جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس Rog Strix Scar III

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس Rog Strix Scar III

با وجود تمامی لپ تاپ هایی که تا امروز مورد بررسی قرار داده ایم همیشه زیبایی و خوش ساخت بودن برای ما مهم بوده استٍ، هرکس تا کنون دیگر بررسی هایی که از لپ تاپ های گیمینگ داشته ایم را خوانده باشد می‌داند که همیشه لپ تاپ های ایسوس را بخاطر طراحی عالی تحسین می‌کنیم. این بار می‌خواهیم یکی دیگر از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس را بررسی کنیم. واقعا زیبایی ایسوس Rog Strix Scar III قابل وصف نیست. ما با محصولی کاملا خوش ساخت و فوق العاده طرف هستیم. اگر می‌خواهید بدانید که آیا این لپ تاپ واقعا ارزش خرید دارد یا نه، در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات ایسوس Rog Strix Scar III

قبل از اینکه این لپ تاپ را بررسی کنیم بهتر است نگاهی به مشخصات و سخت افزار این محصول داشته باشیم. Rog Strix Scar III دارای نمایشگر با اندازه 15٫6 اینچی و کیفیت فول اچ دی است که از نرخ تازه سازی 144hz بهره می‌برد. پردازنده این محصول اینتل core i7-9750H می‌باشد و رم این دستگاه نیز 16 گیگابایت DDR4 است. کارت گرافیکی که روی این دستگاه به کار برده شده Nvidia RTX 2060 با 6 گیگابایت حافظه می‌باشد. همچنین این لپ تاپ دارای یک ترابایت حافظه SSD است. این دستگاه از بلوتوث نسخه 5 استفاده می‌کند. پورت های این لپ تاپ را نیز در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مشخصات ایسوس Rog Strix Scar III

طراحی و ساخت ایسوس Rog Strix Scar III

همانطور که قبلا گفتیم، هنگام مشاهده این لپ تاپ کاملا گیج شدیم. ایسوس Rog Strix Scar III کاملا زیبا و خیره کننده است. طراحی عاقلانه، ایسوس به خوبی و منطقی کار خود را انجام داده است. طراحی قلم مو مانند درب این لپ تاپ و آرم Rog که در اینجا قرمز نیست (RGB) کاملا بی نقص است و ما شکایتی از آن نداریم. در داخل این لپ تاپ، صفحه نمایش شگفت انگیز فول اچ دی با حداقل حاشیه به جز در قسمت پایین قرار دارد. در حالی که همیشه از سازندگان لپ تاپ های گیمینگ برای ضخیم بودن لپ تاپ شاکی هستیم ولی این بار باید به ایسوس بگوییم: تو فوق العاده هستی. ایسوس ضخامت این لپ تاپ را این بار به دو سوم کاهش داده و این لپ تاپ کاملا عالی به نظر می‌رسد.

طراحی و ساخت ایسوس Rog Strix Scar III

صفحه کلید این لپ تاپ همچنین دارای نور پردازی RGB است و تعدادی از کلیدها در بالا برای دسترسی به توابع مهم وجود دارد. این چیزی است که واقعا ارزش قدردانی را دارد، صفحه کلیدی فوق العاده زیبا. طرفین کیبورد همچنین از الگوی طراحی فیبر کربن مانند استفاده می‌کند که به نظر جالب است. همچنین از عرق کردن دست شما در هنگام استفاده جلوگیری میکند که استفاده از آن را خسته کننده نمی‌کند. در طرفین پورت ها را مشاهده می‌کنید که یک درگاه عجیب در سمت راست و دسته ای از پورت ها از جمله سوکت شارژ و USB-C وجود دارد. همچنین ایسوس نوار های روشنایی RGB را به زیر پایه لپ تاپ اضافه کرده است که در محیط های تاریک واقعا خیره کننده به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403: عملکردی خوب با باتری بی نظیر

نمایشگر ایسوس Rog Strix Scar III

ایسوس Rog Strix Scar III از نمایشگر بزرگ و با کیفیت 15٫6 اینچی استفاده می‌کند که کیفیتی فول اچ دی دارد. رندر متن واضح، روشنایی و وضوح بالا و دقت رنگ عالی. این صفحه نمایش ویژگی های خاصی را برای بازی بازان در نظر گرفته است. این نمایشگر 144 هرتزی است، بدین معنی که شما انیمیشن های روان تر و حرکت های سریعتری را مشاهده خواهید کرد. زمان پاسخگویی این نمایشگر نیز 3ms است که بسیار مناسب است. یک کاربر معمولی به این دو مورد توجه نمی‌کند اما یک گیمر قطعا به این موارد پی خواهد برد. این صفحه نمایش زاویه دید خوبی دارد و برای استفاده های معمولی نیز مناسب است، می‌خواهد نوشتن مقاله باشد یا تماشای فیلم. این نمایشگر در نور خورشید نیز عالی عمل می‌کند و ما شکایتی از آن نداریم.

نمایشگر ایسوس Rog Strix Scar III

عملکرد و کارایی ایسوس Rog Strix Scar III

بیایید در مورد مهمترین جنبه لپ تاپ های گیمینگ یعنی کارایی و عملکرد آن‌ها صحبت کنیم. Rog Strix Scar III به هیچ وجه در عملکرد کم نمیاورد و کاملا قدرت خود را اثبات می‌کند. پردازنده اینتل core i7-9750H به همراه 16 گیگابایت رم، کارت گرافیک RTX 2060 و یک ترابایت حافظه SSD، همه چیز خوب به نظر می‌رسد. این لپ تاپ واقعا قدرت زیادی دار که در ادامه آن‌را بررسی می‌کنیم.

عملکرد و کارایی ایسوس Rog Strix Scar III

در بنچمارک ها، از تست 3DMark Time Spy این لپ تاپ امتیاز 5160 را کسب کرد. در حالی که در PCMark 10 امتیاز 4191 را بدست آورد. همچنین تست پردازنده را با Cinebench R20 انجام دادیم که این لپ تاپ امتیاز 2377 را بدست آورد. در کل امتیازات ایسوس Rog Strix Scar III در بنچمارک ها خوب است و کاملا قانع کننده به نظر می‌رسد. حال بیایید این لپ تاپ را در دنیای واقعی نیز تست کنیم.

عملکرد و کارایی ایسوس Rog Strix Scar III

خارج از دنیای گیمینگ و در دنیای واقعی این لپ تاپ شما را نا امید نخواهد کرد. کارهای مختلفی را در این لپ تاپ انجام دادیم، بیش از 20 زبانه را در مرورگر کروم باز گزاشتیم و همزمان از فتوشاپ نیز برای ویرایش تصاویر استفاده کردیم. این لپ تاپ کاملا خوب عالی کرد. در بازی Far Cry 5 و در حالت اولترا به طور میانگین 83 فریم بر ثانیه را مشاهده کردیم. این نرخ برای Far Cry 5 بسیار چشمگیر است. در بازی پابجی نیز در تنظیمات گرافیکی اولترا به طور متوسط نرخ 90 فریم را دریافت کردیم که باز هم کاملا مناسب است. در کل عملکرد این لپ تاپ در گیمینگ کاملا عالی و بدون نقص بود.

بیشتر بخوانید: بررسی Lenovo Legion Y540 : لپ تاپی براق با کارایی خوب

Keystone در ایسوس Rog Strix Scar III

به طور معمول همگی در لپ تاپ ها با کیبورد و تاچ پد کار میکنیم، اما ایسوس Rog Strix Scar III با قطعه ای که ایسوس آنرا Keystone می‌نامد همراه شده است. کلیدی است با فناوری NFC که پروفایل و اطلاعات بازی شما را ذخیره می‌کند که میتوانید آنرا برای استفاده در دستگاه های دیگر همراه ببرید، منتهی این سیستم فقط با لپ تاپ های ایسوس که درگاه Keystone دارند کار می‌کند. همچنین قابلیت Shadow Drive نیز وجود دارد که رمز های عبور شما را با اکانت ایسوسی که می‌سازید در فضای اضافی 800 گیگابایتی ذخیره می‌کند که تا زمانی که Keystone خود را وصل نکنید قفل آن باز نمی‌شود. در کل ابزاری خوب و کاربردی است.

Keystone در ایسوس Rog Strix Scar III

کیبورد و تاچ پد ایسوس Rog Strix Scar III

کمی در مورد صفحه کلید و تاچ پد صحبت کنیم. به جز موارد خاصی که می‌خواهیم به آن‌ها اشاره کنیم چیزهای زیادی برای گفتن وجود ندارد. در گذشته دیگر لپ تاپ های ایسوس را بررسی کردیم که کیبورد آنان عالی بود، اما اینجا این کیبورد بسیار پاسخگو است و تایپ کردن با آن بسیار آسان است و باعث خستگی نمی‌شود. کلید های صفحه کلید کمی منحنی هستند که بر سهولت تایپ کردن با ایسوس Rog Strix Scar III می‌افزاید. همچنین مکان کلید های جهت دار در این لپ تاپ کمی پایین تر از کلید های هم سطح خود است که تقارن آن‌ها را به هم می‌زند و آنها را در یک مستطیل قرار نمی‌دهد اما بسیار عالی و مناسب برای بازی کردن است.

کیبورد و تاچ پد ایسوس Rog Strix Scar III

ساعت های زیادی را با کیبورد این لپ تاپ تایپ کردیم، نه تنها خسته کننده نیست بلکه کاملا سرگرم کننده نیز هست. تاچ پد نیز در عالی است، جزو بزرگترین تاچ پد هایی نیست که در لپ تاپ های ویندوزی مشاهده کرده ام اما کوچک هم نیست و کاملا مناسب است. فقط تنها مشکلی که وجود دارد این است که رد کف دست روی آن می‌ماند و ممکن است گاهی اوقات مکان نما اتفاقی به جای دیگری برود که کمی آزار دهنده است. کلیدی روی تاچ پد وجود دارد که روی آن نوشته شده Num LK. ممکن است بپرسید این به چه معناست. بله، اعدادی روی تاچ پد وجود دارد که با این کلید فعال می‌شوند، در واقع همان اعداد سمت راست اغلب صفحه کلید هاست که ایسوس آن‌را به روی تاچ پد منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

پورت های ایسوس Rog Strix Scar III

تاکنون که این لپ تاپ کاملا عالی بوده و چیز زیادی برای بررسی وجود نداشته است. در قسمت پورت ها هم همینطور است. تعداد پورت ها کاملا مناسب است. در این لپ تاپ سه درگاه USB 3.0 Type A، یک درگاه USB-C، یک درگاه اترنت RJ-45، یک جک هدفون و یک جک کامبوی میکروفون، یک درگاه HDMi و البته سوکت شارژ وجود دارند. مطمئنا در مورد لپ تاپ های بازی تعداد زیادی پورت وجود ندارد اما تعداد آن‌ها قطعا کم نیست.

پورت های ایسوس Rog Strix Scar III

کیفیت صدای ایسوس Rog Strix Scar III

وقتی Zephyrus M را بررسی کردیم کیفیت صدای آن ما را تحت تاثیر قرار داد. با این حال ایسوس Rog Strix Scar III از نظر صدا خوب بود. اسپیکرهای استریو این لپ تاپ به اندازه کافی صدای بلندی دارند و کیفیت خوبی نیز دارند. تعداد زیادی فیلم را در این لپ تاپ پخش کردیم و نیازی به اتصال اسپیکر خارجی نداشتیم. صدای بلند، واضح و متعادل بود. این عالی است. بدیهی است که هیچوقت کیفیت صدایی که با هدفون به دست میاورید در جای دیگری وجود ندارد. همچنین برای بازی معمولا گیمرها از هدفون استفاده می‌کنند و زیاد نیازی به اسپیکر ندارند. به هر حال این اسپیکرها برای کارهای روزانه از حد متوسط بالاتر هستند.

عمر باتری ایسوس Rog Strix Scar III

با توجه به عمر باتری، ایسوس Rog Strix Scar III در اینچا چندان خوب نیست. در استفاده از لپ تاپ که بیشتر شامل مرورگر کروم و فوشاپ و تماشای آنلاین فیلم میشد، این لپ تاپ حدود 2.5 تا 3 ساعت شارژدهی میکرد. این بد نیست اما به سرعت آزار دهنده خواهد شد، مخصوصا در محیط کار! اگر چه برای گیمرها مهم نیست زیرا برای بهترین عملکرد در هنگام بازی احتمالا آنرا به شارژ متصل می‌کنند. به هر حال فراموش نکنید که شارژر این لپ تاپ را همیشه همراه خود داشته باشید که غافلگیر نشوید.

مزایا و معایب ایسوس Rog Strix Scar III

نکات مثبت

عملکرد فوق العاده

صفحه کلید عالی با کارایی راحت

طراحی و ساخت خوب

صفحه نمایش با کیفیت عالی و روشنایی بالا

قابلیت های Keystone و Shadow Drive بسیار عالی هستند

نکات منفی

عمر باتری نه چندان خوب

رد کف دست روی تاچ پد خوب نیست

آیا ایسوس Rog Strix Scar III ارزش خرید دارد؟

بنابراین، اکنون که همه جوانب بررسی این لپ تاپ را خواندید باید به مهم‌ترین سوال پاسخ دهیم. با توجه به قیمت تقریبا مناسبی که این لپ تاپ در بازار دارد جواب ساده است، بله ارزش خریدش را دارد. از هر جنبه که موضوع را بررسی کنید می‌بینید که این لپ تاپ ویژگی های شگفت انگیزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با طراحی و ساخت عالی، عملکرد و کارایی فوق العاده، کیفیت صدای خوب و نمایشگر فول اچ دی 144 هرتزی/3ms، قطعا این محصول ارزش خرید بالایی دارد و می‌توانید آن‌را در لیست خرید خود قرار دهید.

با این حال اگر می‌خواهید مقداری کمتر پول خرج کنید می‌توانید به MSI GL63 9SEK نگاهی بندازید که با پردازنده 7 هسته ای نسل 9، 16 گیگابایت رم، یک ترابایت هارددیسک و 256 گیگابایت SSD به همراه گرافیک RTX 2060 عرضه می‌شود. با این حال باید در مورد حافظه کمی کنار بیایید زیرا لپ تاپ MSI با یک ترابایت هارددیسک عرضه می‌شود در حالی که حافظه ایسوس Rog Strix Scar III یک ترابایت از نوع SSD است. پس قطعا ایسوس Rog Strix Scar III بسیار سریعتر از محصول رقیب یعنی MSI خواهد بود. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که قصد خرید چه لپ تاپی را دارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید