جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تبلت MediaPad T5 هواوی با پردازنده Kirin 659

author منتشر کننده
نظرات (1) 7 0
تبلت MediaPad T5 هواوی با پردازنده Kirin 659

هواوی علی رغم اینکه مهارت بالایی در تولیدات گوشی های هوشمند دارد، مهارت خود را در ساخت تبلت های با کیفیت نیز ادامه می دهد. تبلت هواوی MediaPad T5 در سال 2018 به همراه بلندگوهای دو گانه و سیستم صوتی جدیدی معرفی شد. تبلت های هواوی MediaPad T5 اکنون در برخی از فروشگاه های آنلاین در ایران موجود نیست، لذا فروشگاه ها و مغازه هایی که بخش خصوصی را ارائه می دهند مکان خوبی برای خرید این تبلت ها است.

تبلت MediaPad T5

طراحی و ساختار تبلت هواوی MediaPad T5

تبلت هواوی MediaPad T5 که در سپتامبر 2018 عرضه شد توسط کمپانی هواوی در رنگ های طلایی و سیاه در اختیار مشتریان قرار گرفت. این تبلت در اوت 2018 معرفی شده بود که توانست توجه بسیاری از کاربران (علاقه مند به گیم) را به خود جلب کند. هواوی بدنه این تبلت را به صورت تخت و مسطح طراحی کرده و در عرض گوشی یک دوربین 2 مگاپیکسلی قرار داده است. شیار بالایی دوربین که بیشتر به بدنه وابسته است به خوبی از لنز دوربین مراقبت به عمل می آورد. بخش مقابل دوربین را میکروفون های جک تشکیل می دهد که در دو طرف طولی تبلت را جای دارند. همچنین در بخش طولی از بالا به پایین، یک محور مستقیم خطی کشیده شده است که جا برای باز کردن تبلت را برای شما فراهم کرده است. بدنه پشتی گوشی از جنس فلز و میزان کمی آلومنینیوم طراحی شده است و خبری از شیشه نیست. در حواشی طولی گوشی در قسمت جلو تبلت نیز یک سنسور وب کم کوچک جهت اعمال سلفی ها قرار داده شده است و بردن هواوی نیز در بخش دیگر بت شده است. هواوی این تبلت را در اندازه 243x164x7.8  میلیمتر که معادل 9.57x6.46x0.31 اینچ است طراحی کرده است. وزن آن 460 گرم و مجهز به سیم کارت های نانو روز است.

تبلت MediaPad T5

بیشتر بخوانید: شرکت ماکروسافت همچنان بهترین تبلت‌های (tablet PC) در بازار را تولید می‌کند

تبلت هواوی MediaPad T5 همراه با صفحه نمایش 10.1 اینچی

کمپانی، تبلت هواوی MediaPad T5 را با صفحه نمایش بزرگ 10.1 اینچی روانه بازار کرد. رزولوشن این تبلت طبق تصاویری که در زیر متن مشاهده می شود 1920×1200 پیکسل ساخته و پرداخته شده است. وضوح ارائه رزولوشن در این تبلت Full HD است و نهایتاً مقدار 1080 پیکسل را پوشش می دهد که در نوع خود مقدار پیکسل مناسبی است. نسبت تصویر به نمایش در این تبلت 16:10 است که کاربران با خرید آن به راحتی قادر خواهند بود فیلم های سینمایی دلخواه خود را بر روی آن مشاهده کنند. همچنین صفحه زمینه بزرگ آن جلوه ی یک مانیتور کوچک را برای گشتن در میان سایت های اینترنتی برای کاربر تداعی می‌کند. یکی از برتری های تبلت هواوی MediaPad T5، قابلیت نور خودکار آن است که به صورتی طراحی شده که در تاریکی و یا نور هیچ گونه آسیبی به چشم شما نمی رساند. لذا با خیالی آسوده فیلم های خود را در این نمایشگر همه کاره مشاهده کنید.

نسبت صفحه نمایش به بدنه 74.2 درصد است که کمپانی سعی کرده نمایشگر را از جنس ال سی دی لمسی خازنی IPS و با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ در این تبلت تعبیه نماید.

بیشتر بخوانید: معرفی نسل جدید سری آیپد پرو 2019 اپل در سال

تبلت هواوی MediaPad T5 و قدرت پردازنده Kirin 659

تبلت هواوی MediaPad T5 نیز از تجهیز شدن به پردازنده Kirin عقب نمانده است. همه ما این موضوع را که هواوی در گوشی های خود از پردازنده های قدرتمند Kirin  استفاده می کند به جد خواهیم پذیرفت. در این تبلت نیز هواوی موفق شده از پردازنده خود Kirin بهره ببرد. نسخه پردازنده مرکزی تبلت هواوی MediaPad T5، مدل Kirin 659 است. پردازنده ای 8 هسته ای با فرکانس مداوم 2.36 گیگاهرتز که عملکرد مناسبی را از یک تبلت برای شما ارائه می دهد. گنجاندن پردازنده های پرقدرت در تبلت ها برخلاف گوشی های هوشمند کار سختی نیست، ولی هزینه استفاده از آن ها با احتمال ترس از عدم فروش آن ها در بازار، ممکن است عواقبی را برای شرکت به بار آورد. اینگونه تصور کنید که کمپانی هواوی مدل های پایه و قدرتمند پردازنده مرکزی Kirin را برای این تبلت استفاده کند. هزینه پردازنده های جدید Kirin بسیار بالاست و گمان کنید که هواوی نتواند به خوبی تبلت های خود را بفروشد. هزینه و ضرر آن برای شرکت سرسام آور خواهد بود.

پردازنده گرافیکی Mali دیگر دستاورد شرکت هواوی است که در این تبلت قرار داده شده است. پردازشگر گرافیکی Mali-T830 Mp2 یک پردازشگر قدرتمندی است که هر تبلتی از آن بهره نمی برد. گویا هواوی، به طور جدی این پردازشگر را در تبلت خود به کار برده است تا لیست فروش را بالا ببرد. پردازشگر گرافیکی Mali-T830 Mp2 امکان نصب و اجرای هر گونه بازی با گرافیک بالا را برای کاربران فراهم می آورد. از جمله بازی های پرحجم در بازار تکنولوژی، آسفالت 8 است که این تبلت، به راحتی آن را اجرا خواهد کرد.

دوربین تبلت هواوی MediaPad T5 و ظرفیت رم 3 گیگابایتی آن

هواوی، باتری و سخت افزار تبلت هواوی MediaPad T5 را به صورت کاملاً منحصر به فردی ساخته است تا پاسخ منفی طرفداران پلتفرم خود را نشنود. نوع باتری به کار رفته در این تبلت از نوع لیتیومی – پلیمری غیر قابل جا به جایی است. باتری 5100 میلی آمپری، موجب شده کاربر در هر مسافرتی از این تبلت استفاده کند. پخش رسانه در 18 ساعت تمام و قابلیت تماس 12 ساعته ی مداوم بهترین توضیح برای خصوصیات باتری قدرتمند این تبلت است.

تبلت MediaPad T5 که از اندروید 8.0 اورئو پشتیبانی می کند نهایتاً تا اندروید 9 قابل استفاده خواهد بود. پس از آن آپدیت های جدید از جمله 10 اندروید متضمن این تبلت نخواهد شد.

دوربین های تبلت فقط 2 مگاپیکسل هستند اما دو مگاپیکسل آن برابر با دو مگاپیکسل یک دوربین واقعی است که حدود 2.4 فریم در بخش پشتی گوشی تعبیه شده اند. دوربین تبلت ها وابسته به نوع حملشان چندان قابلیت زیادی ندارند. لذا این تبلت نیز نتوانسته جایگاه خوبی را در میان گوشی های هوشمند که از هم نوعان خودش است داشته باشد.
بلندگو استریو و جک 3.5 میلی متری در این تبلت موجود است و همانطور که در بالا خواندیم در بخش طولی تبلت تعبیه شده اند.

منبع اتصالات تبلت ها نهایتاً پشتیبانی از اینترنت 4.5G است. تبلت MediaPad T5 نیز قادر نخواهد بود از اینترنت های 5G بهره ببرند. سرعت اتصال این تبلت به اینترنت فوق العاده بالاست و باندهای قدرتمندی جهت پوشش پهنای باند برای تبلت ساخته شده است.

تبلت MediaPad T5 دارای یک درگاه حافظه microSD است و قادر است تا 256 گیگابایت از SD کاردهای بازار را پشتیبانی کند. حافظه داخلی تبلت 32 گیگابایت و 16 گیگابایت است و به ترتیب در دو نوع 3 گیگابایتی و 2 گیگابایتی رم به بازار عرضه خواهند شد.

تبلت MediaPad T5

بیشتر بخوانید: تبلت Galaxy Tab S6، تبلتی در جلوه ی لپ‌تاپ

آیا خرید تبلت هواوی MediaPad T5 پیشنهاد می‌شود؟

تبلت هواوی MediaPad T5 برخلاف بسیاری از تبلت های بازار دارای صفحه نمایش فوق العاده ای برای پخش فیلم ها است. عموماً هدف کاربران از خرید تبلت ها، صفحه نمایش بزرگ آن ها است که برای مشاهده فیلم های سینمایی خیال کاربران را آسوده تر می کنند. در حقیقت نمایشگرهای تبلت، یک شبیه ساز از مانیتورهای کوچک اند که توانایی مشاهده فیلم های سینمایی را برای تمامی کاربران علاقه مند به فیلم فراهم می کند. لذا مقدار نمایشگر به بدنه برای تبلت ها بسیار حائز اهمیت هستند. تبلت هواوی MediaPad T5 که از نمایشگر 10 اینچی بهره می برد نمونه فوق العاده ای از یک تبلت است تا کاربران بتوانند فیلم های خود را به آسانی مشاهده کنند.

از نکات جالبی که در تبلت هواوی MediaPad T5 مشاهده می شود پردازنده گرافیکی فوق العاده آن است. هواوی کار گیمرها را برای بازی راحت کرده است. غالباً تبلت ها توانایی پوشش بازی های برگ را ندارد که این قابلیت را در تبلت MediaPad T5 شاهدیم. پس این تبلت در حوزه نمایشگر و محیط گرافیکی گیم فوق العاده عمل می کند.

همچنین تراکم پیکسلی رنگ های نمایشگر در فضاهای مختلف محیط موجب می شود فضای دید کاربر بر صفحه نمایش موثر باشد. در صورتی که نور صفحه نمایش را در حالت خودکار بگذارید، تبلت، نور وفق شده فوق العاده ای با محیط را در جلوی دیدگان شما می گذارد تا چشم شما نسبت به مشاهده فیلم ها در محیط های مختلف نوری متضرر نشود.

پس، خرید تبلت هواوی MediaPad T5 یک گزینه پیشنهادی برای کسانی است که عاشق فیلم و بازی هستند. صفحه نمایش های بزرگ برای گشت و گذار در فضای اینترنتی و وب سایت ها مخصوص همه تبلت هاست و خاص این تبلت نیست. شما اگر علاقه مند به بازی های اندرویدی هستید و بیشتر وقت خود را با فیلم ها و سریال ها سپری می کنید بهتر است که این تبلت را در لیست خرید خود بگذارید و با دیگر تبلت های قدرتمند مقایسه کنید.

لیست زیر، یک لیست مناسب برای مقایسه تبلت MediaPad T5 با دیگر تبلت هاست:

پلتفرم اندروید: 8.0

رنگ: مشکی و طلایی

تراشه: Kirin 659

پردازدنه گرافیکی: Mali-T830

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

حجم رم: 3 گیگ

دارای اسلات پشتیبانی از کارت حافظه

رزولوشن: 1920×1200 پیکسل

دارای جک 3.5 میلی متری

دوربین: 2 مگاپیکسلی 2.4 فریم

ظرفیت باتری: 5100 میلیی آمپری ساعت

دارای پردازنده 8 هسته ای

بدون باتری قابل تعویض

به همراه بلندگوهای استریو

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید