پرش بلندی که گوشی شیائومی Mi 9 داشته است داشتن دوربین های سه گانه بوده است. در حقیقت شیائومی اولین گوشی خود را که با سه دوربین روانه بازار کرد، نسخه Mi 9 بوده است. دوربین اصلی شیائومی Mi 9 در مرکز دو دوربین قرار گرفته است که از مقدار 48 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی می 9 با پیکسل 0.8 میکرونی در مقدار ½ اینچ طراحی شده که از لنز 1.75 فریم بهره می‌برد. دوربین اصلی شیائومی از قابلیت هوش مصنوعی و فناوری ترکیب پیکسل های مجاور استفاده کرده که نه تنها عملکرد نوری را بهبود می بخشد بلکه وضوح دوربین را به اندازه دوربین واقعی 12 مگاپیکسلی نشان می‌دهد. در کنار این دوربین، یک دوربین تله فتوی 12 مگاپیکسلی دارای لنز 2.2 فریمی که قادر است دو برابر زوم اپتیکال انجام دهد قرار داده شده است. همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی دارای لنز واید (با قابلیت میدان دید 117 درجه ای) در کنار دیگر دوربین ها قرار داده شده است. در این دوربین 16 مگاپیکسلی نیز از قابلیت فوکوس خودکار بهره برده شده تا در کنار هم بهترین سه گانه شیائومی را رقم بزنند.

دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی در تستی که توسط DxOMark انجام شد، بهترین دوربین شیائومی تاکنون نام گرفته شده بود که در نسخه دهم می به همین منوال استفاده خواهد شد. در تست DxOMark به دوربین اینگونه نمره داده شده است:

میزان نمره ویدیو: 99 – میزان نمره عکاسی: 112 – میانگین نمره DxOMark: 107

قابل ذکر است که بگوییم، دوربین سلفی این گوشی وضوحی 20 مگاپیکسلی دارد که در گشودگی دیافراگم 2.0 فریم در جبوی گوشی تعبیه شده است. این دوربین علاوه بر ثبت تصاویر سلفی، امکان بازگشایی قفل صفحه از طریق تشخیص چهره کاربر را برای شما فراهم می کند.

گوشی شیائومی Mi 9

بیشتر بخوانید: بررسی آنر V30 Pro

پردازشگر به کار رفته اسنپدراگون 855 در گوشی شیائومی Mi 9

این کمپانی در گوشی شیائومی Mi 9 از اسنپدراگون 855 بهره برده است تا هم سطح پردازنده های سایر گوشی های بالارده جای بگیرد. پردازش در گوشی شیائومی Mi 9 تا 8 هسته Kyro 485 که شامل یک هسته 2.84 گیگاهرتزی، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی سود جسته است. لیست ریزپردازنده های به کار رفته در پردازشگر kyro 485 را در زیر مشاهده می کنید که وظیفه پردازش در شرایط متفاوت گوشی را بر عهده دارند: 

یک هسته 2.84 گیگاهرتزی: بنا شده بر ARM A76 به همراه 512 کیلوبایت حافظه کش L2

سه هسته 2.42 گیگاهرتزی:  بنا شده بر ARM A76 به همراه 256 کیلوبایت حافظه کش L2

چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی: بنا شده بر ARM A55 به همراه 128 کیلوبایت حافظه کش L2

گوشی شیائومی Mi 9

کاهش ظرفیت سخت افزاری باتری در گوشی شیائومی Mi 9

اگر گوشی شیائومی Mi 9 را کنار بگذاریم و به نسخه قبلی خود یعنی Mi 8 برگردیم، شاهد خواهیم بود که شیائومی جهت قرارر دادن سنسور اثر انگشت مجاور، با کمبود جا مواجه بوده است. لذا سعی شده به میزان قابل توجه ای از ظرفیت سخت افزاری باتری کاهش داده شود تا جا برای قرار دادن سنسور اثر انگشت مجاور داشته باشد. لذا در این نسخه از گوشی نیز با چنین مشکلی رو به رو شده است. حال، بستگی به شما دارد که این مشکل را ریز و یا بزرگ در نظر بگیرید. نکته حائز اهمیت ماجرا این است که ظرفیت باتری به دستگاه 3.300 Ah آمپر رسیده که به نسبت نسخه قبلی خود، Mi 8 100 میلی آمپر کاهش  ظرفیت داشته است. اما جای نگرانی نیست؛ چرا که شیائومی با طراحی فناوری شارز سریع در دیوایس، این مشکل را به کلی برطرف کرده است. به این صورت که هنگامی که شما این گوشی را خرید می‌کنید علاوه بر شارژر 27 واتی پورت USB-C، یک شارژر بی سیم 20 واتی نیز در اختیار شما قرار گرفته است تا جبران مافات نقص وارده کند.

گوشی شیائومی Mi 9

بیشتر بخوانید: بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

مشخصات تکمیلی گوشی شیائومی Mi 9

اگرچه با خواندن مطالب بالا جهت خریدن گوشی شیائومی Mi 9 شما را آماده نمی سازد جا دارد که ادامه مطلب را از این قسمت ادامه دهید.

*  این گوشی دارای 6، 8 و 12 گیگابایت رم در سه مدل دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

* قیمت نسخه پایه 12 گیگابایتی این گوشی در چین حدود 446 دلار به فروش رسید و قیمت گوشی نسخه ویژه آن که دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است به صورت متغیر در بازار کنونی حدود 3.999 دلار درحال چرخش بود که قیمت کنونی آن در ایران حدود 4.969.000 تومان تا 5.790.000 تومان به فروش می‌رسد.

* اندروید به کار رفته این گوشی از ابتدا 9.0 بوده و اکنون به نسخه 10 نیز به روزرسانی خواهد شد.

* این گوشی دارای پردازنده گرافیکی Adreno 640 است که توانایی اجرای بازی های با پردازش گرافیکی بالا را بر روی گوشی برای شما فراهم می‌کند.

* هیچ گونه درگاه حافظه ای برای این گوشی در نظر گرفته نشده است و از همان حافظه 64، 128 و 256 گیگابایتی داخلی در سه مدل بهره خواهد برد.

* شیائومی به مانند تاثیرپذیری های سامسونگ در این نسخه از گوشی خود، جک 3.5 میلی متری را حذف کرده و به صورت اختصاصی از لغو کننده نویز صدا استفاده می‌کند.

* رنگ هایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است شامل آبی آسمانی، مشکی و بنفش است که هر کدام در برابر نور خورشید انعطاف نوری خاصی را دارا هستند.

* همچنین قابل ذکر است که بگوییم این گوشی از فناوری اینترنت 4.5G و USB تایپ C بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید