جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاریخچه مدیاک

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
تاریخچه مدیاک

این کمپانی بزرگ در اوایل کار خود جزئی از یونایتد مایکروالکترونیس با ماموریت طراحی تراشه‌های وسایل سرگرمی بود. در ۱۹۹۷ این شرکت از شرکت مادر جدا شد و در ۲۰۰۱ وارد بورس تایوان شد. شرکت ابتدا شروع به طراحی تراشه‌هایی برای درایو‌های نوری کرد و سپس به سوی طراحی تراشه پخش‌کننده DVD، تلویزیون‌های دیجیتال، تلفن ‌همراه، تلفن‌ همراه هوشمند و تبلت گسترش یافت. بخش طراحی تراشه‌های موبایل مدیاتک در ۲۰۰۷ ایجاد شد. هفت سال بعد تولید کننده ۵۰۰ میلیون سیستم روی تراشه برای موبایل هوشمند و غیرهوشمند شد. در نوامبر ۲۰۱۴، بیش از ۱۵۰۰ مدل موبایل با ۷۰۰ میلیون واحد، از تراشه‌های مدیاتک استفاده می‌کنند. در میانه ۲۰۲۰ نیز مدیاتک عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه تلفن همراه را از کوالکام گرفت.

تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ در پرچمداران ۲۰۲۲ به‌کار گرفته می‌شود!

تقریباً اوایل آذر ماه سال 1400 بود که شرکت مدیاتک به طور رسمی اعلام کرد که پنج کمپانی آنر، اوپو، ردمی، ویوو و شیائومی از تراشه‌‌ی قدرتمند Dimensity 9000 در پرچمداران سال ۲۰۲۲ خود استفاده خواهند کرد. زمانی که مدیاتک تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 9000 را رونمایی کرد، همه منتظر رقابت این تراشه‌ی مدیاتک با تراشه‌های سری ۸ کوالکوام بودند. مدیاتک در سیستم‌-روی‌-یک-چیپ پرچم‌دار خود از آخرین معماری ارائه شده‌ی کورتکس آرم (Arm Cortex) بهره برده که بازده‌ی خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. مدیاتک امیدوار است که با ساخت این پردازنده‌ی قدرتمند به بازار آمریکای شمالی راه پیدا کند، بازاری که هیچ‌ وقت نتوانسته است به آن ورود جدی کند. محصولات این تولید کننده‌ی نیمه ‌هادی بیشتر در بازارهای چین، اروپا و هند به‌ فروش می‌رسند.

شیائومی

چنانچه بخواهیم در مورد محصول جدید شیائومی که قرار است از این تراشه قدرتمند استفاده کند، صحبت کنیم، بد نیست معرفی کوتاهی از خود شرکت شیائومی نیز داشته باشیم! لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

تاریخچه مدیاک

بیشتر بخوانید: مدیاک

شیائومی 12S  پرو احتمالاً به تراشه Dimensity 9000 مدیاتک مجهز خواهد شد!

مدتی است که شیائومی در حال کار بر روی محصولات جدید و نوین خود می‌باشد و در تلاش است که هر چه سریع‌تر آن‌ها را به بازار عرضه کند و باعث شگفتی کاربران شود. گویا این کمپانی بر روی گوشی‌های 12S و 12S پرو کار می‌کند و گفته می‌شود که مدل 12 S پرو از تراشه‌ی Dimensity 9000 بهره خواهد برد. چندی پیش گزارش‌هایی برای اولین‌ بار درباره‌ی شیائومی 12S و 12S پرو منتشر شد. اکنون افشای اطلاعات جدیدی از وب‌ سایت Xiaomiui در کد MIUI شیائومی نشان می‌دهد که شرکت مذکور ظاهراً به ‌زودی گوشی‌های 12S را معرفی خواهد کرد و شیائومی 12S پرو از جدیدترین و بهترین تراشه‌ی مدیاتک یعنی Dimensity 9000  قدرت می‌گیرد.

اگر از مخاطبان شیائومی بوده و به یاد داشته باشید، نام رمز شیائومی 12 پرو L2 بود. در همین جهت و بر اساس خبرهای منتشر شده، آن طور که به‌ نظر می‌رسد این محصول جدید شیائومی یعنی 12S با نام رمز «L2M»، یک گوشی پرچم‌دار با تراشه‌ی مدیاتک خواهد بود. گفته می‌شود که شیائومی 12S پرو نیز نام رمز «dauimer» دارد. با اینکه هنوز جزئیاتی از این پرچم‌دار دردسترس نیست، بعید است که تفاوت زیادی با شیائومی ۱۲ پرو داشته باشد؛ البته به استثنای تراشه Dimensity 9000 که عملکرد بهتری دارد. گوشی شیائومی جدید ظاهراً در ماه اوت معرفی می‌شود و فقط هم راهی بازار چین خواهد شد.

شیائومی 12S و شیائومی 12S پرو در حال ساخت قرار دارند

در ادامه و تکمیل مطالب قبلی، همان طور که گفته شد چندی پیش و در ماه مارس اعلام شده بود که کمپانی شیائومی در نظر دارد سه گوشی جدید با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار کند. همچنین گزارش شده بود که گوشی شیائومی ۱۲ اولترا هم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ راهی بازار می‌شود که احتمالا به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ پلاس مجهز می‌شود. بر اساس گزارش‌های جدیدی که به تازگی منتشر شده‌اند، شیائومی قصد دارد گوشی‌های شیائومی 12S و شیائومی 12S پرو را هم با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ پلاس راهی بازار کند که در این مورد به طور مفصل صحبت کردیم.

بد نیست به این مسئله هم اشاره‌ای داشته باشیم که این تراشه قدرتمند با فناوری ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده که در گذشته بر روی گوشی‌هایی از قبیل شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ ایکس شیائومی ۱۲ پرو قرار گرفته بود. تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ پلاس هم توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته می‌شود که به نظر می‌رسد با شماره مدل SM8475 شناخته می‌شود. این تراشه هم با فناوری ۴ نانومتری ساخته می‌شود. گفته شده این تراشه مدل اورکلاک شده تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ است. انتظار می‌رود که تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ پلاس در ماه می یا اواخر اردیبهشت ماه معرفی شود. گفته شده اولین گوشی‌ها با این تراشه هم در خرداد ماه راهی بازار می‌شوند.

از طرف دیگر لازم به ذکر است که کمپانی شیائومی در حال کار کردن بر روی گوشی شیائومی ۱۲ لایت 5G نیز می‌باشد. این گوشی یک محصول میان‌رده از خانواده سری شیائومی ۱۲ به حساب می‌آید. این گوشی احتمالاً با صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی AMOLED با وضوح تصویر  Full HD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز راهی بازار می‌شود. با توجه به شایعات روی گوشی از تراشه اسنپ دراگون 778G  استفاده می‌شود. این گوشی در مدل‌هایی ما ۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد. همچنین مشخص شده که این گوشی هوشمند با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برای علاقه مندان به عکس برداری و فیلم برداری نیز باید گفت که این گوشی از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی که در پشت آن قرار گرفته هم به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده و از OIS استفاده می‌کند. در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است. این گوشی تاییدیه‌های لازم را از سازمان FCC یا کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا دریافت کرده و به همین دلیل چیزی به عرضه آن باقی نمانده است. احتمالاً این گوشی هم در ماه می معرفی و راهی بازار می‌شود. قیمت آن هم باید ارزان‌تر از سری‌های پرچم‌دار خانواده شیائومی ۱۲ باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید