جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

سال هاست که لپ تاپ MacBook Pro دستگاهی ایده‌آل برای گرافیست‌هاو تدوین‌گران حرفه‌ایست. اکنون بنظر می‌رسد لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition با جذابیت و عملکرد فوق العاده خود، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای طرفداران سیستم عامل ویندوز باشد.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition عضوی از پلتفرم یکپارچه Nvidia’s Studio می‌باشد که باعث می‌شود در جمع لپ تاپ‎‌های قدرتمند قرار گیرد و نیاز کاربران حرفه‌ای از جمله گرافیست‌ها، ادیتورها و تدوین‌گران را برآورده سازد.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition دارای پیکربندی‌های مختلفی بوده و مدلی که در این بررسی از آن استفاده شده است، از گرافیک Quadro RTX 5000 بهره می‌برد. قابل ذکر است که این پردازنده گرافیکی از گرافیک‌های سری GeForce نیز قدرتمندتر است، اما برای استفاده در کارهای حرفه‌ای نه گیمینگ.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

بیشتر بخوانید: سورفیس پرو 7: بررسی محصول جدید مایکروسافت

مشخصات کلیدی لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

* نمایشگر لمسی 15.6 اینچی 4K OLED

* پردازنده گرافیکی Nvidia Quadro RTX 5000

* 1 ترابایت حافظه SSD

* ابعاد: 355 x 235 x 17.8 میلی‌متر

* پردازنده Intel Core i7-9750H

* 32 گیگابایت رم

* Windows 10 Home

* وزن: 2.21 کیلوگرم

طراحی و ساخت لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition: نسبتا سنگین اما زیبا

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition نسبت به اولترابوک‌ها شاید کمی سنگین بنظر برسد، اما با توجه به قطعات بکار رفته و عملکرد این لپ تاپ، به هیچ وجه چنین نقدی به آن وارد نیست. با این وجود، لپ تاپ Blade 15 Studio Edition کاملا قابل حمل است و همچنین طراحی زیبایی دارد. این محصول Razer ،2.2 کیلوگرم وزن دارد که نسبت به وزن 2 کیلوگرمی لپ تاپ MacBook Pro کمی بیشتر است، اما همچنان حمل آن آسان است.

وقتی صحبت از طراحی و ظاهر لپ تاپ باشد، لپ تاپ Blade 15 Studio Edition حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، به جز لپ تاپ MacBook Pro که ظاهر زیبایی دارد، در لپ تاپ‌های ویندوزی معمولا مشخصات سخت افزاری قدرتمند منجر به ظاهر خشن و حجیم می‌شود، اما در لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition اینگونه نیست و با طراحی ساده و جذاب خود توجه بیننده را جلب می‌کند.

تنها رنگ موجود برای این لپ تاپ، رنگ سفید عطاردی (Mercury White) است که شاسی نقره‌ای رنگ و صفحه کلید سفید، آن را از سنت همیشگی Razer یعنی استفاده از ترکیب رنگ مشکی و سبز متفاوت می‌کند. کلیدها دارای نور پس زمینه هستند و نورپردازی آن‌ها با استفاده از نرم افزار Razer’s Synapse قابل شخصی سازی است.

لپ تاپ Blade 15 Studio Edition طیف وسیعی از درگاه‌های ارتباطی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که شامل جک هدفون، 3 عدد درگاه USB-A، یک درگاه Thunderbolt 3 USB-C، درگاهMini DisplayPort و HDMI می‌باشد.

تنها نکته منفی که در طراحی و ساخت این لپ تاپ وجود دارد، کیفیت نه‌ چندان مطلوب بلندگوها است. اگر به ندرت از بلندگوها استفاده می‌کنید شاید متوجه ضعف آنها نشوید اما باید بدانید که عملکرد آن‌ها مناسب نیست و به عنوان کاربر حرفه‌ای احتمالا نیاز خواهید داشت که از هدست یا بلندگوی خارجی استفاده کنید.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition: یک ایراد کوچک

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition دارای یکی از بهترین صفحه کلیدهای موجود بر روی لپ تاپ‌ها است. جدا از نورپردازی جذاب آن، کلیدها راحت هستند و احساس دلپذیری را از کار با آن‌ها تجربه خواهید کرد که باعث می‌شود بتوانید بدون خستگی ساعت‌ها تایپ کنید.

اجزای این لپ تاپ در کنار هم ترکیب فوق العاده‌ای را ایجاد کرده اند، البته تا وقتی که از تاچ پد استفاده نکرده باشید. بدین معنی که قطعات این لپ تاپ تماما با کیفیت و درجه 1 هستند، اما متاسفانه تاچ پد این لپ تاپ، علاوه بر عملکرد ضعیف و نامناسب، از کیفیت پایینی نیز برخوردار است که کمی ناامید کننده بنظر می‌رسد.

البته قابل ذکر است که تاچ پد لپ تاپ Blade 15 Studio Edition آنچان هم بدردنخور نیست و برای امور روزانه قابل استفاده است، اما همانطور که می‌دانید انتظار از چنین دستگاه‌ گران قیمتی بالا است و قطعا چنین عملکردی راضی کننده نیست. با این وجود، بهتر است برای کارهای طراحی خود از یک موس استفاده کنید.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

نمایشگر لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition: فوق العاده و چشم نواز

روز به روز لپ تاپ‌های پریمیوم بیشتری به نمایشگرهای 4K OLED تجهیز می‌شوند که برای کاربران بسیار خوشایند است. خوشبختانه لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition نیز از این غافله جا نمانده است و از یک نمایشگر 4K OLED و البته لمسی استفاده می‌کند. نمایشگر این لپ تاپ مانند نمایشگر خیره کننده لپ تاپ HP Spectre x360 13 فوق العاده است. ارائه رنگ‌های دقیق و تصاویر حیرت انگیز برای کارهای طراحی، تماشای ویدئو و اجرای بازی از ویژگی‌های منحصر بفرد نمایشگر لپ تاپ HP Spectre x360 13 بود، اکنون برای پی بردن به کیفیت نمایشگر لپ تاپ Blade 15 Studio Edition، علاوه بر دارا بودن تمامی این ویژگی‌ها، قابلیت لمسی بودن را نیز اضافه کنید.

از لحاظ مشخصات فنی، نمایشگر 15.6 اینچی لپ تاپRazer Blade 15 Studio Edition، حداکثر روشنایی 420 نیت را به همراه پوشش 100% طیف رنگ‌های sRGB، 94.7% رنگ‌های Adobe RGB و 99.6% از استاندارد DCI-P3 را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر بگوییم لپ تاپ Blade 15 Studio Edition تا کنون دارای بهترین نمایشگر لپ تاپ‌ها است، مبالغه نکرده‌ایم.

تنها زمینه‌ای که برای بهبود این نمایشگر بنظر می‌رسد، دمای رنگ‌های تولیدی آن است. در تست‌ها، نمایشگر این لپ تاپ، دمای رنگ 6123K را ثبت کرده است که باعث می‌شود رنگ‌ها کمی گرم‌تر و اشباع‌تر از حد معمول بنظر برسند. به عنوان مقایسه، نمایشگر لپ تاپMacBook Pro 16، عدد 6412K را در تست دمای رنگ بدست آورده است که بیشتر از میزان آن در لپ تاپ Razer است و رنگ‌های گرم‌تری را به بیننده ارائه می‌دهد، اما تنها افراد بسیار حرفه‌ای و نکته‌سنج قادر به تشخیص رنگ‌های اشباع شده هستند.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

عملکرد و کارایی لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition: پادشاه لپ تاپ‌ها

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های ویندوزی است و هنگامی که برای اثبات این موضوع به نتیجه تست‌ها مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که چنین ادعایی کاملا درست است و محصول Razer، پادشاه لپ تاپ‌هاست.

برای بررسی عملکرد این لپ تاپ، علاوه بر استفاده از تست‌های موجود، از یک طراح گرافیک و تولید کننده ویدئو نیز دعوت کردیم تا به کمک تجربه آن‌ها بتوانیم بررسی کاملتری از این لپ تاپ داشته باشیم.

برای سنجش قدرت پردازشی لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition از تست‌ها و معیارهای مختلفی استفاده کردیم. به عنوان مثال، محصول Razer در نرم افزار Adobe Premiere Pro توانست 5 دقیقه از محتوای 4K را در مدت زمان 3 دقیقه و 5 ثانیه رندر کند و خروجی بگیرد. برای مقایسه بهتر است بدانید که کامپیوتر 2017 iMac این میزان محتوای 4K را در مدت 7 دقیقه و 9 ثانیه رندر می‌کند.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

همچنین یک تصویر با حجم 1 گیگابایت را در عرض تنها 5 ثانیه وارد نرم افزار کرد و اعمال تغییرات بر روی تصویر، بدون وقفه انجام می‌شد.

برای اینکه لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition را بیشتر تحت فشار قرار دهیم، از یک تصویر با حجم 10 گیگابایت استفاده کردیم، اما دستاورد Razer باز هم خم به ابرو نیاورد و براحتی در عرض 5 ثانیه خروجی تصویر را تحویل ‌داد. ویرایش و تغییرات اعمال شده بر روی تصویر نیز کمتر از 30 ثانیه بارگزاری می‌شد.

علاوه بر پردازنده گرافیکی فوق العاده، این نتایج باورنکردنی را مدیون SSD سریع این لپ تاپ هستیم. SSD لپ تاپBlade 15 Studio Edition سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 2573 و 2825 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد که رقم بالایی است.

حال به نتایج تست‌ها می‌پردازیم تا ببینیم محصول Razer در مقابل رقبا چگونه عمل می‌کند. لپ تاپ MacBook Pro 16 در تستCinebench R15 OpenGL در بالاترین سطح قرار داشت و قهرمان این تست تلقی می‌شد، اما لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition با ثبت رکوردی حیرت انگیز توانست محصول اپل را کنار بزند و در صدر این جدول قرار بگیرد.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

لازم به ذکر است که لپ تاپ MacBook Pro 16 مورد بررسی، نسبت به لپ تاپ Blade 15 Studio Edition حدود 700 پوند قیمت کمتری دارد. بنابراین اگر لپ تاپ MacBook Pro 16 را با گرافیک قدرتمندتری تست می‌کردیم، احتمالا این رقابت نزدیک‌تر می‌شد. با این وجود لپ تاپ MacBook Pro 16 قدرت پردازشی فوق العاده ای را ارائه می‌دهد، اما لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition چیزی فراتر از فوق العاده است.

تنها نکته منفی که در عملکرد این لپ تاپ به چشم می‌خورد، کنترل دمای آن است که اکثر لپ تاپ‌های قدرتمند با چنین مشکلی روبرو هستند. هنگام استفاده از نرم افزارهای تخصصی، لپ تاپBlade 15 Studio Edition شروع به گرم شدن می‌کند و پس از مدتی قسمت زیرین دستگاه و بالای صفحه کلید به شدت داغ می‌شود. بنابراین به جز امور ساده مانند مرورگری وب، به هیچ وجه لپ تاپ را روی پای خود نگذارید.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

با اینکه لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition برای گیمینگ ساخته نشده است اما برخلاف لپ تاپ MacBook Pro 16، می‌تواند بازی‌های روز را براحتی اجرا کند. قابل ذکر است که نتیجه تست 3DMark Fire Strike در حالی بود که ما از درایور Studio کارت گرافیک استفاده می‌کردیم. برای تجربه گیمینگ توصیه می‌کنیم که درایور مخصوص بازی Nvidia’s Game Ready را نصب کنید.

با اینکه پردازنده گرافیکی RTX 2080 MaxQ قدرتمندترین گرافیک لپ تاپی مخصوص بازی است، اما پردازنده گرافیکی RTX Quadro 5000 در تست 3DMark بطور حیرت انگیزی بهتر از آن عمل کرد و در صدر این جدول قرار گرفت.

لپ تاپ Blade 15 Studio Edition در تست بازی نیز نتایج خوبی را ثبت کرد و بازی‌های تقریبا بروزی را در تنظیمات 4K با حدود 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌کرد. البته این اعداد تفاوت محسوسی با میزان فریم دریافتی در لپ تاپ Razer Blade 15 با گرافیک RTX 2080 MaxQ ندارد.

توصیه می‌کنیم اگر اولویت شما گیمینگ است برای خرید لپ تاپRazer Blade 15 Studio Edition هزینه نکنید، چرا که با هزینه کمتری می‌توانید به چنین عملکردی دست یابید. اما اگر در حوزه‌های تخصصی گرافیک یا تدوین و ویرایش فیلم فعالیت می‌کنید و به گیمینگ نیز علاقه دارید، این لپ تاپ مخصوص شما ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

شارژدهی لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition: قابل اعتماد

میزان شارژدهی باتری لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition را نمی‌توان از مهمترین ویژگی‌های آن برشمرد، با این حال با ثبت زمان 6 ساعت در تست مرورگری وب و تماشای ویدئو همچنان عالی است.

نباید فراموش کرد که این دستگاه، یکی ازقدرتمندترین لپ تاپ‌های مدرن است و با همراهی نمایشگر لمسی 4K، حتی با ثبت زمان 4 ساعت میزان شارژدهی هم راضی کننده بنظر می‌رسید.

لپ تاپ Blade 15 Studio Edition دستگاهی است که در صورت نیاز می‌توانید براحتی آن را حمل کنید، البته منظور از حمل، جابجایی آن در محیط کار است، چرا که این لپ تاپ دستگاهی نیست که بخواهید هرروز آن را با خود به کافی شاپ ببرید.

البته برای حداکثر استفاده از چنین دستگاه قدرتمندی بهتر است، همیشه آن را روی میز و متصل به برق استفاده کنید و استفاده از باتری را برای مواقع اضطراری و پیش بینی نشده در نظر بگیرید.

البته قابل ذکر است که این میزان شارژدهی هنگامی ثبت شد که نور پس زمینه صفحه کلید خاموش بود و میزان روشنایی نمایشگر روی 150 نیت تنظیم شده بود. واضح است که در زمان اجرای بازی یا ویرایش ویدئو، میزان شارژدهی باتری کمتر از این عدد خواهد بود.

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

مزایا و معایب لپ تاپ  Razer Blade 15 Studio Edition

لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition، آرزوی طراحان گرافیک، ویرایش کنندگان ویدئو و همه کسانی است که به قدرتمندترین لپ تاپ قابل حمل دنیا نیاز دارند. همچنین نمایشگر خیره کننده و صفحه کلید دوست‌داشتنی با اندازه مناسب از ویژگی‌های بارز آن است. با این حال، قیمت بالای این لپ تاپ تنها نکته ایست که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند.

مزایا لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

* یکی از بهترین نمایشگرهای استفاده شده در لپ تاپ

* عملکرد فوق العاده در امور گرافیکی و تخصصی

* قابلیت حمل بالا با توجه به سخت افزار قدرتمند

* صفحه کلید بسیار جذاب و با کیفیت

معایب لپ تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

* تاچ پد می‌توانست بهتر باشد

* قیمت بالا

* داغ شدن بیش از حد قسمت زیرین لپ تاپ تحت فشار زیاد

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید