جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی Surface Laptop 3

author منتشر کننده
نظرات (4) 12 0
بررسی Surface Laptop 3

لپ تاپ Surface Laptop 3 جدیدترین محصول مایکروسافت در دسته اولترابوک‌های 13 اینچی است که توانسته اجزای قدرتمندی را در بدنه باریک و سبک خود جای دهد.

لپ تاپ جدید Surface، ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد که از آن‌ها می‌توان به طراحی جذاب، نمایشگر زیبا و پردازنده قدرتمند نسل دهم اینتل اشاره کرد. این پردازنده علاوه بر سرعت بالا در انجام دستورات، با بهره‌گیری از گرافیک یکپارچه، برای اجرای بازی یا ویرایش عکس و ویدئو مناسب است.

لپ تاپ Surface Laptop 3 بعنوان یک لپ تاپ قدرتمند با قابلیت حمل بالا، وارد رقابت در دسته‌ای می‌شود که رقبای سرسختی از جمله لپ تاپ Apple MacBook Air، لپ تاپ Dell XPS 13 و لپ تاپ LG Gram 14 وجود دارند. اما، آیا محصول جدید مایکروسافت می‌تواند بهتر از رقبا عمل کند؟

بیشتر بخوانید: مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 با Surface Laptop 3: اپل در مقابل مایکروسافت

مشخصات کلیدی لپ تاپ Surface Laptop 3

* قیمت مدل برسی شده: 999 یورو

* پردازنده نسل دهم اینتل

* پردازنده گرافیکی Intel Iris Plus

* ابعاد: 308 x 223 x 14.5 میلی‌متر

* نمایشگر 13.5 اینچی با وضوح 2256 x 1504 و نسبت تصویر 3:2

* 16/8 گیگابایت رم DDR4

* تا 1 ترابایت حافظه SSD

* وزن: 1288 گرم

لپ تاپ Surface Laptop 3

طراحی و ساخت لپ تاپ Surface Laptop 3: رنگ‌های متنوع

لپ تاپ Surface Laptop 3 نمایانگر جلوه‌ای از زیبایی است. بدنه آلمینیومی آن با ظرافت خاصی ساخته شده و کاملا صاف و مسطح است. همچنین با توجه به وزن کم آن، کاملا مستحکم و قابل اعتماد طراحی شده است.

علاوه بر بدنه آلمینیومی، گزینه‌ای تحت عنوان پوشش Alcantara نیز قابل سفارش است که طرفداران زیادی دارد. لپ تاپ Surface Laptop 3 در 4 رنگ عرضه می‌شود که عبارتند از رنگ شنی، مشکی مات، پلاتینی با پوشش Alcantara و آبی لاجوردی با پوشش Alcantara. تمام رنگ‌های موجود زیبا هستند اما رنگ آبی لاجوردی با پوشش Alcantara، مانند جواهر در میان گزینه‌های دیگر خودنمایی می‌کند.

تنها نکته منفی‌ای که ممکن است در طراحی این لپ تاپ بنظر برسد، حاشیه نمایشگر آن است که کمی ضخیم‌تر نسبت به رقبا، بعنوان مثال لپ تاپ Dell XPS 13، طراحی شده است. اما از آنجایی که حاشیه آن برآمدگی ندارد و در زیر پنل شیشه‌ای نمایشگر تعبیه شده است، اصلا ناخوشایند نیست و در واقع بیشتر شبیه به لپ تاپ Apple MacBook Air شده است.

متاسفانه لپ تاپ Surface Laptop 3 طیف وسیعی از درگاه‌های ارتباطی را ارائه نمی‌دهد و تنها دارای یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C است. بنابراین اگر بخواهید صفحه کلید و موس باسیم را همزمان به دستگاه خود متصل کنید، دیگر درگاهی برای اتصال فلش یا هارد خود نخواهید داشت. البته در این مواقع می‌توانید از USB hub استفاده کنید. کمی مایوس کننده است که درگاه Thunderbolt 3 برای انتقال سریع داده‌ها در این دستگاه در نظر گرفته نشده است و دلیل مایکروسافت برای  این کار باید شنیدنی باشد.

از این‌ها که بگذریم، بلندگوها فوق العاده عمل می‌کنند و حجم صدای تولیدی آن ها برای استفاده روزانه کاملا کافی است.

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ Surface Laptop 3: آرزوی دانشجویان

صفحه کلید لپ تاپ Surface Laptop 3 بسیار فوق العاده طراحی شده و عمق کلیدها زیاد و بازخورد آن‌ها کاملا مناسب است. بنابراین، اگر دانشجویی هستید که مقالات زیادی را در روز منتشر می‌کنید یا کارمند اداره‌ای هستید که همیشه باید در حال تایپ کردن باشید، مطمئنا صفحه کلید این لپ تاپ برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

جای تعجب نیست که این صفحه کلید فاقد صفحه اعداد بوده، زیرا با توجه به سایز 13 اینچی آن، کاملا جمع و جور ساخته شده است. همچنین مایکروسافت کلید Enter را بزرگ طراحی کرده که خوشایند است، چرا که اکثر لپ تاپ‌های مدرن، آن را هم ردیف با بقیه کلیدها در نظر می‌گیرند.

تاچ پد جدیدترین لپ تاپ Surface نیز کاملا بزرگ، بازخورد آن دقیق و در مجموع عملکرد آن بی‌نقص است. متاسفانه این تاچ پد علاوه بر جابجایی نشانگر موس، نقش یک آهنربا را در جذب اثر انگشت ایفا می‌کند و بعد از استفاده طولانی مدت، ظاهر زیبای خود را کاملا از دست می‌دهد.

لپ تاپ Surface Laptop 3

نمایشگر لپ تاپ Surface Laptop 3: ایده‌آل

نسبت تصویر 3:2 نمایشگر لپ تاپ Surface Laptop 3، شاید در نگاه اول کمی غیر متعارف بنظر برسد. اما این یک انتخاب زیرکانه بوده، چرا که برای نمایش محتوای صفحات وب و فضای مجازی نسبت به نمایشگرهای مرسوم 16:9 بسیار مناسب‌تر است.

این نمایشگر به لطف وضوح 2256x1504، تعادل خوبی را میان تعداد پیکسل‌ها و شارژدهی باتری ایجاد می‌کند. علاوه بر این، نمایشگر لپ تاپ Surface به اندازه کافی برای یک اولترابوک در این رنج قیمتی مناسب است. نرخ کنتراست عالی 1428:1 و میزان روشنایی بالاتر از متوسط 388 نیت، بدین معنی است که براحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از این لپ تاپ در فضای باز یا زیر نور آفتاب استفاده کنید.

همچنین، تست دمای رنگ 6500k در این پنل برای رنگ سفید رقم 6490K بوده که ایده‌آل است و باعث می‌شود رنگ سفید بدون دخالت رنگ آبی یا قرمز، خالص و طبیعی بنظر برسد. ترکیب این ارقام با پوشش %90.7 رنگ‌های sRGB موجب می‌شود هنرهای دیجیتالی و محتوای انیمیشنی بسیار دقیق، زیبا و مطابق با خواسته هنرمند نمایش داده شود.

با این حال‌، امتیاز 62.7% و 64.4% به ترتیب برای پوشش رنگ‌های Adobe RGB و استاندارد DCI-P3، حیرت انگیز نبوده، لذا نمایشگر لپ تاپ Surface Laptop 3  به اندازه کافی برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای مناسب نیست. اما فراموش نکنیم که این لپ تاپ سبک برای چنین مخاطبانی در نظر گرفته نشده است.

لپ تاپ Surface Laptop 3

عملکرد و کارایی لپ تاپ Surface Laptop 3: نسل دهم قدرتمند

لپ تاپ Surface Laptop 3 از اولین محصولاتی است که از نسل دهم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند و هر دو نسخه پردازنده i5-1035G7 و i7-1065G7 قابل سفارش است. مدل بررسی شده از پردازنده i5 به همراه 8 گیگابایت رم بهره می‌برد که قیمت آن 1269 یورو می‌باشد.

نتایج تست Geekbench و PCMark 10 نشان می‌دهد که لپ تاپ Surface Laptop 3 یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های 13 اینچی موجود در بازار است. مخصوصا با توجه به عملکرد چند هسته‌ای پردازنده آن، می‌توانید براحتی چند نرم افزار مختلف مانند مرورگر وب و نرم افزار word را همزمان اجرا کنید و از سرعت پردازش آن‌ها لذت ببرید.

لپ تاپ Surface Laptop 3

پردازنده نسل دهم اینتل علاوه بر قدرت فوق العاده خود، ویژگی‌های جذابی را نیز برای لپ تاپ Surface Laptop 3 به ارمغان آورده است، بعنوان مثال پشتیبانی از وای‌فای نسل 6 (با روتر یکپارچه) برای اتصال سریع‌تر و مطمئن‌تر به شبکه اینترنت، همچنین پردازنده گرافیکی یکپارچه با عملکرد خیره کننده.

وجود پردازنده گرافیکی یکپارچه در این لپ تاپ اجازه می‌دهد تا بازی‌های ویدئویی مانند Fortnite و Overwatch را البته با تنظیمات گرافیکی Low، اجرا کنید و همچنین از اجرای نرم افزارهای ابتدایی ویرایش عکس و فیلم بهره ببرید.

لپ تاپ Surface Laptop 3

نتایج تست DMark Ice Storm3، کاملا نشان دهنده مزایای پردازنده گرافیکی جدید اینتل نسبت به رقبا می‌باشد. همانطور که واضح است امتیاز محصول مایکروسافت در این تست قابل مقایسه با رقبا نبوده و بسیار بیشتر از آن‌هاست.

سرعت خواندن و نوشتن حافظه SSD، به ترتیب 2344 و 1583 مگابایت بر ثانیه است که این ارقام، لپ تاپ مایکروسافت را به یکی از سریع‌ترین اولترابوک‌های موجود تبدیل می‌کند. بنابراین، ذخیره کردن و بارگذاری داده‌ها در لحظه انجام می‌شود و به هیچ وجه زمانبر نخواهد بود.

شارژدهی باتری لپ تاپ Surface Laptop 3: یک روز کاری

میزان شارژدهی باتری لپ تاپ Surface Laptop 3 در شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود. با تنظیم میزان روشنایی 150 نیت و انجام امور سنگین یا چالش برانگیز از نظر قدرتی مثل اجرای بازی، می‌توانید حدود 6 ساعت شارژدهی از باتری را انتظار داشته باشید. اما هنگام مرورگری وب و تماشای آنلاین ویدئو این عدد به 10 ساعت افزایش می‌یابد.

بنابراین برای انجام امور روزانه خود، می‌توانید یک روز کاری کامل را بدون اتصال به برق، از لپ تاپ Surface Laptop 3 استفاده کنید.

همچنین Surface جدید مایکروسافت از قابلیت fast charge نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود باتری این لپ تاپ را در عرض 1 ساعت و نیم، به طور کامل شارژ کند.

لپ تاپ Surface Laptop 3

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Lenovo Yoga C630 13

ارزش خرید لپ تاپ Surface Laptop 3

لپ تاپ Surface Laptop 3 یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود با قابلیت حمل بالاست. بنابراین این محصول مایکروسافت با توجه به ظاهر مدرن، سخت افزار قدرتمند و نمایشگر 13 اینچی آن، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. البته نباید از صفحه کلید عالی و نسبت تصویر جذاب 3:2 نیز چشم پوشی کرد.

مطمئنا دستاورد مایکروسافت می‌تواند شانه به شانه رقبای خود از جمله لپ تاپ فوق العاده Dell XPS 13 پیش برود. با این حال، مشکلات کوچکی نیز وجود دارد. بعنوان مثال، شارژدهی باتری می‌توانست بهتر باشد و همچنین فقدان درگاه Thunderbolt 3 به خوبی احساس می‌شود.

با وجود این مشکلات کوچک، یافتن یک اولترابوک مدرن با عملکرد عالی در این رنج قیمتی تقریبا ناممکن است. در مجموع لپ تاپ Surface Laptop 3 گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویان، کارمندان اداری و همه کسانی است که بدنبال لپ تاپی سبک برای انجام امور روزانه خود هستند.

مزایا و معایب لپ تاپ Surface Laptop 3

شاید لپ تاپ Surface Laptop 3 نسبت به لپ تاپ Surface Laptop 2، یک جهش بزرگ به حساب نیاید، اما استفاده از پردازنده‌ نسل دهم اینتل و گزینه‌های متعدد برای انتخاب رنگ این دستگاه، برای حفظ این اولترابوک در میان بهترین‌ها کافی است.

مزایا لپ تاپ Surface Laptop 3

* طراحی زیبا با قابلیت حمل بالا

* عملکرد فوق العاده

* نمایشگر خیره کننده با نسبت تصویر 3:2

* صفحه کلید عالی

معایب لپ تاپ Surface Laptop 3

* شارژدهی متوسط باتری

* نبود درگاه Thunderbolt 3

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (4)

  1. صفحه کلیدش شباهت زیادی به لپ تاپ سونی داره ظاهر زیبایی داره

  1. مقاله کاملا جامع و خوبی بود، کاملا اطلاعات بسیار خوبی در مورد لپ تاپ سورفیس دادید، ممنون از شما

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید