جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی آنر V30 Pro

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
بررسی آنر V30 Pro

سرانجام و برای اولین بار می‌خواهیم محصولی از کمپانی آنر یعنی آنر V30 Pro را آزمایش کنیم. احتمالا یکی از بهترین تلفن های هوشمند باشد که شما تا به حال به چشم خود دیده اید. خب ما امیدواریم ایالات محتحده و گوگل دست از تحریم آنر بردارند تا بتوانیم محصولات گوگل را هم در این گوشی ببینیم، زیرا این تلفن واقعا عالی است. درست مانند محصول قبلی خود یعنی آنر View 20، آنر قصد دارد با ارائه Vera 30 Pro تجربه پرچمداری تمام عیار را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. آنر همچنین ویژگی های منحصر به فردی را هم در این محصول قرار داده است به خصوص در زمینه فیلمبرداری و دوربین که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

آنر V30 Pro

مشخصات آنر V30 Pro

پشت و روی بدنه‌ی این محصول از شیشه ساخته شده و دورگیری لبه ها نیز فلزی می‌باشد. صفحه نمایش این محصول از پنل LCD IPS با وضوح فول اچ دی پلاس، رزولیشن 1080 * 2400 و تراکم پیکسلی 400 پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند. دوربین پشتی این محصول سه گانه می باشد، دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله 8 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش ال ای دی دوربین های پشتی این محصول را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی نیز دوگانه 32 مگاپیکسلی و اولترا واید 8 مگاپیکسلی می‌باشد. پردازنده این دستگاه نیز HiSigicon Kirin 990 می‌باشد. پردازنده گرافیکی نیز Mali-G76 MP16 می‌باشد.

حافظه این دستگاه هم در دو نسخه 128 گیگابایتی به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایتی به همراه 8 گیگابایت رم ارائه می‌شود. باتری این دستگاه نیز دارای 4100 میلی آمپر ساعت قدرت می‌باشد که به همراه شارژ سریع 40 وات و شارژ بی سیم 27 وات عرضه می‌شود. سیستم عامل این محصول نیز اندروید 10 به همراه رابط کاربری Magic UI 3.0 می‌باشد. این گوشی همچنین 5G می‌باشد و از بلوتوث نسخه 5.1 استفاده می‌کند. دیگر امکانات این محصول نیز اثر انگشت در لبه دستگاه، NFC، شارژ وایرلس و IR blaster می‌باشد.

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

آنباکسینگ آنر V30 Pro

بیایید نگاهی به داخل جعبه این محصول بیندازیم. این تلفن همراه با شارژر سریع با توان 40 وات عرضه می‌شود. یک کابل USB-A به USB-C برای شارژ کردن و انتقال اطلاعات درون جعبه وجود دارد. همچنین یک قاب شفاف سیلیکونی نیز برای محافظت از گوشی شما درون جعبه این محصول وجود دارد. مجموعه ای هم از دفترچه های راهنما درون جعبه قرار داده شده است. همچنین هندزفری درون جعبه قرار ندارد و شما باید آن‌را جداگانه تهیه کنید. جعبه نیز سفید رنگ و معمولی است.

آنر V30 Pro

طراحی و ساخت آنر V30 Pro

کیفیت ساخت گوشی های آنر همیشه خوب بوده و این گوشی نیز مانند گوشی های قبلی از این قاعده مستثنی نیست. شاید این گوشی با ضخامت 8.8 اینچی در دست کمی سنگین به نظر برسد اما قطعا احساس خوبی را به شما ارائه می‌دهد و وزن را کاملا متعادل در خود تقسیم می‌کند. به هر حال طراحی این محصول شیشه ای است، شیشه پشتی بستگی به نوع رنگی که گوشی دارد براق یا براق مات است. رنگ آبی اقیانوسی این محصول واقعا زیباست و کاملا توجه را به خود جلب می‌کند. همچنین مانند اکثر دیگر گوشی های امروزی رد انگشت روی آن باقی میماند که به آن عادت کرده ایم.

ماژول دوربین از بدنه بیرون زده و باعث می‌شود گوشی هنگام قرار گرفتن روی یک سطح صاف کمی نا متعادل به نظر برسد. دقیقا ما نمی‌دانیم چرا آنر ماژول دوربین را مستطیلی طراحی کرده است زیرا این گوشی فقط سه دوربین دارد و فلش ال ای دی هم در کنار آن‌ها قرار گرفته است و این ماژول فقط گوشی را عظیم تز نشان می‌دهد. در قسمت جلوی دستگاه حاشیه ها کاملا نازک هستند، دوربین سلفی دو گانه این محصول نیز فضای زیادی از صفحه نمایش را اشغال کرده است.

قسمت پایینی این دستگاه فاقد جک هدفون است و آنر این جک را حذف کرده است که چندان خوشایند نیست. سمت چپ دستگاه خالی است و در سمت راست کلید پاور و ولوم را مشاهده میکنید. سنسور اثر انگشت نیز روی کلید پاور قرار دارد. به هر حال طراحی این محصول زیاد خاص نیست و همینطور کمی سنگین است. ولی طراحی مناسبی دارد و بعضی ها ممکن است آنرا دوست داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین هدفون دنیا را بشناسید

نمایشگر آنر V30 Pro

پنل 6.57 اینچی به کار رفته در این گوشی دارای رزولیشن 1080 در 2400 پیکسلی است و از نسبت ابعاد 20:9 و تراکم پیکسلی 400ppi بهره می‌برد. همچنین حفره بزرگی در سمت چپ نمایشگر وجود دارد که دارای دو دوربین سلفی است. بحث بر سر این است که آیا لازم بود این حفره بزرگ را در این نمایشگر قرار دهند یا خیر؟ به هرحال نتایجی که از تست های استاندارد حاصل شده است حرف های جالبی برای گفتن دارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر 533 نیت است در حالی که در حالت خودکار حداکثر روشنایی به 505 نیت کاهش پیدا کرد. با این حال هنگامی که ویژگی خودکار را فعال می‌کنید تفاوت فاحشی را در کالیبراسیون صفحه نمایش مشاهده می‌کنید. بنابر این ما گمان می‌کنیم کنتراست را برای خوانایی بهتر تغییر می‌دهد. دقت رنگ این پنل نیز چندان خوب نیست و کاملا معمولی است.

آنر V30 Pro

عمر باتری آنر V30 Pro

این گوشی از باتری 4100 میلی آمپری بهره میبرد که در پرچمداران امروزی تقریبا به یک استاندارد تبدیل شده است. در حالت کلی این گوشی می‌تواند استقامت 107 ساعتی را از خود به جای بگذارد. عملکردش در حالت مکالمه 3G و استندبای کاملا خوب بود. البته اگر پنل نمایشگر OLED بود این عدد ها می‌توانستند خیلی بهتر باشند. شارژر این گوشی 40 وات قدرت دارد که این گوشی را در 50 دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌کند. در حالی که در 30 دقیقه 80 درصد از حجم باتری را شارژ می‌کند. در کل عملکرد باتری کاملا خوب و رضایت بخش بود.

بیشتر بخوانید: روند رشد اپلیکیشن های برتر موبایل در سال 2020

کیفیت صدای آنر V30 Pro

خب این گوشی دارای درگاه جک هدفون 305 نیست و به جای آن کابل تبدیل را در اختیار شما قرار می‌دهد. اسپیکرهای آنر V30 Pro تقریبا کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهند به جز در جداسازی استریو که عملکرد نسبتا ضعیفی داشتند. این نقطه ضعف در اکثر گوشی ها وجود دارد ولی از نظر صعودی عملکرد آنر V30 Pro کاملا خوب و چشمگیر بود. استفاده از هدفون کمی کار را بهتر می‌کند ولی حجم صدا به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است که چندان خوشایند نیست.

رابط کاربری آنر V30 Pro

این تلفن هوشمند به عنوان تلفنی که تحت تاثیر تحریم های گوگل قرار گرفته است محدودیت هایی را دروند بررسی ما قرار داد. بنابراین ما مجبور به استفاده از فایل ها و برنامه های غیررسمی شدیم تا بتوانیم فروشگاه گوگل پلی را بازیابی کنیم و تست ها را انجام دهیم. گذشته از این ها V30 Pro در واقع اولین دستگاه از آنر است که به همراه آخرین نسخه اندروید یعنی 10 عرضه شده است و همچنین از آخرین و جدیدترین نسخه رابط کاربری Magic UI یعنی 3 استفاده می‌کند. این رابط کاربری به لطف اندروید 10 تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است که کاملا مفید و کاربردی هستند. هرچند توضیح آن‌ها در این مقاله نمیگنجد و شما برای خواندن ویژگی های دقیق رابط کاربری آنر V30 Pro می‌توانید به سایت www.gsmarena.com مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اندروید، بهترین سیستم عامل موبایل از دیدگاه مایکروسافت

عملکرد آنر V30 Pro

از نظر کارایی این تلفن هیچ چیز کم ندارد. این دستگاه از پردازنده کرین 990 استفاده می‌کند که با فناوری 7 نانومتری ساخته شده است و باید انتظار عملکرد خوبی را داشته باشیم. این پردازنده هشت هسته ای در اجرای برنامه ها عملکرد قدرتمندی را از خود ارائه می‌دهد، وظیفه کارهای گرافیکی نیز به پردازنده Mali-G76 MP16 سپرده شده است. با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه شما احتمالا هیچ گاه با هنگ و لگ رو به رو نخواهید شد. البته این محصول از میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین این پردازنده از مودم 5G بهره می‌برد که در مصرف انرژی بیشتر صرفه جویی می‌کند. همانطور که انتظار داریم این پردازنده در اکثر بنچمارک ها و تست ها در صدر قرار می‌گیرد و رقبای خود را با قدرت شکست می‌دهد. احتمالا همه این ها باید بیشتر بخاطر بهینه سازی نرم افزاری باشد، به هرحال عملکرد فوق العاده ای دارد.

دوربین آنر V30 Pro

همانطور که در مشخصات این محصول گفتیم آنر در این گوشی دوربین سه گانه را در ماژولی مستطیلی قرار داده است. حساسیت دوربین اصلی به نور بهبود یافته و در شب عکس های بهتری را ثبت می‌کند. دوربین اولترا واید عکس ها و فیلم ها با نسبت ابعاد 16:9 را ثبت می‌کند. هرچند که این دوربین به اندازه سایر دوربین های واید موجود در دیگر گوشی ها زاویه کمتری را ارائه می‌دهد. دوربین سوم سنسور تله 8 مگاپیکسلی است که دارای بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری است و از نظر نوری تثبیت شده است. هر سه سنسور نیز از لیزر AF بهره می‌بند.

در صفحه نمایش دو دوربین سلفی در یک پانچ قرار داده شده است. یکی برای سلفی های معمولی و روزمره که با سنسور 32 مگاپیکسلی کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. سنسور دیگری نیز اولترا واید است که با 8 مگاپیکسل برای عکس های گسترده تر استفاده میشود و کیفیت نسبتا خوبی دارد. رابط کاربری دوربین هم نسبت به نسخه های قبلی تغییر خاصی نکرده است و با سوییچ به راست و چپ بین حالت های مختلف جا به جا میشوید و از آنجا که بسیار زیاد هستند آنر آن‌ها را در یک تب More جمع آوری کرده است. تنظیمات کلی هم در گوشه بالا سمت راست قرار دارند. در کل کیفیت عکس ها خوب هستند و با دوربینی خوب طرف هستیم.

جمع بندی آنر V30 Pro

در واقع از نظر ما آنر V30 Pro در خارج از کشور چین زیاد فایده ندارد حتی اگر برنامه های گوگل را هم به همراه داشته باشد. نسبت به دیگر گوشی ها این محصول انگار احساس می‌کند با روند دیگر گوشی های هوشمند هیچ ارتباطی ندارد. به جای استفاده از پنل OLED برای رقابت بیشتر (حتی اگر 90 هرتزی نباشد) از پنل IPS استفاده کرده است، و یا دوربین های این محصول که می‌توانستند خیلی بهتر باشند. الالخصوص که رقیبان این کمپانی مانند شیائومی، هواوی و ریل می همگی هم ویژگی های بهتری دارند و هم تقریبا همگی از خدمات گوگل بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi Note 10 : عکاسی بدون محدویت

رقبای آنر V30 Pro

بیایید با یکی از قاتلان پرچمداران سال گذشته شروع کنیم. Realme X2 Pro. حتی وقتی نسخه 128 گیگابایتی آنرا با نسخه 128 گیگابایتی آنر مطابقت می‌دهید می‌توانید دستگاه Realme را حدود 50 یورو ارزانتر تهیه کنید. مطمئنا هر دو ویژگی های خوبی دارند اما نادیده گرفتن پنل OLED در گوشی Realme کار درستی نیست. همچنین اگر تلفن هوشمندی با دوربین فوق العاده می‌خواهید می‌توانید شیائومی Mi Note 10 را در نظر بگیرید. یکی از دستگاه های گران قیمت چینی که عمر باتری بهتر، دوربین بهتر و همچنین صفحه نمایش OLED خمیده به همراه اثر انگشت زیر صفحه را به شما ارائه می‌دهد. همچنین وان پلاس 7T و هواوی P30 Pro نیز از رقبای این محصول به حساب می‌آیند که هرچند قیمت بالاتری دارند اما ویژگی های کاملا بهتری را به شما ارائه می‌دهند. به هر حال این قسمت نیز بیشتر در مورد تفاوت سلیقه هاست.

آنر V30 Pro

بیشتر بخوانید: بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

مزایا و معایب آنر V30 Pro

نکات مثبت

* عملکرد خوب و قیمت مناسب

* عمر باتری عالی

* شارژ چند منظوره – شارژ سریع + شارژ بی سیم + شارژ بی سیم معکوس

* نرم افزار و رابط کاربری بهبود یافته

نکات منفی

* پنل IPS LCD به جای استفاده از پنل های OLED

* استفاده از لنز های ساین در دوربین ها

* عدم وجود سرویس های گوگل روی گوشی

سخن آخر

آنر V30 Pro گوشی با طراحی خوب و مناسب است. هرچند میتوانست بهتر باشد. از لحاظ عملکردی به لطف استفاده از نرم افزار جدید قدرت بالایی دارد. استفاده از نمایشگر IPS قطعا نقطه ضعفی بزرگ است مخصوصا در مقایسه با رقبا. با وجود تحریم های گوگل این گوشی ممکن است در بعضی از زمینه ها بی استفاده باشد که این مشکل بزرگی است. در زمینه باتری و شارژ این گوشی عملکرد فوق العاده ای دارد. در هر صورت همیشه خرید یک گوشی سلیقه ای است و باید دید آیا از طرفداران سری آنر هستید یا نه. به هر حال با توجه به قیمت پایه 580 دلاری که کاملا مناسب است این گوشی عملکرد خوبی دارد..

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید