جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی شیائومی Mi Note 10 : عکاسی بدون محدویت

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
بررسی شیائومی Mi Note 10 : عکاسی بدون محدویت

امروز میخوام برم سراغ برند شیائومی. بیشتر از دو سال پیش گوشی Mi Note 3 منتشر شد و استقبال نسبتا گرمی رو دریافت کرد. اکنون شیائومی شروع مجددی را در سری Note آغاز کرده و Mi Note 10 را با دوربین پنج گانه و لنز 108 مگاپیکسلی منتشر کرد. قدرت این گوشی تنها در دوربین خلاصه نمی‌شود، شیائومی پس از Mi 9 طراحی خود را اصلاح کرده و اکنون Note 10 صفحه نمایش خمیده سه بعدی را با پنلی 6.47 اینچی معرفی می‌کند.

شیائومی Mi Note 10

فرمانده Note 10 پردازنده Snapdragon 730G می‌باشد، سریعترین پردازنده نیست اما قدرت آن برای صفحه نمایش 1080p این گوشی کافیست. رابط کاربری این گوشی نیز MIUI 11 مبتنی بر اندروید 9 است که اولین گوشی هوشمند شیائومی است که لانچر جدید را پیشفرض نصب کرده است. Mi note 10 یک باتری عظیم 5260 میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده که قابلیت شارژ سریع 30W را دارد. در ادامه با بررسی این گوشی هوشمند همراه ما باشید.

مشخصات شیائومی Mi Note 10

بدنه: فریم آلومینیومی، گوریلا گلس 5 در پشت و روی گوشی

نمایشگر: پنل 6.47 اینچی خمیده Amoled، ناچ قطره ای، رزولیشن 2340*1080، کیفیت 398ppi

دوربین عقب پنج گانه: دوربین اصلی – 108MP ،لنز ۲۵mm و f/1.7

دوربین زوم  - 2xلنز 12MP، f/2.0

دوربین زوم 5X- لنز 5MP، f/2.2

دوربین اولترا واید- 20mp، 13mm f/2.2-

دوربین ماکرو- 2MP، f/2.4، فاصله فوکوس 1.5 تا 10cm

دوربین جلو: لنز ۳۲ مگاپیکسلی، f/2.0، ضبط ویدیو 1080p و 30FPS

سیستم عامل: اندروید 9، MIUI 11

پردازنده: Snapdragon 730G، Octa core( 2x2.2 GHz – 6x1.8 GHz)

حافظه: 6 گیگ رم، 64/128 گیگ حافظه داخلی

باتری: 5260mAh، شارژ سریع 30W، صفر تا صد در 65 دقیقه

اتصالات: دو سیمکارت، LTE-A، Cat15/13 بلوتوث نسخه 5، رادیو اف ام، USB-C، جی پی اس دوبانده، IR blaster

دیگر جزئیات: حسگر اثرانگشت زیر صفحه، اسپیکر تکی زیر گوشی، جک 3.5 میلی متر هدفون

نام دیگر شیائومی Mi note 10، شیائومیMi CC9  می‌باشد.

بیشتر بخوانید: محصول جدیدشرکت شیائومی Xiaomi Mi 9 SE

آنباکسینگ شیائومی Mi Note 10

بسته بندی Mi Note 10 بسیار ساده و زیباست.  محتویات درون جعبه همان است که شما می‌توانید با هر گوشی شیائومی دیگری دریافت کنید. یک شارژر، کابل USB-C، و یک قاب سیلیکونی مشکی. شیائومی همچنین برای این گوشی شارژر 30W را در نظر گرفته است،  شما قطعا به آن احتیاج خواهید داشت زیرا شارژ کردن باتری عظیم این گوشی با آداپتور معمولی این گوشی زمان بر خواهد بود. به هر حال این سیاست شیائومی است که هندزفری و لوازم جانبی خوب را همراه گوشی عرضه نکند تا شما مجبور به خرید آن‌ها شوید.

طراحی شیائومی Mi Note 10

شیائومی در طراحی این گوشی هر چه در توان داشته به کار برده است. منحنی، نازک، بریده شده و زیبا. با این ایده ها شیائومی Mi Note 10 را طراحی کرده است. طراحی این گوشی کاملا آشناست. در پشت و روی گوشی شیائومی از پنل گوریلا گلس 5 استفاده کرده است. جنس بدنه آلومینیومی است و طرح زیبایی دارد.صفحه نمایش این گوشی نیزخمیده و سه بعدی است و از یک پنل Amoled 6.47 اینچی استفاده میکند. همچنین برای دوربین سلفی نیز یک ناچ قطره ای در وسط صفحه قرار گرفته است.

شیائومی Mi Note 10

قسمت پشتی Mi Note 10 شباهت زیادی به Mi 9 دارد. دارای یک دوربین پنج گانه در پشت می‌باشد که در کنار آن فلش دوتایی قرار دارد، یکی روشن تر و پر نور تر است و دیگری نور نرمتر و کمتری دارد که برای عکس های پرتره مناسب است. من میتونم کاربرد این دو فلش رو درک کنم ولی نمیتونم بفهمم چرا شیائومی توی این گوشی از یه دوربین ماکرو استفاده کرده. به هر حال با توجه به رزولیشن ۲ مگاپیکسلی اون میشه حدس زد که دلیل این کار فقط بازاریابی و تبلیغات بوده.

شیائومی Mi Note 10

تمامی کلیدها در سمت راست بدنه قرار دارند و اسپیکر، سوکت شارژ و جک هدفون نیز در پایین گوشی قرار دارد. به هرحال شیائومی در طراحی قسمت پایین این دستگاه عملکرد خوبی نداشته و بهتر بود تقارن این گوشی در این قسمت نیز حفظ میشد. Mi Note 10 به دلیل حمل باتری عظیمی که دارد کمی سنگین به نظر می‌رسد، شیائومی با طراحی منحنی وزن آن را جبران کرده و گوشی به هیچ وجه ضخیم نیست. به هر حال طراحی منحنی Mi Note 10 در بین گوشی های امروزی کاملا زیبا و جذاب است.

نمایشگر شیائومی Mi Note 10

شیائومی Mi Note 10 از پنل خمیده6.47 اینچی Amoled با گوشه هایی گرد استفاده می‌کند که دارای یک ناچ قطره ای در وسط صفحه مخصوص دوربین سلفی می‌باشد. این صفحه نمایش دارای رزولیشن 1080*2340 پیکسل و وضوح 399PPI می باشد. صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. همچنین این صفحه نمایش از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای حالت Always-On نیز می‌باشد. روشنایی صفحه نمایش نیز 430 نیت می‌باشد که اگر آنرا روی حالت خودکار قرار دهید روشنایی به 600 نیت می‌رسد.

شیائومی Mi Note 10

بیشتر بخوانید: بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

عمر باتری شیائومی Mi Note 10

شیائومی Mi Note 10 از یک باتری عظیم 5260 میلی آمپر ساعتی برخوردار است. 30 درصد از باتری 4000 میلی آمپری Mi 9 Pro بزرگتر است و 60 درصد هم از باتری 3000 میلی آمپریMi 9 حجیم تر است. شیائومی برای این گوشی شارژر 30W را در نظر گرفته است که به طور پیشفرض درون باکس گوشی موجود می باشد. این شارژر Note 10 را در مدت زمان 30 دقیقه 57 درصد شارژ می‌کند و برای شارژ کامل نیز باید حدود ۶۵ دقیقه صبر کنید. این دقیقا چیزی است که شیائومی قول آنرا می‌دهد.

همچنین این گوشی شارژدهی بسیار خوبی دارد و امتیاز استقامت ۹۵ ساعت را ثبت کرده است، که هنگام برقراری تماس و تماشای فیلم میتواند لحظات خوبی را برایتان ارمغان بیاورد. اما اینترنت گردی درصد باتری بیشتری را نسبت به آنچه حدس میزدیم تخلیه میکند، در حالی که زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید نیز مصرف باتری بیشتری را مشاهده خواهید کرد. من فکر میکنم که رابط کاربری جدید یعنی MIUI 11 ممکن است مسئول این اتفاقات باشد و امیدوارم شیائومی با انتشار یک آپدیت این موضوع را برطرف کند.

کیفیت صدای شیائومی Mi Note 10

خب میرسیم به بحث اسپیکر و کیفیت صدای Mi Note 10. این گوشی واقعا صدای بلندی دارد و در تست ها رتبه اول را کسب کرده و بالای سر Honor 9X قرار گرفته است. هرچند سازنده گوشی وعده صدای بیشتری را داده بود اما خروجی صدا بسیار خوب و غنی است. کیفیت صدای این گوشی نیز کاملا خوب و بی نقص است و همچنین با هدفون نیز با جدا سازی استریو توانست کیفیت صدای بهتری را از خود نمایش دهد. نمایشی کاملا عاری از هر عیب و نقص.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین هدفون دنیا را بشناسید

رابط کاربری شیائومی Mi Note 10

Mi Note 10 اولین گوشی هوشمندی است که شیائومی آنرا با رابط کاربری MIUI 11 منتشر کرده است. این رابط کاربری مبتنی بر اندروید 9 منتشر شده و ویژگی های جدیدی را به کاربران ارائه میدهد. رابط کاربری زیبا و تمیز، صفحه نمایش Always-On، بهبود در حالت شب، صداهای اعلان هوشمند و ویرایشگر اسنادی بهتر، همگی از ویژگی های MIUI 11 هستند.

شیائومی Mi Note 10

Mi Note 10 از نمایشگر Always-On پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آنرا برنامه ریزی کنید یا به طور دائمی آنرا خاموش و یا روشن کنید.میتوانید حتی AOD را در MIUI 11 شخصی سازی کنید و آنرا بر اساس سلیقه خود تغییر دهید. AOD اکنون از قابلیت Breathing light پشتیبانی می‌کند و لبه های خمیده صفحه نمایش در این حالت با توجه به رنگ اعلان ها چشمک میزنند. شما می‌توانید صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت زیر صفحه باز کنید، این اسکنر اکنون بهبود یافته است و بسیار سریع عمل می‌کند و دقت فوق العاده ای دارد.

علاوه بر این ها می‌توانید صفحه را از طریق قفل صورت نیز باز کنید، سرعت خوبی دارد. اما ممکن است در بعضی از مناطق این قابلیت در دسترس نباشد و همچنین نسبت به اثر انگشت امنیت پایینی دارد. همینطور گفتیم که شیائومی Mi Note 10 دارای حالت دارک مود می‌باشد، تمامی رنگ های سیستم را از سفید به سیاه تغییر میدهد و شما می‌توانید مقداری کمتر از انرژی باتری را مصرف کنید. همچنین اکنون برنامه های بیشتری از دارک مود پشتیبانی می‌کنند و آیکون ها و رنگ های آن‌ها دوباره و مناسب تر طراحی شده اند.

عملکرد شیائومی Mi Note 10

شیائومی Mi Note 10 از تراشه اسنپ دراگون 730G استفاده می‌کند. این قویترین تراشه موجود در بازار نیست اما قدرتمند ترین تراشه میان رده از کوالکام می‌باشد. در این تراشه از دو هسته Kryo 470 Gold (Cortex-A76) با قدرت 2.2 گیگاهرتز به همراه شش هسته Kryo 470 Silver(Cortex-A55) با قدرت 1.8 گیگاهرتز استفاده شده است. این تراشه از تکنولوژی ساخت 8 نانومتری بهره برده است. رم این گوشی نیز دارای ۶ گیگابایت حافظه می باشد که می‌توانید 100 یورو بیشتر خرج کرده و Note 10 Pro را با ۸ گیگابایت حافظه خریداری کنید. اسنپ دراگون 730G ممکن است تنها دو هسته مشتق از A76 داشته باشد اما با همین وضعیت هم مبارزه خوبی را شروع میکند و تنها از پرچمدارانی مانند اسنپ دراگون 855 و اگزینوس 9820 شکست میخورد.

در تست تک هسته ای گیک بنچ 5 شیائومی Mi Note 10 امتیاز 544 را بدست آورد و در تست چند هسته ای توانست امتیاز 1737 را بدست آورد که کاملا مطلوب به نظر می‌رسد.

دوربین شیائومی Mi Note 10

شیائومی Mi Note 10 به دوربین پنج گانه مجهز شده است و به دلیل زیاد بودن تعداد لنز ها و همه کاره بودن چند سوال را در خود جای داده است، سوال هایی مانند اینکه چگونه بدون استفاده از پریسکوپ زوم 5 برابری را به ما می‌دهند؟

به هر حال علم و تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است. شیائومی Mi Note 10 اولین گوشی هوشمندی است که از سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ در ماژول دوربین اصلی خود استفاده میکند. بخشی از خانواده سنسور های Quad Bayer در این گوشی در دوربین سلفی به کار برده شده که 32 مگاپیکسلی است. ورژن 108 مگاپیکسلی دارای همان اندازه پیکسل های 0.8 میکرومتر است.

شیائومی Mi Note 10

مانند سایر سنسور های Quad Bayer این لنز برای تولید تصاویر در یک چهارم رزولیشن اسمی ( یعنی 108 مگاپیکسل) طراحی شده است که میتوانیم 27 مگاپیکسل را به سادگی برای آن در نظر بگیریم. این سنسور با یک لنز 7 عنصره جفت شده است که تثبیت شده است و دارای دیافراگم f/1.7 می باشد. البته این را هم بدانید که Note 10 Pro از لنز 8 عنصره استفاده میکند. دوربین بعدی دوربین تله فوتو است، سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4میکرومتر که دارای فوکوس خودکار است که برای دوربین زوم چشمگیر به نظر می‌رسد. دیافراگم نیز در این لنز f/2.0 است و دارای زوم 2x می باشد.

دوربین بعدی 5 مگاپیکسلی است و دارای زوم 5 برابر می‌باشد، دیافراگم f/2.0 دارد. تنها ماژولی است که ما در اطراف خود میبینیم که زوم 5 برابری دارد، جالب است که شیائومی می‌گوید این لنز عکس ها را با کیفیت ۸ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند، کمی عجیب و جالب که من وارد جزئیات نمی‌شوم. دوربین دیگری که در این گوشی به کار رفته دوربین اولترا واید می‌باشد، از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که میدان دید ۱۱۷ درجه ای را پوشش میدهد. دیافراگم f/2.2 دارد که بسیار چشمگیر است. از همه مهمتر که این دوربین فوکوس خودکار دارد و دارای کیفیت فوق العاده ای در عکس برداری است.

به آخرین دوربین می‌رسیم، بله دوربین ماکرو! این دوربین از یک لنز 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است و دارای قابلیت فوکوس در محدوده 2 تا 10 سانتی متر می باشد. این لنز اجازه می‌دهد به سوژه نزدیک شوید و عکس‌های خوبی بگیرید که شاید هرگز نتوانید آنرا با دوربین های دیگر انجام دهید. در پشت گوشی 4 عدد فلاش LED نیز وجود دارد، دو عدد از آن‌ها فقط برای روشنایی و نور زیاد هستند و دو تای دیگر نیز دارای نور نرم تر و روشنایی کمتری می‌باشند.

بیشتر بخوانید: 6 گوشی هوشمند پیشنهادی تا پایان سال 2019

جمع بندی شیائومی Mi Note 10

شیائومی Mi Note 10 یک تلفن هوشمند منحصر به فرد است، به چند دلیل کاملا واضح؛ اول اینکه از دوربین پنج گانه قدرتمند استفاده می‌کند که نیاز شما را کاملا رفع میکند و در بین تلفن های هوشمند یکی از بهترین دوربین های حال حاضر دنیا را دارد. دوم اینکه شیائومی در طراحی این گوشی کاملا عالی عمل کرده است و طراحی آن چیزی از پرچمداران کم ندارد. صفحه نمایش و بدنه منحنی کاملا زیبا جلوه می‌دهند. سوم اینکه تراشه اسنپ دراگون 730G ممکن است بهترین تراشه حال حاضر دنیا نباشد اما جزو بهترین های موجود است و در ترکیب شدن با صفحه نمایش Amoled – 1080P عملکرد خوبی دارد.

رقبای شیائومی Mi Note 10

شیائومی Mi Note 10 در زمان عرضه حدود 550 یورو قیمت داشت که باتوجه به امکانات آن پیشنهاد خوبی برای خرید است. در بین گوشی های شیائومی، گوشی Mi Note 10 Pro با اختلاف قیمت 100 یورو گرانتر، 8 گیگابایت رم، امکان ارتقا حافظه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از رقبای این گوشی است که آنرا برای خرید پیشنهاد می‌کنم. همچنین شیائومی Mi 9T Pro حدود 150 یورو ارزانتر از Mi Note 10 است که تراشه اسنپ 855 را دارد اما از طرفی هم در دوربین ضعیف تر از Mi Note 10 است اما به هرحال عکس های خیلی خوبی می‌گیرد.

شیائومی Mi Note 10

One Plus 7T Pro حدود 200 یورو گرانتر است اما در عوض می‌توانید با آن صفحه نمایش Amoled بدون وقفه و با فرکانس 90Hz را تجربه کنید. همچنین X2 Pro Realme در صورت موجود بودن، بسیار ارزانتر از Note 10 است، دارای صفحه نمایش Amoled با فرکانس 90 هرتزی است، دارای تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس است، از شارژر 50W پشتیبانی می‌کند و دارای سنسور عمق میدان نیز هست. قیمت گلکسی S10 نیز در حال کاهش است و فقط 50 یورو گرانتر از Note 10 است، ما انتظار داریم به زودی بتوانیم گلکسی S10 را به عنوان یک پیشنهاد جمع و جور تر، با نمایشگری بهتر، عملکردی سریعتر و دوربین سه گانه قدرتمند معرفی کنیم.

مزایا و معایب شیائومی Mi Note 10

نکات مثبت

* صفحه Amoled روشن و بزرگ

* باتری بزرگ و شارژ سریع

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید