جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی ردمی K30 Pro و اطلاعاتی که تا به حال درباره‌ی این گوشی هوشمند به دست آمده

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گوشی ردمی K30 Pro و اطلاعاتی که تا به حال درباره‌ی این گوشی هوشمند به دست آمده

مقاله‌ی زیر خلاصه‌ی تمام اطلاعات قابل اطمینانی است که تا به امروز درباره‌ی گوشی ردمی K30 Pro گردآوری شده است.

دقیقا پیش از پایان سال 2019، برند ردمی وابسته به کمپانی شیائومی، گوشی مدل ردمی K30 را وارد بازارکرد. نسخه ی  4G این دستگاه پس از آن به طور طولانی مدتی در بازار فروش نداشت. این درحالی بود که در اوایل ماه ژانویه، نوع دیگر 5G همین مدل وارد مرحله‌ی سفارش پیش از عرضه گوشی شد.

حالا چشم ها روی مدل بعدی از این سری گوشی هاست یعنی مدل ردمی K30 Pro مانند سری K20 در سال گذشته، انتظار داریم ردمی K30 pro بسیار شبیه به k30 وانیلی باشد البته همراه با چند ویژگی ارتقاء یافته و تعدادی مشخصه‌ی جدید. احتمال دارد قیمت آن بالاتر باشد اما به نظر نمی آید که این مدل گوشی به حدود قیمت گوشی های پرچم دار برسد. پیش از اینکه نام گذاری برای ردمی K30 انجام شود، هیچ چیز درباره‌ی این گوشی موبایل مشخص نبود تا اینکه در روز 25 فوریه کمپانی ردمی، نام این گوشی را با تصویری که در سایت میکروبلاگ نویسی چینی Weibo قرارداده شده بود تایید کرد و بعد از آن به طور رسمی این مدل ردمی k30 نامیده شد.

در حال حاضر تاریخ عرضه‌ی گوشی ردمی K30 Pro کمی مبهم است. Tipser Sudhasho Amberhore در توئیتر خبر داده است که از K30 pro در ماه مارچ 2020 رونمایی خواهد شد. تاریخی مشخص تر از این وجود نداشته است و زمان دوری نیست بنابراین به زودی باید یک تاریخ قطعی برای رونمایی توسط شرکت اعلام شود.

بیشتر بخوانید: گوشی شیائومی ردمی نوت 7 با دوربین 48 مگاپیکسلی

طراحی گوشی ردمی K30 Pro

برای حدس زدن نوع طراحی ردمی K30 Pro، باید به مقایسه مدل K20 و K20 pro بپردازید. اگر گوشی ردمی K20 را در یک دست و ردمی K20 Pro به عنوان یک گوشی پرچم دار این کمپانی را در دست دیگر خود بگیرید احتمالا نخواهید توانست متوجه تفاوت های بین آن دو شوید. هر دو دستگاه دوربین های سلفی از نوع پاپ آپ، بدنه با سایز یکسان، صفحه نمایشگر با سایز یکسان و حتی وضوح نمایشگر یکسانی دارند؛ گرچه طراحی این دو گوشی به نوبه ی خود منحصر به فرد است و از نقاط قوت این دو مدل به حساب می‌آید. در ابتدا تصور میشد ردمی K30 pro عینا شبیه مدل ردمی K30 به نظر برسد. اما تصویری که در اکانت رسمی ردمی در Weibo منتشر شده، چیز دیگری می گوید. این تصویر را در زیر میبینید:

گوشی ردمی K30 Pro

تصویر بالا بر خلاف گوشی مدل ردمی K30، یک گوشی با برشی در قسمت نمایشگر آن برای جا دادن دوربین سلفی را نشان نمی‌دهد. اولین گوشی کمپانی ردمی، مجهز به دوربین جلو از نوع پاپ آپ مدل K20 Pro بوده است و این تصویر به وضوح نشان می‌دهد که ردمی K30 pro از یک دوربین سلفی نوع پاپ آپ بسیار شبیه به مدل ردمی K20 Pro بهره خواهد برد.

اگر چه، به جز نبود یک برش در صفحه نمایشگر، مورد دیگری وجود ندارد برای اینکه ردمی K30 و ردمی K30 pro نسبت به هم بسیار متفاوت به نظر برسند. آرایش دوربین 4 گانه ای که به طورعمودی در پشت گوشی k30 ردیف شده، بایستی با داشتن طراحی شیشه‌ی صیقلی دایره شکلی که اطراف دوربین را می‌پوشاند به مدلk30 pro نیز منتقل شود.

سایز صفحه نمایشگر و حتی ابعاد گوشی باید نسبتا با هم برابر یا یکسان باشد. به طورهیجان انگیزی، هر دو مدل K20 و K20 Pro اولین گوشی های ردمی هستند که صفحه نمایشگر از نوع سوپر آمولد دارند. این نوع صفحه نمایشگر با چشم غیر مسلح هم بسیار چشم نواز دیده می‌شود. در حالی که k30 یک IPS LCD با سطح کیفیتی پایین تر دارد، ممکن است K30 Pro یک پنل OLED  به جای یک پنل LCD داشته باشد اما کاملا از آن مطمئن نیستیم. ردمی K30 سرعت تعویض فریم های صفحه نمایشگر 120 هرتزی را به نمایش می‌گذارد که احتمالا در دستگاهی مثل K30 pro در صورت داشتن یک پنل OLED این مشخصه وجود نخواهد داشت.

صراحتا به دلیل اینکه توقع داریم این گوشی بسیار ارزان باشد. امکان دارد که با ارائه‌ی یک پنل OLED با سرعت تعویض فریم نمایشگر 120 هرتزی، K30 pro به سری One Plus 8 و Samsung Galaxy S20 بپیوندد. طبق روال ساخت گوشی‌های قبلی این رده، تعداد رنگ نمایشگر K30 pro 16 میلیون رنگ است. از دید کارشناسان در زمان تهیه گوشی موبایل، خرید یک گوشی مجهز به فناوری محافظ صفحه‌ی Gorilla Glass به علت نوع محافظت پیشرفته‌ی آن گزینه‌ی مناسبی است. محافظ صفحه نمایش از نوع Gorilla Glass با مقاومت استثنایی در مقابل آسیب ناشی از خش و سقوط و ضربه در استفاده‌ی روزمره، از نمایشگر محافظت می کند. همه مدل ها در سری ردمی K تعدادی ترکیب رنگ واقعا چشمگیر داشته اند. پس می‌توانیم منتظر بمانیم که K30 pro هم در چند رنگ جالب وارد بازار شود. برای مثال گوشی مدل K30  در رنگ های آبی، قرمز، و بنفش به بازار عرضه شد. پس پیشبینی رونمایی از K30 pro در چند یا در همه آن رنگ ها نابه جا نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی شیائومی می میکس آلفا با نمایشگر آبشاری

عملکرد گوشی ردمی k30 Pro

مقایسه K20 و K20 pro برای پی بردن به نحوه‌ی احتمالی عملکرد گوشی ردمی K30 Pro خالی از لطف نیست. همانطور که پیش تر اشاره کردیم که گوشی های K20 و K20 pro نسبت به هم بسیار متفاوت به نظر نمی‌رسیدند گرچه از جهت کارکرد زیربنایی این گونه نبود. کمپانی در قسمت داخلی گوشی K20 pro چند تغییر مهم ایجاد کرد. بنابراین پیش بینی می‌شود که ردمی K30 pro هم با افزایش سطح کیفیت قسمت داخلی آن در مقایسه با K30 همراه باشد. در حال حاضر می‌توانیم کاملا تایید کنیم که K30 pro با بهترین و جدیدترین پردازشگر تلفن هوشمند یعنی Qualcomm Snapdragon 865 عرضه خواهد شد. گوشی K20 pro با آخرین نسخه Snapdragon 855 در آن زمان، در سال 2019 تولید شد. بنابراین منطقی است که مدل های بعدی سری K دارای نسخه 2020 این پردازشگر باشند. به یاد داشته باشید که در K30 وانیلی، نسخه Snapdragon 730 G1، نسخه ی کمی ارتقاء یافته‌ی Snapdragon 730 در مدل K20 است. از طرف دیگر، با پشتیبانی از SD865، عادی به نظر می‌رسد که  K30 pro مجهز به سرویس 5G باشد. وجود SD865 همچنین بیانگر این است احتمالا که دو نسخه از K30 pro وجود نخواهد داشت. در عوض شاید تنها شاهد یک نسخه‌ی 5G بدون مدل دیگری که فقط به سرویس 4G مجهز باشد خواهیم بود.

گوشی ردمی K30 Pro

نسخه پردازشگر Snapdragon 865 مدل ردمی K30 Pro را قدرتمند می‌سازد

حسگر اثر انگشت مشخصه دیگری است که در K30 در مقایسه با رده K20 کاهش سطح کیفیت داشته است. مدل K30 یک حسگر اثر انگشت در لبه گوشی دارد درحالی که حسگرهای اثر انگشت هر دو مدل K20 و K20 Pro در زیر صفحه نمایشگر قرارگرفته است. به احتمال زیاد ممکن است که ردمی K30 Pro شاهد بازگشت به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایشگر باشد.

اگر پیشینه گوشی ها به ما اطلاعات برای پیش بینی بدهند می‌توان گفت تفاوت بزرگ بین k30 و K30 pro ویژگی های داخلی این دو مدل خواهد بود. همچنین احتمال دارد K30 pro در مقایسه با K30 ارتقا سطح دوربین را نشان دهد. اما هر دو  XDA و Weibo Digital Chat Station افشا کرده اند که این گوشی یک دوربین اصلی 64MP بسیار شبیه به k30 را در خود جای خواهد داد.

منبع اخر این نکته را اضافه می‌کند که ما می‌توانیم قرارگرفتن دوربین 4گانه در پشت گوشی را پیش بینی کنیم. گوشی K30 یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع عریض، یک لنز 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی حسگر عمق خواهد داشت. دوربین پشت گوشی قابلیت بزرگنمایی دیجیتال، فلش اتوماتیک، تشخیص چهره و لمس با قابلیت فوکوس دارد. برای دوربین سلفی، لنز 20 مگاپیکسلی از نوع عریض و لنز دو مگاپیکسلی حسگر عمق در قسمت جلوی گوشی تعبیه شده است. خوشبختانه پردازشگر Snapdragon 865 بهبود سطح کیفیت عکس گوشی و ضبط  ویدیو با کیفیت 4k را تضمین خواهد کرد.

سایت دیجیتال گزارش می‌دهد که مدل پرو یک باتری 5700 میلی آمپری با شارژر سیمی 33ولت خواهد داشت. در پایان تصور می‌کنیم که کمپانی ردمی برای مطمئن شدن از اینکه بیش از یک تفاوت بین k30 و مدل بعدی آن یعنی Pro وجود خواهد داشت کیفیت چند ویژگی اصلی K30 را کاهش داده است. احتمالا این شرکت پس از تولید رده K20 با این مسئله مواجه شده بوده اند چون  ردمی وانیلی و مدل های  proدر آن رده بسیار به هم شبیه بودند.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Redmi Note 8

قیمت گوشی ردمی K30 Pro و وضعیت توزیع

نسخه وارد شده‌ی ردمی K30 در حدود 227 دلار قیمت دارد بنابراین گوشی ردمی K30 pro از رده pro باید گرانتر باشد. قیمت گذاری K30 pro شاید به علت مجموعه ای از تراشه های ارتقاء یافته ی این مدل و پشتیبانی از 5G و دیگر تغییرات در مشخصه هایش مقداری بالاتر از K20 pro و قیمت 5G- K30 باشد. در واقع شیائومی MI10 عمدتا به علت مجهز بودن به تراشه پردازشگر Snapdragon 865 حداقل 120 دلار گران تر از MI9 بوده است. خوشبختانه شرکت ردمی می‌تواند به طور معقول قابلیت هایی را از گوشی حذف کند تا قیمت را در حد تعادل و متناسب با قدرت خرید همگان نگه دارد اما قطعا افزایش قیمت وجود خواهد داشت. از لحاظ توزیع این گوشی احتمالا در چین و هند برای فروش موجود خواهد بود. ممکن است در اروپا نیز وارد شود اما به احتمال زیاد با یک نام تجاری دیگر به عنوان یک گوشی رده شیائومی MI مجددا عرضه خواهد شد. همانطور که نام تجاری K20 pro عوض شد و به عنوان شیائومی MI9Tpro وارد بازار فروش شد. این ها تمام اطلاعاتی بود که تا به حال درباره‌ی گوشی ردمی K30 pro که به زودی به بازار عرضه می‌شود به دست آوردیم. همانطور که به زمان عرضه نزدیک می‌شویم می‌توانید اخبار جدید درباره‌ی این گوشی را چک کنید. اطلاعات کامل مشخصات این گوشی ها برای تصمیم گیری درباره اینکه در نهایت کدام مدل را بخرید در جدول زیر آورده شده است. لازم به ذکر است ویژگی ها و مشخصات ذکر شده برای گوشی مدل k30 pro در این جدول همه برپایه‌ی فرضیات است.

گوشی ردمی K30 Pro

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید