جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

روغن نارگیل و سلامت پوست و مو!

author منتشر کننده
نظرات (2) 3 0
روغن نارگیل و سلامت پوست و مو!

ما در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با روغن نارگیل آشنا کنیم؛ روغن نارگیل، از میوه ی درخت نارگیل تهیه می‌شود و اکثر آن را چربی های اشباع شده فراگرفته است. این روغن سرشار از اسید لوریک (نوعی اسید چرب با زنجیره متوسط) است که جزء سوپر فود ها محسوب می شود و از آن در تهیه ی وسایل آرایشی و بهداشتی (تهیه صابون و کرم و لوسین ها و ماسک صورت و ماسک مو ...) و در پخت غذا استفاده می‌شود. این روغن ارزشمند، به طور اصل و مرغوب آن بسیار مفید و بسیار مغذی است که سرشار از چربی های مفید و خواص جالبی است که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم. این روغن به دلیل خواص فراوانش امروزه در تمام دنیا یافت می‌شود و در بیشتر مناطق درخت میوه نارگیل، کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: گل های دارویی و سلامتی!

آشنایی با خواص روغن نارگیل!

روغن نارگیل خواص فراوانی دارد این روغن سرشار از اسید های چربی است که می‌توان از آن به عنوان دارو استفاده کرد؛ به عنوان مثال روغن نارگیل کاهنده اشتها و چربی سوز است که به عنوان یک داروی لاغر کننده طبیعی در دسترس است و همچنین دارای ترکیبات آلی همچون کتون ها است که فایده های بسیاری برای مغز دارد؛ محققان در تلاش اند از روغن نارگیل داروی درمان آلزایمر و صرع بسازند. همچنین این روغن توانایی از بین بردن عامل های بیماری زا مانند ویروس ها و قارچ ها و باکتری ها را دارد، این روغن کلسترول خوب یا همان HDL خون را افزایش می‌دهد. روغن نارگیل احساس گرسنگی را بسیار کاهش می‌دهد و توانایی رطوبت دهی پوست را افزایش می‌دهد و علائم خشکی و اگزما را بسیار کاهش می‌دهد.

ماسک روغن نارگیل چه تاثیری بر روی سلامت مو دارد!

ماسک روغن نارگیل یکی از ارزشمند ترین ماسک هایی است که مواد مفید و چربی های این روغن به سلامت و بازسازی مو های آسیب دیده بسیار کمک می‌کند. استفاده از روغن نارگیل برای تغذیه‌ی ریشه ی مو ها بسیار مفید است و مواد مغذی مورد نیاز رشد و ترمیم مو ها را به آن می‌رساند و سبب افزایش رشد موی سر نیز می‌شود و از سرعت سفید شدن مو ها کم می‌کند‌. ماساژ روغن نارگیل بر روی کف سر می‌تواند عوامل بیماری زا، قارچ ها و باکتری های مضر که سلامت مو را به خطر می‌اندازد را، نابود کند.

طرز استفاده از ماسک روغن نارگیل

مقداری از روغن نارگیل را متناسب با اندازه ی مو ها (برای موهای کوتاه 1 الی 5/1 قاشق و برای موهای بلند 2الی 3 قاشق)، درون یک کاسه می‌ریزیم سپس آن را با بخار در کتری یا دستگاه بخار پز، رقیق و گرم می‌کنیم و سپس شروع به ریختن روغن نارگیل بر روی کف سر می‌کنیم و کم کم و به آرامی آن را ماساژ می‌دهیم، همه ی مو ها را به این روغن آغشته کرده سپس مو ها را با یک حوله یا نایلون بپیچید و بعد از یک الی یک و نیم ساعت، موی سر خود را با شامپو بشویید، سعی کنید کمتر از شامپو استفاده کنید و چنانچه مو های خو را بسیار روغنی کرده اید، می‌توانید مو های خود را دو بار با شامپو شستشو دهید؛ خواهید دید که مو های صاف تر و ضخیم تر و مو های سالم و لطیفی خواهید داشت. می‌توانید هر هفته از این ماسک استفاده کنید و از خواص روغن نارگیل برخوردار شوید. بنا به نوع و مشکل موهای خود، می‌توانید برای تهیه ی ماسک از مواد دیگری نیز استفاده کنید و آن مواد را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این مواد می‌تواند تمام موادی که برای مفید هستند، باشد. به عنوان مثال برای افزایش ضخامت و صاف کردن و تغذیه بیشتر ریشه مو ها می‌توانید از مخلوط روغن نارگیل با تخم مرغ استفاده کنید و برای حفظ درخشندگی مو و نرم و لطیف کردن موی خود و رفع زبری و موخوره می توان از مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده بکنید به علاوه این ترکیب می‌تواند شوره را نیز از بین ببرد.

روغن نارگیل چه تاثیری بر روی زیبایی پوست دارد؟

استفاده از روغن نارگیل تاثیرات چشمگیری بر روی زیبایی پوست دارد، این روغن سرشار از اسیدهای چرب مانند: اسید لوریک، اسید میوریستیک، اسید کاپریلیک، اسید پالمیتیک، اسید کاپریک، اسید اولئیک، اسید لینو لئیک و اسید استئاریک است. روغن نارگیل حاوی 90درصد چربی اشباع شده و مقادیر بسیار کمی چربی اشباع نشده نیز هست. استفاده از روغن نارگیل به سلامت و زیبایی پوست بسیار کمک می‌کند به طوریکه عفونت های پوستی، جای زخم، لکه، آکنه و جوش و اسکار و ... را از بین می‌برد. استفاده از ماسک روغن نارگیل بر روی پوست صورت توانایی تغذیه عمقی پوست را داشته و تا حد چشمگیری چین و چروک و اثرات پیری را از بین می‌برد. از روغن نارگیل به عنوان کرم ضد چروک شب ها قبل از خواب از آن استفاده کنید. روغن نارگیل منافذ باز پوست را می‌بندد و به صاف و درخشان شدن پوست بسیار کمک می‌کند؛ از این روغن به صورت منجمد آن، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بر روی صورت بمالید و پوست خود را از خطر اشعه های خطرناک مصون بدارید.

روغن نارگیل چه تاثیری بر روی زیبایی پوست دارد

آیا روغن نارگیل درد مفاصل را کاهش می‌دهد؟

پاسخ این سوال « بله » است. روغن نارگیل یکی از بهترین روش های طب سنتی برای تسکین درد مفاصل است. روغن نارگیل به کاهش التهاب مفاصل و کاهش درد زانو و آرنج و دیگر استخوان ها می‌شود؛ مصرف روغن نارگیل به منظور کاهش ورم و التهاب و درد مفاصل هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک به کار برده می‌شود. مقداری روغن نارگیل را بر روی قسمت های مورد نظر بمالید و ماساژ دهید و سپس آن را با دستمالی ببندید، این یکی از روش هایی است که در ایران نیز بسیار رواج دارد و از مان های گذشته تا به امروز مردمان بسیاری، از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: زنجبیل، ریشه ای پرخاصیت و معجزه گر

ماساژ درمانی با روغن نارگیل!

ماساژ درمانی با روغن نارگیل از قدیم الایام تا به امروز وجود داشته است و خواص روغن نارگیل بدین منظور، در طب سنتی اثبات شده است و همه ساله به تعداد مراکز ماساژ درمانی در سر تا سر جهان، افزوده می‌شود. ماساژ درمانی با روغن نارگیل سلامت پوست و سلامت مو هایتان را تضمین می‌کند و به زیبایی هر چه بیشتر پوست کمک می‌کند. روغن نارگیل خاصیت ضد اسپاسم دارد و همچنین درد مفاصل را بسیار کاهش می‌دهد؛ ماساژ روغن نارگیل برای از بین بردن آکنه، جوش و ...بسیار موثر بوده و ماساژ بدن با این روغن سبب آزاد شدن رادیکال های آزاد بدن می‌شود و باعث آرامش بیشتر و ریلکس شدن ذهن می‌شود.

استفاده از روغن نارگیل در کدام مناطق بیشترین کاربرد را دارد؟

درخت نارگیل بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است که در خطوط ساحلی و خاک های شنی بیشتر رشد می‌کند، این میوه در مناطق و کشور های آسیایی، هند، آمریکای جنوبی و مرکزی و کشور هایی چون فیلیپین، اندونزی، گینه نو و... به صورت بسیار گسترده وجود دارد، به همین خاطر، مردم همین مناطق با کاربرد های این میوه بیشتر آشنا هستند و از آن در مصارف گوناگونی استفاده می‌کنند. روغن نارگیل، از قسمت گوشته (قسمت سفید رنگ داخلی میوه) تهیه می‌شود. مردمان کشور هند، میوه نارگیل را یک میوه مقدس می‌دانند و بسیار از آن استفاده می‌کنند، چه در مسائل عبادی، چه زیبایی و چه سلامتی!

مردم کشور هندوستان از روغن نارگیل برای سلامت پوست و مو بسیار استفاده می‌کنند و از این رو زنان و دختران این کشور دارای بلند ترین و زیبا ترین مو ها هستند و همچنین در دیگر کشور های آسیایی مانند ایران از روغن نارگیل به منظور تسکین درد مفاصل استفاده می‌کنند و در کشور فیلیپین در ماساژ درمانی و در کشور های آمریکای مرکزی و جنوبی در تهیه ی وسایل آرایشی بهداشتی، بسیار استفاده می‌شود.

از روغن نارگیل چه استفاده های دیگری می‌شود؟

از روغن نارگیل استفاده های گوناگون بسیاری می‌شود که در ادامه به معرفی چند نمونه از آن‌ها می پردازیم؛ یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن شپش سر، استفاده از روغن نارگیل است. برای بهبود موخوره ی مو ها و رفع وزی و رفع شوره از آن استفاده می‌شود. روغن نارگیل یک پاک کننده بسیار قوی حتی برای پاک کردن مواد آرایشی ضد آب است. از جمله خواص دیگر روغن نارگیل: تمیز کردن فرچه های آرایشی، تهیه اسکراب لایه بردار، تقویت ناخن ها، از بین بردن سلولیت بدن، تهیه دئودورانت، سفید کردن دندان ها، تهیه دهان شویه، تهیه ضد آفتاب طبیعی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، بهبود خارش ناشی از آبله مرغان، از بین بردن تبخال و ... می‌توان نام برد. از روغن نارگیل در تهیه و پخت غذا ها نیز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. من از روغن نارگیل برای مو استفاده کردم.. تاثیرش عالیه.. البته به مدت سه ماه و هفته ای دوبار باید حتما استفاده بشه.

    1. بله...متناسب با نوع مو ها هفته ای از یک الی سه مرتبه میتوان از ماساژ روغن نارگیل برای مو ها استفاده کرد

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید