جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

پس از انتشار خبرهایی در مورد تیزرها و اطلاعات مدل ها نوا 6 هواوی، بالاخره از این گوشی رونمایی شد. خصوصیات برجسته ای که در نسخه ششم گوشی‌های هواوی نوا منتشر شده صفحه نمایش حفره دار و بهره گیری از شارژ سریع 40 وات بوده است. چیپست های به کار رفته در گوشی های پرچمدار نوا 6 به مانند نسخه های قدیمی p از کایرین بهره می‌برند. در ادامه با باقی خصوصیات گوشی نوا 6 آشنا می‌شویم.

هواوی نوا 6

بررسی نمایشگر گوشی هواوی نوا 6 و باتری قدرتمند آن

کمپانی هواوی سعی کرده نمایشگر گوشی هواوی نوا 6 را با کمترین هدر رفت ممکن طراحی کند. همچنین از یک باتری قدرتمند استفاده کرده که همگام سازی فوق العاده ای با نمایشگر دارد. هواوی نوا 6 دارای نمایشگر 6.57 اینچی از نوع AMOLED و مجهز به یک حفره بیضی شکل در حواشی دوربین سلفی است. رزولوشن صفحه نمایش آن 1080×2400 است. اگر به دقت حواشی گوشی را نگاه کنیم طراحی باریک و زیبای گوشی، نسبت 85 درصدی نمایشگر را در پنل جلویی به ما نشان می‌دهد. در این مدل از نوا 6 از یک باتری قدرتمند لیتومی پلیمری 4200 میلی آمپری استفاده شده است که توانایی شارژ کردن گوشی را به میزان 70 درصد در مدت 30 دقیقه دارد. البته این ویژگی مربوط به نسخه 5G هواوی نوا 6 می‌باشد. نسخه معمولی گوشی هواوی نوا 6 دارای باتری 4100 میلی آمپری است.

هواوی نوا 6

بیشتر بخوانید: Huawei p30 جدیدترین گوشی هواوی در سری p

آشنایی با مشخصات سخت افزاری گوشی هواوی نوا 6

گوشی هواوی نوا 6 به پردازنده هشت هسته ای سیلیکون کایرین 990 هفت نانومتری تجهیز شده است. این هسته ی مرکزی قلب تپنده نوا 6 به شمار می‌رود که با پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16 سینک شده است. گوشی های نوا 6 نسخه معمولی و نسخه 5G علی رغم تفاوت در بهره گیری از نسل های مختلف، در حافظه داخلی هم تفاوت هایی دارند. نسخه معمولی نوا 6 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، در حالیکه نسخه 5G با داشتن 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار دارد. اگرچه هر دو نسخه گوشی های هواوی نوا 6 در زمره گوشی های بالارده محسوب می‌شوند، اما این، نسخه 5G نوا 6 است که پرچمدار آن محسوب می‌شود. خانواده گوشی های نوا 6 از اندروید 10 و EMUI 10 پشتیبانی می‌کنند.

اگر بخواهیم موشکافانه پردازنده داخلی نوا 6 را بررسی کنیم در قسمت زیر اطلاعاتی در باره تمامی هسته های آن یادآوری شده است:

- 2 هسته ای (2.86 گیگابایتی Cortex-A76)

- 2 هسته ای (2.09 گیگابایتی Cortex-A76)

- 4 هسته ای (1.86 گیگابایتی Cortex-A55)

هواوی نوا 6

بیشتر بخوانید: 6 گوشی هوشمند پیشنهادی تا پایان سال 2019

گوشی هواوی نوا 6 از چه دوربینی پشتیبانی می‌کند؟

در گوشی هواوی نوا 6 سه دوربین اصلی به صورت عمودی به کار گرفته شده است. همانطور که می‌دانید هواوی مثل همیشه سعی می‌کند دوربین هایی با کیفیت بالا را به کاربران خود ارائه دهد. دوربین های سه گانه نوا 6 به ترتیب از بالا به پایین شامل:

- دوربین 40 مگاپیکسلی واید (به همراه گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8)

- لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو (به همراه گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4)

- لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید (به همراه گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4)
هستند.

نوا 6 به دلیل داشتن بدنه ای فوق العاده، در حواشی دوربین از یک خمیدگی بهره برده است که دوربین ها درون آن حفره قرار گرفته اند.

هواوی نوا 6

قدرت نمایی گوشی هواوی نوا 6 در دوربین سلفی DXOMark

چند روز پیش وب سایت DXOMark گوشی هواوی نوا 6 را بهترین گوشی هوشمند جهت ثبت تصاویر سلفی معرفی کرد. هواوی در نسخه جدید گوشی های خانواده نوا، از دوربین سلفی دوگانه استفاده کرده است. این دوربین های دوگانه از سنسورهای اصلی 23 مگاپیکسلی لنز واید و 8 مگاپیکسلی اولتراواید پشتیبانی می‌کنند. سنسورهای اصلی 23 مگاپیکسلی واید، دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 مجهز به فاصله کانونی 26 میلی متری و سیستم فوکوس خودکار به همراه تشخیص چهره هستند. زمانی که این گوشی در گیک بنچ مورد تست قرار گرفت، امتیاز دوربین به صورت شگفت آوری 100 اعلام شد. کسب امتیاز 100 برای دوربین جلو غیرممکن به نظر می‌رسد که نوا 6 این نقش را به خوبی ایفا کرد. این امتیاز از آنجایی به دست آمد که DXOMark در یک آزمون طولانی و با ثبت 1500 تصویر متعدد و دو ساعت ضبط ویدیو، این گوشی را مورد تست قرار داد.

پس از آزمایش به دست آمده، DXOMark این گوشی را اینگونه توصیف کرد:

به خاطر فنون پیشرفته ای که در دوربین نوا 6 به کار رفته است، ضمن داشتن پردازش منحصر به فرد HDR، تصاویر با بالاترین تراز ممکن و نوردهی گسترده به همراه فیلترهای زیبا در میان دیگر گوشی ها یکه تازی می‌کند. برای هر کاربری پیشنهاد می‌شود که در صورتی که به یک گوشی هوشمند با دوربین سلفی قدرتمند نیاز دارند، گوشی هواوی نوا 6 را خریداری نمایند.

جدیدترین رندر گوشی هواوی نوا 6 در پوشش قرمز رنگ

گوشی هواوی نوا 6 در جدیدترین رندر خود از نسخه‌ی قرمز رنگی پرده برداشت. این نسخه قرمز رنگ تا الان فقط برای نوا 6 مجهز به اینترنت نسل پنجم طراحی شده است. اگر به دقت به پشت این گوشی نگاه کنید به خوبی می‌توانید لوگوی نوا را مشاهده کنید. اولین به روزرسانی گوشی های نوا 6 قرمز رنگ در ماه ژوئن امسال انجام گرفت و در ماه جدید شاهد سری دوم آن خواهید بود. اگرچه هواوی نوا 6 را در پوشش های مشکی و آبی هم طراحی کرده است، ولی رندر قرمز اولین رندری بود که توسط طراح هواوی به بیرون درز کرد.

هواوی نوا 6

سایر مشخصات گوشی هواوی نوا 6

گوشی هواوی نوا 6 تا جایی که دانستیم از باتری و هسته ای قوی پشتیبانی می‌کنند. این گوشی در دسامبر 2019 معرفی شد و عرضه آن در آینده ای نزدیک رخ خواهد داد. بدنه این گوشی از جنس شیشه ای در قسمت جلو و فریم آلومینیومی در کناره ها و پشت آن می باشد. همچنین کاربران قادرند دو سیمکارت را به اشکال نانو در گوشی قرار دهند. ابعاد گوشی نوا 6 معادل 162.6×75.7 به اندازه 8.6 میلی متر است. همانطور که خواندیم نمایشگر لمس خازنی نوا 6 دارای 16 میلیون رنگ است و نسبت آن به بدنه حدود 88 درصد تقریب زده شده است. درگاه حافظه جدایی برای این گوشی ها ساخته نمی‌شود و مقدار حافظه داخلی 128 گیگابایت است. از جمله قابلیت های دوربین گوشی های نوا 6 ویژگی پانوراما و فلش LED در کنار خاصیت HDR هستند. دوربین سه گانه پشتی قادر به فیلمبرداری با لرزشگیر اپیتیکال است. از آنجایی که بسیاری از گوشی ها جک 3.5 میلی متری را حذف کرده اند، با این حال گوشی هوشمند نوا 6 به این جک مجهز است. این جک برای لغو هرگونه نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی به کار برده شده است.

از دیگر خصوصیات های نوا 6 می توان حسگر اثرانگشت، شتاب سنج، سنسور مجاور، ژیروسکوپ و قطب نما را نام برد. فناوری های به کار رفته در این گوشی نیز GSM ،HSPA  و LTE هستند که طبق گفته های اخیر از اینترنت نسل پنجم هم بهره خواهند برد. همچین در موارد زیر دیگر ویژگی های این گوشی را مشاهده می‌کنید:

- مجهز به شبکه بی سیم WiFI دایرکت و هات اسپات

- دارای GPS دو بانده و USB تایپ c

این گوشی در رنگ های مشکی، آبی و قرمز ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi Note 10 : عکاسی بدون محدویت

بررسی مشخصات گوشی هواوی نوا 6 نسخه SE

هواوی در کنار گوشی هواوی نوا 6، نسخه SE را نیز معرفی کرد. هواوی نوا 6 SE در زمره گوشی های میان رده به شمار می‌رود. نمایشگر این گوشی در پنل جلویی 6.4 اینچ با رزولوشن FullHD+ است و در سمت چپ بالای گوشی یک نمایشگر ریز، قرار داده شده است. مشخصات نسخه SE  نوا 6 را به راحتی در قسمت زیر می توانیم مشاهده کنیم:

- دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

- مجهز به اسکنر اثر انگشت مجاور در سمت راست گوشی (در حقیقت حسگر مجاور کناری، حکم دکمه پاور نسخه های قبلی گوشی ها را دارد)

- دارای دوربین 4 گانه پشتی (به همراه یک لنز 48 مگاپیکسلی اصلی، لنز 8 مگاپیکسلی و همچنین دو سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی)

- دارای تراشه 810 کرین (در حالیکه نسخه اصلی نوا 6 تراشه کرین 990 را در اختیار دارد)

- مجهز به 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم

- شامل باتری 4200 میلی آمپری

هواوی نوا 6

قیمت و زمان فروش گوشی های هوشمند نوا 6 و نوا 6 SE

* نسخه 128 گیگابایتی نوا 6: 540 دلار (از 12 دسامبر تا به امروز)

* نسخه 256 گیگابایتی نوا 6: 595 دلار (از 12 دسامبر تا به امروز)

* نسخه اس ای: 315 دلار (از 12 دسامبر تا به امروز)

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید