جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
بررسی لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

لپ تاپ HP Elite Dragonfly زمانی عرضه شد که HP با لپ تاپ Spectre x360 خود توانسته بود در دسته گیمینگ‌ها خوش بدرخشد و با عرضه لپ تاپ Elite Dragonfly در کلاس لپ تاپ‌های بیزینس نشان داد که در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارد.

اگرچه لپ تاپ HP Elite Dragonfly، دستاورد جدید HP در لپ تاپ‌های بیزینس است، اما بسیاری از کارشناسان آن را در کلاس لپ تاپ‌های خانگی نیز دسته بندی می‌کنند. تعجب‌آور نیست که به اندازه کافی زیبا و مدرن است تا بتواند براحتی با رقبای خود از جمله لپ تاپ Dell XPS 13 و لپ تاپ LG Gram رقابت کند. با این وجود آیا عنوان "بهترین لپ تاپ CES 2020" لایق لپ تاپ Elite Dragonfly است یا HP فقط یک مدعی در زمینه لپ تاپ‌های بیزینس و خانگی را معرفی کرده است؟

مشخصات کلیدی لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

* نمایشگر 13.3 اینچی Full HD/4K

* گرافیک Intel UHD

* 512 گیگابایت SSD

* ابعاد: 304.3 x 197.5 x 16.9 میلی‌متر

* نسل هشتم پردازنده‌هایIntel Core i5 / i7

* 16 گیگابایت رم

* Windows 10 Pro

* وزن: متفاوت در مدل‌های مختلف، شروع از 0.99 گرم

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Google Pixelbook Go

طراحی و ساخت لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly: همیشه آماده

طراحی لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly کم‌نظیر و چشم‌نواز است و تا کنون شاید یکی از زیباترین لپ تاپ‌های بیزینس باشد. اگر از استفاده کنندگان Macbook هستید و به دنبال جایگزین ویندوزی برای دستگاه اپل خود می‌گردید، احتمالا لپ تاپ Elite Dragonfly جزو گزینه‌های اول شما خواهد بود.

لپ تاپ HP Elite Dragonfly از یک شاسی یکپارچه منیزمی ساخته شده است که علاوه بر سبک بودن دستگاه، باعث استحکام و دوام آن ‌می‌شود. حمل لپ تاپ Elite Dragonfly بسیار راحت است و شما به سختی متوجه حضور آن در کیف خود می‌شوید، بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که اکثر روزها در سفر هستید، لپ تاپ HP Elite Dragonfly با وزن سبک خود کاملا برای شما طراحی شده است.

لپ تاپ Elite Dragonfly HP تنها در رنگ آبی سنجاقکی (Dragonfly Blue) در دسترس است که خوشبختانه بسیار زیبا بنظر می‌رسد. پوشش مات لپ تاپ Elite Dragonfly، اثر انگشت را جذب نمی‌کند و از این حیث باب میل افراد حساس و سخت‌گیر است.

همچنین لپ تاپ Elite Dragonfly با بهره گیری از لولاهای مستحکم، دارای قابلیت چرخش 360 درجه است و باید بدانید همانقدر که از نظر ظاهری خیره کننده بنظر می‌رسد، از نظر مهندسی نیز یک شاهکار به حساب می‌آید. برخلاف اینکه این دستگاه، یک لپ تاپ 13.3 اینچی بسیار سبک و جمع و جور است، اما از درگاه HDMI با اندازه کامل بهره می‌برد، همچنین یک درگاه USB-A و دو درگاه USB-C با پشتیبانی از فناوری Thunderbolt به همراه جک هدفون در لپتاپ HP Elite Dragonfly گنجانده شده است.

برای چنین لپ تاپ نازک و سبکی استفاده از بلندگوهای برندBang & Olufsen بسیار هیجان‌انگیز است، چرا که حجم صدای بلندگوها زیاد و باس تولیدی آن‌ها قابل توجه است.

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

صفحه کلید و تاچ پد لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly: راحت و بدون مشکل

لپ تاپ HP Spectre x360 13 که قبل از لپ تاپ HP Elite Dragonfly عرضه شده بود، دارای یکی از بهترین صفحه کلید‌ها بود، اما متاسفانه صفحه کلید لپ تاپ Elite Dragonfly به اندازه پیشینیان خود خوب نیست، اما به این معنی نیست که کیفیت بالایی ندارد.

صفحه کلید لپ تاپ Elite Dragonfly تقریبا بدون صدا است و در هنگام تایپ صدایی از کلید‌ها به گوش نمی‌رسد، هرچند که بنظر می‌رسد HP بدلیل در نظر گرفتن عمق کم کلیدها، سرعت تایپ را فدای سکوت محیط کرده است. با این حال اگر جزو نویسندگانی هستید که بیشتر مقالات خود را زمانی تایپ می‌کنید که بقیه اعضای خانوده‌تان در خواب به سر می‌برند، احتمالا این قابلیت بسیار مناسب شما خواهد بود.

نمی‌توان گفت که تایپ کردن با این صفحه کلید لذت بخش نیست، اما پس از مدتی کار با کلید‌ها احساس می‌کنید که نرمی خود را از دست می‌دهند و بازخورد خوبی هنگام فشردن کلیدها دریافت نمی‌کنید. در مجموع صفحه کلید به هیچ‌ وجه نامناسب نیست، اما براحتی قابل فهم است که عملکرد آن فدای سکوت محیط شده است. همچنین نکته خاصی در مورد تاچ پد بنظر نمی‌رسد، جز ذکر این نکته که تاچ پد استفاده شده، بزرگترین تاچ پد موجود بر روی لپ تاپ‌ها نیست، اما نسبت به ابعاد لپ تاپ Elite Dragonfly به اندازه کافی بزرگ است و همانطور که انتظار می‌رود، پاسخگویی و عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد.

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

نمایشگر لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly: شفاف و واضح

نمایشگر لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly بسیار چشمگیر است و تصاویر شفاف و واضحی را با کیفیت 1080p ارائه می‌دهد که یکی از دلایل کیفیت خوب این نمایشگر، نرخ کنتراست 1812:1 است که در نوع خود منحصر بفرد است و بعید بنظر می‌رسد که در لپ تاپ‌های امروزی نمایشگری با این کیفیت بیابید.

دقت رنگ نیز در این نمایشگر قابل اطمینان است و با پوشش 94.3% رنگ‌های sRGB، تصاویر دقیق و طبیعی بنظر می‌ر‌سند. با اینکه مدل بررسی شده از نمایشگر 1080p بهره می‌برد، اما با توجه به نمایشگر 4K خیره کننده در لپ تاپ HP Spectre x360 13، احتمالا مدل 4K این لپ تاپ نیز فوق العاده باشد.

همچنین نمایشگر لپ تاپ Elite Dragonfly دارای قابلیت Sure View است که با فعال کردن آن، زاویه دید نمایشگر را محدود می‌کند و باعث می‌شود اطلاعات موجود بر روی نمایشگر توسط افراد ناخواسته، رویت نشود و امنیت اطلاعات شما حفظ شود. مدل بررسی شده از قابلیت Sure View بهره نمی‌برد، بنابراین عملکرد این فناوری را کاملا تایید نمی‌کنیم، اما با توجه به ویدیوهای منتشر شده بنظر بسیار دقیق و براحتی قابل استفاده است.

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

عملکرد و کارایی لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly: ملاقات با نسل هشتم پردازنده‌ها

اگر جزو افرادی هستید که هنگام خرید لپ تاپ، قدرت پردازشی آن برایتان اولویت است، متاسفانه باید بدانید که لپ‌ تاپHP Elite Dragonfly از پردازنده‌های نسل هشتم به جای نسل دهم استفاده می‌کند. شاید شنیدن چنین خبری، کاملا شما را از خرید لپ تاپ Elite Dragonfly منصرف کند، اما با مشاهده اعداد و ارقام تست‌های مربوط به عملکرد پردازنده‌ها، متوجه خواهید شد که فرق چندانی میان قدرت پردازشی این دو نسل وجود ندارد.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود لپ تاپ HP Elite Dragonfly همچنان از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل استفاده کند، معماری vPro پردازنده‌های این نسل است که در نسل دهم از این پلتفرم استفاده نمی‌شود. با اینکه اینتل ویژگی‌های امنیتی زیادی را در نسل دهم پردازنده‌های خود اضافه کرده است، اما HP همچنان معتقد به استفاده از معماری vPro در محصولات خود است.

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، با وجود اینکه لپ تاپ Spectre x360 13 از نسل دهم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند، اما لپ تاپ Elite Dragonfly نتایج بسیار مشابهی را رقم زده است.

نتیجه‌ای که در عمل بدست می‌آید احتمالا بیشتر منعکس کننده این رقابت تنگاتنگ باشد، لذا عملکرد هر دو دستگاه را به چالش کشیدیم و باید بگوییم که هیچکدام از این دستگاه‌ها تحت فشار سنگین مانند ایجاد ده زبانه همزمان دوام نیاوردند و با افت سرعت و عملکرد هر دوی آن‌ها مواجه شدیم، با این وجود سریعتر بودن لپ تاپHP Spectre x360 13 واضح بود.

حافظه SSD به کار رفته در لپ تاپ HP Elite Dragonfly سرعت فوق‌العاده ای را ارائه می‌دهد و براحتی قابل رقابت با بهترین لپ تاپ‌های بازار مانند لپ تاپ Spectre x360 13 وSurface Laptop 3 13  است.

احتمالا از عملکرد گرافیکی لپ تاپ Elite Dragonfly شگفت زده خواهید شد، زیرا براحتی می‌تواند بازی Rocket League را با تنظیمات High-Medium و همچنین بازی Fortnite را با تنظیمات Medium-Low اجرا کند. عملکرد این لپ تاپ فاصله زیادی با یک لپ تاپ گیمینگ دارد، اما بعضا توان اجرای بازی‌هایی با گرفیک معمولی را داراست.

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

ویژگی‌های لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly: سربلند از هر جهت

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly به لطف معماری vPro پردازنده‌های اینتل، ویژگی‌های امنیتی بسیاری را ارائه می‌دهد که در اینجا به تمام این ویژگی‌ها نمی‌پردازیم، اما تعدادی از آن‌ها که استفاده عمومی تری دارند را بررسی می‌کنیم.

در ابتدا یک پوشش فیزیکی برای وب‌کم نظر ما را جلب می‌کند که بسیار شکیل‌تر از چسباندن یک برگه یا استیکر بر روی وبکم است. همچنین لپ‌ تاپ Elite Dragonfly احراز هویت Windows Hello را هم از طریق وب‌کم و هم از طریق حسگر اثر انگشت امکان پذیر کرده است.

همچنین HP تغییرات خاصی را در کلید‌های عملکرد لپ تاپ اعمال کرده است. تقویم، حالت پرواز، پاسخ به تماس، قطع تماس و تنظیمات نمایشگر همگی با استفاده از کلیدهای مجزا در بالای صفحه کلید در دسترس هستند. اگر از لپ تاپ Elite Dragonfly در محیط‌های کاری استفاده کنید متوجه خواهید شد که چنین کلید‌هایی بسیار پرکاربرد هستند. علاوه بر این‌ها HP به صورت رایگان تعدادی آنتی‌ویروس و نرم‌افزار امنیتی در اختیار شما قرار می‌دهد که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سورفیس پرو 7: بررسی محصول جدید مایکروسافت

شارژدهی باتری لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly: بالاتر از نرمال

میزان شارژدهی باتری در لپ تاپ HP Elite Dragonfly یکی از بهترین ویژگی‌های آن است. مدل 1080p بررسی شده براحتی توانست رقم با شکوه 11 ساعت را در تست ما ثبت کند که این تست شامل تماشای ویدیو و وب‌گردی به صورت مداوم است.

علاوه بر شارژدهی عالی باتری، لپ تاپ Elite Dragonfly را می‌توان در زمان حدودا یک ساعت به میزان 100% یعنی به طور کامل شارژ کرد. دلیل این امر انعطاف پذیری بالای این باتری‌ها در عملکرد‌های مختلف و تشخیص میزان انرژِی لازم است که استفاده از آن‌ها در لپ تاپ‌هایی در این سطح نادر است و لپ تاپ Elite Dragonfly جزو معدود استفاده‌کنندگان از این نوع باتری‌ها می‌باشد.

بدون تست عملی، نمی‌توان در مورد عملکرد باتری مدل 4K صحبت کرد، با این وجود، معمولا با ارتقا نمایشگر از 1080p به 4K، میزان شارژدهی باتری حدود 3 الی 5 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

ارزش خرید لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

وقتی صحبت از ارزش خرید لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly می‌شود، دو نکته اساسی وجود دارد، اول اینکه زمان عرضه لپ تاپ HP Elite Dragonfly G2 دور نیست و صبر کردن برای مدل جدید از این جهت حائز اهمیت است که HP نوید استفاده از پردازنده‌های نسل دهم اینتل به همراه قابلیت ردیابی Tile و پشتیبانی از 5G را به مشتریان خود داده است. نکته دومی که وجود دارد قیمت این لپ تاپ است که برای خرید مدل بررسی شده باید 1599 یورو هزینه کنید. اگر فکر می‌کنید که قیمت این دستگاه نسبت به مشخصات آن زیاد است که منطقی بنظر می‌رسد (به خصوص برای لپ تاپی با پردازنده نسل هشتم)، گزینه‌هایی مثل لپ تاپ HP Spectre x360 13 و Surface Laptop 3 وجود دارند که قطعا صفحه کلید بهتر و احتمالا صفحه نمایش و بلندگوهای جذاب‌تری را ارائه می‌دهند.

لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

مزایا و معایب لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

در مجموع، لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly در حال حاضر یکی از زیباترین لپ تاپ‌های موجود در جهان است، بنابراین اگر ظاهر زیبا و سایر ویژگی‌های ممتاز آن، شما را مجذوب خود کرده است، در خرید آن تردید نکنید.

لپ تاپ HP Elite Dragonfly در دسته لپ تاپ‌های بیزینس، از امکانات خوبی برخوردار است. هر چند که قیمت بالا و زمان عرضه نزدیک لپ تاپ Elite Dragonfly G2 باعث می‌شود خیلی مورد استقبال قرار نگیرد، با این وجود نمی‌شود این حقیقت را کتمان کرد که لپ تاپ Elite Dragonfly دستگاهی زیبا و پرکاربرد است.

مزایا لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

* طراحی پیشرفته

* نمایشگر شفاف

* بسیار سبک

* بلندگو‌های قابل توجه

* طیف وسیع اتصالات و پورت‌ها

معایب لپ‌ تاپ HP Elite Dragonfly

* بازخورد نامناسب صفحه کلید هنگام فشردن کلید‌ها

* گران‌ قیمت

* فقدان استفاده از پردازند‌ههای نسل دهم اینتل

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید