جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

خشکسالی در ایتالیا، یک پل باستانی 2000 ساله را از زیر آب بیرون آورد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
خشکسالی در ایتالیا، یک پل باستانی 2000 ساله را از زیر آب بیرون آورد

خشکسالی شدیدی که در ایتالیا به وجود آمده، یک گنجینه تاریخی را در شهر رم نمایان کرده است. این گنجینه در واقع یک پل ساخته امپراتوری نرون در روم باستان است که پیش‌تر در زیر آب‌های رودخانه تیبر قرار داشت. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سطح آب این رودخانه به کمترین میزان خود در چند سال اخیر رسیده است.

به گزارش Live Science، این پل باستانی در گذشته هم بر اثر افت سطح آب بیرون آمده بود. «رابرت کوتس-استفنز»، باستان‌شناس پژوهشکده بریتانیا در رم می‌گوید: «باقی‌مانده این پل رومی هر بار با پایین رفتن آب رودخانه تیبر نمایان می‌شود.»

چند منبع مختلف می‌گویند این پل احتمالا قبل از آغاز حکومت نرون ساخته شده است. «نیکولاس تمپل»، استاد تاریخ معماری دانشگاه متروپولیتن لندن می‌گوید: «سرآغاز دقیق این پل نامشخص است، چون احتمالا قبل از حکمرانی نرون هم اینجا بوده و بازسازی پل دیگری به حساب می‌آید.»

 خشکسالی در ایتالیا، یک پل باستانی 2000 ساله را از زیر آب بیرون آورد

بیشتر بخوانید: درکو، طوفانی سهمگین که روز گذشته آسمان ایالات متحده را سبز رنگ کرد

باقی مانده پل نرون

نام Pons Neronianus یا پل نرون اولین بار در قرن دوازدهم میلادی در لوحه تاریخی رم دیده شد. کوتس-استفنز می‌گوید: «نرون باغ‌ها و املاک زیادی در منطقه واتیکان داشت، پس پلی در این منطقه می‌توانست دسترسی آسان به آن‌ها را برایش فراهم کند.»

پل نرون کاربردهای نظامی و مذهبی داشت

تمپل می‌گوید پل نرون از حیث کاربردهای نظامی و مذهبی حائز اهمیت بود: «Pons Neronianus به لحاظ راهبردی و نمادین اهمیت داشت.» یک سمت آن در نزدیکی منطقه‌ای بود که نظامیان رومی گرد هم می‌آمدند تا رژه‌های پیروزی خود را انجام دهند و احتمالا از خود پل هم می‌گذشتند. این پل همچنین باید برای انتقال زندانیان استفاده می‌شد و احتمالا محل گذر پطرس یا شمعون، یکی از حواریون مسیح از دادگاه به واتیکان یعنی محل مصلوب شدن او بود.»

با توجه به اثر تغییرات اقلیمی بر سطح آب این رودخانه، می‌توان انتظار داشت که این پل حالا بیشتر از قبل از آب بیرون بیاید. با این حال، خشکسالی مطمئنا به مذاق مردم ایتالیا خوش نخواهد آمد.

نرون پنجمین امپراتور روم بود که از سال 54 تا 68 میلادی کنترل قدرت را دست داشت. او سازه‌های عمومی بسیاری ساخت و پیروزی‌های نظامی زیادی داشت، اما تمرکز بر هنر، موسیقی و مسابقات ارابه‌رانی باعث شده بود او توجه کمتری به سیاست داشته باشد. نرون در نهایت پس از آن که سنا اعلام کرد او دشمن ملت است، در سن 30 سالگی خودکشی کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید