جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی Razer Blade Pro 17: گیمینگ بی حد و مرز

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
بررسی Razer Blade Pro 17: گیمینگ بی حد و مرز

Razer پس از سال‌ها تلاش با عرضه سری Blade، در نهایت لپ تاپ گیمینگ بی‌نقصی به نام لپ تاپ Blade Pro 17 معرفی کرده است. لپ تاپ Razer Bale Pro 17 را می‌توان استاندارد جدید لپ تاپ‌های گیمینگ دانست.

مشخصات کلیدی لپ تاپ Razer Blade Pro 17

* قیمت مدل بررسی شده: 2499 یورو

* پردازنده: Intel Core i7-9750H

* فضای ذخیره سازی: تا 1 ترابایت SSD

* وزن: 2.75 کیلوگرم

* صفحه نمایش: 17.3 اینچی با کیفیت 4K، 240 هرتز

* گرافیک: Nvidia GeForce RTX 2080 Max-Q

* سیستم عامل: Windows 10

لپ تاپ Razer Blade Pro 17 یک غول گیمینگ است که با دارا بودن گرافیک RTX 2080 و نمایشگر 4K، شما را با سطح جدیدی از جلوه‌های بصری آشنا می‌کند، علاوه بر این مشخصات منحصر بفرد، ساخته جدید Razer از نظر سخت‌ افزاری قابل ارتقا نیز هست.

لپ تاپ Razer Blade Pro 17 با توجه به کانفیگ‌های مختلف، قیمت متفاوتی دارد که از 2129.99 یورو شروع می‌شود و تا 3599.99 یورو برای گران قیمت ترین مدل ادامه می‌یابد، پس واضح است که برای تهیه این غول Razer به یک پس‌انداز مناسب نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Alienware m17: بیگانه اما پرقدرت

طراحی و ساخت لپ تاپ Razer Blade Pro 17: یک پکیج کامل

در حالی که مشخصات این اژدهای رام نشدنی، بدون شک چشمگیر است، اما جنس بدنه و آلمینیوم به کار رفته در آن شاید نظر‌های زیادی را به خود جلب نکند و شما احتمالا بیشتر از عملکرد آن لذت ببرید تا زیبایی آن، چرا که قاب مشکی مات این لپ تاپ جای کوچکترین لمسی را بر پیکره خود به یادگار نگه می‌دارد و بعد از چند ساعت استفاده از لپ تاپ تقریبا همه جای آن اثر انگشت شما به چشم می‌خورد.

Blade Pro 17 جثه عظیمی دارد، بنابراین شما نیاز به یک کوله پشتی بزرگ برای حمل آن دارید و همچنین سعی کنید در رفت و آمد‌های روزانه خود از آن استفاده نکنید، چرا که وزن تقریبا 3 کیلوگرمی آن مناسب جابجایی نیست.البته مطمعنا به اندازه Acer Predator Helios 700 سنگین نیست اما اگر قابلیت حمل برای شما اولویت است توصیه می‌کنیم سراغ این لپ تاپ بزرگ نیایید.

لپ تاپ Razer Blade Pro 17

در لپ تاپ Razer Blade Pro 17، شما انتخاب کاملی از پورت‌ها برای اتصال لوازم جانبی خود دارید. سه پورت USB 3.2 که دو عدد از آنها از Type-C پشتیبانی می‌کند، همچنین یکی از این پورت‌ها از Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند که برای اتصال مانیتور 4K یا گرافیک مجزا از آن استفاده می‌شود (البته اگر در هنگام خرید، کانفیگ قدرتمندی را خریداری کرده باشید، لزوم استفاده از گرافیک مجزا بعید بنظر می‌رسد). علاوه بر اینها، درگاه HDMI، کارت خوان SD و درگاه اترنت برای اتصال به اینترنت خواهید داشت.

همچنین این لپ تاپ از وای فای نسل 6 پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت بدون اتصال کابل LAN از بازی بدون لگ و روان خود لذت ببرید.

وبکم Blade Pro 17 با کیفیت 720p دقیقا بالای صفحه نمایش قرار گرفته و از قابلیت Windows Hello پشتیبانی می‌کند که جایگزین بهتری برای استفاده از پین یا پسوورد است. عملکرد آن نیز بی‌نقص است، البته در مکان‌ های تاریک مقداری در تشخیص چهره شما کند عمل می کند و ممکن است با پیام خطا مواجه شوید، اما مسئله خاصی نیست بلکه تقریبا تمام وبکم ها دچار این مشکل هستند و کاملا طبیعی است.

بیشتر بخوانید: بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

صفحه کلید لپ تاپ Razer Blade Pro 17: نوربخش زندگی

با وجود شاسی بزرگ، صفحه کلید لپ تاپ Razer Blade Pro 17 در مقایسه با سایر لپ تاپ های هم اندازه، کمی کوچکتر به‌ نظر می‌رسد.

این صفحه کلید برای گیمینگ کاملا مناسب است، عمق کلیدها مقداری کم است اما مشکلی نیست، چرا که فضای کافی بین هر کلید وجود دارد تا از فشردن ناخواسته کلیدهای دیگر جلوگیری شود. کلیدهای مکان ‌نما نیز با اندازه کامل تعبیه شده اند، البته به دلیل نزدیکی کلید‌های مکان نما با کلید Fn اگر دقت نکنید ممکن است که به اشتباه کلید Fn را فشار دهید.

شما می‌توانید رنگ و جلوه‌های نورپردازی هر کلید را جداگانه شخصی سازی کنید که این کار با استفاده از نرم افزار Chroma Studio، که متعلق به شرکت Razer است انجام می‌گیرد. حتی می‌توانید نورپردازی صفحه کلید را با نورپردازی اتاقتان همگام سازی کنید تا تجربه لذت بخشی را از گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و بازی تجربه کنید. تنظیمات کاملا پیچیده‌ای در انتظار شماست، چرا که می‌توانید برای هر کلید الگوی خاصی از رنگ‌ها را تعریف کنید و یا حالتی را انتخاب کنید که با هر بار فشردن کلید خاصی، رنگ متفاوتی ظاهر شود.

تاچ‎‌ پد لپ تاپ Razer Blade Pro 17 نیز بسیار خوب است و به بزرگتر نشان دادن ابعاد این لپ تاپ گیمینگ کمک می‌کند. دستورات به محض لمس تاچ پد، سریع و با دقت انجام می‌شود. همچنین به طور کامل از حرکات چند لمسی و لمس همزمان تا 5 انگشت پشتیبانی می‌کند. احتمالا هنگام استفاده از تاچ پد Blade Pro 17، تجربه روان و لذت بخشی را خواهید داشت.

لپ تاپ Razer Blade Pro 17

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

نمایشگر لپ تاپ Razer Blade Pro 17: قهرمان 4K

Razer با بیشترین استفاده از شاسی لپ تاپ Blade Pro 17، یک صفحه نمایش 17.3 اینچی بزرگ را در آن جا داده است. شما می‌توانید مدل Full HD را برای خرید در نظر داشته باشید، اما پیشنهاد ما به شما خرید مدل 4K این لپ تاپ است چرا که نمایشگری بسیار خیره‌کننده در اختیار خواهید داشت، که مطمعنا تا کنون یکی از بهترین نمایشگرهای لپ تاپ‌های گیمینگ است.

بازی‌ها و فیلم ها در نمایشگر Ultra HD، به لطف فناوری هوشمند Nvidia، بدون هرگونه ghosting یا مسائل دیگر، کاملا درخشان و واضح بنظر می‌رسند. (ghosting به معنای پاسخ آهسته نمایشگر برای بروزرسانی فریم‌های جدید است، بطوریکه سایه ای از فریم قبلی در نمایشگر باقی می‌ماند) همچنین نرخ تازی سازی 120 هرتزی این نمایشگر در هنگام گیمینگ، تعجب شما را برمی انگیزد، زیرا همه چیز بسیار روان و طبیعی بنظر می‌رسد. فقط مراقب باشید که در هنگام بازی، با خیره شدن به مناظر زیبا، از داستان بازی عقب نیفتید.

پنل نمایشگر Razer Blade Pro 17، علاوه بر اینکه در ارائه جلوه‌ها و تصاویر شفاف تخصص دارد، بلکه در حالت حداکثر روشنایی عدد 378 نیت را نشان می‌دهد که با این عدد بسیاری از لپ تاپ‌های گیمینگ رقیب خود را پشت سر می‌گذارد و به این معنی است که حتی در زیر نور مستقیم آفتاب هم مشکلی در مشاهده این نمایشگر درخشان ندارید و پنل مات آن از انعکاس نور جلوگیری می کند و باعث می شود تصاویر با وضوح همیشگی نمایش داده شود.

نمایشگر لپ تاپ Blde Pro 17 در زمینه تولید رنگ نیز برتری خود را ثابت می‌کند، چرا که 100% طیف رنگ‌های AdobeRGB و sRGB را پوشش می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت به ادیت عکس و فیلم بپردازید و از نتایج دقیق آن لذت ببرید. حرارت رنگ‌ها نیز خوب است و حدود عدد 6700 را نشان می‌دهد، همچنین سطح کنتراست 1000:1 با تنظیمات روشنایی متوسط، عدد مناسبی است.

در بحث صدا، لپ تاپ Razer Blade Pro 17 دارای یک جفت بلندگوی استریو است که در دو طرف صفحه کلید قرار دارند و صدای واضحی را تولید می‌کنند. با طراحی دقیق بلندگوها و همچنین پشتیبانی کامل از فناوری Dolby Atmos، هنگام رساندن صدا به بالاترین حجم خود، از قدرت و کیفیت آن لذت خواهید برد. البته که اگر گیمر حرفه‌ای باشید برای گیمینگ، از هدست خود استفاده می‌کنید.

لپ تاپ Razer Blade Pro 17

عملکرد و کارایی لپ تاپ Razer Blade Pro 17: پرادعا

زمانی که صحبت از عملکرد و کارایی لپ تاپ Razer Blade Pro 17 می‌شود، به هیچ وجه نیازی به نگرانی نیست. این لپ تاپ قدرتمند دارای پردازنده Intel Core i7-9750H است که با 16 گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود و اگر روزی نیاز به افزایش میزان رم داشتید، حداکثر تا 64 گیگابایت قابل افزایش است.

شما می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را در بالاترین سطح خود بگذارید و مطمعن باشید که Blade Pro 17 خم به ابرو نمی‌آورد.حتی اگر همزمان در حال ادیت عکس، پخش ویدیو و دانلود فایل در پس زمینه باشید، باز هم دستورات شما روان و در لحظه اجرا می‌شود.

PCMark 10: 4656 نمره تست

Cinebench: 2038 نمره تست

گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 در راس عملکرد این غول گیمینگ قرار دارد و تمام قدرتی که شما انتظار دارید را برآورده می‌کند. البته برای استفاده از این قدرت حداکثر، نیاز دارید که لپ تاپ Razer Blade Pro 17 را به برق متصل کنید و تنظیمات آن را در حالت “حداکثر عملکرد” قرار دهید. به عنوان مثال، با قرار دادن تنظیمات در حالت “متعادل”، عنوانی مثل Destiny 2 را البته با رزولوشن Ultra HD، با فریم پایینی اجرا می‌کند، در حدی که قابل بازی کردن است. اما هنگامی که تنظیمات را در حالت “حداکثر عملکرد” قرار بدهید (که در هنگام استفاده از باتری، این گزینه در دسترس نیست)، تعجب می‌کنید، زیرا بازی ناگهان روان و خیره کننده ادامه می‌یابد.

همچنین، این امر باعث تغییر در نتایج تست 3D Mark می‌شود. در اینجا به تفاوت نتایج تست های مختلف در حالت تنظیمات “متعادل” و “حداکثر عملکرد” نگاهی می‌اندازیم.

نمره تست Fire Strike: 16710/19052

نمره تست Sky Diver: 25099/42026

نمره تست Cloud Gate: 20595/39352

نمره تست Ice Storm: 42686/168697 !

لپ تاپ Blade Pro 17 علاوه بر محفظه خنک کننده داخلی، دارای فن ها و دریچه‌های عقب برای خروج هر چه بیشتر هوای داغ تولیده شده است. با اینکه ممکن است طی فرآیندها و بازی‌های سنگین، کمی گرم شدن بدنه لپ تاپ شما را حساس کند، اما باید بدانید که فن‌ها و خروجی‌های هوا بسیار زیرکانه و با مهندسی خاصی نسبت به لپ تاپ‌های هم‌رده ساخته شده‌اند. همچنین صدای تولید شده از این فن‌ها در هنگام فعالیت‌های گرافیکی شدید، شاید بنظر کمی زیاد باشد، اما به هیچ وجه آزاردهنده نیست و برای یک لپ تاپ گیمینگ کاملا طبیعی است.

اگر بخواهید بیشتر بازی‌های جدید را در لپ تاپ خود داشته باشید، ممکن است که با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه شوید، اما Razer فکر اینجا را هم کرده و دارای یک شکاف اضافی از نوع M.2 است که می‌توانید به راحتی فضای ذخیره‌سازی خود را تا دوبرابر افزایش دهید. همچنین SSD این لپ تاپ از سرعت بالایی برخوردار است، چرا که در تست CrystalDiskMark عدد 3198 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و 2317 مگابایت بر ثانیه را برای نوشتن داده‌ها ثبت کرده‌است.

لپ تاپ Razer Blade Pro 17

شارژدهی باتری لپ تاپ Razer Blade Pro 17: عمر کوتاه

همانطور که به احتمال زیاد پیش‌بینی می‌کنید، هنگامی که سخن از میزان شارژدهی باتری لپ تاپ Razer Blade Pro 17 می‌شود، حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد، زیرا فقط 2 ساعت زمان برای مرورگری وب و حدود 90 دقیقه برای بازی در هنگام استفاده از شارژ باتری دارید، البته فراموش نکنید که با نمایشگری طرف هستید که نرخ تازه سازی 120 هرتز و کیفیت 4K را ارائه می‌دهد.

با این حال هنگام تنظیم نور صفحه نمایش در حالت متوسط و همچنین غیرفعال کردن حالت “حداکثر کارایی” حدود 5 ساعت زمان برای تماشای ویدیو یا مرورگری وب دارید.

لپ تاپ Razer Blade Pro 17

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU: ترکیبی از گیمینگ و زیبایی

ارزش خرید لپ تاپ Razer Blade Pro 17

اگر حجم و سایز بزرگ لپ تاپ برایتان آزاردهنده نیست، باید بگوییم که لپ تاپ Razer Blade Pro 17 پیشنهادات ویژه‌ای برای شما دارد، چرا که در حال حاضر تعداد کمی لپ تاپ گیمینگ وجود دارند که بتوانند با چنین نمایشگر درخشان و کاملی رقابت کنند و این اجازه را به شما می‌دهد که بیشترین استفاده را از کارت گرافیک قدرتمند RTX 2080 داشته باشید. بعلاوه این‌ها، قابلیت ارتقا و بروزرسانی قطعات هم جذابیت خاصی برای افراد همیشه بروز دارد. اما تمام این قابلیت‌ها هزینه ای دارد که شاید فقط گیمرهای حرفه‌ای راضی به پرداخت چنین مبلغی باشند.

بله، شما با یک لپ تاپ بسیار گران‌قیمت طرف هستید و همانطور که بالاتر اشاره شد، لازم است مبلغ 3599.99 برای داشتن تمامی امکانات این لپ تاپ بپردازید. همچنین با وزن 2.75 کیلوگرمی قابلیت حمل آسانی ندارد پس به Razer Blade Pro 17 به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ که بتوانید با خود هر روز به سرکار ببرید فکر نکنید.

اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود کمی صرفه جویی کنید، می‌توانید به Razer Blade Pro 15 فکر کنید، اما اگر بدنبال بهره‌مندی از یک نمایشگر 4K شگفت انگیز با همراهی بهترین کارت گرافیک موجود در دنیای لپ تاپ‌ها هستید، Razer Blade Pro 17 برای شما ساخته شده است.

مزایا و معایب لپ تاپ Razer Blade Pro 17

اگر پس اندازی در حساب بانکی خود دارید، لپ تاپ Razer Blade Pro 17 یک لپ تاپ گیمینگ فوق العادس که ارزش بررسی دارد  و می‌تواند خیال شما را تا سال ها از بابت اجرای جدید ترین بازی ها راحت کند. از نمایشگر 4K پرزرق و برق تا امکان ارتقاء سخت افزاری، امکانات دوسداشتنی زیادی وجود دارد  که باعث می‌شود لپ تاپ Blade Pro 17 را در مقابل رقبا متمایز کند.

مزایا لپ تاپ Blade Pro 17

* امکانات منحصربفرد

* قابل ارتقاء

* جلوه‌های ویژه 4K

معایب لپ تاپ Blade Pro 17

* بسیار گران‌قیمت

* سنگین و قابلیت حمل کم

منبع:

www.trustedreviews.com

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید