جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی گوشی شیائومی می میکس آلفا با نمایشگر آبشاری

author منتشر کننده
نظرات (1) 4 0
معرفی گوشی شیائومی می میکس آلفا با نمایشگر آبشاری

گوشی شیائومی می میکس آلفا را بیشتر از اینکه به شمایل یک گوشی بشناسیم، یک نمایشگر فوق العاده به نظر می رسد. بازار دیجیتال، امروزه شاهد یک گوشی حیرت انگیز تمام صفحه نمایش به نام می میکس آلفاست. کمپانی شیائومی با عرضه جدیدترین نمونه پرچمدار می میکس، یعنی مدل آلفا پاسخ سختی به تمامی گوشی های جدیدی داده که مئعی نمایشگرهای برگ بوده اند. این گوشی، یک اسمارتفون از جنس نمایشگر به تمام معناست. ادامه مقاله، جهت بررسی و پیگیری جزییات این گوشی پیش رو شماست.

گوشی شیائومی می میکس آلفا

نمایشگر آبشاری، اولین برگ برنده گوشی شیائومی می میکس آلفا

یقیناً اولین گام بلندی که کمپانی شیائومی در راه ساخت گوشی شیائومی می میکس آلفا برداشته نمایشگر حیرت آور آن بوده است. شیائومی دور تا دور این گوشی را یک نمایشگر آبشاری Super AMOLED کرده و فقط 20 درصد آن حاوی نمایشگر نیست. مطابق با گفته های سازنده آن، مقدار نمایشگر، 7.92 اینچ است که دور تا دور گوشی را گرفته و بخش پشتی گوشی، به صورت عمودی یک بدنه فلزی طراحی شده تا دوربین پشتی و بخش پایینی و بالایی تیتانیومی را به خوبی پوشش دهد.

نرخ 180 درصدری نمایشگر به بدنه، آب سردی است که بر پیشانی تمامی گوشی های تکنولوژی روز ریخته شده تا ادعایی در برابر صفحه نمایش این گوشی نداشته باشند. قبل از این، بارها شیائومی مورد نقد کارشناسان و کاربران قرار گرفته بود و صفحه نمایش حواشی فوقانی و زیرین مورد بازخورد مداوم آن ها قرار می‌گرفت، تا اینکه شیائومی با افزایش سایز صفحات نمایشگر و کم کردن حاشیه های اطراف گوشی جدید خود، برگ برنده پلتفرم این روزها را از آن خود کرد. از نکات مورد تحسین ماجرا در نمایشگر گوشی می میکس آلفا، نبود مزاحمت ناچ استایل هاست. همچنین جالب است که بدانید حاشیه های بالایی و پایینی نمایشگر، فقط 1.2 میلی متر بیشتر نیست. رزولوشن این موبایل حیرت آور 2088×2250 پیکسل است و هیچ کس گمان نمی کرد به این زودی ها چنین رزولوشن و نرخ نمایشگری به موبایل اضافه شود. یک خصوصیت دیگر نیز در حوزه نمایشگر این گوشی قابل ذکر است؛ و آن، حسگر اثر انگشت مجاور است که بر روی گوشی قرار داده شده است.

گوشی شیائومی می میکس آلفا

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی شیائومی Mi 9 با دوربین سه گانه

طراحی ظاهری و نمای حیرت آور گوشی شیائومی می میکس آلفا

اگر قرار است گوشی شیائومی می میکس آلفا را تعریف کنیم بدنه ای از گوشت و پوست نمایشگر، بهترین توضیح برای آن خواهد بود. شکاف های طبقاتی گوشی ها آنگاه رقم خورد که شیائومی طراحی بی نظیری ار گوشی های خود را روانه بازار کرد. مطمئن باشید که این گوشی به دلیل کار سختی که دارد به این سرعت به تولید انبوه نخواهد رسید. از آنجایی که دور تا دور گوشی را صفحه نمایش فرا گرفته است، فقط کلید پاور را در سمت راست بدنه این گوشی شاهدیم که نشان دهنده سلیقه شگفت انگیز سازنده آن است. کلید های دیگر مانند کلید ولوم و فرمان های دیگر به صورت لمسی در آن گنجانده شده اند.

دوربین های گوشی شیائومی می میکس آلفا، دومین برگ برنده کمپانی

اکنون گام دیگری از گوشی شیائومی می میکس آلفا؛ گوشی های سه گانه ای که دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسلی است. دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی تا کنون بی رقیب است؛ مگر آنکه تا چند زمانی گوشی گلکسی S20 اولترا پس از عرضه در اواخر سال شمسی با آن برابری کند. دوربین های گوشی شیائومی می میکس آلفا دراای سه لنز پر قدرت هستند که لنز اصلی آن با 108 مگاپیکسل، حجت را بر دیگر گوشی های بالارده تمام کرده است. لنز 108 مگاپیکسلی میکس آلفا زمانی طراحی شد که سامسونگ قول دوربین 64 مگاپیکسلی را داده بود. اکنون که شیائومی دوربین خود را با چنین حجم پیکسلی ارائه داده، سامسونگ نیز برای عقب نماندن از کورس سعی دارد گوشی خود را با دوربین 108 مگاپیکسلی روانه بازار کند.
شعار زیر نشان می دهد که سازنده چینی چه نقشه ای برای دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی گرفته بوده است:

تماشای جهان بسان چشمان انسان

به راستی وقتی لنز گوشی عیناً چشمان شما باشد، تصویربرداری چگونه خواهد بود؟ آیا محیط اطراف و پهنای تصویر تغییری نخواهد کرد؟

دو لنز دیگر نیز در کنار دوربین اصلی تعبیه شده که یکی از آن 64 مگاپیکسلی است. این دوربین ضمن ارائه تمامی خدمات فیلمبرداری و عکس برداری قابلیت فوکوس خودکار را در حیطه های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. گشودگی 2.0 فریم دیافراگم به شما اجازه می‌دهد بتوانید 2 برابر محیط خود را زوم کنید بدون اینکه تغییر فریزی در محیط به وجود آید.

نکته جالبی که در آخر به آن اشاره خواهیم کرد وجود دوربین سلفی در پشت گوشی است. در حقیقت دوربین سلفی در خود دوربین اصلی قرار دارد و چون تمام گوشی صفحه نمایش است با فعال کردن بخش سلفی کافی است دوربین را به عقب برگردانید و از پشت گوشی در حالی که در صفحه نمایش خود را می‌بینید با 108 مگاپیکسل از خود عکس بگیرید. شیائومی این قابلیت را نیز مرهون تمام نمایشگر بودن به بدنه این گوشی است. از دیگر خصوصیاتی که در دوربین اصلی قرار دارد وضوح 2160p در 1080p بودن آن است و در تصویرداری چیزی حدود 12032×9024 پیکسل کارکرد دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Redmi Note 8

بررسی استخوان بندی گوشی شیائومی می میکس آلفا

کمپانی شیائومی به حدی بر روی نمایشگر گوشی شیائومی می میکس آلفا مانور رفته که پردازنده مرکزی آن آنچان به چشم ما نمی‌آید. پردازنده مرکزی اسنپدراگون 855، هسته مرکزی این گوشی و مغز سخت افزاری پلتفرم است که با لیتوگرافی 7 نانومتری طراحی شده است. تا قبل از آمدن اسنپدراگون 865، فعلا که بالاترین حجمه اسنپدراگون ها به رقم 855 می‌رسد.

شیائومی این پردازنده قدرتمند کوالکام را در گوشی آلفا به کار برده است و با تفات 45 درصدی نسبت به نسخه قبلی از این پردازنده مرکزی پشتیبانی می کند. همه ما می‌دانیم که امروزه پردازنده اسنپدراگون 855 با پردازنده های قدرتمند Kirin 980 و Apple A12 رقابت می‌کند. همچنین Adreno 640 نیز 20 درصد پرش بالاتری پیدا کرده و حدود 25 درصد کم مصرف تر شده است. از خصوصیات منحصر به فردی که از عهده آدرنو 640 بر می‌آید می‌توان به پشتیبانی آن ها از استانداردهای HDR و HDR10+، پخش مطلوب ویدئوهای 8K و سازگاری آن ها با دالبی ویژن و استانداردهای گیمینگ با نرخ بالای 120fps اشاره کرد که بیشتر این fps را در سیستم های گیمینگ کامیپوتری مشاهده می‌کنیم.

گوشی شیائومی می میکس آلفا و باتری 4050 میلی آمپری!

حواستان باشد که در هنگام خرید گوشی شیائومی می میکس آلفا، فقط نمایشگر و دوربین نمی تازد! بلکه باتری هم در اوجی بی پایان به سر می‌برد. باتری 4050 میلی آمپری گوشی، تیر آخری است بر پیکره گوشی های پر قدرت و سریع. این باتری مجهز به شارژ سریع 40 واتی است. بسیار باورنکردنی و حیرت انگیز است.

گوشی شیائومی می میکس آلفا

بیشتر بخوانید: بررسی آنر V30 Pro

موارد تکمیلی گوشی شیائومی می میکس آلفا

در صورت خرید گوشی شیائومی می میکس آلفا به نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم توجه داشته باشید.

برای اولین بار بود که از استاندارد UFS 3.0 در وان پلاس 7 پرو رونمایی شد. بعدها شیائومی نیز این استاندارد را در نسخه آلفای می میکس به کار گرفت. استاندارد UFS 3.0 سرعت باورنکردنی نوشتن و خواندن اطلاعات را در گوشی می میکس آلفا حاصل می‌کند. انتقال اطلاعات با سرعت 23.2 گیگابایت بر ثانیه نشان دهنده داشتن یک SSD هارد موبایلی است. این گوشی از اینترنت های نسل پنجم بهره خواهند برد و با 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 512 گیگابایتی به قیمت 43 تا 44 میلیون در ایران به فروش خواهد رسید.

گوشی شیائومی می میکس آلفا

*  اطلاعات تکمیلی این موبایل را با هم مشاهده خواهیم کرد:

- سیستم عامل در دسترس: اندروید 10

- دوربین های سه گانه: 108، 16 و 20 مگاپیکسل

- دوربین های سلفی: 108، 16 و 20 مگاپیکسلی

- سایز صفحه نمایش: 7.92 اینچ با ساختار آبشاری (لمسی خازنی)

- تراکم پیکسلی صفحه نمایش: 388 پیکسل

- رزولوشن صفحه نمایش: 2088×2250

- ابعاد آن: 154.4×72.3×10.4 میلی متری

- وزن: 241 گرم و مجهز به جایگاه دو سیم کارت

- پردازنده مرکزی: اسنپدراگون 855 (هفت نانومتری)

- تعداد هسته های پردازنده مرکزی: 8 هسته

- تقسیم بندی 8 هسته مرکزی: «1 هسته 2.96 گیگاهرتزی Kyro 485»، «3 هسته 2.42 گیگاهرتزی Kryo 485» و «4 هسته 1.8 گیگاهرتزی kryo 485»

- پردازنده گرافیکی: آدرنو 640

- ظرفیت باتری: 4050 میلی آمپر (قابلیت شارژ سریع 40 واتی)

- رم: 12 گیگابایت

- حافظه داخلی: 512 گیگابایت

- مجهز به حسگر اثر انگشت اپتیکال: زیر نمایشگر

- احتمال عرضه گوشی در: نیمه دوم سال 2020

- دارای قابلیت فلش دوگانه

- بدون جک 3.5 میلی متری (دارای لغو کننده نویز صدا)

- دارای فناوری های GSM / CDMA / HSPA / LTE /5G

- تجهیز شده به شبکه بی سیم WiHi 802، بلوتوث 5.0، GPS دوبانده، و یو اس بی Type-C 1.0

- این گوشی تا زمان معرفی فقط در رنگ مشکی طراحی شده است و حدود 2500 یورو به فروش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. حیف که خیلی قیمتش بالاست. طراحیش شگفت انگیزه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید