جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چطور به کارمندانم انگیزه بدم و یه تیم شادتر داشته باشم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 9 0
چطور به کارمندانم انگیزه بدم و یه تیم شادتر داشته باشم؟

همه‌ی افراد از آخر هفته و تنبلی و خستگی که دچارش میشن شکایت دارن و بسیاری از مدیران با این معضل و کاهش راندمان کاری کارمندان مواجه هستند، هیچ گزینه ای وجود ندارد که بتوان آخر هفته ها را حذف کرد، آخر هفته باید به صورت مقطعی به پایان برسد، و در این میان هدف اصلی این است  که کارمندان با انگیزه تر و یک تیم شادتر پرورش داده و یک هفته‌ی عالی را به بهترین وجه ممکن شروع کنید.

معمولا در هر سازمانی نیمی از کارمندان از انگیزه‌ی کافی برخوردار نبوده و هنگام صبح دیر بر سرکار حاضر می‌شوند. یک مدیر، چه‌ کاری باید انجام دهد تا این رویه را از کارمندان حذف کرده و یا تغییراتی در آن‌ها ایجاد کند. هر چند که نمی‌توانید به صورت آنی و جادویی تیم خود را برای کار هیجان ‌زده کرده و از خمودگی نجات دهید ولی می‌توانید راهکارهایی را در پیش بگیرید و به کمک آن‌ها شادی سازمانی ایجاد کرده و محیط کار را برای کارمندان نسبت به آنچه هست کمی مطلوب ‌تر کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید با بهره گیری از آن‌ها افزایش انگیزه ایجاد کرده و یک کسب و کار موفق داشته باشید.

افزایش انگیزه

برای افزایش انگیزه هفته کاری را کاهش دهید

40 ساعت کار در یک هفته و در طی شش روز، بخشی از برنامه کاری تمام کسب و کارهاست و معمولا تایم کاری افراد در ساعت 9 صبح شروع شده و بعد از انجام امور و فعالیت های هر روزه در ساعت 5 بعدازظهر به پایان می‌رسد و روز بعد و آغاز و پایان روز کاری تا پایان هفته.

ولی نکته اینجاست که برخی کسب و کارها با حفظ ساعت کاری تعداد روزهای کاری را کاهش داده اند و برنامه‌ های کاری پنج روزه را شروع کرده‌اند با کمال تعجب، مشاهده می‌شود که تغییر تایم کار، از شش روز به پنج روز می‌‌تواند به تقویت روحیه کارمندان و تیم کاری منجر شود و روحیه ایجاد شده می ‌تواند منجر به افزایش بهره ‌وری در طول هفته و ماه شود. به نظر می‌‌رسد نیروی کار شاد تر برای ایجاد یک سیاست کاری جدید دلایل زیادی دارد. همچنین کارمندان علاقه بیشتری به بازگشت به محل کار پس از تعطیلات آخر هفته دارند.

تبدیل تعطیلات آخر هفته به دو روز، می‌تواند نگرش مثبت‌ تری در هنگام کار ایجاد کند. در طول پنج روز کار، کارکنان با انگیزه ‌تر بوده و کمتر خسته می‌‌شوند. در مقایسه با این که به ‌طور عادی شش روز در هفته تا آخر ماه کار کنند. اگر می‌‌خواهید کارمندان با انگیزه و خوشحال داشته باشید، تایم کاری را برای آن‌ها منعطف تر کنید.

بیشتر بخوانید: قدرت ذهن تان را دست کم نگیرید

برای افزایش انگیزه محیط کار را دوستانه بسازید

از بسیاری جهات، ساده‌ ترین راه برای جلب ‌توجه اعضای تیم کاری شما به آغاز هفته و شروع کار، ساختن محل کار متناسب و هماهنگ با آنچه آن‌ها دوست دارند می باشد. درحالی ‌که برخی از شرکت ‌ها سعی می‌کنند با مبلمان فانتزی، میزهای پینگ‌ پنگ یا کنسول‌ های بازی ‌های ویدئویی به این مهم دست یابند، ولی باید توجه داشته باشید که هیچ‌ چیز نمی‌‌تواند جایگزین یک محیط کار دوستانه شود.

می‌توانید از طریق دورهمی های گاه ‌به ‌گاه نیم روزه و یا در زمان ناهار، رفاقت را در دفتر خود پرورش دهید. ایجاد روشی برای برقراری معاشرت بین کارمندان، برای توسعه دوستی پایدار در شرکت لازم است. بسیار مهم است که کارمندان را به هیچ کاری وادار نکنیم، هیچ‌ کس نمی‌خواهد در دوستی احساس اجبار کند. در عوض، فضایی ایجاد کنید و اجازه دهید تا روابط بین افراد به‌ طور طبیعی توسعه پیدا کند.

افزایش انگیزه

برای افزایش انگیزه برنامه صبحانه تیمی داشته باشید

اگر می‌خواهید روزهای کاری برای کارمندان، یک روز برجسته واقعی باشد، آن را با یک صبحانه تیمی شروع کنید. ایجاد فرصت برای ملاقات، صحبت در مورد آخر هفته‌ های خود و خوردن غذای خوب راهی عالی برای از بین بردن افسردگی آخر هفته است. همچنین این انرژی را به همه می ‌دهد تا به‌ جای تنبل بودن، کارآمد باشند و دوباره به روال عادی خود برگردند.

صبحانه تیمی لازم نیست پر هزینه باشد، شما می‌توانید از آن به‌ عنوان فرصتی برای ملاقات کارکنان و صحبت در مورد تحولات اخیر شرکت استفاده کنید یا هر چیز دیگری را که باید درباره آن‌ها بدانید به اشتراک بگذارید. یک وعده غذایی خوب با افراد خوب همیشه به شما و کارمندان کمک خواهد کرد تا پرنشاط تر باشید و منجر به ایجاد روابط اجتماعی پایدار در شرکت می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه به خودشناسی برسیم؟

برای افزایش انگیزه به بیرون از محل کار بروید

گاهی اوقات استفاده از محیط خارج از محل کار می‌تواند تنوع ایجاد کرده و منجر به افزایش انگیزه‌ی کارمندان شود. یعنی می‌توانید برنامه ای در نظر بگیرید و به‌ کارمندان اعلام کنید که یک فعالیت برنامه‌ ریزی‌ شده و مشخص در فضای باز برای آن‌ ها اختصاص داده شده و باید بر روی آن تمرکز کنند.

دربرخی سازمان ها، فعالیت هایی همچون پیاده‌ روی در طبیعت و انجام ورزش یوگا را در طلوع آفتاب انجام داده‌ اند و به نتایج شگفت انگیزی دست یافته اند. شاید با خودتان بیندیشید که برخی از کارکنان شما فاقد تناسب ‌اندام هستند و یا دوستدار طبیعت نیستند، اما این موضوع مانع نمی‌شود که آن‌ها از فعالیت هایی خارج از محیط کار استقبال نکنند.

ورزش علاوه بر کمک به سهولت در روال کارها، تقویت‌ کننده خلقی طبیعی است که می‌تواند هرگونه احساسات منفی را  از کارمندان شما زدوده و از بین ببرد. حتی اگر جنبه‌ های  مثبت افزایش بهره‌ وری از فعالیت بدنی را نادیده بگیرید، کمی حرکت قبل از شروع کار هرگز به شما صدمه نمی‌‌زند، آن را امتحان کنید. شرکت خود را ارزیابی کنید تا بفهمید چه چیزی باعث می‌‌شود کارکنان شما از انجام آن لذت ببرند. این بررسی و سرمایه گذاری مالی و زمانی برای آن، ارزشمند بوده و نتیجه ای عالی در پی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید