جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

قدرت ذهن تان را دست کم نگیرید

author منتشر کننده
نظرات (1) 3 0
قدرت ذهن تان را دست کم نگیرید

هر شخصی در طول زندگی و حتی در طول یک روز خود می‌تواند انتخاب کند که یک فرد فعال و موفق و یا یک فرد تنبل و شکست خورده باشد. به عبارتی خود فرد تصمیم می‌گیرد که عضو فعال و موثر یا غیر فعال یک گروه و تیم کاری باشد.

حال با توجه به هر یک از گزینه هایی که شخص برای خود انتخاب می‌کند ممکن است تبدیل به یک مهره‌ی فعال و تحت عنوان فردی با ویژگی هایی چون هدفمند، میزان تمرکز بالا و پرتلاش شناخته ‌شود و یا به عنوان یک مهره‌ی سوخته و بی مصرف با ویژگی هایی دقیقاً عکس دیگری مثل شکست پذیرو تسلیم شدن در برابر ناملایمات شناخته ‌شود و زمانی که شما تصمیم می‌گیرید یک فرد فعال و مفید باشید، در واقع انتخاب کرده اید که قهرمان زندگی خودتان باشید و در مسیر رسیدن به موفقیت شخصی قدم برداشته و خود را دست کم نمی‌گیرید.

در این جا نکاتی برای شناخت قدرت ذهن انسان آورده شده که توجه به آن‌ها و داشتن ذهنیت مثبت در امور روزانه به شما کمک می‌کند تا در زندگی شخصی و کاری به یک قهرمان تبدیل شوید.

ذهن

ذهن خود را برای رسیدن به موفقیت آماده کنید

همواره تلاش کنید که برای رسیدن به موفقیت و کسب جایگاه بالاتر در زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید تا ذهنتان به شما کمک کرده و در این مسیر ثابت قدم بمانید. توجه داشته باشید که شما با پرورش ذهن خود و تمرکز بر آنچه که در پی دست یابی بدان هستید، ناخودآگاه توسط ذهنتان گسترش یافته و رخ خواهد داد.

ما تبدیل به همان افرادی خواهیم شد که هم اکنون باور داریم هستیم، و باید اطمینان داشته باشیم که ذهن ما همانند یک سیستم منطبق بر نتایجی که ما آرزویش را داریم عمل می‌کند.

یکی از بهترین اقدامات در این زمینه این است که آنچه که تمایل دستیابی بدان را دارید به‌ صورت روزانه و در محل مشخصی برای خود بنویسید. سپس با انتخاب یک جمله ‌ی مثبت و تاکیدی در مورد هدفی که می‌‌خواهید به آن برسید، شروع کنید. این جملات می‌توانند این گونه نوشته شوند، من هدفمند و با انگیزه زندگی می‌کنم، من برای رسیدن به هدفم، هرگز متوقف نمی‌شوم، من همیشه شاد هستم و حالم خوب است، سالم زندگی می ‌کنم و ازکار خود انرژی می‌‌گیرم.

بیشتر بخوانید: نقش ارتباطات فردی قدرتمند در موفقیت های اجتماعی

زمانی که عبارات خود را به پایان رساندید، آن را در برگه ای یادداشت کنید و مدام بخوانید و تکرار کنید. زیرا قدرتی پنهان در پسِ ذهن و جسم هر فردی وجود دارد. توانایی ذهن انسان بدین گونه است، در زمانی که جملات مثبت می‌نویسید، این جملات پیام‌ هایی به قسمت ناخودآگاه مغز شما ارسال می‌‌کنند و مرتبا به ذهن شما می‌گویند که این همان چیزی است که شما هستید. بنابراین هرروز مغز شما دوباره برنامه‌ ریزی می‌شود و فرآیند ایجاد این دیدگاه و باور را از درون شروع کرده و به خارج از جسم و ذهن شما و به محیط بیرون منتقل می‌‌کند. برای برخی افراد، این کار ممکن است غیرمعمول به نظر برسد.

شاید با خواندن این توصیه، در ابتدا فکر کنید که این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما زمانی که آن را بپذیرید و اقدام نمایید به نتایج شگفت ‌انگیزی دست خواهید یافت. و حتی شما می‌توانید آن را به عنوان تمرینی برای کارمندان، مشتریان و همکاران خود ایجاد کرده و شاهد اثربخشی فوق العاده ی آن باشید.

ذهن

ذهن خود را برای رسیدن به موفقیت روزانه فعال نگه دارید

همه‌‌ی ما لحظاتی را تجربه کردیم که خود را در آن لحظه در نقطه ی اوج دیده ایم که این احساس زیبا به معنای حالتی از اعتماد به ‌نفس و تمرکز کامل می‌باشد و ممکن است یک روز یا بیش از آن ادامه داشته باشد. از خودتان بپرسید، زمانی که این حالت را تجربه می‌کنید چه احساسی دارید؟ و تصور دارید که چه کسی هستید؟ سپس پنج‌ کلمه‌ را برای توصیف خود در آن زمان بنوسید. لیست شما ممکن است شامل کلماتی مثل مطمئن، هدفمند، پرانرژی، قابل‌ اعتماد و اثرگذارباشد. به عبارتی این کلمات، توصیف شما در مورد خودتان درزمانی که در بهترین حالت خود هستید، می‌باشد.

هرروز ذهنیت خود را با آنچه که بهترین شماست، منطبق سازید و خود را هر روز برای تبدیل ‌شدن به بهترین خود آماده کنید. در این صورت شما می‌توانید بهترین خدمات را برای دیگران فراهم کنید.

بنابراین هم اکنون این موضوع را برای خود شفاف سازی کنید و بنویسید وقتی ‌که در بهترین حالت خود هستم چه کسی هستم و یک استاندارد و برنامه ی مشخص برای این‌ که هرروزهمان فرد باشید، برای خود ایجاد کنید. تمام تمرکز و حواستان را بر این بگذارید که یک قهرمان واقعی در زندگی خود باشید.

بیشتر بخوانید: برای زندگی مان برنامه ریزی داشته باشیم

ذهن خود را برای رسیدن به موفقیت پرورش دهید

یکی از بهترین روش‌های تبدیل ‌شدن به یک قهرمان این است که به‌ طور مداوم طرز فکر خود را رشد دهید. دکتر دویک، در مطالعات خود نشان داده که تمام قهرمانان دارای یک طرز فکر رشد یافته هستند، همه آن‌ها تمایل دارند هرروز یاد بگیرند، تا دانش فعلی خود را توسعه دهند و یک ذهن فعال و آماده برای کسب موفقیت داشته باشند و به نقطه ای فراتر از منطقه آسایش خود برسند. و روش‌های زیادی برای ایجاد یک طرز فکر رشد یافته وجود دارد. یکی از آن‌ها اینست که هرروز مطالعه کنید. مطالعه ‌ی روزانه به میزان حداقل 10 دقیقه به رشد خلاقیت ذهن شما کمک می‌کند و امور جدیدی را به شما آموزش می‌دهد. پادکست‌ های رایگان زیادی وجود دارد که اطلاعات مفیدی در زمینه‌ های کسب ‌و کار، سلامتی، رهبری و سایر موضوعات در اختیار شما قرار می‌دهند. توصیه ی دیگر اینست که با مردم صحبت کنید و به صحبت‌ های آن‌ها گوش دهید، ما با گوش دادن مطالب زیادی را یاد می ‌گیریم بنابراین وقت خود را صرف برقراری روابط موثر با دیگران کنید.

اگر تمایل به موفق شدن دارید، باید طرز فکری را در خود پرورش دهید که حامی این تمایل باشد. اگر به این طرز فکر پایبند باشید، با صرف زمان و تلاش کافی می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

هم اکنون انتخاب کنید تا قهرمان زندگی و کسب ‌و کار خود باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. من چند سالی این روش رو که جملات مثبت در مورد خودمون بنویسیم و آنها رو تکرار کنیم رو امتحان کردم. واقعا واقعا اثربخش و مفید بود. یعنی معجزه می کنه.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید