جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهنمای خرید تبلت تابستان 99

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
راهنمای خرید تبلت تابستان 99

تبلت ها را می‌توان یکی از کاربردی ترین دستگاه های دیجیتالی دانست که در واقع میان تلفن هوشمند و لپ تاپ قرار می‌گیرند. در بازار تبلت مدل های مختلفی را می‌توان یافت که هر یک مشخصات کلیدی قابل توجهی داشته و از طراحی خاصی بهره می‌برند.

در ابتدا شاید تبلت ها بسیار ساده بودند و نمی‌توانستیم انتظارات بسیاری از آن ها داشته باشیم. اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، این دستگاه های لمسی نیز ویژگی های بهتری پیدا کردند و به مدل‌های کاربردی و جذاب تری تبدیل شدند.

در نسل جدید تبلت ها ابعاد بزرگتری پیدا کردند. هرچند مدل های 7 یا 8 اینچی هم می‌توان یافت اما شرکت ها با هدف عرضه تبلت های حرفه ای تر، مدل های 10 تا 12 اینچی تدارک دیدند و قدرت سخت افزاری بزرگی به آن ها بخشیدند تا تجربه کاربری لذت بخشی احساس شود.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین تبلت های تابستان 99 آشنا کنیم.

تبلت

بیشتر بخوانید: بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S6

تبلت لنوو Tab M7 TB-7305I

این محصول لنوو گزینه ای قدرتمند نیست و برای افرادی طراحی نشده که سخت ترین و سنگین ترین برنامه یا بازی را اجرا کند. عموما محصول لنوو برای کودکان و افرادی طراحی شده که به دنبال تبلت اقتصادی و کارآمد هستند.

مدل M7 TB-7305I نیز همان مدل است که با طراحی ساده، سخت افزار رده پایین، باتری مطلوب و نمایشگر ساده در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بهترین کاربری که با این تبلت می‌توان داشت، جستجو اینترنت و مطالعه کتاب است. بنابراین نباید انتظار داشته باشید بتوانید هر برنامه یا بازی را با این مدل به خوبی اجرا کنید.

لنوو این مدل را به عنوان نسخه ارتقایافته TB-7304I راهی بازار کرده است. با سیستم عامل اندروید 9.0 و طول عمر باتری بالا، می توان ساعت ها کاربری روزانه با محصول لنوو داشت. اما انتظار بسیاری نباید از این تبلت ارزان قیمت داشته باشید.

تبلت لنوو  Tab M7 TB-7305X

دیگر تبلت اقتصادی لنوو Tab M7 TB-7305X نام دارد. این تبلت هم همچون مدل پیشین گزینه قدرتمندی نیست و برای کاربری روزانه تدارک دیده شده است.

سیستم عامل اندروید 9.0 پای، عمر باتری طولانی از ویژگی های مثبت این تبلت هستند. طراحی و مشخصات ساده ای در این مدل می‌توان یافت و نباید انتظار یک تبلت قدرتمند و پریمیومی را از محصول لنوو داشت.

قابل توجه ترین بخش این تبلت قیمت بسیار مناسب آن است، به شکلی که هر فرد می‌توان به سادگی تبلت Tab M7 TB-7305 X را خریداری کند. شایان ذکر بوده که این تبلت شباهت فاحشی به مدل نخست داشته و در برخی مشخصات با یکدیگر متفاوتند.

تبلت لنوو Tab 4 8 4G

یکی از تبلت هایی که عمر باتری طولانی داشته و کیفیت ارتباط اینترنتی بالایی هم برای آن در نظر گرفته شد، Tab 4 8 4G لنووست. تبلتی با مشخصات ایده آل که سنخیت کاملی با سایر بخش های آن دارد.

این تبلت گزینه قابل توجهی است زیرا هزینه خریدی که برای آن پرداخت می کنید چندان بالا نیست. اما در مقابل ویژگی های قابل قبولی دریافت خواهید کرد.

البته با این تبلت نباید به فکر انجام بازی باشید زیرا سخت افزار قوی تدارک دیده نشده است. اما برای مطالعه کتاب، وب گردی، تماشا فیلم و برخی دیگر محصول 8 اینچی لنوو با وضوح HD تجربه کاربری معقولی را رقم می‌زند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این مدل را باید بیشتر برای مالتی مدیا مناسب دانست تا انجام بازی.

تبلت

بیشتر بخوانید:‌ تبلت MediaPad T5 هواوی با پردازنده Kirin 659

تبلت لنوو Tab 3 8 Plus TB-8703R

دیگر تبلتی که آن هم از برند لنووست، تب 3 هشت پلاس بوده که دارای نمایشگر هشت اینچی باکیفیت بوده و سخت افزار ایده آلی نسبت به چند مدل نخست دارد.

این تبلت برای تماشا محتوا چندرسانه ای گزینه ارزشمندی بوده و قیمت مناسبی هم دارد. بنابراین اگر در کاربری روزانه خود وب گردی بسیاری دارید، قطعا این تبلت مدل مناسبی خواهد بود.

متاسفانه برخلاف طراحی مطلوب و مشخصات خوب، باتری و عمر باتری مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده و همین امر موجب خواهد شد تا نتوان مدت زمان طولانی در کنار این تبلت سپری کرد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0

بیشتر تبلت هایی که از قلم برخوردار هستند در واقع مدل هایی رده بالا و گران قیمت به حساب می‌آیند. اما در این میان شرکت سامسونگ سعی کرده محصولات با کیفیتی برای سایر افراد با بودجه پایین در نظر گیرد. یکی از آن ها تبلت میان رده گلکسی تب ای هشت اینچی است.

این تبلت از نمایشگر مناسب، پردازنده قوی و حافظه رم در خور توجهی دارد. بنابراین تجربه کاربری نرم و روانی می‌توان با آن داشت. این تبلت مناسب دانشجویان و دانش آموزانی است که به دنبال تبلت قابل توجه اما ارزان هستند.

پشتیبانی از شبکه 4جی پلاس دیگر ویژگی مثبت این محصول سامسونگ است که در کنار پشتیبانی از قلم نمونه بارزی محسوب می‌شود. با تمام این اوصاف گلکسی تب ای هشت اینچی از ویژگی های مثبت بسیاری برخوردار است و طراحی مطلوبی هم برای آن در نظر گرفته شد.
تبلت های میان رده

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.1

سامسونگ در سبد تولید تبلت خود سعی می‌کند به تولید مدل های متنوعی بپردازد. یکی از آن ها مدل میان رده قابل توجه گلکسی تب ای 10 اینچی است. این تبلت در مقایسه با مدل پیشین از مشخصات سخت افزاری بهتر و نمایشگر بزرگتری بهره می‌برد.

بنابراین کاربر به سادگی می تواند تشخیص دهد که این مدل رده بالاتر از مدل هشت اینچی از خانواده گلکسی تب ای است. گذشته از آن تبلت دارای عمر باتری مطلوب و قیمت مناسب است اگرچه در دسته تبلت های میان رده قرار می‌گیرد. با توجه به مشخصه های ارزشمند عجیب نیست سامسونگ قیمت بیشتری در مقایسه با نسخه هشت اینچی برای آن در نظر گیرد.

تبلت اپل iPad 10.2

این تبلت شرکت اپل در واقع یک مدل 10 اینچی بوده که  با مشخصات کلیدی قابل قبول سال 2019 معرفی و عرضه شد. در حالی که بسیاری آن را آیپد 7 می‌نامند، اما در حقیقت آیپد 10.2 اینچی نام گرفته و مشخصات کلیدی قابل توجهی شامل حال آن شد.

این تبلت با سیستم عامل iPadOS همراست که به عنوان سیستم عامل جدید تبلت های این شرکت کوپرتینویی شناخته می‌شود. کیفیت تصویر بالا با پنل رتینا، سخت افزار قوی و دوربین باکیفیت، آیپد 10.2 اینچی را به محصول ارزنده اپل تبدیل کرده است که به سادگی نمی‌توان از آن عبور کردکن پایین آورده است.

این تبلت قابلیت پشتیبانی از قلم و صفحه کلید شخص ثالث را داراست و نقطه عطفی در میان تبلت‎های اپل محسوب می‌شود.

تبلت

تبلت گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

سامسونگ را به جرات می‌توان یک تولیدکننده برجسته تبلت دانست که هر سال نسل جدیدی از محصولاتش را عرضه می‌کند. یکی از تبلت های ارزشمند و قابل توجه بازار، گلکسی تب اس 6 لایت نام دارد. مدلی که اخیرا معرفی شده و نسخه رده پایین تر گلکسی تب اس 6 است.

البته متریال باکیفیتی نظیر بدنه آلومینیومی و شیشه ای برای آن تدارک دیده شده است. اگرچه نباید پنل TFT به جای امولد را در این مدل فراموش کرد اما به طور کلی گلکسی تب اس 6 لایت تبلت ارزنده و جذاب سامسونگ قلمداد می‌شود.

اگر بودجه خرید شما در زمینه تبلت بالاست، گلکسی تب اس 6 لایت همان گزینه موردنظر بوده که نباید از آن دوری کرد. این تبلت مشخصات کلیدی سطح بالایی دارد و اگرچه پرچمدار نیست اما باید آن را میان رده ارزشمند سامسونگ به حساب آورد.

ناگفته نماند این مدل از صفحه کلید و قلم نیز پشتیبانی می‌کند.

تبلت سامسونگ Galaxy TAB S5e

در حالیکه همگان منتظر معرفی تبلت Galaxy Tab S5 در سال 2019 بودند سامسونگ به ناگاه نسخه عجیب Galaxy Tab S5e را معرفی کرد. این تبلت به صورت کلی تفاوت‌های گسترده‌ای نسبت به نسل قبل یعنی Galaxy Tab S4 ندارد و فقط برخی بروزرسانی‌ها در بخش پردازنده، درگاه‌های اتصال و سنسور اثر انگشت را به خود دیده است. با این حال باید تبلت را در گروه تبلت‌های با ارزش خرید بالای بازار جای دهیم که با بدنه آلومینیومی، نسبت نمایشگر به بدنه بالاتر و برخی بهینه‌سازی‌های طراحی شامل ضخامت کمتر و ارگونومی بهتر برای امور مالتی مدیا، از تبلت‌های خوش دست بازار بدانیم.

در حالت کلی اگرچه Galaxy Tab S5e یک محصول پرچمدار نیست ولی با این حال می‌توانیم بهره‌وری بالایی از آن ببینیم. در واقع همه کاربران با سطوح کاربری متفاوت و مختلف می‌توانند نیازهای خود را در آن پاسخ دهند و شاید تنها تکه گم شده پازل در این تبلت، عدم همراهی قلم هوشمند باشد.

تبلت سامسونگ Galaxy TAB S4

این تبلت سامسونگ یک پرچمدار است و مشخصات کلیدی بزرگی از سوی برند کره ای برای آن در نظر گرفته شد. تبلتی که از پردازنده اسنپدراگون 835، حافظه رم 6 یا 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، باتری 7000 میلی آمپرساعتی، دوربین 13 مگاپیکسلی و برخی دیگر بهره می‌برد.

گلکسی تب اس 4 شاید برای سال های گذشته است و نباید آن را مدلی معمولی دانست، بلکه تجربه کاربری حرفه ای با این مدل سامسونگ می‌توان داشت و گزینه ساده یا معمولی نیست که موجب تجربه کاربری نامطلوب شود.

تبلت اپل iPad Air 2019

تبلت آیپد ایر 2019 یک مدل قدرتمند است که پردازنده A12 بایونیک برای آن تدارک دیده شد. مدلی که از 3 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. اپل بهترین مشخصه ها را در این تبلت به کار گرفت و نباید آن را مدلی معمولی دانست.

طراحی زیبا، صفحه نمایش بزرگ، سخت افزار قوی، پشتیبانی از صفحه کلید و قلم، از ویژگی های برجسته این محصول اپل است. کمپانی کوپرتینویی هر سال نسل جدیدی از محصولاتش را به کار می‌گیرد و مدل آیپد ایر 2019 نیز یکی از آن مدل های جذاب و برجسته به حساب می‌آید.

ناگفته نماند این تبلت سیستم عامل iPad OS جدید اپل را داشته و محصولی ارزنده است.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6

در سال 2019 بود که سامسونگ تبلت پرچمدار گلکسی تب اس 6 را معرفی کرد. تبلتی زیبا با مشخصات کلیدی بزرگ که در نوع خود برجسته است. تب اس 6 دارای پردازنده اسنپدراگون 855 بوده و با حافظه رم 4 یا 6 گیگابایتی، باتری 7000 میلی آمپرساعتی، دوربین عقب دوگانه و برخی ویژگی های دیگر عرضه می‌شود.

این تبلت به چهار اسپیکر استریو AKG مجهز است و ویژگی های برجسته برای آن تدارک دیده شد. گلکسی تب اس 6 بخشی از سری تبلت های گلکسی تب اس پرچمدار سامسونگ است که هر سال این شرکت کره ای به عرضه آن ها می‌پردازد و بهترین ویژگی ها را تدارک میبیند.

گلکسی تب اس 6 یک مدل فوق العاده قدرتمند در میان تبلت های اندرویدی بوده و تجربه کاربری حرفه ای رقم می‌زند.

تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 6

بی شک اخرین تبلتی که باید به ان اشاره کرد، سرفیس پرو 6 مایکروسافت است. تبلتی که در سال 2018 راهی بازار شد و با مشخصات کلیدی برجسته راهی بازار شد. این تبلت یک شبه لپ تاپ است و با مشخصات کلیدی در سطح رایانه شخصی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

طراحی هیبریدی آن موجب می‌شود تا افراد همچون یک لپ تاپ آن را به کار گیرند. گذشته از این مورد باید بیان داشت که سرفیس پرو 6 بخشی از خانواده تبلت های هیبریدی سرفیس پرو بوده که دارای طراحی جذاب هستند و با مشخصات کلیدی قدرتمند در پیکربندی متنوع راهی بازار می‌شوند.

مایکروسافت لوازم جانبی متنوعی در نظر گرفته تا کاربر بتواند تجربه کاربری بهتر و نرم تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید