جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403: عملکردی خوب با باتری بی نظیر

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
بررسی لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403: عملکردی خوب با باتری بی نظیر

هر وقت میخوام لپ تاپ جدیدی رو بررسی کنم نسبتا هیجان زده می‌شم، بعضی اوقات خیلی خوشحالم و بعضی اوقات نه. اما به هرحال همیشه تا حدودی برای بررسی اون لپ تاپ هیجان داشتم. خب بین لپ تاپ های ویندوزی لپ تاپ های Asus همیشه حرفایی برای گفتن دارند. امروز میخوام بررسی و تجربه خودم رو از لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403 بیان کنم، لپ تاپی با اسمی وحشتناک و عالی. اگر شما هم برای خرید خود این لپ تاپ را جزو گزینه هایتان قرار داده اید و در مورد ارزش آن دو به شک هستید، امروز با بررسی این لپ تاپ یعنی لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403 همراه باشید.

لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

مشخصات لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

قبل از اینکه این لپ تاپ رو بررسی کنم بهتره نیم نگاهی هم به مشخصات این لپ تاپ داشتم باشیم. Asus در Vivobook 14 X403 از پردازنده 8th-gen Core i5-8265U به همراه 8 گیگابایت رم LPDDR3 استفاده کرده و نمایشگر این لپ تاپ دارای پنل 14 اینچی فول اچ دی می‌باشد. کارت گرافیکی که Asus توی این لپ تاپ از اون بهره برده Intel HD Graphic 620 می باشد. این دستگاه دارای هارد SSD با ظرفیت 512 گیگابایت می‌باشد. باتری این لپ تاپ نیز دارای ظرفیت 72Wh می‌باشد و اتصالات این لپ تاپ نیز شامل بلوتوث نسخه 4.2 و وایفای دو باندی 802.11ac است.

بیشتر بخوانید: بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

طراحی و ساخت لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

نگاه کنید، لپ تاپ Vivobook 14 X403 یک لپ تاپ نازک، سبک و زیباست که با هدف استفاده در محیط های کاری تولید شده است و برای این مورد بی نظیر است. دارای طراحی براق است که رنگ آن نقره ای مایل به آبی است، البته من فقط آن را نقره ای میبینم که مانند رنگ مشکی، رنگی کلاسیک برای این نوع لپ تاپ ها است( که در لپ تاپ های گیمینگ هم مشاهده می شود) و Asus در این مورد عالی عمل کرده است.

قطعا لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403 مقاوم ترین لپ تاپی نیست که من دیده ام، اما در رنج قیمتی خود مطمئنا بهترین لپ تاپ در این مورد است. خوشبختانه من اونو پرتاب نکردم و به زمین نزدم پس مطمئن نیستم چه اتفاقی برای اون میفته و امیدوارم شما هم اینکار رو نکنید. اما Asus ادعا می‌کند که این لپ تاپ دوامی بالا دارد و دارای استاندارد MIL-STD 810G است، خب این بسیار عالی است، البته من این مورد رو امتحان نکردم و نمیتونم بگم که ادعای Asus درست است یا نه، اما دلیلی وجود ندارد که این ادعا غلط باشد.

خب به طراحی برگردیم، لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403 همراه با امضای Vivobook به همراه حاشیه هایی نازک کاملا زیبا و خیره کننده به نظر میرسد. طراحی در Vivobook 14 کاملا عالی و بدون نقص است و Asus کاملا عالی عمل کرده، این مورد کمی ناراحت کننده است، چون من دوست دارم همیشه یه ایرادی در طراحی لپ تاپ ها پیدا کنم که بتونم بهش گیر بدم اما در اینجا حرفی برای گفتن ندارم، همه چیز عالی است.

بیشتر بخوانید: بررسی Lenovo Legion Y540 : لپ تاپی براق با کارایی خوب

نمایشگر لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

این واقعیت که گفتم هیچ چیز برای شکایت وجود ندارد در مورد صفحه نمایش هم صدق می‌کند، لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403 دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی فول اچ دی است که من در استفاده روزانه از آن واقعا لذت بردم و کاملا رضایت بخش بود. اندازه آن بزرگ نیست اما برای کار و حمل و نقل و ... اندازه مناسبی دارد.

لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

در مورد پنل به کار رفته در این صفحه نمایش صحبت کنیم. روشنایی این نمایشگر زیاد نیست، اما آنقدر هم کم نیست که دوست نداشته باشید از آن استفاده کنید. صفحه آن مات است که کمی در کمتر شدن روشنایی اثر میگذارد. تئوری این لپ تاپ به این صورته که نمایشگر هر رنگ رو به یک رنگ تخت و صاف تبدیل می‌کنه و باعث میشه رنگ ها کمی لرزان به نظر بیان، کمی خوب به نظر میرسه اما در استفاده های طولانی به سرعت آزار دهنده میشه، به هرحال به نظر نمیاد رضایت بخش باشه. به هر حال این نمایشگر زاویه دید خوبی داره، به لطف صفحه مات انعکاس نور رو کاهش میده و کنتراست مناسبی داره. من شکایتی از صفحه نمایش ندارم.

عملکرد لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

اگه این بررسی رو می‌خوانید احتمالا باید مضمون "عملکردی خوب" رو در عنوان مطلب مشاهده کرده باشید. لپ تاپ  Asus Vivobook 14 X403 از پردازنده 8th-gen Intel Core i5 به همراه 8 گیگ رم و 512 گیگ ظرفیت هارد تشکیل شده. مطمئنا پردازنده نسل 8 انتخابی عجیب از طرف Asus است اما به هرحال این یک لپ تاپ کاری است. من در استفاده هفتگی از این لپ تاپ هیچ گونه لگ، هنگ و فریز را مشاهده نکردم. در حالی که فتوشاپ به همراه چندین تب در مرورگر کروم در حال استفاده بودند و فشار زیادی به لپ تاپ وارد نشد.

لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

همین موارد را می‌توان در نمرات بنچمارک های مختلف نیز مشاهده کرد، در PCMark10 این لپ تاپ امتیاز 3805 را بدست آورد، در 3DMark هم امتیاز 5840 را بدست آورد. خب این لپ تاپ به درد بازی نمی‌خوره، به هرحال اگر قصد دارید روی این لپ تاپ بازی کنید، بازی هایی مثل CS:GO به خوبی اجرا می‌شوند. اگه می‌خواهید این بازی به خوبی براتون اجرا بشه باید تنظیمات گرافیکی رو بین Low و Medium قرار بدید. خود بازی به طور پیشفرض تنظیمات رو روی High قرار داد و نرخ فریم حدود 20FPS بود که این غم انگیزه. به هر حال در حالت Low ما توانستیم نرخ 50FPS را بدست آوریم و با توجه به ماهیت لپ تاپ قابل قبول است.

کیبورد، تاچ پد و اثر انگشت لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

صفحه کلید در لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403 بسیار خوب است و دارای نور پس زمینه نیز می‌باشد، نور پس زمینه استاندارد سفید LED که از زیر کلید ها جاری می‌شود و آزار دهنده نیست. فاصله بین کلید ها مناسب است، کلید ها به سرعت پاسخ می‌دهند و زیاد انگشتان دست را خسته نمی‌کنند. شکایت من از تاچ پد Vivobook 14 است، Asus از صفحه لمسی دقیقی استفاده کرده است که برای حرکات بصری عالی است و به خوبی پاسخ می‌دهد اما این تاچ پد خیلی کوچک است. همچنین وجود یک اثر انگشت در گوشه راست بالای تاچ پد را هم به این واقعیت اضافه کنید که آن را محدود تر می‌کند.

لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

این موضوع وحشتناک نیست، اشتباه نکنید، اما شما را در حرکات بصری کمی محدود می‌کند. اسکنر اثر انگشت واقعا عالی است و سرعت خوبی دارد، خب من تجربه ای در زمینه اثر انگشت در لپ تاپ ها ندارم ولی در این لپ تاپ واقعا سریع است و من را از وجود رمز های طولانی و خسته کننده راحت کرده است. این موضوع واقعا خوب و لذت بخش است و امنیت شما را بیشتر می‌کند و عصبانیت شما را از تایپ کردن رمز های طولانی از بین می‌برد.

پورت های لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

ما در اینجا با یه لپ تاپ نازک طرف هستیم پس نباید انتظار پورت های زیادی رو داشته باشیم. پورت ها در این لپ تاپ شامل: یک پورت USB-C، دو پورت USB-3، یک درگاه کارتخوان SD و یک درگاه جک هدفون/میکروفون می‌باشد. این پورت ها زیاد نیستند اما تعدادشان کافی است و برای این لپ تاپ و محیط های کاری کاملا مناسب هستند، به علاوه داشتن پورت USB-C همیشه یک مزیت به شمار میاد. به هرحال در استفاده روزمره من هیچوقت مشکلی در کمبود پورت ها نداشتم و برای من کافی بودند، همچنین لوازم جانبی زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از USB-C از آن‌ها بهره ببرید.

لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

عمر باتری لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

به بحث باتری میرسیم. من واقعا نمیدونم Asus چطور تونست این کار رو انجام بده اما موفق شد یک باتری عظیم 72Wh رو درون محصولی نازک و براق قرار بده و این باتری قطعا عمر بسیار خوبی داره. دقت کنید، من در مورد عمر باتری 9-12 ساعتی صحبت نمی‌کنم، من میگم این لپ تاپ میتونه کل روزی کاری شما رو تامین کنه و مقداری هم ته باتری براتون نگه داره تا وقتی برگشتید خونه بتونید کمی فیلم تماشا کنید. Asus ادعا می‌کند باتری Vivobook 14 X403 ،24 ساعت دوام میاورد. میدونم که فکر می‌کنید "این دیوونگیه". من هم همینطور فکر می‌کردم و بعد از خوندن مشخصات این باتری فهمیدم که بله امکان دارد.

طبیعیه که میخواستم اونو امتحان کنم پس لپ تاپ رو تا 100 درصد کامل شارژ کردم. سپس از آن استفاده کردم، برای انجام کارهای روزانه، تماشای فیلم و کلی کار دیگه. در مجموع من تونستم به مدت 15 تا 16 ساعت از این لپ تاپ کار بکشم. این واقعا بی نظیره، عاشقشم، دقیقا لپ تاپیه که من نیاز دارم.

لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

مزایا و معایب لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403

مزایا

* عمر بی نظیر باتری

* عملکرد عالی

* اسکنر اثر انگشت

معایب

* تاچ پد کوچک

* رنگ های فلت و ساکت روی صفحه نمایش کمی آزار دهنده هستند.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

لپ تاپ Asus Vivobook 14 X403: لپ تاپی مناسب برای محیط کار

بنابر این لپ تاپ Vivobook 14 X403 واقعا بی نظیر است، به خصوص برای کار و همچنین دانشجویانی که می‌خواهند در تمام طول روز بدون نیاز به شارژر از لپ تاپ استفاده کنند. طراحی عالی، ساخت محکم، نمایشگری خوب، صفحه کلید عالی، اسکنر اثر انگشت سریع و عمر باتری بی نظیر، ویژگی هایی که هر لپ تاپ دیگری را شرمنده می‌کند. قیمت این لپ تاپ حدود 600-700 دلار می‌باشد. گزینه های مشابه دیگری نیز مانند  MSI PS42 Prestige و Predator Helios 300 وجود دارند که مشخصاتی تقریبا مشابه دارند. به هرحال باز هم انتخاب با شماست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید