جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ Google Pixelbook Go

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
بررسی لپ تاپ Google Pixelbook Go

شرکت گوگل با عرضه Pixelbook Go برخلاف کروم بوک‌های رقبا، به سمت یک مدل ارزان قیمت و مقرون بصرفه گام برمی‌دارد.

مشخصات کلیدی لپ تاپ Google Pixelbook Go

* قیمت مدل بررسی شده: 849 دلار

* سیستم عامل: Chrome OS

* تا 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی

* نمایشگر 13.3 اینچی با کیفیت FHD یا 4K

* پردازنده نسل 8 اینتل

* 2 درگاه USB-C

گوگل سابقا در زمینه کروم بوک‌های رده بالا تلاش خود را کرده است، اکنون با عرضه Pixelbook Go به دنبال دستیابی به بازار ارزان قیمت‌هاست.

رویکرد متفاوت گوگل در سال‌های اخیر در زمینه محصولات کامپیوتری، همه فعالان در این زمینه را سردرگم کرده است: یک سال Pixelbook را به عنوان یک لپ تاپ کامل عرضه می‌کند، سال بعد یک نسخه کمتر توسعه یافته از آن را در قالب یک تبلت عرضه می‌کند و حالا Pixelbook را در قبای یک کروم بوک ارزان قیمت عرضه کرده است.

لپ تاپ Google Pixelbook Go همزمان با محصول Google Pixel 4 معرفی شد، اما به دلایل نامعلوم عرضه گسترده آن اخیرا انجام شده است. لپ تاپ Google Pixelbook Go را می‌توان مهم‌ترین و البته ابتدایی‌ترین کروم بوکی دانست که از طرف خود شرکت گوگل عرضه شده‌است، چرا که صفحه نمایش جداشونده ندارد و قیمت آن حتی نزدیک به 1000 یورو هم نیست.

طراحی و ساخت لپ تاپ Google Pixelbook Go: کوچک و جمع و جور

بیشتر بخوانید: بررسی Razer Blade Pro 17: گیمینگ بی حد و مرز

لپ تاپ Google Pixelbook Go شاید شبیه به یک لپ تاپ باشکوه طراحی شده‌است، اما نه شبیه به لپ تاپ‌های موجود. این دستگاه خیره‌کننده نیست، در واقع کاملا برعکس، هنگام ملاقات با این دستگاه، با خطوط تیز، نوار‌های فلزی و پوشش ظریف روبرو نمی‌شوید، اما تمام این‌ها نباید باعث ایجاد یک ذهنیت منفی در ذهن شما بشود، چرا که هدف گوگل نیز طراحی ابتدایی و معمولی بوده که در نهایت قیمت محصول خود را تا حد ممکن پایین نگه دارد.

بدنه فلزی لپ تاپ Google Pixelbook Go دارای پوشش چسبنده است و باعث می‌شود قسمت زیرین آن، کاملا به میز بچسبد و هنگام استفاده از آن به هیچ وجه لغزش ایجاد نشود. روی درب دستگاه نیز حرف G به عنوان مخفف برند گوگل حک شده است.

Pixelbook Go به لطف پوشش مات مشکی خود ممکن است شما را به یاد MacBook 2008 افسانه ای بیندازد و خاطرات آن لپ تاپ انقلابی را در ذهن شما زنده کند.جالب است بدانید که Pixelbook Go در رنگ صورتی نیز موجود است.

اکثر کروم بوک‌ها از پوشش پلاستیکی ساخته شده‌اند و حتی آن هایی که از پوشش فلزی استفاده می‌کنند، متاسفانه طراحی کسل کننده ای دارند. به همین دلیل لپ تاپ Google Pixelbook Go به دلیل تمایز در پوشش، در نگاه اول جذاب بنظر می‌رسد. البته کروم بوک گوگل از نظر قیمت گرانتر از کروم بوک‌هایی با روکش پلاستیکی است.

لپ تاپ Google Pixelbook Go

لپ تاپ Google Pixelbook Go سبک، باریک و خوش دست است. کمی بیشتر از یک کیلوگرم وزن دارد و درب آن به راحتی با یک انگشت باز می‌شود.

یک عدد جک هدفون و دو عدد پورت USB-C در دو طرف Pixelbook Go وجود دارد و هر دوی آن ها از قابلیت شارژ کردن موبایل و لوازم جانبی پشتیبانی می‌کنند. متاسفانه این دستگاه فاقد فناوری Thunderbolt و کارت خوان SD است و ممکن است وجود این دو قابلیت در بعضی از کروم بوک های رقیب، اشتیاق خریداران را از انتخاب Pixelbook Go کم کند.

صفحه کلید لپ تاپ Google Pixelbook Go یکی از ویژگی‌های متمایز کننده آن است. عمق کلید‌ها زیاد است و هنگام تایپ کردن حس خوبی را منتقل می‌کند. خبر خوشحال کننده این است که با وجود اینکه این کروم بوک اندازه بزرگی ندارد، اما فاصله بین کلید‌ها بسیار مناسب است و همچنین هنگام تایپ کردن سریع، صدای کلید‌ها به سختی به گوش می‌رسد.

لپ تاپ Google Pixelbook Go

نحوه قرارگیری کلید‌ها نا آشناست و بنظر مخصوص Pixelbook Go طراحی شده است. به طور مثال جایی که همیشه انتظار داریم کلید Caps Lock را ببینیم، کلیدی با عنوان menu توجه ما را جلب می‌کند. همچنین در این صفحه کلید، کلیدی برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل نیز تعبیه شده است.

مانند سایر لپ تاپ‌ها، تاچ پد لپ تاپ Google Pixelbook Go کمی پایینتر از صفحه کلید و محل قرارگیری بلندگوها در دو طرف صفحه کلید طراحی شده است.

عملکرد و کارایی لپ تاپ Google Pixelbook Go: کدام کانفیگ مناسب شما است؟

لپ تاپ Google Pixelbook Go در نسخه‌های مختلفی عرضه شده است که بازه قیمتی آن‌ها از 649 دلار شروع و تا 1399 دلار ادامه می‌یابد. مبلغ 649 دلار برای خرید Pixelbook Go مناسب بنظر می‌رسد، اما پرداخت 1399 دلار آن هم فقط برای یک کروم بوک کمی مسخره بنظر می‌رسد و بهتر است بدانید که در ازای پرداخت چنین مبلغی گزینه‌های بسیار مناسبتری در اختیار شماست.

در اینجا به تفاوت نسخه‌های مختلف می‌پردازیم.

لپ تاپ Google Pixelbook Go

با اینکه نسخه بررسی شده در این مقاله، مدل  Intel Core i5 8th-gen با 8GB رم است، اما همچنان 849 دلار مبلغ زیادی است. عملکرد و کارایی لپ تاپ Google Pixelbook Go مناسب است، البته با این مشخصات نباید انتظار کمتری از آن داشته باشید. خرید نسخه 649 دلاری بنظر معقولانه تر می‌آید، چرا که شما نیازی به یک پردازنده Core i5 در یک کروم بوک نخواهید داشت.

اگر با مرورگر کروم آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که حتی قویترین لپ تاپ‌ها هم هنگام ایجاد چند زبانه مختلف، ممکن است دچار مشکل شوند یا از سرعت آن‌ها کاسته شود، اما با استفاده از Pixelbook Go، حتی با ایجاد 20 زبانه مختلف و پخش 1080p در یوتیوب، تجربه بدون تاخیری را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: شرکت ماکروسافت همچنان بهترین تبلت‌های (tablet PC) در بازار را تولید می‌کند

لپ تاپ Google Pixelbook Go از سیستم عامل Chrome OS استفاده می‌کند که این سیستم عامل طی چند سال گذشته تکامل یافته است و محدودیت‌های کمتری ایجاد می‌کند. اگرچه هنوز نمی‌توانید از برنامه‌های معروف ویندوز مانند Word یا Photoshop استفاده کنید، اما می‌توانید برنامه‌های اندروید را از Play Store دانلود کرده و به صورت آفلاین اجرا کنید.   

ایده چنین کاری بسیار هیجان انگیز است، اما متاسفانه در عمل آنقدر‌ها هم کارآمد نیست، چرا که برخی از برنامه‌ها مانند Spotify و Pocketcasts سریع و راحت اجرا می‌شوند اما برخی دیگر با اندازه نمایشگر همخوانی ندارند و یا به دلیل باگ‌های مختلف اجرا نمی‌شوند. مانند اینستاگرام که در هنگام بارگیری پست‌ها، تصویر یا صدای آن ها دچار مشکل می‌شود و تقریبا غیرقابل استفاده است و این حس رابه کاربر منتقل می‌کند که از یک سیستم عامل ناقص یا ضعیف استفاده می‌کند.

لپ تاپ Google Pixelbook Go

Chrome OS هماهنگی خوبی با موبایل‌های اندرویدی دارد و به راحتی با تلفن همراه شما همگام سازی می‌شود. به عنوان مثال برای جبران نبود قابلیت حسگر اثرانگشت یا تشخیص چهره، می‌توانید از تلفن همراه خود برای بازگشایی Pixelbook Go استفاده کنید. همچنین اگر در محدوده وای فای تلفن همراه خود باشید می‌توانید به راحتی به اینترنت گوشی خود وصل شوید و از اینترنت استفاده کنید. البته این قابلیت‌ها بر روی گوشی‌های آیفون کار نمی‌کند.

سیستم عامل کروم و کروم بوک‌ها، برای همه کاربران کامپیوتری ساخته نشده است. به عنوان مثال نمی‌توانید از نرم افزار‌های شرکت Adobe در این سیستم عامل استفاده کنید و اگر شما مشغول به طراحی گرافیکی هستید، باید به دنبال جایگزینی برای برنامه مورد علاقه خود یعنی Photoshop باشید. با این حال اگر از نرم افزار تخصصی استفاده نمی‌کنید تقریبا 90% کارهای روزانه خود را می‌توانید با کروم بوک انجام دهید.

نمایشگر لپ تاپ Google Pixelbook Go: برای بهره‌مندی از نمایشگر 4K هزینه زیادی را باید پرداخت کنید

برای انتخاب نمایشگر لپ تاپ Google Pixelbook Go، دو گزینه وجود دارد: نمایشگر LCD 1080P و نمایشگر LCD 4K که هر دوی آن ها 13.3 اینچی و لمسی هستند. همانطور که بالاتر اشاره شد برای داشتن نسخه 4K باید 1399 دلار هزینه کنید. ای کاش گوگل قابلیت‌های پرکاربردتری را به جای صفحه نمایش 4K در نسخه گرانقیمت ارائه می‌داد، زیرا غالبا افرادی که از کروم بوک استفاده می‌کنند، به دنبال جلوه‌های ویژه یا تصاویر خیره کننده نیستند. به عنوان مثال افزایش میزان حافظه داخلی  تا 512GB می‌توانست تصمیم معقول‌تری باشد. با این حال، مدل استفاده شده در این بررسی از نمایشگر 1080P بهره می‌برد.

اگر چه قابلیت متمایزکننده‌ای در این نمایشگر دیده نمی‌شود، اما به طور کلی مشکل خاصی وجود ندارد و تصاویر مناسبی را ارائه می‌دهد. با اینکه نمایشگر به اندازه کافی درخشان است اما وجود یک پنل مات می‌توانست در استفاده از Pixelbook Go در محیط‌های باز کمک شایانی کند که در مقایسه با هزینه 999 دلاری انتظار زیادی نیست. همچنین حاشیه تقریبا نازکی اطراف این نمایشگر را احاطه کرده است که به زیبایی این دستگاه افزوده است.

تماشای ویدیوهای موجود در یوتیوب و نتفلیکس با کروم بوک گوگل جذاب است، چرا که تصاویر درخشان و رنگ‌ها پرحرارت و مناسب بنظر می‌رسند. البته میزان دقت رنگ در نمایشگر یک کروم بوک از اهمیت کمتری برخوردار است، زیرا در حال حاضر بعید است که از کروم بوک برای کارهای گرافیکی تخصصی که به طیف رنگ‌های مختلف نیاز باشد استفاده شود.

لازم به ذکر است که با مبلغ 999 دلار می‌توانید کروم بوک Sumsung Galaxy را تهیه کنید که دارای نمایشگر خیره کننده 4K HDR OLED با درخشندگی فراوان است و نمایشگر لپ تاپ Google Pixelbook Go در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارد.

نمایشگر Pixelbook Go جداشونده یا قابل چرخش نیست و نمی‌توان از آن به عنوان تبلت استفاده کرد. لپ تاپ Google Pixelbook Go کاملا یک لپ تاپ است و به اندازه کافی محکم ساخته شده است. بنابراین اگر به دنبال دستگاهی برای جایگزینی تبلت خود هستید، نباید به Pixelbook Go فکر کنید.

شارژدهی باتریGoogle Pixelbook Go: تمام طول روز با شما خواهد بود

بیشتر بخوانید:‌ بررسی لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU: ترکیبی از گیمینگ و زیبایی

میزان شارژدهی باتری لپ تاپ Google Pixelbook Go کاملا مناسب است و می‌توانید به راحتی یک روز کاری کامل (7 الی 8 ساعت) از آن استفاده کنید و در نهایت حدود 20% شارژ آن باقی می‌ماند که البته چنین میزان شارژدهی شوکه کننده است و احتمالا کروم بوک گوگل از معدود دستگاه‌هایی است که نیازی به همراه داشتن شارژر آن در محیط کار  نخواهید داشت. در تست میزان شارژدهی باتری، Pixelbook Go توانست به مدت 11 ساعت و 45 دقیقه به طور مداوم ویدیو پخش کند که این رقم در مقایسه با میزان شارژدهی باتری رقبا، فوق‌ العاده است.

در مقایسه با سایر کروم بوک‌ها، Pixelbook Go شاید بهترین انتخاب ممکن نباشد، اما در حد مرورگری وب یا تماشای ویدیو می‌تواند نیازهای شما را رفع کند.

Pixelbook Go از طریق اتصال اداپتور به پورت‌های USB-C شارژ می‌شود، همچنین اگر دارای تلفن هوشمند با قابلیت PD باشید (PD مخفف عبارت Power Delivery است که بعضی از تلفن‌های هوشمند دارای این قابلیت هستند و می‌توانند از طریق پورت USB به دستگاه هوشمند دیگری متصل شوند و آن را شارژ کنند)، می‌توان از طریق اتصال به همین پورت‌های USB-C، کروم بوک خود را شارژ کنید که البته سرعت شارژ شدن دستگاه در این حالت کند است، با این وجود برای کسانی که گوشی‌هایی با حجم باتری بالایی دارند، می‌تواند مفید باشد.

لپ تاپ Google Pixelbook Go

ارزش خرید لپ تاپ Google Pixelbook Go

لپ تاپ Google Pixelbook Go کروم بوک رده بالایی است که هزینه خرید آن بسیار نزدیک به قیمت لپ تاپ‌ها می‌باشد، به همین دلیل شاید کسی حاضر نباشد که در ازای پرداخت هزینه یک لپ تاپ، کروم بوک PixelbookGo را خریداری کند. به عنوان مثال با مبلغ 1399 دلار یعنی نسخه گرانقیمت کروم بوک گوگل، می‌توان اولترابوک Dell XPS 13 را خریداری کرد که به مراتب قدرتمندتر و آزادی عمل بیشتری به دلیل سیستم عامل ویندوز داراست.

احتمالا افرادی که از نرم افزار‌های مختلف ویندوز استفاده می‌کنند، به دلیل محدودیت های سیستم عامل کروم، از کار با آن دلسرد می‌شوند، اما اگر کارهای روزانه شما محدود به مرورگری وب، پخش ویدیو و کار با اپلیکیشن‌های گوگل است، نسخه 629 دلاری Pixelbook Go انتخاب عاقلانه‌ای است و از نظر قیمت و قدرت برای یک کروم بوک کافی بنظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: سورفیس پرو 7: بررسی محصول جدید مایکروسافت

مزایا و معایب لپ تاپ Google Pixelbook Go

لپ تاپ Google Pixelbook Go ویژگی‌های زیادی برای دوست داشتن دارد، در واقع اولین کروم بوک گوگل است که شاید باعث شود نگاه جدی تری به کروم بوک‌ها داشته باشیم. همچنین طراحی و ساخت PixelbookGo به خوبی انجام گرفته و کار با آن لذت بخش است که ویژگی متمایز کننده‌ای به شمار می‌رود و در تعداد معدودی از کروم بوک‌ها یافت می‌شود.

مزایا لپ تاپ Google Pixelbook Go

* صفحه کلید فوق‌العاده

* طراحی جذاب و پوشش چسبنده

* شارژدهی باتری عالی

* برنامه‌های اندروید در سیستم عامل کروم قابل اجراست (هر چند که بعضا دارای باگ هستند)

معایب لپ تاپ Google Pixelbook Go

* نسخه‌های گرانقیمت ارزش خرید پایینی دارند

* فاقد حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره

* برای داشتن نمایشگر 4k باید گرانترین مدل را انتخاب کنید

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید