جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برملاشدن راز مشتی که یوسا به صورت مارکز کوبید در «ادبیات آتش است»

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
برملاشدن راز مشتی که یوسا به صورت مارکز کوبید در «ادبیات آتش است»

نشر کراسه کتاب «ادبیات آتش است» اثر ماریو بارگاس یوسا را با ترجمه مهدی سرایی منتشر و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ادبیات آتش است» اثر ماریو بارگاس یوسا به‌تازگی با ترجمه مهدی سرایی در ۱۱۲ صفحه و بهای ۱۴۵ هزار تومان توسط نشر کراسه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در سپتامبر ۱۹۶۷، دانشگاه ملی مهندسی لیما در اقدامی منحصربه‌فرد ملاقاتی بین گابریل گارسیا مارکز و ماریو بارگاس یوسا در یک مراسم «پرسش و پاسخ عمومی» ترتیب داد. گفت‌وگویی دو روزه که بتواند ابعاد مغفول خلق رمان، شخصیت انسانی، تجربه شخصی و… هر دو نویسنده را آشکار کند.

بیشتر بخوانید: جلسه نقد و بررسی «سلول‌های بهاری» برگزار شد

یوسا در این گفت‌وگو نقش مصاحبه‌کننده و گارسیا مارکز نقش مصاحبه‌شونده را ایفا کرد. با در نظر گرفتن اهمیت چشمگیر این پرسش و پاسخ که نخستین دیدار عمومی این دو نویسنده محسوب می‌شد، این متن نه تنها آشکارکننده پیشینه خاطرات شخصی به کار گرفته در رمان «صد سال تنهایی» است و به طور ویژه اعتقادات ادبی مؤلف را نشان می‌دهد بلکه بیانگر دیدگاه‌های مخالف بارگاس یوسا -همیشه جدی، صیقل‌خورده و تئوریزه‌شده و روشمند در جدال- و گارسیا مارکِز -با طنز ناگهانی و پارادوکسیکال، استدلال‌های گزنده و خشمگینانه- است.

حتماً علاقمندان ادبیات آمریکای لاتین به یاد دارند که دوستی این دو غول ادبی با مشت محکمی که یوسا به صورت مارکز کوبید و او را نقش زمین کرد پایان یافت. حادثه‌ای که علت آن از جانب هر دو نویسنده همچون رازی پوشیده باقی ماند. رازی که در فصلی از کتاب به آن پرداخته شده است. دیدگاه‌های یوسا درباره آثار گارسیا مارکز پس از ۴۰ سال (برگرفته از مصاحبه‌ای در روزنامه ال‌پاییس ۲۰۱۷)، و متن سخنرانی ماریو بارگاس یوسا پس از دریافت جایزه ادبی رومولو گایّگوس نیز فصل‌های دیگر کتاب را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید