جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

روش هایی برای بهبود رهبری تیم

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
روش هایی برای بهبود رهبری تیم

راه اندازی یک کسب و کار و هدایت و گسترش سازمان های بزرگ در سایه‌ی داشتن رهبری تیم و یا در قالب ساختن خود به عنوان بهترین رهبر، آغاز می‌شود.

آیا تاکنون دقت کرده اید که چگونه برخی از افراد قادر به دستیابی به موفقیت های بزرگ و مداوم هستند، در حالی که برخی دیگر از آن‌ها در تلاشند تا شاید به پیشرفتی دست یافته و در طول مسیر فقط گاهی از اهداف بلند پروازانه خود فاصله گرفته و موفق نمی‌شوند.

زمانی که در رقابت و بررسی خود با دیگران برای راه اندازی یک کسب و کار موفق هستید باید بدانید که آنچه موجب برتری و موفقیت این افراد شده این است که آن‌ها به اهداف خود رسیده اند و نکته ی مهم تر اینکه باید بدانید آن افراد به هیچ عنوان استعداد و مزیت بیشتری نسبت به شما ندارند، بلکه به سادگی به نسخه بهتری از خود تبدیل شده اند. آن‌ها متعهد به بهبود مستمر هستند، و همیشه در حال افزایش مهارت و توانایی های خود هستند.

آن دسته از افراد مدام در تلاشند تا راهی یافته و با استفاده از آن مهارت‌ها و توانایی هایی را جستجو کرده و بدان دست یابند و سپس آن را توسعه دهند. به این صورت آن‌ها به طور مداوم در جستجوی پتانسیل ذاتی خود بوده  و در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. این فعالیت را می‌توان نوعی تلاش و یک روند افزایشی برای بهبود هدفمند ابعاد وجودی خود همچون، بعد معنوی، فکری، جسمی و عاطفی دانست که منجر به افزایش ظرفیت آن‌ها می‌شود که قدمی برای افزایش مهارت ها و رسیدن به موفقیت است.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که ایجاد ظرفیت تنها به معنای بهبود خودمان نیست. و زمانی که رهبران سازمانی ظرفیت خود را می‌سازند و یا افزایش می‌دهند، می‌توانند الهام بخش افرادی شوند که همان کار را انجام می‌دهند و بدین شکل بهترین رهبر را پرورش دهند. نتیجه این کار، سازمانی است که در آن همه متعهد به پیشرفت و کار خود هستند و همراه شرکت رشد می‌کنند. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه رهبری تیم و افزایش ظرفیت سازی به عنوان یک استراتژی کلان موثر واقع می‌شود و اینکه چگونه می‌توانید از آن در سازمان خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای سرمایه گذاری بهینه و کسب موفقیت

برای رهبری تیم خود موانع را از میان بردارید

شما به عنوان یک رهبر، حرکت کل سازمان را تنظیم می‌کنید و همه می‌بینند که چگونه این کار را انجام می‌دهید، باید دقت داشته باشید که آیا شما از نظر همکاران و دیگر افراد به عنوان یک فرد معتبر، ثابت قدم و متمرکز بر انجام کارها برای پیشبرد کسب و کار هستید. زیرا آن‌ها همواره رفتار و عملکرد شما را مشاهده می‌کنند و اگر شما به عنوان رهبر تیم مدام خطاها را تکرار کنید، باید انتظار همان رفتار را از دیگران داشته باشید. پس شما به عنوان بهترین رهبر در سازمان باید از خطاهای خود کاسته و سعی در بهبود هر یک از آن‌ها داشته باشید.

یک راه در ساختن ظرفیت به عنوان استراتژی رهبری در شرکت این است که آنچه را که شخصاً در پی تلاش برای بهبود آن هستید، با تیم خود به اشتراک بگذارید، اهداف شخصی خود را با دیگر همکاران به اشتراک بگذارید و توجه داشته باشید که کدام یک از آن‌ها اجرا می‌شود.

شما با تمرکز بر ایجاد ظرفیت و به اشتراک گذاشتن نتایج آن با تیم خود متوجه می‌شوید که دیگران نیز در این شرکت انگیزه لازم برای پیشرفت دارند. در این صورت شما نه تنها اهداف و اولویت های حرفه ای رهبری تیم خود را برای همه افراد شرکت قابل مشاهده می‌کنید، بلکه مسیر را برای افزایش ظرفیت دیگران هموار کرده و ارتقا می‌دهید.

رهبری تیم

برای رهبری تیم خود اولویت ها را تشخیص دهید

جنبه اصلی ایجاد بهبود رهبری تیم آگاهی از این نکته است که بدانیم دریافت نتیجه ایده آل برای هر شخص یا هر سازمان متفاوت است. هدف اصلی، تعیین و دستیابی به اهدافی نیست که برای دیگران چشمگیر به نظر برسد. بلکه تمرکز و توجه بر این امر است که خواهان دستیابی به چه اهدافی هستند، چه اموری را بیشتر می‌خواهند و سپس  اهداف و اقدامات روزانه خود را در راستای آن هدف قرار دهند.

بخش مهمی از فعالیت های رهبر تیم ایجاد مهارت برای کشف هدف اصلی و یافتن بهترین راه برای به اشتراک گذاری آن، و اطمینان از این موضوع که فعالیت های کارکنان در راستای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشد. توجه به این امر موضوع کیفیت زندگی کاری را تغییر داده و شما را در رسیدن به مقصد نهایی که ایجاد یک کسب و کار موفق می‌باشد همراهی خواهد کرد.

رهبری تیم

بیشتر بخوانید: چطور به کارمندانم انگیزه بدم و یه تیم شادتر داشته باشم؟

برای رهبری تیم خود شادی سازمانی ایجاد کنید

به این نکته‌ی مهم همیشه توجه داشته باشید که کارمند شاد تر، تعهد بیشتری به همراه دارد و در انجام امور محوله به بهترین شکل عمل می‌کند. شاید بزرگترین فایده ساختن ظرفیت رهبران، تأثیر بر کارکنان در کل سازمان باشد. با ایجاد و تقویت ظرفیت رهبری تیم در نهایت نقش سازمان تان به بهترین شکل ممکن برای دیگر افراد و جامعه نشان داده خواهد شد.

کارمندان می‌خواهند برای سازمان هایی کار کنند که به آن‌ها کمک می‌کنند زندگی خارج از کار مطلوبی داشته باشند. طبق یک بررسی مشخص شد که 87 درصد از کارکنان انتظار دارند که کارفرمایشان آن‌ها را در تعادل زندگی کاری و زندگی شخصی حمایت کند. به عنوان یک رهبر، شما باید اهداف کارمندان خود را در خارج از کار پشتیبانی و حمایت کنید و به آن‌ها انگیزه، زمان و راهنمایی لازم را برای پیگیری آن‌ها اختصاص دهید.

اگر می‌خواهید کارمندانی متعهد و با کارایی بالا داشته باشید، به آن‌ها کمک کنید که زندگی خوبی را در داخل و خارج از سازمان ایجاد کنند. افرادی که مهارت های رهبری خود را تقویت نموده و ظرفیت خود را افزایش داده اند، از دید کارمندان متمرکزتر، پر انرژی تر و پربارتر خواهند بود و کارمندان نیز سپاسگزار انگیزه بخشی و پشتیبانی از آن‌ها خواهند بود.

ایجاد ظرفیت به معنای انجام کارهای بیشتر نیست بلکه به معنای انجام بیشتر کارهای درست و کارایی بالاست. با تمرکز بیشتر بر روی آنچه می‌خواهید و ایجاد ظرفیت، خود را به عنوان یک رهبر موفق مطرح خواهید کرد، و به کارمندان خود کمک می‌کنید تا به شخصیت کاری جدید و پیشرفت شخصی دست یابند و در خلال آن، شغل شما نیز به سطح پیشرفت بالاتری برسد. هر آنچه که برای موفقیت شرکت و خودتان می‌خواهید در دسترس شماست، فقط باید اولین قدم را بردارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید