جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تصحیح خدیوجم از «کیمیای سعادت» به چاپ بیستم رسید

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
تصحیح خدیوجم از «کیمیای سعادت» به چاپ بیستم رسید

تصحیح زنده‌یاد حسین خدیوجم از «کیمیای سعادت» امام محمد غزالی توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ بیستم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات علمی و فرهنگی بیستمین چاپ تصحیح زنده‌یاد حسین خدیوجم از «کیمیای سعادت» امام محمد غزالی را با شمارگان ۵۰۰ نسخه (دو جلد) و بهای ۶۴۳ هزار تومان منتشر کرده است. نخستین چاپ این کتاب به سال ۱۳۶۱ منتشر شد. «کیمیای سعادت» را بهاالدین خرمشاهی و احمد آرام نیز تصحیح کرده‌اند.

کیمیای سعادت درباره اصول دین اسلام که امام غزالی آن را در آخرین سال‌های قرن پنجم هجری به زبان فارسی نوشت. این کتاب از مشهورترین کتب عرفانی و دینی به‌شمار می‌رود که از لحاظ فصاحت کلام، سلاست انشا و خالی بودن از تکلف و تصنع کمتر نظیر دارد و به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار جهان اسلام و تمدن ایرانی - اسلامی بارها به زبان‌های خارجی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: شماره جدید سه‌نقطه با موضوع «بی‌پولی» منتشر شد

کیمیای سعادت در اصل چکیده‌ای است از کتاب بزرگ احیا علوم الدین، با افزون و کاستی‌هایی که غزالی آن را با همان نظم و ترتیب به زبان مادری خود نوشته است. مقدمه کتاب در چهار عنوان است: خودشناسی، خداشناسی، دنیاشناسی و آخرت‌شناسی. متن کتاب مانند احیا به چهار رکن تقسیم شده: عبادات، معاملات، مُهلکات، و مُنجیات.

زنده‌یاد حسین خدیو جم که به سال ۱۳۶۵ درگذشت، یکی از مهم‌ترین غزالی پژوهان عصر جدید ایران است که مدتی را نیز به عنوان رایزن فرهنگی ایران در افغانستان مشغول به فعالیت بود. این شخصیت فرهنگی مهم و اثرگذار کتاب «احیا علوم الدین» را نیز ترجمه و شرح کرد و بنا به وصیت خود نیز پس از وفات در جوار امام محمد غزالی به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید