جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی شیائومی Redmi Note 8

author منتشر کننده
نظرات (1) 3 0
بررسی شیائومی Redmi Note 8

سری Redmi Note یک سری واقعا خوب از گوشی های شیائومی است و هر گوشی هوشمند جدیدی که تولید می‌شود از همان قاعده قبلی پیروی می‌کند. صفحه نمایشی بزرگ، چیپست قدرتمند، دوربینی خوب و یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی. همه این موارد باید با بدنه ای خوش ساخت پیچیده شده و توسط آخرین نسخه MIUI اجرا شود تا با قیمتی مناسب به بازار عرضه شود. خب ردمی نوت 8 تمامی این دستور العمل ها را دنبال می‌کند و آن‌را به یکی دیگر از گوشی های عالی این سری تبدیل می‌کند. بررسی دقیق تر را به بخش های بعد موکول می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

مشخصات شیائومی Redmi Note 8

پشت و روی بدنه این محصول با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از فریم پلاستیکی تشکیل شده است و دارای 190 گرم وزن می‌باشد. صفحه نمایش آن از جنس IPS LCD می‌باشد و دارای رزولیشن 2340 *1080 می‌باشد، نسبت ابعاد‌ آن نیز 19.5:9 است و دارای تراکم پیکسلی 409ppi می‌باشد. دوربین پشتی آن هم چهار گانه می‌باشد، دوربین اصلی دارای رزولیشن 48 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسل، دوربین ماکرو هم 2 مگاپیکسل می‌باشد، همچنین دارای یک سنسور عمق سنج 2 مگاپیکسلی هم می‌باشد. دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسل است.

سیستم عامل این گوشی اندروید 9 و رابط کاربری آن MIUI 10 است. پردازنده آن نیز اسنپ دراگون 665 است که دارای هشت هسته پردازشی است. این گوشی همچنین در ظرفیت های 32/64/128 گیگ و با 3/4/6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. توان باتری آن نیز 4000 میلی آمپر ساعت می‌باشد و این گوشی از شارژر فست شارژ با توان 18 وات نیز پشتیبانی می‌کند. سوکت شارژ آن نیز USB-C است. نسخه بلوتوث آن نیز 4.2 است. اسکنر اثرانگشت آن نیز در پشت گوشی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi Note 10 : عکاسی بدون محدویت

آنباکسینگ شیائومی Redmi Note 8

جعبه شیائومی ردمی نوت 8 معمولی است و محتویات آن نیز چیزهایی هستند که می‌توانید در هر گوشی معمولی دیگری مشاهده کنید. این جعبه شامل یک شارژر 10 وات، یک کابل USB-C و یک قاب سیلیکونی شفاف است. بسته به منطقه ای که این گوشی در آن عرضه می‌شود بعضی از باکس های این گوشی دارای یک محافظ صفحه نمایش نیز هستند، هرچند ممکن است پر مصرف ترین قطعه محافظتی نباشد اما هنوز هم خیلی ها از این وسیله استفاده می‌کنند.

آنباکسینگ شیائومی Redmi Note 8

طراحی و ساخت شیائومی Redmi Note 8

این گوشی کیفیت ساخت کاملا خوبی دارد. نوت 8 یک گوشی هوشمند شیشه ای مانند نوت 8 پرو است. هرچند که هیچ منحنی فانتزی ندارد و بیشتر بر شکل سنتی خود تکیه می‌کند. ردمی نوت 8 از گوریلا گلس 8 استفاده می‌کند که در قسمت جلویی وظیفه محافظت از صفحه نمایش را بر عهده دارد و در قسمت پشتی طراحی رنگی بسیار زیبایی را تشکیل داده است و بسیار جذاب و درخشان به نظر می‌رسد. صفحه نمایش این محصول دوربین سلفی را در یک ناچ قطره ای جای داده است. صفحه نمایش بدون حاشیه نیست اما در کل حاشیه های مناسبی دارد و در قسمت پایینی نیز ما آرم Redmi را مشاهده می‌کنیم. در پشت گوشی نیز دوربین ها در یک ماژول قرار گرفته است و فلش نیز خارج از آن‌ها قرار دارد.

طراحی و ساخت شیائومی Redmi Note 8

نمایشگر شیائومی Redmi Note 8

نمایشگر ردمی نوت 8 کمی کوچکتر از ردمی نوت 8 پرو است. از پنل 6.3 اینچی IPS LCD با وضوح 1080p و محافظت گوریلا گلس 5 تشکیل شده است. به دلیل اندازه کوچکتر نسبت به نوت 8 پرو، نوت 8 تراکم پیکسلی بالاتری را (409ppi) ارائه می‌دهد. نکته جالب توجه این است که این نمایشگر از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند که در بین نمایشگر های LCD کاملا نادر است. شیائومی وعده نسبت کنتراست 1500:1 را برای صفحه نمایش نوت 8 می‌دهد و ما می‌توانیم آن‌را تایید کنیم. حداکثر روشنایی 473 نیت را دریافت کردیم که با کنتراست عمیق 1521:1 همراه بود.

نمایشگر شیائومی Redmi Note 8

اگر صفحه را روی روشنایی خودکار قرار دهید صفحه نمایش می‌تواند روشن تر هم باشد، در نور های محیطی خیلی روشن صفحه نمایش می‌تواند روشنایی 630 نیت را ثبت کند. شیائومی سه تنظیم مختلف کنتراست را ارائه می‌دهد، با تنظیم کنتراست خودکار به نظر می‌رسد صفحه نمایش برای دقت در فضای رنگی sRGB تنظیم می‌شود. تنظیمات استاندارد کنتراست به طور دقیق با فضای رنگی sRGB تنظیم شده است و ما برای دقت رنگ میانگین deltaE 1.9 را ثبت کردیم. این به این معنی است که این صفحه نمایش واقعا عالی است. افزایش کنتراست باعث میشود رنگ ها کاملا دقیق و واضح تولید شوند.

عمر باتری شیائومی Redmi Note 8

شیائومی ردمی نوت 8 از باتری 4000 میلی آمپرساعتی لیتیوم بهره می‌برد. این باتری شارژ سریع 18 وات از کوالکام را پشتیبانی می‌کند اما شارژر ارائه شده همراه دستگاه تنها 10 وات است. 30 درصد باتری کاملا تخلیه شده را در 30 دقیقه پر می‌کند در حالی که یک بار شارژ کامل حدود 2 ساعت و 15 دقیقه زمان نیاز دارد. به نظر می‌رسد باز هم سیاست های شیائومی برای فروش لوازم جانبی را در این گوشی هم مشاهده می‌کنیم. استقامت کلی گوشی حدود 108 ساعت است که در تست وب گردی 16 ساعت و در تست پخش ویدیو 14 ساعت دوام آورد.

کیفیت صدای شیائومی Redmi Note 8

این گوشی در تست صدا نمره بسیار خوبی را کسب کرد و ما می‌توانیم بگوییم این اسپیکر بلندترین صدا را در بین گوشی های هوشمند دارد. کیفیت صدای خروجی خوب است اما عالی نیست. باس مناسب است و صدای متوسط نیز خوب است. هنگامی که نوبت به تست کیفیت صدای خروجی از طریق هدفون می‌رسد ردمی نوت 8 داستان را به دو بخش تقسیم می‌کند. با اتصال به یک آمپلی فایر فعال خارجی این کار بسیار عالی انجام شد و حجم و کیفیت خوبی داشت. با این حال وقتی هدفون را متصل کردیم جداسازی استریو سخت می‌شود و وضوح کلی را نسبتا متوسط جلوه میدهد، بلندی صدا کاهش می‌یابد اما هنوز هم مناسب است.

بیشتر بخوانید: بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

رابط کاربری شیائومی Redmi Note 8

رابط کاربری این گوشی MIUI10 است که بر پایه اندروید 9 قرار دارد. هرچند گفته می‌شود شیائومی اقداماتی را برای بروزرسانی به MIUI11 انجام داده است. رابط کاربری شیائومی کاملا سبک و روان است و کیفیت بصری خوبی هم دارد. می‌توانید قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت واقع در پشت گوشی باز کنید، سریع است و دقت بسیار خوبی دارد. همچنین می‌توانید قفل صفحه را از طریق چهره نیز باز کنید و سرعت بسیار خوبی دارد، هرچند امنیت آن نسبت به اثر انگشت کمتر است. شیائومی ردمی نوت 8 حالت تیره دارد و تمامی رنگ های سیستم را از سفید به سیاه تغیر می‌دهد.

در رابط کاربری MIUI هیچ منوی برنامه ای وجود ندارد و همه برنامه ها در صفحه اصلی قرار دارند اما اگر منوی برنامه را ترجیح می‌دهید باید لانچر نصب کنید. همچنین امکان شخصی سازی تلفن خود را با تم های مختلف دارید که این مورد در رابط کاربری شیائومی کاملا خوب است. ویجت آب و هوا در گوشی بالا سمت راست و از طریق ویجت ساعت وجود دارد. همچنین MIUI یک برنامه امنیتی را ارائه می‌دهد که می‌تواند تلفن شما را تاحدودی از وجود بد افزارها حفظ کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند و برخی از حافظه رم شما را آزاد کند. همچنین این رابط کاربری به شما گالری، موزیک پلیر و پخش کننده ویدیوی اختصاصی را ارائه می‌دهد.

عملکرد شیائومی Redmi Note 8

شیائومی ردمی نوت 8 دارای پردازنده اسنپ دراگون 665 می‌باشد. این تراشه نسبتا جدید اواسط سال 2019 عرضه شد و در چند گوشی هوشمند موجود است که یکی از آن‌ها شیائومی Mi A3 است. این چیپست نسبت به نسخه قبلی یعنی اسنپ 660 ارتقایی جزیی دارد که ما در مورد عملکرد خام آن کمی صحبت می‌کنیم. اسنپ دراگون از فناوری 11 نانومتری بهره می‌برد که دارای هشت هسته پردازشی است. همچنین از پردازنده گرافیکی Adreno 610 بهره می برد که نسبت به نسل قبلی خود قویتر نیست و ظاهرا فقط 20 درصد روی عملکرد باتری تاثیر دارد.

عملکرد چند هسته ای خام این پردازنده عالی است و این تلفن از اکثر رقبای خود بهتر عمل کرد. ردمی نوت 8 سریع است اما سریعترین تلفنی که در اطراف ما وجود دارد نیست. گاهی اوقات هم در بازی ها و حتی رابط کاربری لگ مشاهده می‌شود. با این حال چیزی که ما مشاهده نکردیم این بود که تلفن داغ شود، حتی هنگام اجرای تست ها و معیار های مختلف. در کل ردمی نوت 8 سطح قابل قبولی از عملکرد را ارائه میدهد.

دوربین شیائومی Redmi Note 8

دقیقا مانند Realme، دوربین سه گانه را رد کرد و مستقیما دوربین چهارگانه را هدف گرفت. چیدمان آن نیز کاملا آشناست، دوربین اوترا واید، دوربین اصلی، سنسور عمق سنج و لنز ماکرو چیدمان این دوربین را تشگیل می‌دهند. دوربین اصلی از لنز سامسونگ با دیافراگم 1.8 استفاده می‌کند. خروجی تصویر آن نیز تنها 12 مگاپیکسل است. دوربین اولترا واید با پوشش زاویه 119 درجه ای از سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 تشکیل شده است. سپس دوربین ماکرو که از لنز 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و به شما اجازه میدهد تا فاصله 4 سانتی متری به سوژه نزدیک شوید. در آخر هم سنسور عمق سنج 2 مگاپیکسلی قرار دارد. برای مشاهده نمونه عکس ها می‌توانید به وبسایت www.gsmarena.com مراجعه کنید.

جمع بندی شیائومی Redmi Note 8

ردمی نوت 8 از بهترین چیپست یا بهترین دوربین ها برخوردار نیست، اما قدرت خوبی در بین دیگر گوشی های هم رده دارد. در میان رده ها گوشی خوبی است و قیمت مناسبی نسبت به عملکرد خود دارد، همچنین کیفیت فوق العاده ای را در صفحه نمایش خود ارائه می‌دهد. ردمی نوت 8 دارای صفحه نمایش چشمگیر، روشن و نسبتا بزرگی است. می‌تواند در اجرای بازی ها کاملا شما را راضی کند و در تماشای فیلم ها شما را به وجد بیاورد. همچنین طراحی ردمی نوت 8 واقعا زیبا و جذاب است و چیزی که بیشتر شما را خوشحال می‌کند این است که این گوشی جزو اولین تلفن های هوشمندی است که MIUI11 را دریافت کرده است و این چیزی است که خیلی ها منتظر آن هستند. هرچند انتظار چیپست قدرتمندتری را داشتیم اما به هرحال این گوشی بیشتر از قیمت خود به شما کارایی ارائه می‌دهد.

شیائومی Redmi Note 8

بیشتر بخوانید: بررسی آنر V30 Pro

رقبای شیائومی ردمی نوت 8

Realme 5s به تازگی معرفی شده بود و در حال حاضر این کار را برای شیائومی ردمی نوت 8 سخت می‌کند زیرا تقریبا قیمت مشابهی دارد. مدل جدید یعنی 5s دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی بزرگتر با وضوح 720 پیکسل است. و همین باعث میشود همان تراشه اسنپ دراگون 665 بهتر عمل کند. دوربین ها یکسان هستند به علاوه که باتری 5s دارای توان 5000 میلی آمپر ساعتی است. همچنین Realme 5 Pro هم با همین صفحه نمایش، آرایش دوربین و ظرفیت باتری است اما فقط در بازی با چیپست اسنپ دراگون 712 و 4 گیگ رم عملکرد بهتری دارد. شیائومی Mi A3 هم صفحه نمایش سوپر امولد را ارائه میدهد که باعث میشود همان پردازنده اسنپ 665 عملکرد بهتری داشته باشد. در سامسونگ هم گلکسی M30 کاملا ارزانتر است و میتوانید حداقل صفحه نمایش سوپر آمولد و یک باتری بزرگتر داشته باشید.

شیائومی ردمی نوت 8

مزایا و معایب شیائومی Redmi Note 8

نکات مثبت

* طراحی شگفت انگیز و گوریلا گلس 5 دوگانه

* صفحه نمایش بزرگ، روشن با کنتراست عالی

* عمر باتری چشمگیر

* آپدیت MIUI 11 به زودی ارائه می‌شود

* دوربین های خوب و مناسب

* میکرو اس دی مستقل، جک 3.5، رادیو اف ام، IR Blaster

نکات منفی

* به نظر میرسد پشتیبانی از HDR 10 غیر قابل استفاده است

* عملکرد از زمان نوت 7 یک پله سقوط کرده است

* انتظار ضبط ویدیوهای بهتری را داشتیم

* ضبط ویدیوی 1080p با سرعت فریم 60 مناسب نیست

سخن آخر

زمانی وجود داشت که ردمی نوت جدید در سری خود بهترین بود اما اکنون زمان آن تمام شده است. با ورود Realme به بازار، همه و حتی سامسونگ سعی می‌کنند عملکرد خود را بهتر کنند. شیائومی باید خود را بهتر نشان بدهد. مطمئنا ردمی نوت 8 یک تلفن هوشمند عالی است اما ما به نوعی انتظار عملکرد بهتری را از آن داشتیم. اینطور هم نیست که شیائومی طرفداران خود را از دست بدهد، آن‌ها جایی نمی‌روند زیرا این تلفن واقعا انتخابی عالی است. همیشه در خرید و انتخاب تلفن های هوشمند سلیقه دخیل است و این با شماست که چه محصولی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. عالیه این گوشی من دوستام چنتاشون گرفتن همه راضین

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید